waar kan je online films in een goede kwaliteit huren?

Started by oud_account_1, October 17, 2010, 16:25:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oud_account_1

Sinds kort is er geen videotheek meer bij ons in de stad (daar kwam ik afgelopen vrijdag achter, toen ik voor een leeg pand stond.)
Nu is de makkelijkste optie films uit newsgroups downloaden, maar ik ben ook benieuwd naar de mogelijkheden mbt het online huren van films.
Via google heb ik gezocht, maar ik kan niets vinden van een acceptabele kwaliteit.
(b.v. bij veamer noemen ze een bestand van 1.5GB al DVD kwaliteit.)

Kent iemand een service waar je films kunt huren, liefst in 1080p formaat?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

oud_account_1

Quote from: roland p on October 17, 2010, 16:34:25
www.keeno.nl :D
Zo'n vorm van Online Service had ik niet verwacht ;D
Wel een interessante optie.
Maar, vrij duur en het lijkt alsof je lang zou kunnen wachten op je films.
Voor 1 BD per maand kom je op 15 euro.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values


roland p

Quote from: squadra on October 17, 2010, 23:39:15
Zo'n vorm van Online Service had ik niet verwacht ;D
Wel een interessante optie.
Maar, vrij duur en het lijkt alsof je lang zou kunnen wachten op je films.
Voor 1 BD per maand kom je op 15 euro.
De verzending is vrij snel, als er voorraad is. Je werkt met een 'wensenlijst' en ze proberen de hoogste te verzenden, die heb je dan de volgende dag (althans, zo ging het toen ik er werkte).

Voor 15,95 kom ik op 4 blu-rays per maand: http://keeno.nl/dvd/tarieven. 'twee in bezit' betekent dat ze je er 2 sturen, stuur je er 1 terug wordt die vervangen door een nieuwe.

Ze werkten voorheen ook met all-you-can-eat abonnementen, maar daar is denk ik te veel misbruik van gemaakt.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

oud_account_1

Quote from: roland p on October 18, 2010, 07:38:53
De verzending is vrij snel, als er voorraad is. Je werkt met een 'wensenlijst' en ze proberen de hoogste te verzenden, die heb je dan de volgende dag (althans, zo ging het toen ik er werkte).

Voor 15,95 kom ik op 4 blu-rays per maand: http://keeno.nl/dvd/tarieven. 'twee in bezit' betekent dat ze je er 2 sturen, stuur je er 1 terug wordt die vervangen door een nieuwe.

Ze werkten voorheen ook met all-you-can-eat abonnementen, maar daar is denk ik te veel misbruik van gemaakt.
Budget Plus BD 4 2 € 15,95 € 3,99
Het abo kost je dan 15,95, maar per item komt er 3,99 bij.
Dus voor 4 films/maand ben je in totaal 32 euro kwijt.

Voor mij zou het Budget BD abo genoeg zijn:
Budget BD 2 1 € 9,95 € 4,97
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

oud_account_1

Quote from: Icarus314 on October 18, 2010, 00:45:46
http://www.dvdpost.nl/
Dezelfde werkwijze als keeno, maar goedkoper :worship:
Ik kan alleen niet vinden hoeveel BluRay's ze hebben.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

jowi

In de USA kun je met je iTunes pakketje en een bijbehorend account, van heel veel grote networks (ABC, FOX, HBO etc) gewoon films en met name TV series in HD kwaliteit kopen en/of downloaden... als ze dat nu ook in de EU zouden leveren valt voor mij denk ik 90% downloaden via min of meer illegale paden weg, want ik wil er best voor betalen... het kan alleen niet. Geeft al een beetje aan dat 'men' wel moord en brand schreeuwt over downloaden maar feitelijk geen idee heeft van wat er aan marktaandeel te winnen is als ze het gewoon overal voor een kleine vergoeding beschikbaar zouden maken... gemiste kans als je het mij vraagt.

roland p

Quote from: squadra on October 18, 2010, 08:12:48
Budget Plus BD 4 2 € 15,95 € 3,99
Het abo kost je dan 15,95, maar per item komt er 3,99 bij.
Dus voor 4 films/maand ben je in totaal 32 euro kwijt.
Aha, zo kun je het ook lezen. Ik dacht gewoon 15,95/4 = 3,99 Lijkt me meer een prijs die overeenstemd met de gewone videotheek.

Quote from: jowi on October 18, 2010, 08:28:16
In de USA kun je met je iTunes pakketje en een bijbehorend account, van heel veel grote networks (ABC, FOX, HBO etc) gewoon films en met name TV series in HD kwaliteit kopen en/of downloaden... als ze dat nu ook in de EU zouden leveren valt voor mij denk ik 90% downloaden via min of meer illegale paden weg...
+1
Gewoon een makkelijk alternatief bieden.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Icarus314

Quote from: squadra on October 18, 2010, 08:24:52
Dezelfde werkwijze als keeno, maar goedkoper :worship:
Ik kan alleen niet vinden hoeveel BluRay's ze hebben.

Als je lid wordt krijg je opeens een veel beter website. Ze hebben volgens mij alle blu-rays die er zijn en ik ben er wel tevreden over. De verzendtijden zijn wel langer dan in Nederland.

Icarus314

Quote from: jowi on October 18, 2010, 08:28:16
In de USA kun je met je iTunes pakketje en een bijbehorend account, van heel veel grote networks (ABC, FOX, HBO etc) gewoon films en met name TV series in HD kwaliteit kopen en/of downloaden... als ze dat nu ook in de EU zouden leveren valt voor mij denk ik 90% downloaden via min of meer illegale paden weg, want ik wil er best voor betalen... het kan alleen niet. Geeft al een beetje aan dat 'men' wel moord en brand schreeuwt over downloaden maar feitelijk geen idee heeft van wat er aan marktaandeel te winnen is als ze het gewoon overal voor een kleine vergoeding beschikbaar zouden maken... gemiste kans als je het mij vraagt.

Als dat toch een keer in Nederland zou komen  ::) Met de nieuwe Apple tv is dat technisch geen enkel probleem. Zo lang de filmmaatschappijen er niet aan meewerken moedig ik iedereen aan zo veel mogelijk te downloaden  >:D

celerontje

Zolang RTL of SBS de Nederlandse ''primeur'' hebben...
Ook belachelijk: Toen House M.D. Seizoen 6 hier startte op SBS6, lag in de VS de (regiovrije) Blu-ray box al in de winkel! :crazy:

En dan durven zulke bedrijven ''entertainment'' onder hun naam te plakken... (ik snap niet waarom je consumentje pesten ''entertainment'' noemt... :baaa:)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Quote from: Icarus314 on October 18, 2010, 13:13:16
Als dat toch een keer in Nederland zou komen  ::) Met de nieuwe Apple tv is dat technisch geen enkel probleem. Zo lang de filmmaatschappijen er niet aan meewerken moedig ik iedereen aan zo veel mogelijk te downloaden  >:D
We hebben bovendien in Nederland fantastische internetverbindingen, mensen die graag geld uitgeven aan Apple producten...
Maar ja, Universal, Warner etc. zijn bedrijven die opgericht zijn toen onze grootouders geboren werden, lekker ouderwetsch... :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

roland p

Quote from: Icarus314 on October 18, 2010, 13:11:20
Als je lid wordt krijg je opeens een veel beter website. Ze hebben volgens mij alle blu-rays die er zijn en ik ben er wel tevreden over. De verzendtijden zijn wel langer dan in Nederland.
Worden ze niet vanuit Nederland verzonden dan?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Icarus314

Quote from: roland p on October 18, 2010, 21:08:04
Worden ze niet vanuit Nederland verzonden dan?
Nee is wel vreemd gaat allemaal naar Belgie.

@Celerontje ik vind ook dat die commerciële zenders moeten stoppen met consumenten pesten. Zal daarom de boycot voortzetten :)

denoontje

wellicht een optie
In bijv de uk goedkoop de bd's bestellen , kijken en dan weer doorverkopen op het forum.
Of op forum 2e handse kopen.

Zelf geen ervaring met online huren.

oud_account_1

Ik heb een Playon hd mini en een usenet abo voor een maandje gekocht.
Nu eens kijken of dat bevalt.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

jowi

Quote from: squadra on October 30, 2010, 09:50:54
Ik heb een Playon hd mini en een usenet abo voor een maandje gekocht.
Nu eens kijken of dat bevalt.
Dat is iets minder legaal en ook geen huren, maar ik geeft je groot gelijk ;) Probleem is wel dat je een beetje moet weten waar en wat je moet zoeken. Niet alles waar de letters 'HD' in staan of waar 1080 of 720 in de tekst staat, is HD of zelfs HD waardig... even in je achterhoofd houden.

oud_account_1

Quote from: jowi on October 30, 2010, 10:31:26
Dat is iets minder legaal en ook geen huren, maar ik geeft je groot gelijk ;) Probleem is wel dat je een beetje moet weten waar en wat je moet zoeken. Niet alles waar de letters 'HD' in staan of waar 1080 of 720 in de tekst staat, is HD of zelfs HD waardig... even in je achterhoofd houden.
Ik gebruik binsearch info voor het zoeken en grabit voor het downloaden, dat werd aangeraden door een collega.
Is er een richtlijn qua grootte voor wat acceptabel is?
Vaak zie je rond de 9GB, maar dat is volgens mij eerder dvd kwaliteit.
Het gaat dan puur om films, in series ben ik niet geinteresseerd.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

jowi

Ligt er aan. Een aflevering in goede kwaliteit van een serie, als MPG2 TS file kan al snel 4 a 6 GB zijn, een H264 in dezelfde kwaliteit rond de 0,75 a 1,5GB per aflvering. Voor films hetzelfde, een beetje film als MPG2 zul je niet zo snel meer tegenkomen denk ik, maar kan al snel 15GB a 20GB zijn, een H264 film zo rond de 8 a 10 denk ik.

Belangrijker is denk ik dat je moet proberen zoveel mogelijk XVID en X264 dingen te mijden als het kan, of items die vol staan met 'XBOX PS3 HD f30m tHe cL4n' en dat soort dingen. Vaak is dat van slechte kwaliteit.

Ik gebruik http://www.nzbindex.com/ om te zoeken, voor HD series geef ik een ondergrens op van 1000MB, voor blurays een ondergrens van 10MB. En ik geef vaak zoektopties mee als -x.264 -xvid -x264 -dvd -ps3 -xbox ;)