Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

morca

Energie toeslag.
Leuk als je moeder het krijgt.
En jij krijgt het niet terwijl haar inkomsten 80 euro hoger zijn???
Wat een klote land .
Hoe kunnen ze iemand met meer inkomsten toeslag geven en mij niet??
Ik ben echt pissed off nu  :devil:

Ik hou niet van met 2 maten meten.
Dit is echt verre van eerlijk.

Richi

Quote from: morca on December  4, 2022, 09:26:18
Energie toeslag.
Leuk als je moeder het krijgt.
En jij krijgt het niet terwijl haar inkomsten 80 euro hoger zijn???
Wat een klote land .
Hoe kunnen ze iemand met meer inkomsten toeslag geven en mij niet??
Ik ben echt pissed off nu  :devil:

Ik hou niet van met 2 maten meten.
Dit is echt verre van eerlijk.
Ik zou eens een tijdje in een ander land gaan wonen en kijken hoe je er dan over denkt.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

morca

Quote from: Richi on December  4, 2022, 09:35:28
Ik zou eens een tijdje in een ander land gaan wonen en kijken hoe je er dan over denkt.

Groet,
Richard
Ik weet dat wel Richard.
Dat was mijn punt niet.

Nevermind 🤐🤐
Ik weet weer waarom ik bijna niet post hier .

morca

Mijn stereo staat al 3 maanden niet meer aan.
Omdat ik de stroom niet kan betalen Richard!
Dat is niet eerlijk imo
Ik heb het niet over andere landen.
Ik heb het over Nederland!!!!

chansig

Het is k*t als je in de situatie zit waarin jij zit. Zeker. Ik hoop er nooit te komen. Dus ik heb zeker makkelijk praten.

Maar het betekent, op individueel niveau, keuzes maken. En ik vind Nederland niet een slecht land omdat jij geen muziek kan draaien. Of een ander geen seizoenskaart voor Feyenoord kan kopen, of zijn sigaretten kan betalen of geen dikke 65inch tv kan kopen.

Maakt het voor het individu niet minder k*t met Peren. Maar Nederland zeker ook niet een slecht land.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Ok ik vat hem.
Mijn opmerking was niet direct mbt Nederland.

Maar dat het zo niet eerlijk is.
Ik moet al 1500 euro aan medicatie zelf betalen.
700 aan fisio .
(Dat was een nieuwe avr 5 bijelkaar).

Dan word je toch narrig als je aanvraag afgewezen word terwijl je andere kent die het wel krijgen, met een paar tientjes meer inkomen als ik.
En mijne word afwezen op 20 euro teveel inkomen.
Die berekening is zo krom als het maar kan ..

morca

Het is nu 3 uur snachts.
Ik zit nog te luisteren na mijn post in een ander topic.
Dit klinkt echt geweldig.
Zoveel meer dynamiek in de  details.
Dit is een blijvertje.
En een aanrader iets dergelijks te proberen.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=183749.msg3621445#msg3621445


chansig

Is geen spiegel volgens mij. Dat was toch wat er verkocht werd ?

Kan me voorstellen dat dit effect heeft.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: chansig on January 13, 2023, 08:13:35
Is geen spiegel volgens mij. Dat was toch wat er verkocht werd ?

Kan me voorstellen dat dit effect heeft.

Gr. Hans
Dat ding is ook geen spiegel,maar een soort trommel vel.

Ja het effect is echt verbluffend.
Niet een klein beetje maar overduidelijk een grote upgrade in mijn geluid.
Ik had visite vandaag ,die zei ook dat het nu wel echt heel goed klinkt.
Die komt elke week dus die kent mijn set ook goed.

morca

Ik heb nog wat metingen gemaakt ff snel
De output zakt wel ong 5 db,dat is dus 5 db reflectie wat over mijn plafond komt....
De waterfall verschillen zijn niet schokkend,het verschil in geluidsverbetering is vele malen groter.

Denk zal ze toch even posten.
Binnenkort gaan we op een vrijdag ook even alle akoestische verbeteringen weghalen.
En dan even met alles, en zonder alles meten.
Groen is met kussen,blauw is zonder.




Sjaak_Banaan

Altijd leuk om te zien dat wanneer je iets hoort dat het ook bevestigd wordt in de metingen.
Maar zou een 'cloud' aan je plafond niet netter zijn? ;)
Thuis ben ik bezig met een test-baffle-wall voor meer controle over reflecties, gewoon om eens te proberen, ook daarvan is het resultaat nu al verrassend. :)

Ben ook wel benieuwd naar de voor en na behandeling meting, lekker experimenteren.  :thumbs-up:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

jahtari

De "echte" akoestische spiegel is van een ander materiaal, maar dat houdt de maker voor zich.

"Wie man unschwer sieht, hat die runde, aus einem Mineralstoff gefertigte Scheibe vorne eine schwarze Bespannung mit einer körnigen Struktur – das ist der eigentliche Reflektor. Befragt danach, worum es sich hierbei denn ganz genau handele, erwidert Grunewald, er nehme von seinem Recht zu schweigen Gebrauch."

Het wordt meer gezien als een soort reflector, die een deel van het geluid conform exacte instelling anders doet buigen.

https://www.fairaudio.de/test/arakas-akustikspiegel-schall-reflektor/



Je kunt ook een testkit huren: https://www.fairaudio.de/news/arakas-akustikspiegel-testpakete/
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

katwax

Dat die kussens iets doen kan ik voorstellen, maar zou ook denken dat absorbers aan het plafond toch iets netter zouden ogen  :)
Kan mij er niet van ontdoen dat ik die spiegels daarintegen toch maar vreemd vind, het matriaal ziet er niet echt absorberend uit.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

flakkees

Quote from: katwax on January 13, 2023, 21:38:45
Dat die kussens iets doen kan ik voorstellen, maar zou ook denken dat absorbers aan het plafond toch iets netter zouden ogen  :)
Kan mij er niet van ontdoen dat ik die spiegels daarintegen toch maar vreemd vind, het matriaal ziet er niet echt absorberend uit.
absorbeert ook niet volgens mij maar reflecteert direct uit de luidspreker , daar door komt de bron en reflectie op dezelfde tijd aan bij je oor en ervaar je de reflectie niet die anders via het plafond zou komen en dan een veel langere weg af moet leggen .

ik doe hetzelfde met diffusers aan het plafond . dan versnipper je de reflectie en komt die niet meer hoorbaar aan   
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Tabcam

Quote from: morca on January 13, 2023, 18:04:24
Ik heb nog wat metingen gemaakt ff snel
De output zakt wel ong 5 db,dat is dus 5 db reflectie wat over mijn plafond komt....
De waterfall verschillen zijn niet schokkend,het verschil in geluidsverbetering is vele malen groter.

Denk zal ze toch even posten.
Binnenkort gaan we op een vrijdag ook even alle akoestische verbeteringen weghalen.
En dan even met alles, en zonder alles meten.
Groen is met kussen,blauw is zonder.
Ik zie toch best grote verschillen in het basbereik. In het hoog zie ik ze zo snel niet. Ik kan me voorstellen dat er meer verschillen op de RT60 af te lezen zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Ralf67


Arakas Akustische Spiegel Raumakustik

,,Um Missverständnissen vorzubeugen: Wir spielen mit der Abstrahlung. Sonst nichts!", erläutert Grunewald, während er mit dem Laserpointer beschäftigt ist. Die Spiegel verändern nichts am Charakter der Lautsprecher, verändern nichts an Tonalität oder Klangfarben. ,,Keinesfalls sollen meine Spiegel ,,Sounden", so Grunewald. Sie vermeiden auch keine Flatterechos und kompensieren kein Rumpeln im Bass. Grundsätzlich sollte der Kunde also mit seiner Anlage und dem Raumklang recht zufrieden sein. Doch dann lohnt das Arakas-System als ,,Kirsche auf die Highend-Torte" und kann seine volle Wirkung entfalten!

Heb hier in het verleden ook mee gespeeld, met zelfbouw variant.

Doet leuke dingen met het geluid, maar ziet er niet uit.

katwax

Quote from: flakkees on January 14, 2023, 07:54:41
absorbeert ook niet volgens mij maar reflecteert direct uit de luidspreker , daar door komt de bron en reflectie op dezelfde tijd aan bij je oor en ervaar je de reflectie niet die anders via het plafond zou komen en dan een veel langere weg af moet leggen .

ik doe hetzelfde met diffusers aan het plafond . dan versnipper je de reflectie en komt die niet meer hoorbaar aan   
Diffusor is het ook niet, is toch gewoon 1 oppervlak.
De theorie erachter zal inderdaad zijn zoals je zegt, maar ik zie toch veel variable waarmee je rekening moet houden. Je reflecteert namelijk naar de grond, sommige zijn steen, andere hout, ... dit heeft invloed. Niet alle speakers staan even hoog, dus de reflectie zal anders zijn. Om hiermee allemaal rekening te houden om dan te zorgen dat die tijd hetzelfde om bij het oor te komen  :clapping:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

morca

Quote from: Sjaak_Banaan on January 13, 2023, 19:52:16
Altijd leuk om te zien dat wanneer je iets hoort dat het ook bevestigd wordt in de metingen.
Maar zou een 'cloud' aan je plafond niet netter zijn? ;)
Thuis ben ik bezig met een test-baffle-wall voor meer controle over reflecties, gewoon om eens te proberen, ook daarvan is het resultaat nu al verrassend. :)

Ben ook wel benieuwd naar de voor en na behandeling meting, lekker experimenteren.  :thumbs-up:
Een plafond is netter,maar kost geld.
Geen budget voor ,eerst moet er een andere tv komen voor de zomer.

Ik ben zeer beniewd naar jouw uitkomst van jouw akoestische plan .
Ben ook erg beniewd wat het verschik hier is zonder en met panelen.

Heb nog een dik kleed op mijn tafel gelegd ook,die staat in de reflectie vd linker speaker.

morca

Quote from: jahtari on January 13, 2023, 21:12:50
De "echte" akoestische spiegel is van een ander materiaal, maar dat houdt de maker voor zich.

"Wie man unschwer sieht, hat die runde, aus einem Mineralstoff gefertigte Scheibe vorne eine schwarze Bespannung mit einer körnigen Struktur – das ist der eigentliche Reflektor. Befragt danach, worum es sich hierbei denn ganz genau handele, erwidert Grunewald, er nehme von seinem Recht zu schweigen Gebrauch."

Het wordt meer gezien als een soort reflector, die een deel van het geluid conform exacte instelling anders doet buigen.

https://www.fairaudio.de/test/arakas-akustikspiegel-schall-reflektor/



Je kunt ook een testkit huren: https://www.fairaudio.de/news/arakas-akustikspiegel-testpakete/
Hij laat niet veel los idd over hoe het gemaakt is.

morca

Quote from: katwax on January 13, 2023, 21:38:45
Dat die kussens iets doen kan ik voorstellen, maar zou ook denken dat absorbers aan het plafond toch iets netter zouden ogen  :)
Kan mij er niet van ontdoen dat ik die spiegels daarintegen toch maar vreemd vind, het matriaal ziet er niet echt absorberend uit.
De kussens doen niet iets,het is echt een verbluffende vebetering.
Aan het plafond zou mooier zijn.
Als ik dat kon betalen hing er al een plafond in de hele kamer.

Zo te lezen reflecteren die spiegels het geluid naar je zitplaats ipv naar het plafond.

morca

Quote from: Tabcam on January 14, 2023, 08:26:20
Ik zie toch best grote verschillen in het basbereik. In het hoog zie ik ze zo snel niet. Ik kan me voorstellen dat er meer verschillen op de RT60 af te lezen zijn.
Ik heb de foto teveel verkleind.
Er is zeker verschil in het hoog,output verschil
De curve blijft wel nagenoeg hetzelfde.
Op 10 khz zat een dipje door het kussen,die heb ik 2 db omhoog gezet op de eq, want die stond al gedempt.

5 db verschil ong met of zonder .
Nog even kleine aanvulling mbt die 5 db.
Daar vul ik maar een halve db aan toe ong.
De situatie zonder kussens klinkt schel als je hard draait,dus ik hoef geen 5 db meer van mijn amp te vragen.

morca

Quote from: katwax on January 14, 2023, 10:21:28
Diffusor is het ook niet, is toch gewoon 1 oppervlak.
De theorie erachter zal inderdaad zijn zoals je zegt, maar ik zie toch veel variable waarmee je rekening moet houden. Je reflecteert namelijk naar de grond, sommige zijn steen, andere hout, ... dit heeft invloed. Niet alle speakers staan even hoog, dus de reflectie zal anders zijn. Om hiermee allemaal rekening te houden om dan te zorgen dat die tijd hetzelfde om bij het oor te komen  :clapping:
Daarom houd ik ook meer van dempen.
Ik wil geen reflecties.

katwax

Quote from: morca on January 14, 2023, 11:51:11
Daarom houd ik ook meer van dempen.
Ik wil geen reflecties.
Daar sluit ik mij bij aan en zeker voor dat geld van die spiegel kan je al wat demping kopen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Quote from: morca on January 14, 2023, 11:40:16
Een plafond is netter,maar kost geld.
Geen budget voor ,eerst moet er een andere tv komen voor de zomer.


Gewoon wat rukwool. Beetje hout, stofje en klaar. Kost de wereld niet. Desnoods 3 mnd sparen. Je hoeft ook niet het hele plafond te doen. Boven je luisterplek is vaak al voldoende.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Goed nieuws.

De arcam deed weer gek(dacht ik)
Maar het bleek de equalizer vd centerspeaker te zijn .

En de center kan sinds de arcam wel zonder eq af.
Dus geen kapotte Arcam. :pompom:
Wel 2 defecte equalizers.
Maar goed zonder speelt de set nog steeds goed.
Zolang die 2 overgebleven heel blijven.


Mbt de kussens boven de speakers.
Ik heb 2 mede audio fanaten over de vloer gehad.
Zeer verbaasde blikken.

De speakers klinken zoveel beter nu.
Dat was niet echt voor te stellen voor mij. En ook voor de visite niet.
Het stereobeeld is verpletterd goed.
Pin point en aanzet van stemmen en alle andere dingen die je hoort in de muziek, is voor mij niet voorstelbaar, zoveel beter nu.

Stereobeeld gaat met zoveel gemak buiten de speakers bij bepaalde liedjes.
De plaatsing in het stereobeeld is verpletterd verbeterd.

Bij film kijken.
Normaal komt er wat over het plafond weerkaatst.
Dat klinkt ruimtelijk.
Maar na even film kijken hoorde ik hetzelfde als met muziek.
Veel meer detail en pinpoint.
Surround klinkt stuk beter.
Net als bij muziek.
Meer pinpoint om je heen.
Betere plaatsing.
Meer dynamiek lijkt het door minder versmering.

Kortom ... genieten  :inlove: