Kunnen grapjes over audiofiele "voodoo" wel of niet?

Started by Raphie, October 17, 2010, 11:42:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mag je grappen maken over zaken die voor sommigen hier nog al onwaarschijnlijk overkomen?

Nee, iedereen heeft het recht op eigen hobby beleving, hoe ongeloofwaardig dit soms ook klinkt
21 (21%)
Maakt me echt niet uit, ik kan er wel om lachen
30 (30%)
Ik kan er niet om lachen en voel me persoonlijk in de zeik genomen
4 (4%)
Nee, ik vind niet dat mensen hier kritisch mogen zijn
3 (3%)
Ik vind het heerlijk, Ga vooral zo door!
42 (42%)

Total Members Voted: 100

Raphie

Antoinne, ik stel dan echt voor dat je een believersforum begint naast je forumbezoek al hier, dan kan een ieder daar volledig los, zonder enige vorm van tegengas. zal echt een gezapig forum worden denk ik.

Even voor de volledigheid, ik heb geen enkel probleem met mensen die wat verder van de realiteit staan. Maar kan er erg slecht tegen als een kleine groep hun mening probeert te verkopen als "de mening van het forum" vandaar ook dit topic om de zaken weer even in perspectief te zetten.
JBL PRX Power!

Deleted member

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 13:12:15
Schiet me net te binnen, dan onderschat je toch wel fors het denkniveau van je medeforum members, als jij dit zelf al "doorziet" en je veroordeelt het gross van je forum collega's tot comaschapen die dit niet "doorhebben" ?!!

Het denkniveau van een aantal is zeer laag, zeker wel!  ;) ;D Het gros? Nee! Daarnaast denk ik ook niet dat je er vanuit moet gaan dat de casual forumbezoeker net zo op de hoogte is van wat er speelt als jij die 24/7 online is!  ;D Laat staan dat deze bezoeker goed de sfeer kan aanvoelen, het is soms net een soap die volgt waarin je na verloop van tijd de karakters van de spelers langzaamaan leert kennen en dat kan je niet van iedereen verwachten, de meesten hebben buiten dit forum om tenslotte ook wel gewoon een leven!  ;)

Raphie

Quote from: Antoine on October 17, 2010, 13:19:46
Het denkniveau van een aantal is zeer laag, zeker wel!  ;) ;D Het gros? Nee! Daarnaast denk ik ook niet dat je er vanuit moet gaan dat de casual forumbezoeker net zo op de hoogte is van wat er speelt als jij die 24/7 online is!  ;D Laat staan dat deze bezoeker goed de sfeer kan aanvoelen, het is soms net een soap die volgt waarin je na verloop van tijd de karakters van de spelers langzaamaan leert kennen en dat kan je niet van iedereen verwachten, de meesten hebben buiten dit forum om tenslotte ook wel gewoon een leven!  ;)
dus eigenlijk ben je het wel met me eens dat je vorige punt een non issue was?  :D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 13:17:56
Even voor de volledigheid, ik heb geen enkel probleem met mensen die wat verder van de realiteit staan. Maar kan er erg slecht tegen als een kleine groep hun mening probeert te verkopen als "de mening van het forum" vandaar ook dit topic om de zaken weer even in perspectief te zetten.

Volgens mij is het andersom en behoor je zelf tot de kleine groep die de meerderheid op dit forum probeert te overtuigen van jouw gelijk. :mellow:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

AbZ

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 13:07:09
ik heb ook een PPP met kabels voor meer dan 3.5K euro, ook heb ik hele mooie Transparent luidspreker kabels van +2K euro.

Your loss!   >:D

Icarus314

Grappen zijn leuk maar het kan ook iemands plezier in zijn aankoop de grond in trappen en dat is niet leuk. Ik vind dat de informatie op de juiste plek aanwezig mag zijn maar niet in iemands eigen topics gaan trollen is mijn mening. Je kunt mensen ook te ver de grond in trappen. Zelf vond ik het vervelend dat je zo over Apple doorzeurde. Ik post hier nooit meer wat en mijn plezier in Apple is eigenlijk wel weg nu (maar daar waren ook een hoop meelopers voor verantwoordelijk).

Raphie

Quote from: Audiofiel on October 17, 2010, 13:23:45
Volgens mij is het andersom en behoor je zelf tot de kleine groep die de meerderheid op dit forum probeert te overtuigen van jouw gelijk. :mellow:
De poll spreekt voor zich denk ik? ;) en het gaat niet om mijn gelijk. iemand beweert, ik challenge...
JBL PRX Power!

Deleted member

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 13:17:56
Antoinne, ik stel dan echt voor dat je een believersforum begint naast je forumbezoek al hier, dan kan een ieder daar volledig los, zonder enige vorm van tegengas. zal echt een gezapig forum worden denk ik.

Even voor de volledigheid, ik heb geen enkel probleem met mensen die wat verder van de realiteit staan. Maar kan er erg slecht tegen als een kleine groep hun mening probeert te verkopen als "de mening van het forum" vandaar ook dit topic om de zaken weer even in perspectief te zetten.

Waarom zou ik believersforum moeten starten? Ik ben niet degene met x bans aan m'n broek, net als die "believers" niet. Daarnaast is er m.i. voldoende tegengas mét inhoud hier en dat blijft als dat handjevol trollende individuen wegblijft, die personen met postcounts van 10000+ die overal maar lukraak hun mening spuien in one-liners en daar zo druk mee zijn dat die mening maar zelden inhoudelijk bijdraagt. Ik denk dat het niveau dan zelfs gaat stijgen.

Raphie

Quote from: Icarus314 on October 17, 2010, 13:24:53
Ik post hier nooit meer wat en mijn plezier in Apple is eigenlijk wel weg nu.
Sorry hoor  :D (dit meen je toch niet ?!?!    :blink:)

niet zo overdrijven trouwens
JBL PRX Power!

Icarus314

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 13:27:11
Sorry hoor  :D (dit meen je toch niet ?!?!    :blink:)

Ik denk dat jij er mee begon maar een hoop meelopers lopen dan wel mee. Ik constateer dat ik geen enkele upgrade wens meer heb voor de iPhone 4 wat misschien ook wel goed is. Weet ook niet hoe dat komt, marketing is vreemd, je spreekt vrienden die je enthousiast maken en dan lees je hier net zo lang totdat het de neus uitkomt...

ajbeefde

Quote from: Icarus314 on October 17, 2010, 13:29:13
Ik denk dat jij er mee begon maar een hoop meelopers lopen dan wel mee. Ik constateer dat ik geen enkele upgrade wens meer heb voor de iPhone 4 wat misschien ook wel goed is. Weet ook niet hoe dat komt, marketing is vreemd, je spreekt vrienden die je enthousiast maken en dan lees je hier net zo lang totdat het de neus uitkomt...

Je laat je eventuele aankoop van iets zoals een Iphone 4 toch niet bepalen door een negatief beeld wat hier op het forum wordt geschapen door een handjevol mensen?

(Ligt er 1 voor me en heb er nog niets negatiefs aan kunnen ontdekken)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Quote from: ajbeefde on October 17, 2010, 13:32:09
Je laat je eventuele aankoop van iets zoals een Iphone 4 toch niet bepalen door een negatief beeld wat hier op het forum wordt geschapen door een handjevol mensen?

(Ligt er 1 voor me en heb er nog niets negatiefs aan kunnen ontdekken)
i.d.d. en het was nog geeneens negatief over de iPhone zelf (nou de bumper dan waar het halve internet over viel) ging meer over hoe sommige members kunstgrepen uithalen om maar aan een nieuwe phone te komen...
JBL PRX Power!

Icarus314

Quote from: ajbeefde on October 17, 2010, 13:32:09
Je laat je eventuele aankoop van iets zoals een Iphone 4 toch niet bepalen door een negatief beeld wat hier op het forum wordt geschapen door een handjevol mensen?

(Ligt er 1 voor me en heb er nog niets negatiefs aan kunnen ontdekken)

Toen IBM begon met de pc dacht men ook dat niemand een pc nodig zou hebben en waar waren we geweest als niet iemand er in geloofd had. Apple doet nog steeds hetzelfde. Voor de iPad kwam dacht ik niet hem nooit nodig te hebben en nu gebruik ik hem dagelijks en snachts en kan niet meer zonder  :D Ik vind de Apple marketing daarom iets bijzonders maar dan zal ik weer de fanboy zijn. Maar de iPhone 4 staat me echt tegen.

Ik herinner me ook posts waarbij de iPhone als overbodig wordt aangeprezen net als de pc eigenlijk.

Deleted member

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 13:22:13
dus eigenlijk ben je het wel met me eens dat je vorige punt een non issue was?  :D

Geheel niet, het ligt in het verlengde van wat ik zei, anders zou ik 't niet zeggen!  :D

Raphie

maar laten we het verhaal eens omdraaien, misschien eens door mijn posts spitten om mijn 25 meest kwetsende posts aan te geven?
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Icarus314 on October 17, 2010, 13:35:53
Toen IBM begon met de pc dacht men ook dat niemand een pc nodig zou hebben en waar waren we geweest als niet iemand er in geloofd had. Apple doet nog steeds hetzelfde. Voor de iPad kwam dacht ik niet hem nooit nodig te hebben en nu gebruik ik hem dagelijks en snachts en kan niet meer zonder  :D Ik vind de Apple marketing daarom iets bijzonders maar dan zal ik weer de fanboy zijn. Maar de iPhone 4 staat me echt tegen.

Niks op tegen om een fanboy te zijn..... elk apple topic heeft zijn voor en tegenstanders
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

robbie73

raphie weet de gemoederen lekker bezig te houden   ;D
het forum zou dan zonder hem wel saai worden toch ...... en soms heeft i wel gelijk  8)

ajbeefde

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 13:36:44
maar laten we het verhaal eens omdraaien, misschien eens door mijn posts spitten om mijn 25 meest kwetsende posts aan te geven?

Een nw item voor het SBS programma "de 25.............................."
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: robbie73 on October 17, 2010, 13:39:55
raphie weet de gemoederen lekker bezig te houden   ;D
het forum zou dan zonder hem wel saai worden toch ...... en soms heeft i wel gelijk  8)

Jij hoort lekker naar je nwe aanwinsten te luisteren  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

JBL PRX Power!

stone56

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 13:36:44
maar laten we het verhaal eens omdraaien, misschien eens door mijn posts spitten om mijn 25 meest kwetsende posts aan te geven?

maar 25?  ;D
It's only rock 'n roll (but I like it)

Interficior

Quote from: Icarus314 on October 17, 2010, 13:35:53
Toen IBM begon met de pc dacht men ook dat niemand een pc nodig zou hebben en waar waren we geweest als niet iemand er in geloofd had. Apple doet nog steeds hetzelfde. Voor de iPad kwam dacht ik niet hem nooit nodig te hebben en nu gebruik ik hem dagelijks en snachts en kan niet meer zonder  :D Ik vind de Apple marketing daarom iets bijzonders maar dan zal ik weer de fanboy zijn. Maar de iPhone 4 staat me echt tegen.
Dus je beschouwt jezelf als iemand in de "Apple familie" (met als capo di tutti capi natuurlijk Steve Jobs) en Raphie heeft ervoor gezorgd dat je de iPhone 4 tegenstaat? Wat een held, dit is echt een achievement.

Dan stel ik aan Raphie de volgende stap voor: probeer een Classé fanboy te overtuigen dat iets anders/goedkopers beter klinkt.

Want meestal als je dat vind dat heb/ben je:
- slechte speakers;
- slechte oren;
- verkeerde akoestiek;
- Classé niet waard;
- een instelling verkeerd gezet;
- etc.

Go! :D
Take it or lease it

Icarus314

Quote from: Raphie on September 28, 2010, 10:08:24
Jullie zijn allemaal marketing slachtoffers als je dat soort bedragen (of 30/40 p/m) overhebt voor een MP3 speler die kan bellen......

En nee, dit gaat niet alleen over de iphone, maar voor iedere idioot die dat soort bedragen prive aan een "smart"  phone uitgeeft...


Als we echt zo zouden denken en het is verleidelijk dan staat de markt en de technologie en iedereen die er in werkt wel stil. Kritiek is goed maar waarom producten zo de grond intrappen. Als iemand nu blij is met zijn telefoontje en het helpt je bij een depressie  :D

Icarus314

Quote from: Interficior on October 17, 2010, 13:43:57
Dus je beschouwt jezelf als iemand in de "Apple familie" (met als capo di tutti capi natuurlijk Steve Jobs) en Raphie heeft ervoor gezorgd dat je de iPhone 4 tegenstaat? Wat een held, dit is echt een achievement.

Dan stel ik aan Raphie de volgende stap voor: probeer een Classé fanboy te overtuigen dat iets anders/goedkopers beter klinkt.

Want meestal als je dat vind dat heb/ben je:
- slechte speakers;
- slechte oren;
- verkeerde akoestiek;
- Classé niet waard;
- een instelling verkeerd gezet;
- etc.

Go! :D
Het is dit soort praat waar niemand wat aan heeft. Ik kan je ook vertellen dat een versterker meettechnisch niet veel veranderd is t.o.v. de versterkers van 30 jaar geleden en dat kan ik steeds herhalen totdat je de Classe de deur uit doet. Wat heb ik dan bereikt? Aandacht voor mezelf?

roland p

Op een htforum je gadgets moeten verantwoorden gaat natuurlijk nergens over.

ontopic: Is zo'n (Pseudowetenschap in hifi land :)) board niet een idee?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®