Kunnen grapjes over audiofiele "voodoo" wel of niet?

Started by Raphie, October 17, 2010, 11:42:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mag je grappen maken over zaken die voor sommigen hier nog al onwaarschijnlijk overkomen?

Nee, iedereen heeft het recht op eigen hobby beleving, hoe ongeloofwaardig dit soms ook klinkt
21 (21%)
Maakt me echt niet uit, ik kan er wel om lachen
30 (30%)
Ik kan er niet om lachen en voel me persoonlijk in de zeik genomen
4 (4%)
Nee, ik vind niet dat mensen hier kritisch mogen zijn
3 (3%)
Ik vind het heerlijk, Ga vooral zo door!
42 (42%)

Total Members Voted: 100

Raphie

Knuppel in het hoenderhok, in het sfeertopic wordt door een paar gesproken over "iedereen"
Indien de meerderheid mijn humor i.d.d. niet kan waarderen, dan overweeg ik om mijn opmerking voortaan achterwege te laten.  :D
JBL PRX Power!

Stefan S.

Ik heb gestemd: Ik vind het heerlijk, Ga vooral zo door!  :D. Ik vind je opmerkingen vaak met veel humor, echter soms ook realitisch en kritisch  :thumbs-up:

Peerless Monster

Ik vind het heerlijk, Ga vooral zo door!

Kritiek is belangrijk en het is maar een hobbie...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jowi

Lastig :D ik denk dat 99% van de voodoo inderdaad complete onzin is, gebaseerd op het feit dat mensen geen technisch gevoel hebben of niet rationeel kunnen denken en 'dus' een andere, vaak magische verklaring zoeken (daar zijn alle geloven op gebaseerd), of op 1 of andere wijze hun aankoop willen bevestigen, of een kwestie van niet onder willen doen voor die ander, of zichzelf een zo fantastisch en speciaal Ubermensch vinden dat je dat soort subtiele zaken wel MOET horen. Want JIJ bent speciaal tenslotte. Ik hoor dit namelijk, kijk eens hoe goed ik ben.

Aan de andere kant... sommige dingen die je niet zo 123 technisch kunt verklaren doen wel degelijk iets... Er is voor mij echt een grens, alleen die is moeilijk aan te geven. Maar ik weiger om op de meeste dingen echt serieus in te gaan... sommige zaken die worden geclaimed zijn gewoon of onzinnig, of hebben een compleet andere oorzaak.

Ik vind dat grapjes daarover dus wel moeten kunnen, al was het maar om mensen even een spiegel voor te houden of om ze even met beide benen terug op aarde te zetten. Probleem is alleen dat die grapjes vaak meteen escaleren, omdat iedereen wel aanvoelt dat de personen die deze bijzondere kwaliteiten claimen, eigenlijk zichzelf bijzonder vinden en dat bevestigd willen zien in hun apparatuur en beleving, en als je dus commentaar hebt op de bevinding, vatten ze dat op als commentaar op hun ego/persoon. Terecht overigens ;)

ajbeefde

Quote from: Stefan S. on October 17, 2010, 11:45:54
Ik heb gestemd: Ik vind het heerlijk, Ga vooral zo door!  :D. Ik vind je opmerkingen vaak met veel humor, echter soms ook realitisch en kritisch  :thumbs-up:

Sluit ik me geheel bij aan....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

sj0er-D

Ik heb ook voor de laatste optie gekozen, ik vind het heerlijk. Ik ben zelf geen believer en denk dan ook dat 'iedereen' op zijn teentjes getrapt is wanneer hun 'modificatie' van xxx(x) euries wordt ondergepist ;)

SpeedyAndré

Ik geloof er niks van dat je dat echt overweegt  :D
Dit antwoord kon ik niet vinden bij het stemmen  :hehe:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

ajbeefde

"Nee, iedereen heeft het recht op eigen hobby beleving, hoe ongeloofwaardig dit soms ook klinkt  1 (8.3%) "

Wie zou dit zijn ?  ;D

Iemand die waarschijnlijk het hoogste woord voert in het sfeer topic maar nu anoniem wil blijven.  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Ik heb voor gestemd (ik waardeer dit zeker), maar............

- niet in elk topic
- niet altijd maar weer (eens gezegd is voldoende)


Een grap is maar zelden leuk als die een tweede, laat staan een derde maal verteld, goed ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Quote from: ajbeefde on October 17, 2010, 11:57:41
"Nee, iedereen heeft het recht op eigen hobby beleving, hoe ongeloofwaardig dit soms ook klinkt  1 (8.3%) "

Wie zou dit zijn ?  ;D

Iemand die waarschijnlijk het hoogste woord voert in het sfeer topic maar nu anoniem wil blijven.  ;)
Ja goed he ?!? zo betrekkelijk is het dus allemaal maar weer  :D

Wel laten de poll nog even doorlopen, zit i.g.g. een gezonde trend in  ;)
JBL PRX Power!

Dirc

Daarnaast is het de kunst om de grap zo te plaatsen dat anderen hem ook kunnen waarderen.

ajbeefde

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2010, 12:00:35
Een grap is maar zelden leuk als die een tweede, laat staan een derde maal verteld, goed ;)

Ja meester  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

wat dacht je dan van de persoon die vind dat iemand hier niet kritisch mag zijn  :D
JBL PRX Power!

jowi

Quote from: Peerless Monster on October 17, 2010, 11:48:41
Ik vind het heerlijk, Ga vooral zo door!
Kritiek is belangrijk en het is maar een hobbie...
Mooi! Want die magische keramische kabelafstandhouders van jou vallen dus ook in de categorie 'voodoo nonsens' :D
Maak je borst maar nat :D

ajbeefde

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 12:03:38
wat dacht je dan van de persoon die vind dat iemand hier niet kritisch mag zijn  :D

Die heeft het nog even snel geplaatst voordat hij naar de 2e kerkdienst moest....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Quote from: ajbeefde on October 17, 2010, 12:02:38
Ja meester  ;)

Heel goed, handjes omhoog, hier komt de lineaal :D





p.s. De boodschap is duidelijk. Het moet geen rechtvaardigingstopic worden om het overal en altijd te verkondigen, toe te passen ;) . En dat moet zeker kunnen. Maar net zo goed wat jullie anderen verwijten (doorgaan) door jullie zelf ook. En dat vind ik niet kunnen. Point taken, stay away!

maar goed, ik stop met dit serieuze verhaal in dit grappige topic :P :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

squeek

Het moet kunnen, zolang het geen afzeikprocedure wordt. En meestal eindigt het wel daarin aangezien het aantal report to mods dat we binnenkrijgen.

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

ajbeefde

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2010, 12:07:38
maar goed, ik stop met dit serieuze verhaal in dit grappige topic :P :D

Doe maar, anders willen andere modjes zich ook weer laten horen...  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Eens, het hoeft geen kruistocht te worden, maar dat is het nu toch ook  nog niet? het zijn hoogstends een paar posts in een topic die tot nadenken aanzetten. of situaties die te grappig zijn om niet aangestipt te worden (bijv de kussens in de speakers, of de altijd weer "significante verbeteringen"  van Frank2)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: ajbeefde on October 17, 2010, 12:09:16
Doe maar, anders willen andere modjes zich ook weer laten horen...  ;D

Et voila :D :D



@raphie: wij zijn het wel eens ;)



Waar blijven nu de grappen van de believers in dit topic?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Quote from: Raphie on October 17, 2010, 12:10:33
Eens, het hoeft geen kruistocht te worden, maar dat is het nu toch ook  nog niet? het zijn hoogstends een paar posts in een topic die tot nadenken aanzetten. of situaties die te grappig zijn om niet aangestipt te worden (bijv de kussens in de speakers, of de altijd weer "significante verbeteringen"  van Frank2)


Wat te denken van oude matrassen onder de bank in je huiskamer.... moet niet gekker worden.....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Quote from: ajbeefde on October 17, 2010, 12:12:43
Wat te denken van oude matrassen onder de bank in je huiskamer.... moet niet gekker worden.....  ;D
Ja, of de tweak met speakerkabels omdat iets aan je akoustiek doen te moeilijk is  :D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2010, 12:11:55
Waar blijven nu de grappen van de believers in dit topic?

Die stemmen en zijn dan snel weg....

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

peterrr

Lol....

Ik heb de eerste optie gestemd....
Omdat mijn dikke vingers op de iPod het verkeerde aandrukte hihi ;D

De reactie's gelijk erna  8)

Grt peterr ( geheel voodoo loos en grap waarderend)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

ajbeefde

Quote from: peterrr on October 17, 2010, 12:17:26
Lol....

Ik heb de eerste optie gestemd....
Omdat mijn dikke vingers op de iPod het verkeerde aandrukte hihi ;D


;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI