Author Topic: Toekomstig dedicated HT! 9.1 Auro3D  (Read 967 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Martijn90

Re: Toekomstig dedicated HT! 9.1 Auro3D
« Reply #25 on: July 9, 2020, 08:14:01 »
Die XTZ speakers gaan vrij diep. Ben je niet bang daarmee in problemen te komen wat betreft cornergain?
Leuk project wel. Ben benieuwd naar resultaten. Veel succes.

Edit. Las over de vraag heen. Die dus al gesteld is. Excuses 😅
Geen probleem! Ik denk dat ik de speakers wel wat verder uit de hoek kan krijgen dan op de schets lijkt, daarnaast komt de crossover op 80 hz, dus het meeste laag gaat naar de subwoofer en de XTZ's zijn erg goed te tunen met de foam plugs voor de poorten. Het zal dus even proberen zijn allemaal, maar ik verwacht wel dat ik eruit kom  :music:
LG OLED65C8 • Oppo BDP-93EU • Apple TV • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears • JL Audio 12W7 • W&M LS-03 • W&M HD-01 • Sony PS4 • Silverstone HTPC

Huiskamer set
Toekomstig dedicated HT

Offline Martijn90

« Reply #26 on: July 9, 2020, 21:16:21 »
Vraag aan de mensen met een Auro3D setup: als je een film met native DTS:X of Dolby Atmos hebt, speel je die dan met die track af of gebruik je de Auro upmixer? Indien de upmixer wordt gebruikt is het budget technisch misschien beter om standaard BD’s te kopen? Aangezien ik vaak lees dat het verschil in beeld tussen 4K en 1080P erg moeilijk te zien is, zeker op een e-shift projector.
LG OLED65C8 • Oppo BDP-93EU • Apple TV • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears • JL Audio 12W7 • W&M LS-03 • W&M HD-01 • Sony PS4 • Silverstone HTPC

Huiskamer set
Toekomstig dedicated HT

Offline Kamidioblitz

« Reply #27 on: July 9, 2020, 22:15:55 »
Vraag aan de mensen met een Auro3D setup: als je een film met native DTS:X of Dolby Atmos hebt, speel je die dan met die track af of gebruik je de Auro upmixer? Indien de upmixer wordt gebruikt is het budget technisch misschien beter om standaard BD’s te kopen? Aangezien ik vaak lees dat het verschil in beeld tussen 4K en 1080P erg moeilijk te zien is, zeker op een e-shift projector.
Wisselt. Kom maar vergelijken binnenkort. Dan krijg je er er beeld bij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer Stereo: Rega Elex R, RP6, Ear - Monitor Audio Silver 6 - Bluesound Node 2- Audioquest Rocket 44
Dedicated HT: JVC N5 - Marantz SR7011, Klipsch 9.2 Auro 3D setup - Sony UBP X800 - Canare

Offline PascalP

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 209
  • I love the HTforum
« Reply #28 on: July 10, 2020, 12:38:08 »

Als je de speakers conform Auro layout hebt alles met de Auro upmixer lijkt me, als je de speakers volgens de Atmos layout hebt dan gebruik je die :)
Zodoende ook beetje lastig te vergelijken 1:1, zou dus eigenlijk én een Auro layout én een Atmos layout tegelijkertijd in je kamer moeten hebben met gelijke speakers en dan kun je pas echt vergelijken ;)
Kelder HT 5.2.2: JVC DLA-RS400 - Kingpin VFS240 - Acurus Muse + Hypex eindversterking (NC500DM + NC252MP) - 3x MK Sound S300 - 2x MK Sound S150T - 2x MK Sound S150T (Atmos) - 2x MK Sound V12 - Panasonic DMP-UB424 - OSMC Vero 4k+ - Pioneer LD-X1 - Pioneer CLD-D925 - DVDO VP50Pro - Keces P3

Offline reza

• Jezus loves you!
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 457
  • First i was blind, but now i see
« Reply #29 on: July 10, 2020, 12:43:37 »
Volgens mij is het belangrijkste met auro de VOG.
Dus als je een Atmos opstelling hebt + VOG dan zit je  :thumbs-up:
« Last Edit: July 10, 2020, 12:43:59 by reza »
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline Dirk

• HT forum sponsor
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+39)
  • Total likes: 326
  • ♫ Sweetspot Audio ♫
    • website
« Reply #30 on: July 10, 2020, 13:15:49 »
Volgens mij is het belangrijkste met auro de VOG.
Dus als je een Atmos opstelling hebt + VOG dan zit je  :thumbs-up:
Ik heb het al wel vaker aangehaald, maar een Auro 3D speaker-layout is zelden of nooit gelijk aan die van Dolby Atmos.
Dus denken dat je met een (correcte) Atmos layout enkel maar één topspeaker (VOG) moet toevoegen en daarmee klaar bent voor Auro 3D is je reinste onzin.
"Built to order" eindversterking op basis van Hypex nCore technologie.
Home of the Device Base
Dealer van Arcam, Integra, Benchmark, Monitor Audio, Hypex, Primacoustic...
Roon Labs referral link >> 30 dagen gratis bovenop je afgesloten abbo na de 14 dagen trial

Offline reza

• Jezus loves you!
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 457
  • First i was blind, but now i see
« Reply #31 on: July 10, 2020, 13:18:33 »
Ik heb het al wel vaker aangehaald, maar een Auro 3D speaker-layout is zelden of nooit gelijk aan die van Dolby Atmos.
Dus denken dat je met een (correcte) Atmos layout enkel maar één topspeaker (VOG) moet toevoegen en daarmee klaar bent voor Auro 3D is je reinste onzin.

Dat mag je vinden.
Sowieso vind ik het hele auro verhaal onzin en onzinnig. En voegt mijn inziens niet veel meer toe aan een Atmos opstelling. Bovendien is er weinig tot zeer weinig content te vinden voor auro.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline Dirk

• HT forum sponsor
  • ♫ Sweetspot Audio ♫
    • website
« Reply #32 on: July 10, 2020, 13:20:08 »
ik geen kwestie van "wat ik vind", lees je gewoon even in mbt Auro 3D (en Atmos) en dan zal je snel genoeg ontdekken dat je uitspraak niet juist is  ;)
Home of the Device Base
Roon Labs referral link >> 30 dagen gratis bovenop je afgesloten abbo na de 14 dagen trial

Offline Martijn90

« Reply #33 on: July 10, 2020, 13:25:42 »
Zoals het plan nu is wordt het een Auro opstelling met 4 hoogte speakers boven de fronts en rears, geen VOG. In Philip zijn topic las ik dat hij zo tevreden is over AuroMatic dat hij die altijd gebruikt, dus ook bij DTS-X en Dolby Atmos tracks. Ik vroeg me af of er meer mensen zo over denken.

Uiteraard ga ik het zelf ondervinden, maar dat duurt nog even, daarom deze vraag ;)

Als je de speakers conform Auro layout hebt alles met de Auro upmixer lijkt me, als je de speakers volgens de Atmos layout hebt dan gebruik je die :)
Zodoende ook beetje lastig te vergelijken 1:1, zou dus eigenlijk én een Auro layout én een Atmos layout tegelijkertijd in je kamer moeten hebben met gelijke speakers en dan kun je pas echt vergelijken ;)
Dat is waar, maar dat word me toch wat te gek :P

Wisselt. Kom maar vergelijken binnenkort. Dan krijg je er er beeld bij.

Dat is een goed plan!

Huiskamer set
Toekomstig dedicated HT

Offline Dirk

• HT forum sponsor
  • ♫ Sweetspot Audio ♫
    • website
« Reply #34 on: July 10, 2020, 13:30:59 »
Hier ook een Auro 3D layout (9.2), omdat ik eenvoudigweg geen hoogtespeakers kwijt kon naar Atmos richtlijnen.
nu hangen ze perfect volgens de Auro guidelines en 't klinkt echt indrukwekkend met de Auromatic upmixer.
Home of the Device Base

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson Benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc n7 4k HDR power
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 334
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #35 on: July 10, 2020, 13:32:31 »
Martijn, als het niet bevalt kun je met jouw plafond dit toch zo aanpassen...van Aura naar Atmos?

Offline Martijn90

« Reply #36 on: July 10, 2020, 13:37:35 »
Hier ook een Auro 3D layout (9.2), omdat ik eenvoudigweg geen hoogtespeakers kwijt kon naar Atmos richtlijnen.
nu hangen ze perfect volgens de Auro guidelines en 't klinkt echt indrukwekkend met de Auromatic upmixer.
Goed om te horen!

Martijn, als het niet bevalt kun je met jouw plafond dit toch zo aanpassen...van Aura naar Atmos?
Denk het wel, alleen wil ik liever niks aan het systeemplafond hebben hangen. Met de flushmounts van XTZ kunnen ze makkelijk aan de muur hangen en voor aan het plafond moet ik weer bedenken hoe ik dat goed voor elkaar krijg ;D
« Last Edit: July 10, 2020, 13:41:37 by Martijn90 »

Huiskamer set
Toekomstig dedicated HT

Offline Kamidioblitz

« Reply #37 on: July 10, 2020, 13:59:52 »
In de basis gaat Atmos prima over een Auro 3D opstelling. Andersom werkt dat niet omdat de basis filosofie heel verschillend is.

Uiteraard werkt Atmos op een Atmos opstelling het beste. Ik vond echter Atmos prima klinken toen ik de Auro 3D licentie nog niet had. DTS: X klinkt op Auro op mijn opstelling beter dan Atmos in mijn oren.

Woonkamer Stereo: Rega Elex R, RP6, Ear - Monitor Audio Silver 6 - Bluesound Node 2- Audioquest Rocket 44
Dedicated HT: JVC N5 - Marantz SR7011, Klipsch 9.2 Auro 3D setup - Sony UBP X800 - Canare

Offline Martijn90

« Reply #38 on: July 10, 2020, 14:09:19 »
In de basis gaat Atmos prima over een Auro 3D opstelling. Andersom werkt dat niet omdat de basis filosofie heel verschillend is.

Uiteraard werkt Atmos op een Atmos opstelling het beste. Ik vond echter Atmos prima klinken toen ik de Auro 3D licentie nog niet had. DTS: X klinkt op Auro op mijn opstelling beter dan Atmos in mijn oren.

Thanks! Het is allemaal wat met al die verschillende formaten hé :P

Huiskamer set
Toekomstig dedicated HT

Online skyfox

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 167
  • Big Man meets Little Cinema
« Reply #39 on: July 10, 2020, 14:53:38 »
Zelf heb ik niet zoveel zin om tijdens een film de formats te gaan wisselen. Ik wil film kijken. Daarom gekozen om altijd de Auro instelling te gebruiken. In de gevallen die ik in het verleden getest heb vond ik Auro doorgaans ook het fijnste effect geven.
Versterking: Marantz SR7011
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Thorens MOV edition
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | MA RS1 | Velodyne DD10 | Velodyne SPL1200r
Kabels: vd Hull | Audioquest | Kemp | RU Connected | Chord

Offline Kamidioblitz

« Reply #40 on: July 10, 2020, 14:59:40 »
Thanks! Het is allemaal wat met al die verschillende formaten hé :P
Ja klopt. Ik ben in elk geval tevreden. Zeker met Auro 3D. Jammer dat we weinig native content is. Skyfox heeft een test schijf en dat is mijn meest bizarre ervaring met Auro op mijn set. Is een stukje denk waarbij er een Traktor langsrijd. Waanzinnig.

Offline fluissie

• Trade Count: (+21)
  • Total likes: 342
  • pa zonder handen!, ja l*l tis een driewieller
« Reply #41 on: July 10, 2020, 15:03:05 »
Zoals het plan nu is wordt het een Auro opstelling met 4 hoogte speakers boven de fronts en rears, geen VOG. In Philip zijn topic las ik dat hij zo tevreden is over AuroMatic dat hij die altijd gebruikt, dus ook bij DTS-X en Dolby Atmos tracks. Ik vroeg me af of er meer mensen zo over denken.

Uiteraard ga ik het zelf ondervinden, maar dat duurt nog even, daarom deze vraag ;)
Dat is waar, maar dat word me toch wat te gek :P
Dat is een goed plan!

Speel al tijden zo  met hoogte speakers ,:thumbs-up: klinkt meer dan prima 👍
Marantz sr7013 * Marantz pearl lite pm & pearl lite Cd * KEF R900 R600c HTS3001 SE 4X LS50 * SVS pc13 ultra * xbox one x * stroomverziening ;isotek * bekabeling ; Audioquest Chocolate HDMI , rocket 33 , pearl & forrest ethernet * Philips Oled *

Offline Martijn90

« Reply #42 on: July 10, 2020, 15:06:34 »
Zelf heb ik niet zoveel zin om tijdens een film de formats te gaan wisselen. Ik wil film kijken. Daarom gekozen om altijd de Auro instelling te gebruiken. In de gevallen die ik in het verleden getest heb vond ik Auro doorgaans ook het fijnste effect geven.
Snap ik! Lekker kijken en niet teveel nadenken over waar die nou op staat of moet staan  8)
Ja klopt. Ik ben in elk geval tevreden. Zeker met Auro 3D. Jammer dat we weinig native content is. Skyfox heeft een test schijf en dat is mijn meest bizarre ervaring met Auro op mijn set. Is een stukje denk waarbij er een Traktor langsrijd. Waanzinnig.

Zo'n demo disc is wel cool ja, stond er 1 te koop in de markt gister, maar heb hem toch niet gekocht :P

Speel al tijden zo  met hoogte speakers ,:thumbs-up: klinkt meer dan prima 👍
Mooi, goed om te horen!

Huiskamer set
Toekomstig dedicated HT

Offline efsix

« Reply #43 on: July 10, 2020, 16:06:10 »
Snap ik! Lekker kijken en niet teveel nadenken over waar die nou op staat of moet staan  8)Zo'n demo disc is wel cool ja, stond er 1 te koop in de markt gister, maar heb hem toch niet gekocht :P
Mooi, goed om te horen!
Denk dat ie al weg was .... 😛

Offline Martijn90

« Reply #44 on: July 10, 2020, 16:37:55 »
Denk dat ie al weg was .... 😛
Zag hem in de minuut dat hij geplaatst werd, maar misschien was jij wel nog sneller  :tounge2:

Huiskamer set
Toekomstig dedicated HT