MTHT 5.2 - #tevredenman - Nieuwe foto's op pagina 36

Started by mtissink, October 11, 2010, 17:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

#25
Quote from: mtissink on October 13, 2010, 21:48:34
Overlegd met Evelien en zojuist besteld bij hifisupply.
Ben benieuwd of deze spikes nog meer verbetering geven dan de spikes nu (simpele puntjes met daaronder niet vast geplakt vilt)
* gaat liggen wachten bij de deur *  :clapping:
Goede keuze! Zorg er wel voor dat de speaker volledig waterpas en stabiel staat. Dat kan je heel goed met z'n 2-jen doen, 1 kijkt op de waterpas en de ander draait met een steeksleutel (wordt 1 meegeleverd, maar kon ik niet gebruiken). Als de speaker niet meer kan bewegen zal dit de hoge tonen zeker ten goede komen.

Ben benieuwd naar je ervaringen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Vrijdag waren de pootjes al in huis, en direct eronder gezet.
Eerste indruk: Solide pootjes en mooi afgewerkt (mag ook wel voor dat geld!).
Zojuist alles even goed uitgemeten en puntjes met markeerstift op de grond gezet zodat de speakers altijd op de 'juiste' plek staan.

Luisteren: Het geluid van de speakers zelf klinkt een stuk beter en strakker.
Niet direct heel veel verschil met de vorige spikes, maar toch wel enige verbetering.
Hoe ik dat weet? Ik kan (en mag!) nu weer het geluid hard zetten zonder dat Evelien last krijgt van d'r oren.
(aantal jaar geleden trommelvlies operatie gehad en kon zodoende geen hard (wollig?) geluid verdragen)

Nu met deze nieuwe spikes dus wel!  :pompom:
Kortom, een heel grote verbetering!

Impressie:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RobertVanWoerden

Kijk eens aan , daar hebben jullie beide dan veel plezier van :)

HTip

Mooie foto :thumbs-up:

Goed dat het een verbetering heeft gebracht. Bij mij was die groter, maar dat ligt waarschijnlijk aan het verschil in ruimte en dat ik voorheen dempers had.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on October 18, 2010, 09:26:11
Mooie foto :thumbs-up:

Goed dat het een verbetering heeft gebracht. Bij mij was die groter, maar dat ligt waarschijnlijk aan het verschil in ruimte en dat ik voorheen dempers had.

Mijn bevinding was op basis van andere (simpele) spikes. Dat heeft me doen besluiten om deze te kopen. Blijkbaar zit er dus zelfs tussen spikes nog een groot verschil qua geluid en kwaliteit van dat geluid.
Maar het verschil tussen met en zonder spikes dat is gigantisch!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

De ene spike is de andere niet ;) Ik dacht dat ik gelezen had dat het verschil tussen de standaardspike en de superspike niet zo groot was.

Zonder spikes is inderdaad een enorm verschil :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

En de volgende upgrade is ook al bekend.., een nieuwe bank!  :dozingoff:
Die gaan we eind van het jaar maar eens bestellen...
(welke? nou, deze -> http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10139068)

Daarna is de stereo weer aan de beurt....., ook daar heb ik alweer plannen mee (maar plannen hebben vaak helaas een nadelige financiële keerzijde)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Nou, de set bestaat al weer veels te lang uit dezelfde componenten.
Hopen op een positieve kerstbonus, dan kan ik nu langzaamaan eens kijken naar een DAC.

Ruwweg zijn er voor mij 2 opties:
1) Die van Emotiva (http://emotiva.com/xda1.shtm) klinkt wel mooi. Met afstandsbediening.
Du s die zou mooi mee kunnen schakelen op de Harmony en daarbij kan dan ook de UPC Box en dePopcorn Hour.

2) Een andere enkelvoudig-aansluitbare DAC voor alleen tussen de Squeezebox (Classic) en versterker.

Maar eens gaan verdiepen in de materie en rondneuzen op het Emotiva-topic.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Nu het forum weer up and running is ook even een donatie gedaan.....
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Even een impulsaankoop gedaan zo vlak voor de kerst.
Via hifi.nl een M-audio Super DAC 2496 aangeschaft.
Ik zag net dat de chauffeur onderweg is ermee, dus vanavond lekker spelen, ehm, luisteren! :)
Hopelijk zitten de juiste kabels erbij..... :music:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

En die impulsaankopen kunnen zooooo lekker zijn ;D

Veel luisterplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

Mooie Dac van M-audio, heb ik in het verleden ook gehad.

ik gebruik nu een cambridge dacmagic.

Voor onder de subwoofer afwisselend de genoemde Superspikes en een Auralex Subdude.

Ik ga ze ook maar eens in 6mm aanschaffen voor onder mijn fronts

Het blijft altijd leuk om met redelijk betaalbare tweaks meer uit je systeem te halen.

mtissink

Quote from: RA SUBS on December 14, 2010, 12:44:58
Mooie Dac van M-audio, heb ik in het verleden ook gehad.

ik gebruik nu een cambridge dacmagic.

Voor onder de subwoofer afwisselend de genoemde Superspikes en een Auralex Subdude.

Ik ga ze ook maar eens in 6mm aanschaffen voor onder mijn fronts

Het blijft altijd leuk om met redelijk betaalbare tweaks meer uit je systeem te halen.

En waarom heb je die destijds vervangen? Is dit anders/beter(/slechter?)
Ik hoorde zojuist dat het pakketje binnen was. Nu alleen nog aansluiten.
Wat is slimmer (op een stereoset), een digitale interlink of een optische kabel.
Of komt het neer op het aloude proberen?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

yorkie13

Ik ben daarna naar een cd speler met buizen gegaan, welke dezelfde dac gebruikte.

Ik heb  zelf goede ervaringen met een coax digitale interlink, en heb eigenlijk optisch
nooit echt getest.

RU connected

Het signaal wat over de kabels gaat is hetzelfde. Het voordeel van optisch is dat er geen last is van elektrische storingen van buitenaf. Het nadeel is dat er 2x een omzetting moet plaatsvinden van een elektrisch naar een optisch signaal.
Bij coax hoeft die omzetting niet te gebeuren, maar is iets vatbaarder voor elektrische interferentie.

Naar mijn mening is er in de praktijk vaak geen verschil, maar anderen denken hier weer anders over. Zelf proberen blijft natuurlijk de beste manier.

mtissink

Er is een kluwe kabels naar mij onderweg, te weten:

Powercord van silent cinema
Interlink van mutiara
Digitale interlink van mutiara
Powercord van mutiara
2 Stekkerblokken van mutiara

Van het weekend eens lekker knutselen en luisteren.
Gelijk een goed excuus om alles weer eens netjes te ordenen.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

#41
Alles is binnen en aangesloten.
Helaas was de 'gewone' interlink net aan de korte kant, dus die gaat even de kast in voor als de set weer gaat veranderen
(we weten allemaal hoe lang dat ongeveer duurt....  :nowink:)
Tevens ook die 'licht irritant brommende' NAS even naar boven gezet, dat scheelt ook een hoop!

Nu de hele ochtend al aan het luisteren naar het album van Nils Lofgren (live), wow, klinkt erg goed.
Fijne muziek om te luisteren!

Uiteraard ook alle vergelijkingen al gedaan, met/zonder DAC, verschillende aansluitmogelijkheden e.d.
2 Conclusies:
- Coaxiaal aansluiten van de Squeezebox en DAC is het beste
- De set is er weer op vooruit gegaan! :D

PS: Ik vind die kerstsmileys echt geniaal!  8) :o ??? ::) :P >:D
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Leuke set aan aanwinsten. Je hebt weer wat de doen in de kerstvakantie. Al je CD's opnieuw luisteren en beleven.

Veel plezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on December 18, 2010, 10:18:27
Leuke set aan aanwinsten. Je hebt weer wat de doen in de kerstvakantie. Al je CD's opnieuw luisteren en beleven.

Veel plezier :music:
CD's? Wa zijn da? :) Nee hoor, alles gaat hier streaming van de NAS. Ideaal!
Het enige nadeel is dat je toch geneigd bent sneller te wisselen van artiest/cd/nummer.


Verder afgelopen zondag bij de Ikea 'eindelijk' de bank besteld. Week 2 als het goed is in huis.
En morgenavond bij m'n dorpsgenoot een kabeltje kopen, deze HDMI met de 30% actiekorting
(ik wist niet dat hi-stands ook in Hapert woonde)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

erik s.

Quote from: mtissink on December 21, 2010, 16:35:11
CD's? Wa zijn da? :) Nee hoor, alles gaat hier streaming van de NAS. Ideaal!
Het enige nadeel is dat je toch geneigd bent sneller te wisselen van artiest/cd/nummer.



En morgenavond bij m'n dorpsgenoot een kabeltje kopen, deze HDMI met de 30% actiekorting
(ik wist niet dat hi-stands ook in Hapert woonde)
die zijn inderdaad in de opruiming om plaats te maken voor de 1.4
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mtissink

Nieuw jaar, nieuwe kansen en mogelijkheden.

In elk geval staat op de planning voor dit jaar:
* wachten op de bank die over 1 1/2 week komt
* stenen platen zoeken voor onder de speakers (omdat de vloer in elk geval onder de linker speaker zo krom en wiebelig is als wat)
* akoestiek aanpakken?

Alleen bij dat laatste punt, tsja, wat kan je in een huurhuis?!

Dat doet me eraan herinneren, ik moet nog steeds een keer een mooi schaalmodelletje maken.
Doe ik wel wanneer de nieuwe bank op zn plek staat.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

erik s.

bij de Gamma hebben ze stenen platen van ik gok, 40 x 40 cm voor iets van 6,80 per stuk. staan in de wand met bestrating.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mtissink

Quote from: erik s. on January  3, 2011, 16:07:57
bij de Gamma hebben ze stenen platen van ik gok, 40 x 40 cm voor iets van 6,80 per stuk. staan in de wand met bestrating.

Ik zei inderdaad stenen planten, maar ik denk dat graniet/hardsteen/marmer wat mooier staat.
In de categorie 'even rustig orienteren'.
Ik heb via via zelfs nog een kennis die in de natuursteenhandel zit....
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Mooie to-do list voor 2011! Met name punt 3 vind ik erg goed. Er zijn oplossingen die ook in een huurhuis mogelijk zijn. Mocht je hier serieus mee aan de gang willen zou ik een meting aanraden. Zeker als het gaat over materiaal kan eigenlijk alleen een professional een goed advies geven.

Ik heb heel recent een akoestische aanpassing gedaan, die heel goed in een huiskamer past. Het lijkt een beetje op een radiator en levert breedbandige absorptie van 30-5000Hz. Zijn alleen niet goedkoop, maar het geeft wel aan dat er mogelijkheden zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

#49
Quote from: HTip on January  3, 2011, 16:20:32
Ik heb heel recent een akoestische aanpassing gedaan, die heel goed in een huiskamer past. Het lijkt een beetje op een radiator en levert breedbandige absorptie van 30-5000Hz. Zijn alleen niet goedkoop, maar het geeft wel aan dat er mogelijkheden zijn.
Ik heb hem gezien, wat een (duur) lel van een ding en helaas is mijn budget niet zover reikend.
Nog maar even niet te denken aan een studieschuld die vanaf volgend jaar afbetaald moet gaan worden...  :sleepy:

Een akoestische meting zou inderdaad erg mooi zijn en ook zeker nuttig..., maar ook dat gaat me denk ik te ver.
We hopen op het moment dat we de schuld hebben afbetaald rustig op zoek te gaan naar een ander/nieuw (koop)huis en dat zal dan al over 2 jaar (dus nu nog 3 jaar) kunnen zijn. Beetje zonde om daar een uitgebreide meting voor te houden.
Wel heb ik gelezen over metingen zelf doen, maar daar moet ik me nog verder in verdiepen. (Hoe dat moet en hoe betrouwbaar die zijn)

Daarnaast is de woon/eetkamer/keuken een harde ruimte. Met een rare L-vorm en 2,5 meter hoog. Rolgordijnen en een laminaatvloer.
De afbeelding in mijn startpost (deze) een van de kanten van de L.
De raampartij is aan die kant ongeveer 3,5 meter.

Een van de ideeen die al wel in de pijplijn zit is het aanschaffen van een vloerkleed, maar ook dat natuurlijk nadat de bank aanwezig is.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>