MTHT 5.2 - #tevredenman - Nieuwe foto's op pagina 36

Started by mtissink, October 11, 2010, 17:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mtissink

Link naar mijn laatste post mét foto's!  :pompom:

De startpost was al veel te lang niet meer aangepast.
Nu in elk geval maar de apparatuurlijst geupdate.
Serieus... ALLES kon ik aanpassen  :sleepy:

Last update first post: 18-07-2014

=== Opbouw set ===

Apparatuur:

  • Surroundversterker: Denon 4308

  • Speakers voor: Audio Physic Spark
  • Speakers center: Elac SLR Center
  • Speakers achter: Jamo ONE thx surround
  • Subwoofer: Magnat

  • Kabel: 2x4mm^2 (zonder merk)
  • Streamer: Zelfbouw HTPC; Streacom fanloze kast met i3 proc
  • Beamer: JVC RS1 (gelijk aan de HD1)
  • Scherm: 96" Kingpin spanscherm
  • Ook nog: WiiU en Humax HDTV
  • NAS: Synology DS214+ Verhuisd naar de meterkast
  • Ook nog: Dedicated stroomgroep met Belden-kabel vanaf de meterkast

=== Mensen van dit forum ontmoet (van oud naar nieuw (in de tijd)) ===

Knubbe
denoontje
RalphH
frank2
keyser
Mimic
Martijn90
HTip
Zymotic
treky22
jasjenl
ottovw
.... en ik moet eens goed gaan nadenken...

=== Omgeving van de set ===
Inmiddels een dedicated HT. Naast de woonkamer een aparte ruimte van 3.50 bij 2.35.

== Foto's huidig ==
Hoognodig weer eens nieuwe maken!!

=== Foto's vorige huis ===

Heb ik maar weggehaald..., alle apparatuur is zelfs niet eens meer in mijn bezit.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

frank2

welkom op het ht forum, pas op wel verslavend dit topic, en plaats maar foto's ben benieuwd.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

mtissink

Quote from: frank2 on October 11, 2010, 18:57:47
welkom op het ht forum, pas op wel verslavend dit topic, en plaats maar foto's ben benieuwd.....
Daar was ik inderdaad al achter. Mede dankzij dit forum inderdaad de eerste aankopen gedaan!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

frank2

leg een vloerkleed onder de salon tafel, dat beïnvloed het geluid van je speakers zeer positief. (wel een wollen kleed pakken, Ikea?)
Verder ziet het er zeer leuk uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Welkom op dit forum. Benieuwd wat je plannen allemaal zijn voor de aankomende maanden/jaren.

mtissink

#5
@frank2: dat is nou net het probleem. Ook dezelfde reden waarom er geen lappen gordijnen hangen en er leren banken staan. Vanwege allergieën (huisstofmijt) is dat helaas allemaal geen optie..  :wacko:

@Alex: momenteel ben ik nog aan het wachten op de voeding van de Squeezebox. Deze was de vorige eigenaar vergeten mee te sturen. Daarna maar eens kijken hoe dat bevalt. Verder moet er nog een gat links achter dichtgesmeerd worden en de kabeltjes wat netter wegwerken. Ook moet er iets onder de boxen naar mijn idee....
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RU connected

Quote from: mtissink on October 11, 2010, 20:07:03
@frank2: dat is nou net het probleem. Ook dezelfde reden waarom er geen lappen gordijnen hangen en er leren banken staan. Vanwege allergieën (huisstofmijt) is dat helaas allemaal geen optie..  :wacko:

Je zou hier eens kunnen kijken: http://www.vorwerk-carpet.com/. Ze maken anti-allergie tapijten en worden om die rede veel in kinderdagverblijven en dergelijke gebruikt.

Alex Groningen

Quote from: mtissink on October 11, 2010, 20:07:03
@Alex: momenteel ben ik nog aan het wachten op de voeding van de Squeezebox. Deze was de vorige eigenaar vergeten mee te sturen. Daarna maar eens kijken hoe dat bevalt. Verder moet er nog een gat links achter dichtgesmeerd worden en de kabeltjes wat netter wegwerken. Ook moet er iets onder de boxen naar mijn idee....


Een paar mooie spikes onder de luidsprekers lijkt me inderdaad een goed idee i.p.v. dat de luidsprekers rechtstreeks op de grond staan.

mtissink

Quote from: Alex Groningen on October 12, 2010, 10:50:19

Een paar mooie spikes onder de luidsprekers lijkt me inderdaad een goed idee i.p.v. dat de luidsprekers rechtstreeks op de grond staan.
Maar dat wil ik de laminaatvloer niet aandoen. Er gaat dan ook komende tijd onder/ge-zocht worden naar mooie platen steen (of dergelijks) om dat mogelijk te maken.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Ze zijn niet goedkoop (€50 per 4), maar de Soundcare Superspikes beschadigen de vloer niet. Is een spikes met een onderlegschijf in een trillingsvrije behuizing. Nog een voordeel is dat de speaker perfect waterpas gezet kan worden. En door het meegeleverde vilt kan je ook de speaker verplaatsen zonder krassen.

Ik heb ze recent aangeschaft en ik vind ze hun geld helemaal waard ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Quote from: mtissink on October 12, 2010, 10:54:12
Maar dat wil ik de laminaatvloer niet aandoen. Er gaat dan ook komende tijd onder/ge-zocht worden naar mooie platen steen (of dergelijks) om dat mogelijk te maken.


Heb thuis ook een laminaat vloer maar heb onder de spikes wel schoteltjes zitten. En de tip van Htip lijkt me ook een goed advies. Zal gelijk ook even kijken of ze geschikt zijn voor onder mijn luidsprekers.

mtissink

Quote from: Alex Groningen on October 12, 2010, 11:17:00

Heb thuis ook een laminaat vloer maar heb onder de spikes wel schoteltjes zitten. En de tip van Htip lijkt me ook een goed advies. Zal gelijk ook even kijken of ze geschikt zijn voor onder mijn luidsprekers.
Dat moeten ze zijn. Volgens mij leveren zij deze in meerdere maten. Onder mijn B&W's past iig de 'standaard' M6-versie. Even kijken naar ene NL-dealer. De 22 euro verzendkosten (waarmee het geen op 122 euro komt) is (nu nog?) beetje teveel van het goede...
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

erik s.

Quote from: mtissink on October 12, 2010, 11:19:08
Dat moeten ze zijn. Volgens mij leveren zij deze in meerdere maten. Onder mijn B&W's past iig de 'standaard' M6-versie. Even kijken naar ene NL-dealer. De 22 euro verzendkosten (waarmee het geen op 122 euro komt) is (nu nog?) beetje teveel van het goede...

22 euro? dat is vast niet bij Hifisupply.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mtissink

Quote from: erik s. on October 12, 2010, 11:20:33
22 euro? dat is vast niet bij Hifisupply.
Inderdaad, dit was bij de Noorse makers van dit product. Nuenen is inderdaad veel dichter bij, en ach, het opsturen is zelfs gratis. Komende dagen maar even de financieel adviseur raadplegen.

Hebben platen steen dan verder nog een functie behalve 'mooi eruitzien'?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Quote from: Alex Groningen on October 12, 2010, 11:17:00

Heb thuis ook een laminaat vloer maar heb onder de spikes wel schoteltjes zitten. En de tip van Htip lijkt me ook een goed advies. Zal gelijk ook even kijken of ze geschikt zijn voor onder mijn luidsprekers.
In principe zouden ze onder iedere speaker kunnen. Ze leveren verschillende maten. In dit overzicht staan welke speakers welke draad hebben ;)

http://www.soundcare.no/threads.htm

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skank1

mooi !

heb ik die setup ook niet in tweakers forum tegengekomen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

mtissink

Quote from: skank1 on October 12, 2010, 11:42:09
mooi !

heb ik die setup ook niet in tweakers forum tegengekomen?
Klopt! Ik heb tenslotte ook een IT-achtergrond  ::)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Alex Groningen

Quote from: HTip on October 12, 2010, 11:41:26
In principe zouden ze onder iedere speaker kunnen. Ze leveren verschillende maten. In dit overzicht staan welke speakers welke draad hebben ;)

http://www.soundcare.no/threads.htm



Bedankt. Zal vanavond bij thuiskomst gelijk even gaan meten welke maten ik er onder moet hebben.

HTip

Quote from: mtissink on October 12, 2010, 11:32:07
Hebben platen steen dan verder nog een functie behalve 'mooi eruitzien'?
Dat is het verschil tussen koppelen (spikes) en ontkoppelen (demping d.m.v. bijv. een plaat). Voor bijv. een sub is demping de oplossing, maar voor speakers is meestal de spike de betere van de 2. Het geeft de speaker meer lucht.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

#19
When you saw my face.., you know.., I'M A BELIEVER!
Er staat een grote glimlach van oor tot oor op mn gezicht!  ;D

Wow, ik had het niet direct verwacht, maar wat een verschil maken die spikes!
En ik maar denken dat door een andere versterker het een goed systeem zou worden..., SPIKES! dat is het!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Da's snel! :o Leuk dat het bij jou ook zo'n verbetering brengt!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on October 12, 2010, 20:45:11
Da's snel! :o Leuk dat het bij jou ook zo'n verbetering brengt!
Er zat een setje standaard (simpele?) spikes bij. Die er even ingeschroefd en vilt eronder geschoven om de vloer te beschermen.
Zit nu stiekem wel te denken aan de investering in 'echte' spikes.
(Ik hoor hier nu naast me: WAF is hoog...)  :inlove:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Quote from: mtissink on October 12, 2010, 20:55:00
Er zat een setje standaard (simpele?) spikes bij. Die er even ingeschroefd en vilt eronder geschoven om de vloer te beschermen.
Zit nu stiekem wel te denken aan de investering in 'echte' spikes.
(Ik hoor hier nu naast me: WAF is hoog...)  :inlove:
Speakers staan er ook nog mooier door. En zeker met die superspikes lijken je speakers te zweven... Buiten dan het nog positievere effect op het geluid.

Ik vond het de investering helemaal waard, maar ja het natuurlijk is wel weer €100 :unsure:

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Mooie set en een fijne combi de 1500 met de C7ens.  :clapping:
Wederom een bevestiging dat spikes wel degelijk veel effect kunnen hebben.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

mtissink

Overlegd met Evelien en zojuist besteld bij hifisupply.
Ben benieuwd of deze spikes nog meer verbetering geven dan de spikes nu (simpele puntjes met daaronder niet vast geplakt vilt)
* gaat liggen wachten bij de deur *  :clapping:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>