Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Quote from: morca on March 10, 2012, 19:56:48
Zo hdmi is besteld,en nieuwe Jacks voor de emu.
Ben lui geweest denon,s nog niet getest  ::)
Zal volgende week wel eerst HD audio testen worden  :pompom:
Nou nog even pay pal aanmaken voor zo,n IR van phillips voor de comp uit china,dan is ie wel ong af  :popcorn:
Goed bezig!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Doe me best,hopelijk later dit jaar een leuke plasma erbij.
Dan kan ik eindelijk HD kijken op een normaal scherm  :pompom:
En gaan ervaren of dtsma of lpcm van BD nog veel uit gaat maken....maar dat komt volgende week al  :D

larzie

Quote from: morca on March 10, 2012, 22:24:53
Doe me best,hopelijk later dit jaar een leuke plasma erbij.
Dan kan ik eindelijk HD kijken op een normaal scherm  :pompom:
En gaan ervaren of dtsma of lpcm van BD nog veel uit gaat maken....maar dat komt volgende week al  :D

Dat staat bij mij komend jaar ook nog in de planning  :D Waarschijnlijk een Pana uit de nieuwe 50 serie  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


morca

Ja kabeltje,s en IR oogje voor de comp zaterdag binnen hoop ik.
Eindelijk BD kijken DTS MA luisteren,makkelijk bedienen en overzicht op de tv voormuziek en film.

Yeah na een maand of 4 eindelijk af EMU ,afstandbed ,BD spelen,makkelijk bedienen,alles af.
Dan ben ik een zeer content man ,duseuh als ik zaterdag hier niet ben lig ik plat met de comp te spelen  :clapping:  :popcorn:  :music:

skyfox

Quote from: morca on March 11, 2012, 12:16:10
Nieuwste Pana wil ik ook wel,gaat van het buget afhangen  :D
Dan heb je ook wel meteen de huidige creme de la creme op plasma gebied in huis  :clapping: Dat wordt enorm genieten!!

Volgens mij heb je ook geen miskoop aan de LG plasma's. Ik heb ze gezien in een tweetal winkels en ik was er best van onder de indruk. Alleen is de verlichting in een winkel toch te fel om het beste in zo'n scherm naar voren te halen. Toen ik mijn projector kocht was het eigenlijk een keuze tussen projecteren en een LG PK950  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


Ejorne

Quote from: morca on March 15, 2012, 17:24:48
Ja ik ga kijken in de winkel naar LG en Samsung,kijken hoe het beeld ik en wat het kost.
goeie tip  ;)

Ik vind de lcd's van Samsung wel mooi. Volgens mij zal bij jouw de tv ook relatief veel aan staan he? Plasma zal denk ik per jaar behoorlijk wat duurder zijn dan lcd. De lcd van mijn schoonouders gebruikt max 80 watt en het gemiddelde zou onder de 50 zitten. Een zuinige plasma zal volgens mij nog steeds boven de 200 zitten? Maar goed, eenmaal de tv aangeschaft kijk je natuurlijk niet meer zo naar je energierekening...  ;D

morca

Quote from: Ejorne on March 15, 2012, 17:43:47
Ik vind de lcd's van Samsung wel mooi. Volgens mij zal bij jouw de tv ook relatief veel aan staan he? Plasma zal denk ik per jaar behoorlijk wat duurder zijn dan lcd. De lcd van mijn schoonouders gebruikt max 80 watt en het gemiddelde zou onder de 50 zitten. Een zuinige plasma zal volgens mij nog steeds boven de 200 zitten? Maar goed, eenmaal de tv aangeschaft kijk je natuurlijk niet meer zo naar je energierekening...  ;D
Hij komt ook in de HT he  ;) die staat niet de hele avond aan dus denk wel plasma  :popcorn: idd kijken  :clapping:

Martijnst1990

Wat mij altijd verteld is dat een LCD constant hetzelfde verbruikt, bijvoorbeeld 100 watt en een plasma een max heeft van bijvoorbeeld 200 watt. Bij de plasma word dat maximale alleen gebruikt bij hele lichte beelden.

Ik ben in ieder geval van een 37" Samsung LCD naar een 42" Panasonic plasma gegaan en de energie rekening is hier alleen maar omlaag gegaan (ook door de lagere energie kosten, maar had op zijn minst verwacht dat hij gelijk zou blijven). En de TV staat hier ook veel aan, word gebruikt als PC scherm waar ik alles op doe.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on March 15, 2012, 18:47:26
Wat mij altijd verteld is dat een LCD constant hetzelfde verbruikt, bijvoorbeeld 100 watt en een plasma een max heeft van bijvoorbeeld 200 watt. Bij de plasma word dat maximale alleen gebruikt bij hele lichte beelden.

Ik ben in ieder geval van een 37" Samsung LCD naar een 42" Panasonic plasma gegaan en de energie rekening is hier alleen maar omlaag gegaan (ook door de lagere energie kosten, maar had op zijn minst verwacht dat hij gelijk zou blijven). En de TV staat hier ook veel aan, word gebruikt als PC scherm waar ik alles op doe.
Ik hoop dat mijn kosten ook dalen  ;D
Maar dan moet ik wel eerst inversteren  :clapping:

frank2

Ik heb pas geleden een stroommeter geleend: De EV en VV aan 125W, de EV+VV+sat.tuner+plasma 42" pv60 oud model dus aan"450W
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martijnst1990

Quote from: frank2 on March 15, 2012, 18:51:57
Ik heb pas geleden een stroommeter geleend: De EV en VV aan 125W, de EV+VV+sat.tuner+plasma 42" pv60 oud model dus aan"450W
Zo, daar sta ik van te kijken, stuk meer als ik had verwacht.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: frank2 on March 15, 2012, 18:51:57
Ik heb pas geleden een stroommeter geleend: De EV en VV aan 125W, de EV+VV+sat.tuner+plasma 42" pv60 oud model dus aan"450W
Dat is niet wat de spec,s zeggen,maar ik rekende ook niet echt op die 200 watt van tegenwoordig,er staat vaak een te stiekem sterretje bij,waar de voorwaarden niet echt superduidelijk zijn.
Meestal zegt dit genoeg ,thanks Frank zeer nuttige info ik ga eens KW op jaarbasis rekeken  ;)

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

morca

Even uren per dag schatten keer 7 en dan keer 52,en dan vergelijken,vant weekend als ik er aan toe kom.
Als die BD spelen is het hek vd dam denk ik  :popcorn:

Former member 78

Juist daarom een grote tv kopen!
En geloof mij, en tv is niet snel te groot :)

morca

Quote from: ArjanR1 on March 15, 2012, 19:36:45
Juist daarom een grote tv kopen!
En geloof mij, en tv is niet snel te groot :)
Dat geloof ik meteen,dat wil ik zelf ook 60 ofzo ,maar me knip is te klein  :-[
Maar wie weet zit er nog wat mee tot die tijd,ik hoop het echt.

skyfox

Quote from: morca on March 15, 2012, 19:40:22
Dat geloof ik meteen,dat wil ik zelf ook 60 ofzo ,maar me knip is te klein  :-[
Maar wie weet zit er nog wat mee tot die tijd,ik hoop het echt.
Sowieso, als je niet per se het nieuwste van het nieuwste wil, altijd kijken naar de uitloopmodellen. De PK950 waar ik ooit naar keek begon het jaar op 2499 euro, zakte naar een prijs van 1249 toen het nieuwste model net op de markt was. Als je dus kan wachten dan kan je een hoop besparen.

Quote from: frank2 on March 15, 2012, 18:51:57
Ik heb pas geleden een stroommeter geleend: De EV en VV aan 125W, de EV+VV+sat.tuner+plasma 42" pv60 oud model dus aan"450W
Wow... Wat verbruikt zo'n sat-tuner een hoop!!  ;) :P

Quote from: Martijn90 on March 15, 2012, 18:47:26
Wat mij altijd verteld is dat een LCD constant hetzelfde verbruikt, bijvoorbeeld 100 watt en een plasma een max heeft van bijvoorbeeld 200 watt. Bij de plasma word dat maximale alleen gebruikt bij hele lichte beelden.

Ik heb precies hetzelfde geleerd. Een LCD verbruikt altijd z'n max, een Plasma heeft een minimum en maximumverbruik en wisselt daartussen sterk n.a.v. de helderheid van het beeld. Bij een nagenoeg zwart scherm (nachtscenes) is het verbruik minimaal en bij een compleet wit scherm is het verbruik maximaal. Grappig hoe zo'n plasma werkt. Zelf zal ik alleen altijd bang zijn voor image retentie. Niet dat het nog heel erg speelt bij de huidige schermen (na de inspeeltijd, welke zeker wel in acht genomen moet worden!), maar toch...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Zijn me kabeltje,s binnen ?  :D

We zullen zien,ik zal idd je advies bekijken Sky ,ik ga ook vaak voor overjarig mits goed,dus afwachten.
En Arjan zijn advies weegt daar ook weer in mee,want dat wil ik wel,maar zien waar ik mee aan kom......

Ejorne

Quote from: morca on March 16, 2012, 17:05:37
Zijn me kabeltje,s binnen ?  :D

Ze hebben twee keer geprobeerd het af te leveren. Nu kan ik het op het postkantoor halen.
De ir ontvanger is nog niet binnen. Was ook bij geen van de 3 winkels op vooraad maar wel bij (dezelfde?) leverrancier.
Woensdag besteld en 2 tot 3 werkdagen verwerk/levertijd. Dus misschien wordt die morgen nog gebracht?

morca

Quote from: Ejorne on March 16, 2012, 17:33:34
Ze hebben twee keer geprobeerd het af te leveren. Nu kan ik het op het postkantoor halen.
De ir ontvanger is nog niet binnen. Was ook bij geen van de 3 winkels op vooraad maar wel bij (dezelfde?) leverrancier.
Woensdag besteld en 2 tot 3 werkdagen verwerk/levertijd. Dus misschien wordt die morgen nog gebracht?
Moet ik zo dat briefje ophalen en zelf op gaan halen scheelt jouw weer ik ga zo fietsen ben je thuis?

Ejorne



Walter_PPK

Mijn pana heeft weinig  tot geen last van retentie. na een 21:9 film te hebben gekeken wassen de balken onder en boven ook zo weer weg.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer