Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Wauw, lekkere voortgang daar! Nu die receiver nog even en dan ben je helemaal klaar voor woonkamer 2.0 ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Nee 4.2  :D  .2 staat al klaar,  4. doen we morgen,me neef helpt een beetje met sjouwen   :thumbs-up:  :thumbs-up:
Ja ik hoop het echt dat ie klaar is,de bugetset komt beneden heb ik besloten want het betonnen plafond...................... flutterecho maar alleen via het plafond als ik in me handen klap.
Maar eens afwachten hoe dat gaat klinken.

Morgen ga ik bellen of de amp bijna klaar is.......blijven duimen aub  :D
Winkel was dicht vanmiddag...

morca

Nou ,alles staat er zo,n beetje in.
Nog wat ophangen en kastje voor de achter kamer afmaken,maar het staat puik zo.
Voordeel ondekt van die grote gepoorte Jamo,s, er komt veel gepoort laag uit ,wat veel op een gepoorte sub lijkt.

Sub,s spelen nog niet,receiver is nog niet klaar.....maar hij heeft via via de printplaat weten te bestellen voor een leuke prijs.
Even afwachten waneer hij binnenkomt,dan kan me receiver erbij en de Denon,s om de sub,s aan te sturen.

Gelukkig stonden mijn Kenwood SS3300 hier nog met een Onkyo ampje die ik gehad heb,maar die kraakte wel iets de eerste dag,maar lijkt het nu wel goed te doen.
Dus ik heb een noodsetje  ;D

Ook nog een Harmony aangeschaft,maar daar moet ik even mee prutsen eerst denk ik,gewoon inlezen met de org ab ging makkelijker.
Hij lijkt het te doen maar wil niet syncroniseren op het laatst

Jaja ik weet foto,s, heb geen camera  :D



Ejorne

Quote from: morca on May 12, 2012, 10:59:00
Nou ,alles staat er zo,n beetje in.
Nog wat ophangen en kastje voor de achter kamer afmaken,maar het staat puik zo.
Voordeel ondekt van die grote gepoorte Jamo,s, er komt veel gepoort laag uit ,wat veel op een gepoorte sub lijkt.

Sub,s spelen nog niet,receiver is nog niet klaar.....maar hij heeft via via de printplaat weten te bestellen voor een leuke prijs.
Even afwachten waneer hij binnenkomt,dan kan me receiver erbij en de Denon,s om de sub,s aan te sturen.

Gelukkig stonden mijn Kenwood SS3300 hier nog met een Onkyo ampje die ik gehad heb,maar die kraakte wel iets de eerste dag,maar lijkt het nu wel goed te doen.
Dus ik heb een noodsetje  ;D

Ook nog een Harmony aangeschaft,maar daar moet ik even mee prutsen eerst denk ik,gewoon inlezen met de org ab ging makkelijker.

Jaja ik weet foto,s, heb geen camera  :D

Ben je vanmiddag thuis? Dan kom ik ff een bakkie doen en je nieuwe, oude vertrouwde, stekkie checken...  8)

morca

Quote from: Ejorne on May 12, 2012, 11:13:54
Ben je vanmiddag thuis? Dan kom ik ff een bakkie doen en je nieuwe, oude vertrouwde, stekkie checken...  8)
Leuk ,ga nu even fietsen en boodschappen doen,sms anders even hoe laat ga nu weg  ;)

morca

Ejorne,leuk dat je er was,jammer genoeg alleen met die Harmony bezig geweest....maar hij doet het  :D
Top man erg handig werken met dat ding,weer 1 stapje verder,erg makkelijk bedienen nu  :pompom:


Xander32

Quote from: morca on May 12, 2012, 18:39:42
Ejorne,leuk dat je er was,jammer genoeg alleen met die Harmony bezig geweest....maar hij doet het  :D
Top man erg handig werken met dat ding,weer 1 stapje verder,erg makkelijk bedienen nu  :pompom:
Fijn aparaat die Harmony he - met 1 druk op de knop alles aan dan wel uit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on May 13, 2012, 11:20:01
Fijn aparaat die Harmony he - met 1 druk op de knop alles aan dan wel uit.
\
Ja erg fijn idd,ik had boven al een andere universele,ik heb voor het aanschaffen van batt voor 4 losse ab,s meteen besloten dat geld bij een One te doen voor beneden.
Plus dat me koelkast een deukje had dus er nog wat korting openstond  :thumbs-up:

Ander goed nieuws,stoel en salontafel staan er ook,ik had visite die het even naarbeneden gezet.

Ik ben erg content,kamer is echt fris en strak,
Als Ejorne of me neef ze camera even meeneemt kan ik het even showen aan jullie.

Binnenkort me receiver,de Denons staan ook klaar  :pompom:

morca

Zo even nieuwe magnetron gehaald.
Ik kreeg een kado,tje maar dan moest het een Samsung zijn ..... denk doe maar dan, LG was niet goed genoeg volgens de gever,al ik die wel had.
Resultaat: half warm of overgaard eten uit die Samsung,zonde van het geld heb net zelf nog eens een nieuwe moeten kopen.

Nu weer LG, 1 tip die ik doe.... koop geen magnetron van Samsung,die test dat het de beste is klopt niet.
Hij lag hier gisteren bijna op de stoep aan diggelen,ik houd niet van half werkende app  :D

Volgende keer niet kiezen.....dan koop ik zelf wel,dit brengt alleen maar irritatie.

Zo eens kijken of ik ze gewisseld krijg,ik heb honger ........

morca

En zo begint het al een beetje te wennen,zelf koken,wassen en schoonmaken  ;D
Volgende week vakantie kijken of ik nog wat aan de gang ga doen,dan ben ik klaar met opknappen.

waarschijnlijk ook de receiver volgende week weer terug voor de prachtige prijs van 80 euro,goede sercive daar in dat kleine zaakje.
Ik loop een heel klein winkeltje in die zelf repareren,is het een sercivepoint voor reparatie van Loewe en Panasonic,had ik even mazzel die man had connectie,s voor me printplaat van me Pana  :headbanging:

Harmony One begint te wennen,de set beneden met me ouwe troep ertussen is niet best.
Echt stereo heb ik niet,vaker of links of recht,s  :D beetje kadoekie......
Maar de Pana komt er weer aan  :pompom:



Xander32

Quote from: morca on May 28, 2012, 10:25:16
En zo begint het al een beetje te wennen,zelf koken,wassen en schoonmaken  ;D
Volgende week vakantie kijken of ik nog wat aan de gang ga doen,dan ben ik klaar met opknappen.

waarschijnlijk ook de receiver volgende week weer terug voor de prachtige prijs van 80 euro,goede sercive daar in dat kleine zaakje.
Ik loop een heel klein winkeltje in die zelf repareren,is het een sercivepoint voor reparatie van Loewe en Panasonic,had ik even mazzel die man had connectie,s voor me printplaat van me Pana  :headbanging:

Harmony One begint te wennen,de set beneden met me ouwe troep ertussen is niet best.
Echt stereo heb ik niet,vaker of links of recht,s  :D beetje kadoekie......
Maar de Pana komt er weer aan  :pompom:
Goede berichten uit huize Morca. En nu maar snel op jacht naar een partner, dat maakt het nog veel leuker!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on May 28, 2012, 10:52:19
Goede berichten uit huize Morca. En nu maar snel op jacht naar een partner, dat maakt het nog veel leuker!
Tja dat loopt al 40 jaar niet op rolletje,s ,als ik die nu nog vind mag het in de krant  :clapping:
Maar we zullen zien.........ik houd je op de hoogte  ;)     :D

Ik zal binnenkort foto,s plaatsen ,dan zie je de problemen bij voorbaat al denk ik,speakers zijn groot lomp een log,alle 4  :clapping:
Dat word veel gezeur waar ik bij voorbaat al geen zin aan heb ............

Maar wie weet hoe ik me laat vangen,jagen doe ik niet meer,dus dan hangt het van de partner in spe af ....
We zullen zien.

gelukkig kan ik zelf goed me potje koken,want daar ben ik wel aan gewend

RalphH

We houden de krant in de gaten ;).

Met WAF moet je wat mazzel hebben. Ik heb die mazzel dus waarom een ander niet :headbanging:

Fotookes zou leuk zijn, ben benieuwd. Al wat aan de test met paneeltjes/stukkie steen/glaswol?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on May 28, 2012, 17:19:48
We houden de krant in de gaten ;).

Met WAF moet je wat mazzel hebben. Ik heb die mazzel dus waarom een ander niet :headbanging:

Fotookes zou leuk zijn, ben benieuwd. Al wat aan de test met paneeltjes/stukkie steen/glaswol?
Hahahahaha  :clapping:  :headbanging:


Nee nog niet met panelen aan de gang ,over 2 weken vewacht ik me receiver,pas dan kunnen de sub,s erbij aan.
Dan ga ik eerst eens meten wat ik waar zie gebeuren,en de foto,s  ;)
Zaterdag eerst de zolder en schuur opruimen,er komen wat mensen helpen,en een container voor de deur.
Dan moet de gang nog een sausje voor ik het even voor gezien houd ,dan is alles wel ong netje,s.

En zal ik later in het jaar pas met panelen aan de gang gaan.
Al ik daar volgens jullie eigenlijk niet te lang mee moet wachten,alles wat zometeen nog door de commissie moet,
kan ik beter voor zijn en vast maken en ophangen,
ach zo,n vaart zal het niet lopen  :) 

morca

Zo zolder leeg,vd week de schuur nog denk ik.
Dan het trapgat en overloop een beurt geven,schiet op zo.
Hopelijk ook de Panasonic vd week,dan zal ik ook even foto,s regelen  ;)

Martijnst1990

Kijk dat schiet op, lekker hoor :) Ben wel erg benieuwd naar je foto's!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


RalphH

Goeie voortgang, netjes bezig! We wachten nog vol spanning ffies op de foto's.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Mooi man, hopen dat de Pana inderdaad klaar is van de week. Kom ik snel weer een bakkie doen en ff wat foto's schieten.  :headbanging:


morca

Pana nog niet klaar,maar net wel deze opgehangen:


Nou nog eens verder neuzen,ik heb een mooie poster/foto gezien van dat driehoek gebouw uit de jaren 30 wat op die hoek staat.Dacht in New York,maar weet de naam niet .....
En vind er nergens een prent van,wel z/w dan.
Iemand tips voor me,wel mooi op me witte muur dat z/w.
Ben er erg content mee  :)


EDIT deze bedoel ik Flat Iron Building,maar dan z/w.

Mooie foto,maar eens zien of ik die laat printen of dat ik zoiets vind in black en white

RalphH

Printen op akoestisch transparant doekie? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Dat was voor deze misschien ook beter geweest,hij hangt tussen de speakers boven de tv.
Maar hij is niet echt hoog 46 cm ,wel 120 breed.

Die ik nog zoek komt buiten het luisterdeel te hangen,maar zou misschien best pos uit kunnen pakken....
Maar eens over nadenken,ik wil graag dezelfde lijst als om deze heen zit.
Maar daar kom ik wel aan.