Kunnen grapjes over audiofiele "voodoo" wel of niet?

Started by Raphie, October 17, 2010, 11:42:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mag je grappen maken over zaken die voor sommigen hier nog al onwaarschijnlijk overkomen?

Nee, iedereen heeft het recht op eigen hobby beleving, hoe ongeloofwaardig dit soms ook klinkt
21 (21%)
Maakt me echt niet uit, ik kan er wel om lachen
30 (30%)
Ik kan er niet om lachen en voel me persoonlijk in de zeik genomen
4 (4%)
Nee, ik vind niet dat mensen hier kritisch mogen zijn
3 (3%)
Ik vind het heerlijk, Ga vooral zo door!
42 (42%)

Total Members Voted: 100

AbZ

Tja, ik geloof dat ik een heel rationele non-believer ben...
maar de poll vraag staat imho los van de vraag welk geloof juist is.
Ben het dus met Peerless eens.


JA, geintjes zijn goed  :smile:  maar sommige mensen zijn er niet goed in  :dry:


Deleted member

@Raphie het is allemaal niet zo zwart-wit, gelukkig wordt de nuance voor je ook in dit topic gebracht, tot zover door een aantal mods. Overigens heeft een poll als deze niet zo veel waarde zonder de context want de vraagstelling en bijbehorende antwoorden zijn suggestief, alsof humor niet zou zijn toegestaan/geaccepteerd wat natuurlijk onzin is. Mijn mening: grapjes zijn prima, als ze origineel zijn en niet drammerig herhaald tot in den treure. Wat jij eerder satire noemde is ook prima maar dan wel met respect en niet overal.

Maar ik ben blij dat 't andere topic je tot nadenken heeft gezet en je geheel zelfstandig besloten hebt tot 't openen van een eigen poll! Zelfs als 't alleen maar is om je eigen wereldbeeld/eigenwaarde weer wat op te krikken... ;) De bijdragen van je vaste side-kick (ik noem 'm voor 't gemak maar even Jan Paparazzi  :D) daar ga ik in elk geval maar niet op in want die heb ik nog nooit betrapt op een zinnige deelname aan een discussie maar goed daarom is 't ook een sidekick.

Ik herhaal nog maar even wat ik in 't Sfeer 2010 topic zei:

Quote from: Antoine on October 16, 2010, 13:30:51
Raphie, wellicht kun je je voor je reageert afvragen of hetgeen je gaat zeggen bij zal dragen aan het onderwerp. Deel je een andere mening en wil je die delen doe dan inhoudelijke argumenten, met respect en met neutrale woorden en een niet veroordelende/provocerende/belachelijkmakende houding. Zeg iets tegen iemand zoals je het ook zou zeggen als hij tegenover je staat en zo iemand respecteert. Of zoals Stone56 al zegt spreek anderen aan zoals jezelf aangesproken wilt worden. Ik denk dat je dan veel meer waardering zult krijgen voor je input maar als iemand die input dan negeert laat 't daar dan ook bij zitten en ga niet zitten jennen/vervelend doen door je stelling even later wat "scherper" te poneren om dan alsnog de aandacht te krijgen.

Ook kennen mensen je mening op een gegeven moment wel, zeker bij iemand als jij die relatief veel post. Het is niet nodig om je mening zo vaak te herhalen op/in dezelfde onderwerpen dat draagt op een gegeven moment niets meer bij en werkt eerder storend voor de mensen die je mening niet delen.


Quote from: Antoine on October 16, 2010, 13:57:38
Tuurlijk blijven dat soort verhalen komen, dat is tenslotte wat deze mensen bezig houdt in hun hobby. Maar waarom zou je dat niet laten gaan, 't forum is groot genoeg en wat voor nut heeft het om je daar tegen te verzetten? Je zet daarmee alleen maar mensen tegen je op.

Satire is als iemand het goed doet respectvol maar kan juist snel gezien worden als provocerend. Ik denk dat de tekst hier op een forum te plat/een-dimensionaal is om satire succesvol toe te passen en is mijns inziens dus niet op z'n plaats. Jij past het ook juist vaak toe bij de meer "controversiële" onderwerpen (kabels, demping/(ont)koppeling etc.) en daar is het ook eerder olie op 't vuur. Al heb jij er dan zoals je stelt respect voor kijk ook eens naar de reacties die volgen van anderen. Ik denk dat dat ook een beetje (niet volledig uiteraard) je verantwoordelijkheid is. Voor je het weet start je een flamewar en staan er weer drie pagina's offtopic discussie en moet er uiteindelijk worden ingegrepen door een mod.

Ik vond dat AbZ, die net als jij kritisch is rond de meer controversiele onderwerpen, wat dit betreft laatst best wel een goede instelling heeft aangenomen die voor jou ook goed zou kunnen werken:


Interficior

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 12:01:04
Ja goed he ?!? zo betrekkelijk is het dus allemaal maar weer  :D

Wel laten de poll nog even doorlopen, zit i.g.g. een gezonde trend in  ;)
Hu?

Of bedoel je soms i.i.g.? Daar zit een evident verschil tussen! ;D
Take it or lease it

Deleted member

LOL, i.g.g./in geen geval dat zouden op dit moment inderdaad anderen moeten zeggen dan Raphie...  :D

Sol

Humor blijft humor, en als het - net als in dit geval - gewoon een hobby betreft (en dus geen persoonlijke kenmerken oid) lijkt het me nogal vreemd om je dan (persoonlijk) aangesproken te voelen.
Je kunt je misschien hooguit uitgelachen voelen oid, maar komop, we zijn toch allemaal volwassen genoeg op dit forum?
Een geintje moet kunnen, dat houdt de sfeer ten minste gewoon lekker luchtig. Dus gewoon zo doorgaan.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

ajbeefde

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2010, 12:11:55
Waar blijven nu de grappen van de believers in dit topic?

Die hebben nu samen de grootste lol om niets...  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DVDGuy

Quote from: SpeedyAndré on October 17, 2010, 11:54:23
Ik geloof er niks van dat je dat echt overweegt  :D
Dit antwoord kon ik niet vinden bij het stemmen  :hehe:

André  8)

Mee eens  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m

@Raphie, wat is voor jou de definitie van een grapje..?

stone56

En je kreeg al zoveel aandacht. Toch nog een opmerking. Humor is prima, ergens niet mee eens zijn is prima, andere ervaringen hebben is prima, maar provoceren/trollen is niet prima.
It's only rock 'n roll (but I like it)

Audiofiel

Quote from: S@m on October 17, 2010, 12:49:19
@Raphie, wat is voor jou de definitie van een grapje..?

Andere mensen belachelijk maken? Zelfspot (echte humor) vind hij waarschijnlijk te moeilijk. :happy:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: S@m on October 17, 2010, 12:49:19
@Raphie, wat is voor jou de definitie van een grapje..?
beetje een open deur, iets (niet iemand) waarom hartelijk kan worden gelachen, door wat perspectief te bieden of wat pijnlijke audiofiele vragen te stellen. "aufiofilie" is hiervoor een dankbaar onderwerp.

discriminatie, niet feitelijk op de persoon spelen (dus iemand in de zeik zetten als persoon, ipv een statement van iemand eens kritisch onder de loep nemen), schelden e.d. vallen hier voor mij pertinent niet onder. Ik denk dat "oudejaarsconference" als mijn beschrijving van humor redelijk dicht in de buurt komt.


JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Audiofiel on October 17, 2010, 12:54:29
Andere mensen belachelijk maken? Zelfspot (echte humor) vind hij waarschijnlijk te moeilijk. :happy:
zelfspot is mij ook niet vreemd hoor.
JBL PRX Power!

Deleted member

Wat in elk geval bereikt is is met al die aandacht is dat de andere topics schoon blijven van die "grappen en tgrollen"!  :D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: stone56 on October 17, 2010, 12:53:31
En je kreeg al zoveel aandacht. Toch nog een opmerking. Humor is prima, ergens niet mee eens zijn is prima, andere ervaringen hebben is prima, maar provoceren/trollen is niet prima.
de meerderheid vindt het blijkbaar gewoon humor en geen provocatie?  :D
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Antoine on October 17, 2010, 12:55:50
Wat in elk geval bereikt is is met al die aandacht is dat de andere topics schoon blijven van die "grappen en tgrollen"!  :D

Weet je Antoine, het valt reuze mee, ik stip regelmatig even aan, maar blijf niet als sommigen hier pagina's lang doorzeiken om gelijk te halen.
Jullie "pijn" zit in het feit dat je je blijkbaar als lijdend voorwerp (h)erkend en je daardoor in de zeik genomen voelt, omdat het geen wat ik aanstip ook door jullie gepraktiseert wordt. Tja.. dit is een publiek forum en dat is dan jammer.

Er zijn ook zat topics waar ik m'n zegje gezegd heb en daarna lekker de boel de boel laat. Nu niet net gaan doen of ik op iedere potentiele post, per direct inhaak.
JBL PRX Power!

Deleted member

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 12:56:55
de meerderheid vindt het blijkbaar gewoon humor en geen provocatie?  :D

Dat komt ook door de suggestieve vraagstelling. Als ik een poll zou openen over "Respect, vind je dat belangrijk?" met een paar treffende antwoorden die humor op bepaalde momenten als onrespectvol zouden bestempelen dan kan ik daarmee de uitkomsten ook flink sturen...

S@m

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 12:56:55
de meerderheid vindt het blijkbaar gewoon humor en geen provocatie?  :D

Misschien moet je er dan o.a. de optie bijzetten: mag je grappen maken zonder te provoceren.

Zoals de poll er nu uitziet pakt ie natuurlijk altijd goed voor je uit... ;)

solitaire

grap ... knuppel in het hoenderhok ... :nopompom:



Een grap erover maken kan imo. zeker wel !

Echter zo geschreven dat met het product in kwestie ook direct de geïnteresseerden/gebruikers gedisqualificeerd worden is het in mijn ogen geen grap. Terwijl ik een dergelijke ... classificering ... toch regelmatig tegenkom op HTf ... voorzien van een smilie :-\.




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

roland p

@Raphie, wanneer is iets voodoo? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je ook met powercables in de weer was, is dat dan geen voodoo? Of ga je nu grapjes maken over jezelf?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Raphie

da's echt onzin heren, jullie zijn de enige 2 die het provoceren vinden. de keuze opties spreken voor zich
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: roland p on October 17, 2010, 13:04:15
@Raphie, wanneer is iets voodoo? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je ook met powercables in de weer was, is dat dan geen voodoo? Of ga je nu grapjes maken over jezelf?
Dat doe ik toch al regelmatig?  ;) ik heb ook een PPP met kabels voor meer dan 3.5K euro, ook heb ik hele mooie Transparent luidspreker kabels van +2K euro.

Het gaat mij totaal niet om een bepaald deelgebied van de hobby, maar meer om het audiofiele gedrag er omheen ;)
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Antoine on October 17, 2010, 13:01:38
Dat komt ook door de suggestieve vraagstelling. Als ik een poll zou openen over "Respect, vind je dat belangrijk?" met een paar treffende antwoorden die humor op bepaalde momenten als onrespectvol zouden bestempelen dan kan ik daarmee de uitkomsten ook flink sturen...
Schiet me net te binnen, dan onderschat je toch wel fors het denkniveau van je medeforum members, als jij dit zelf al "doorziet" en je veroordeelt het gross van je forum collega's tot comaschapen die dit niet "doorhebben" ?!!
JBL PRX Power!

Deleted member

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 13:00:33
Weet je Antoine, het valt reuze mee, ik stip regelmatig even aan, maar blijf niet als sommigen hier pagina's lang doorzeiken om gelijk te halen.
Jullie "pijn" zit in het feit dat je je blijkbaar als lijdend voorwerp (h)erkend en je daardoor in de zeik genomen voelt, omdat het geen wat ik aanstip ook door jullie gepraktiseert wordt. Tja.. dit is een publiek forum en dat is dan jammer.

Er zijn ook zat topics waar ik m'n zegje gezegd heb en daarna lekker de boel de boel laat. Nu niet net gaan doen of ik op iedere potentiele post, per direct inhaak.

Dat ben ik dus niet met je eens, er is slechts een handjevol mensen dat zo opereert als jij. Sinds een week of twee gaat 't een stukje beter moet ik trouwens zeggen.

Overigens voel ik me niet aangesproken als onderdeel van "jullie" omdat ik zelf ook de ratio in de gaten probeer te houden. Ik wordt in elk geval ook nooit als "lijdend voorwerp" aangesproken in bijvoorbeeld mijn showcase topic maar ik heb er wel last van wanneer je/of anderen het bij anderen doet (voorbeelden heb je zelf al gegeven in dit topic) en dan merk dat die personen op een gegeven moment liever wegblijven of bepaalde ervaringen niet langer willen delen.

Het allemaal maar gooien op humor/satire of vrijheid van meningsuiting is te makkelijk. Je overschrijdt regelmatig de grenzen van respect of balanceert op 't randje. Iets dat je door velen regelmatig wordt verteld maar waar je tot nog toe weinig mee doet. Daarnaast zijn er altijd een paar laffe individuen die een schepje bovenop proberen te gooien op jouw opmerkingen en daarmee de sfeer verder om zeep helpen.