Oppo speelt Blu-ray Talking heads niet af, import Amerika.

Started by addy, October 17, 2010, 11:56:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Voor iemand dit post, ik weet ook wel dat dit een andere regio is.
Mijn Oppo zou echter regiovrij moeten zijn.
Kan op de hoes ook geen info vinden onder welke regio deze valt.

Weet zelfs niet meer waar ik de Oppo heb gekocht, wel via het forum. (powerbuy)
Dit lijkt vreemd, maar ik heb echt problemen met mijn geheugen.  (OPS = schildersziekte)

Kan ik via upgraden o.i.d. dit verhelpen ?
Ik heb de Blu-ray The Fifth Element ook uit Amerika, en deze speelt wel.

Gr Ad


SpeedyAndré

Ik neem aan dat je de Oppo bdp-83 hebt?
Jvb levert deze, dit is de US versie met een gemoffeld front.
Bij blu-ray moet je de regio (is standaard regio B) handmatig instellen (met de remote).
5th element is volgens mij regio ABC (de mijne wel iig) dus die speelt hij zonder meer af.
Meestal staat er een regio letter, in dit geval A achterop een blu-ray.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

addy

Quote from: SpeedyAndré on October 17, 2010, 12:20:40
Ik neem aan dat je de Oppo bdp-83 hebt?
Jvb levert deze, dit is de US versie met een gemoffeld front.
Bij blu-ray moet je de regio (is standaard regio B) handmatig instellen (met de remote).
5th element is volgens mij regio ABC (de mijne wel iig) dus die speelt hij zonder meer af.
Meestal staat er een regio letter, in dit geval A achterop een blu-ray.

André  8)

Ja die speler heb ik.
Zou mooi zijn als het zo eenvoudig is zeg.
Weet je misschien ook onder welke knop deze zit op de AB ?

SpeedyAndré

Heb net ff gekeken:

- Zet speler uit met power button (op remote)
- druk blauwe toets 5 sec in tot de speler piept
- kies de zone (A = 1, B = 2, C = 3 enz.).

Volgens mij moet je hem ook weer terug naar zone B zetten want hij blijft op A staan als je hem uitschakelt.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

fugazi_2009

Quote from: SpeedyAndré on October 17, 2010, 12:39:10
Heb net ff gekeken:

- Zet speler uit met power button (op remote)
- druk blauwe toets 5 sec in tot de speler piept
- kies de zone (A = 1, B = 2, C = 3 enz.).

Volgens mij moet je hem ook weer terug naar zone B zetten want hij blijft op A staan als je hem uitschakelt.

André  8)

Klopt, die regioinstelling blijft bewaard als je de speler uit zet. Haal ook even de disc uit de speler, voordat je hem switched. Ik heb wel eens gehad dat ik er ook tegenaan liep dat die op de verkeerde regio stond, gauw bovenstaande procedure deed terwijl de disc nog in de speler zat. Maar dan gaat de disc verder waar je gebleven was en dat was in dat geval dus de melding dat het de verkeerde regio was, dus daar schiet je dan niet veel mee op.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Als je de oudere mod hebt (van JVB zoals ik, of de deense mod) dan hoef je niet op de blauwe toets te drukken en gaat er niets piepen.
Je kan dan gewoon de speler met de AB uitzetten. Dan een cijfer drukken (1 of 2 voor de regio A of B) en hem daarna weer aan zetten met de AB.

De Oppo is dus nooit regio "vrij" voor bluray, maar wel regio schakelbaar.

addy


SpeedyAndré

Heb het net ff met de mijne geprobeerd, die is van JvB en het werkt met de blauwe toets tot hij repeterend piept.
Schakel je naar regio A dan piept ie 1 keer ter bevestiging, bij B 2 keer.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

angel66

misschien late reactie


maar ik kan blu-rays van beide regio,s er in doen zonder enig handeling te doen.

ik heb dezelfde oppo.

celerontje

Dan is zijn die BD's (of eentje ervan) regiovrij. (het wil nog wel eens verkeerd op het doosje staan)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

addy

De BD van Angel dus, pech voor mij verdorie.
Ik ga al die handelingen niet doen om hem wel af te spelen, en daarna weer alles terugzetten, pff omslachtig.
Iemand interesse in deze super muziek blu-ray, twaalf euro mag hij weg, excl. verzend.

celerontje

Je kan gewoon met je gat op de bank blijven zitten en nog is het teveel moeite? :o
't Is gewoon een kwestie van speler uitzetten, paar knopjes indrukken op je AB, speler weer aan en that's it!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

addy

Quote from: celerontje on March  3, 2011, 00:43:53
Je kan gewoon met je gat op de bank blijven zitten en nog is het teveel moeite? :o
't Is gewoon een kwestie van speler uitzetten, paar knopjes indrukken op je AB, speler weer aan en that's it!


Hahaha, je hebt eigenlijk wel gelijk.javascript:void(0);