Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Moet je voor de grap eens een Atzebe optische kabel kopen. Kan je vergelijken. Ik ben wel benieuwd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#5401
Quote from: reza on December 16, 2023, 13:45:33Moet je voor de grap eens een Atzebe optische kabel kopen. Kan je vergelijken. Ik ben wel benieuwd.
Die heb ik al voor mijn PC en voorheen ook gebruikt in mijn HT. Daar vond ik hem iets minder stabiel dan de Ruipro tussen de Envy en de JVC. Die is erg goed en heel stabiel. De Atzebe werkt perfect met mijn PC. 

Maar de Celerity is een hele andere kabel. Dat is net het punt. Daar zit geen koper in! Alleen dan kan ik echt 100% ontkoppelen. En dat is mijn doel. Het beeld is allemaal gelijk voor zover ik nu kan beoordelen. Alleen het geluid lijkt dus iets verbeterd door minder verstoring.

Ik heb nu dus zelfs 2 optische kabels in mijn systeem: Trinnov - celerity - Envy - Ruipro- NZ8.

Teejoo

Nieuwe software voor de Trinnov!

De highlight wat mij betreft:

BASS MANAGEMENT DELAY ALIGNMENT FURTHER IMPROVED
Version 4.3.2 provides further improvement in terms of subwoofer time alignment. This follows the already improved algorithms provided in software version 4.3.1 from April 2023.


Opnieuw een mooie stap die laat zien waarom ze tot de top behoren. Het laag klinkt strakker/is nog meer gelaagd in het geheel.

https://www.trinnov.com/en/blog/posts/trinnov-releases-4.3.2-software-version-for-the-altitude-platform/

Teejoo

Wel nog even een belangrijke opmerking: maak een kopie van je originele preset en hernoem  die naar 4.3.2. Wijzig dan iets in het bass management, apply, en dan terug en apply. Dan wordt er opnieuw gecalculeerd.

buckler

Quote from: Teejoo on December 24, 2023, 10:29:43Wel nog even een belangrijke opmerking: maak een kopie van je originele preset en hernoem  die naar 4.3.2. Wijzig dan iets in het bass management, apply, en dan terug en apply. Dan wordt er opnieuw gecalculeerd.

Ja wederom bedankt Theo  :worship:

Draait super hier en onvoorstelbaar maar het is weer een stapje beter ja.
Moet zeggen dat ik alles qua geheel van het geluid wel verbeterd vind en niet alleen het laag en dan zie je dat betere timing echt veel doet in het geheel.
En de bass... nou bij het begin van de film 'Unbroken' komen eerst de vliegtuigen overvliegen en daarna de eerste klap van een bom deed er al voor zorgen dat ik zoveel druk kreeg dat mijn verlichting van mijn afstandsbedieningen aangingen dus dat is in mijn boek dan wel goedgekeurd hahah
En wat jij al zei dat het meer 'gelaagd' is nu, een prachtige stap en dat op een punt dat je eigenlijk al dacht dat het niet beter kon. Wat ben ik blij met deze machine zeg.
Ps, de Nieuwe Envy Tone Mapping software liegt er overgens ook niet om, wow.
We worden verwend zo met kerst  :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

netromsa

Teejoo, ben benieuwd of je nog steeds het schuimrubber rond je projector hebt staan en of het nog steeds goed bevalt? En is de achterkant gewoon vrij? Dus 1 stuk bovenop de projector, twee er voor en twee aan de zijkanten?


Zit zelf ook te kijken om het geluid van mijn projector wat te dempen, en dit lijkt wel een erg makkelijke oplossing.
Wellicht hebt je de afmetingen nog voor de pak? Dan kan ik het mezelf nog makkelijker maken en precies hetzelfde bestellen  :angel:

Teejoo

Quote from: netromsa on February 29, 2024, 08:56:39Teejoo, ben benieuwd of je nog steeds het schuimrubber rond je projector hebt staan en of het nog steeds goed bevalt? En is de achterkant gewoon vrij? Dus 1 stuk bovenop de projector, twee er voor en twee aan de zijkanten?


Zit zelf ook te kijken om het geluid van mijn projector wat te dempen, en dit lijkt wel een erg makkelijke oplossing.
Wellicht hebt je de afmetingen nog voor de pak? Dan kan ik het mezelf nog makkelijker maken en precies hetzelfde bestellen  :angel:

Ik gebruik het idd nog steeds zo, achterkant is ook voorzien van schuim maar daar zitten uiteraard nog ventilatie openingen doordat ik het achterste deel van de zijkant schuin heb geplaatst. Dit zijn 2 panelen. Gaat perfect.
Ik heb helaas niet meer de afmetingen paraat.

netromsa