HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Started by vik, October 11, 2010, 11:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Quote from: Raymen on October 24, 2010, 19:41:54
Ik heb het net geprobeerd, en je kan het gewoon met 1 druk op een knopje verplaatsen.
Alleen even opgeven waar het bestand naartoe moet, en dan selecteren, en het bestand wordt naar de usb oplsag geplaatst
Moet de pvr vertellen waar het bestand naartoe moet?
Of benader je de pvr via pc over usb?

vik

Quote from: Raymen on October 25, 2010, 18:20:45
Net gedaan, en werkte perfect.

Heb vanaf een externe HD de film dear john in xvid formaat afgespeeld

Foto`s moet ik nog proberen

Nog Net geen dune nu ;)

Dan zal ik het nog eens proberen met een andere film.

BTW wat is het hier ineens druk..  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymen

#52
Nee onder het knopje opt+ open je een nieuw menu, waarmee je kan wissen en verplaatsen

Streamen vanaf mijn server is ook gelukt,maar foto`s nog niet. nu wel
Muziek lukt nu ook prima

Alles lees ik nu van mijn server naar de humax

Effe kijken welk formaat hij slikt ;)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raymen

Hmmm de signaal sterkte is van de 5200 10 % meer als de 5000

Ook als ik mijn ziggo eruit trek en de kabel rechtstreeks in de muur, dan komt er nog eens 10% bij.

Vreemd,maar belangrijker is dat het uitgangs signaal 100% is natuurlijk

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

MaxxMark

Hoe ervaren de mensen die de 5200 hebben hem nu? We zijn ondertussen een maandje of wat verder ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Quote from: MaxxMark on December 16, 2010, 21:06:07
Hoe ervaren de mensen die de 5200 hebben hem nu? We zijn ondertussen een maandje of wat verder ;)

Heb hem eergisteren besteld (als vervanging van mijn 5050 :) ) Ga hem komend weekend ergens afhalen.
Mijn oude 5050 doe ik aan mijn zwager.

Raymen

Nog steeds zeeeer tevreden.

ik merk nu ook dat ik steeds meer de harde schijf gebruik, en het timeshiften is gewoon tof

Mvrg,
RAymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

MaxxMark

Op het ziggo forum las ik dat mensen klagen over dat er een zwarte rand om het beeld zit als ie in 1:1 pixel mapping staat. Iets wat uiteraard eigenlijk niet zou mogen.

Delen jullie die ervaring ook?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Hij is binnen :)



Het mooie van het lcd display is dat je nu kan instellen dat ie :
a) op 100% blijft b) naar 50% schakelt, c) uit gaat na het kiezen van de zender
Perfect dus voor mij. Dit is wat ik eerder in de thread vroeg maar waar niemand antwoord op gaf.

Op 100% is ie net zo fel als de 5050, maar op 50% is het redelijk te doen. Ik zal het nog wat testen met de projector aan of het de 50% of de OFF setting word voor mij. In ieder geval is het met deze instelling niet meer nodig een kartonnetje achter het venster te plakken (zoals ik had met de 5050).

De blauwe led is nog even fel als voorheen. Daar doe ik wel weer een wit plakbandje overheen om hem wat te dempen.

Kwa beeld zie ik geen verschil (wat SD en wat HD zenders gekeken. Bij mij duurt het wel 10 seconden om over te schakelen dus makkelijk vergelijken is het niet. Ook de zapsnelheid is gelijk met de 5050.
De menustructuur is compleet gewijzigd. Op zich wel een fijn menu, beetje ala PS3. Enige nadeel dat ik zag is dat de channel list niet meer 2 kolommen met zenders naast elkaar laat zien. 'k heb nog niks opgenomen.

Kwa zwarte rand om het beeld : ik heb op mijn sony LCD (40W5500) TV wat overscan, dus ik zie op de TV de randjes van het beeld niet. Dit valt bv op met menu's op blurays die dicht bij de rand van het beeld zitten. De tekst zit soms direct aan de rand terwijl op de projector er duidelijk nog ruimte tussen de tekst en de rand is. Ik moet ook nog even zoeken waar je de 1:1 pixel mapping mode instelt.

riwi

Nog even toevoegen dat als ik van 1m naar het 40" scherm kijk ik de 5200 toch net ietsje scherper/gedetailleerder vind dan de 5050. De 5050 is aan de softe kant.
Hiervoor heb ik de Samsung HD360 gehad en die oogde scherper maar was eigenlijk veel harder en digitaler.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Quote from: vik on December 17, 2010, 23:35:33
Gefeliciteerd!  ;)

Dank je. Zoals ik al zei kon ik iemand blij maken met mijn 5050 anders had ik deze kleine upgrade niet gedaan.

MaxxMark

in theorie zou de picture quality ook nog moeten toenemen als je hem op 1:1 hebt staan. Ik zeg in theorie, omdat het dus eigenlijk een beetje onduidelijk is wat de Humax nou precies doet.

Er is altijd een kans dat ze iets verkeerd hebben gedaan en dat je dus altijd naar een gescaled plaatje aan het kijken bent. Of ze croppen (maar volgens mij is dat niet het geval gezien de screenshot)

Net zoals bij de Dune 3 was. Daar was door een off-by-one bug zo dat 1080p materiaal altijd werd gescaled naar 1921x1081. Iets wat er uiteindelijk voor zorgt dat 1 in de zoveel pixels niet exact meer over een komen en je dan dus een 2 pixel brede lijn hebt ipv 1 pixel breed (bij een 1px brede lijn).

Aangezien ze op het ziggo forum praten over een veelvoud aan pixels kan het alleen maar erger worden.

Maar zolang humax niets zegt weten we het ook niet.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

vik

#63
Wat ik heb ervaren is dat bij timer opnamen via de guide dat de timer er steeds eerder mee stopt dan dat het programma is afgelopen.. ook al heb ik aangegeven 10 min.eerder beginnen/10m later eindigen bij opties.

Ik vind dit best wel vervelend want mis dan het einde van de programma's. en op het moment dat je live zit te kijken en dan weer op opnemen gaat drukken geeft hij de melding : dat je de timer niet kan wijzigen en werkt opnemen niet meer.

Hebben andere dit ook ervaren?

Ik heb het niet altijd en meestal bij RTL4. Ligt dat dan aan de signalen die de Humax doorkrijgt van de zenders.. of wordt het tijd voor een firmware update ?  :baaa:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Quote from: MaxxMark on December 18, 2010, 01:20:31
in theorie zou de picture quality ook nog moeten toenemen als je hem op 1:1 hebt staan. Ik zeg in theorie, omdat het dus eigenlijk een beetje onduidelijk is wat de Humax nou precies doet.



Gisternacht nog even op de projector TV gekeken. Dan zie je inderdaad dat er een randje rond het beeld is die er via de 5050 niet is. En dan is dat zeker 5 tot 10 pixels breed dat randje, links, rechts, boven en onder.
Met de 1:1 stand bedoel je waarschijnlijk de "Original" resolutie? Ik heb hem meestal op 1080i staan, en daar heb je de underscan (of cropping) ook!
Dat is wel lelijk eigenlijk. Zou haast een reden zijn om de 5200 weg te doen en de 5050 te houden.

Verder viel me op dat de "blauw/rode" power led in de rood stand wel significant minder fel is in de 5200 dan in de 5050.

aMUSEd

Quote from: vik on December 18, 2010, 09:31:56
Wat ik heb ervaren is dat bij timer opnamen via de guide dat de timer er steeds eerder mee stopt dan dat het programma is afgelopen.. ook al heb ik aangegeven 10 min.eerder beginnen/10m later eindigen bij opties.
Quote from: riwi on December 18, 2010, 11:54:50
Dan zie je inderdaad dat er een randje rond het beeld is die er via de 5050 niet is. En dan is dat zeker 5 tot 10 pixels breed dat randje, links, rechts, boven en onder.
Heb de 5200 net binnen gekregen maar van het bovenstaande wordt ik niet blij.
Hopelijk komt humax snel met een patch/update want dit zijn serieuze 'problemen' .
Het feit dat de 5050 dit niet had vind ik vreemd.. dit zouden toch bijna identieke apparaten zijn?

EJ

Quote from: vik on December 18, 2010, 09:31:56
Wat ik heb ervaren is dat bij timer opnamen via de guide dat de timer er steeds eerder mee stopt dan dat het programma is afgelopen.. ook al heb ik aangegeven 10 min.eerder beginnen/10m later eindigen bij opties.

Ik vind dit best wel vervelend want mis dan het einde van de programma's. en op het moment dat je live zit te kijken en dan weer op opnemen gaat drukken geeft hij de melding : dat je de timer niet kan wijzigen en werkt opnemen niet meer.

Hebben andere dit ook ervaren?

Ik heb het niet altijd en meestal bij RTL4. Ligt dat dan aan de signalen die de Humax doorkrijgt van de zenders.. of wordt het tijd voor een firmware update ?  :baaa:

Volgens mij (en ik weet het niet zeker!) ligt dit aan de zender. Ik heb +5 en +20 ingesteld staan en nooit problemen. Ned 1 en vooral Canvas wil nog wel eens uitlopen. Maar het is volgens mij niet zo dat er een signaal (programma begint en programma eindigt) wordt meegezonden. PDC staat bij mijn weten niet aan/is niet aanwezig.

Ruimere marges nemen dus.

vik

Quote from: EJ on December 18, 2010, 12:35:03
Volgens mij (en ik weet het niet zeker!) ligt dit aan de zender. Ik heb +5 en +20 ingesteld staan en nooit problemen. Ned 1 en vooral Canvas wil nog wel eens uitlopen. Maar het is volgens mij niet zo dat er een signaal (programma begint en programma eindigt) wordt meegezonden. PDC staat bij mijn weten niet aan/is niet aanwezig.

Ruimere marges nemen dus.

Alles staat al op max. voor zowel begin als eindtijd.. dus weet niet wat ik nog meer zou moeten instellen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Quote from: vik on December 18, 2010, 20:45:10
Alles staat al op max. voor zowel begin als eindtijd.. dus weet niet wat ik nog meer zou moeten instellen.

Je kan volgens mij wel de tijden zien die automatisch gekozen worden via de EPG info. Is het zo dat als je programma vroegtijdig afgebroken wordt dat het programma uit is gelopen? Met meer dan 10 minuten? of is het zo dat de Humax eerder stopt dan er geprogrammeerd was?

Ik bedoel ik had de F1 laatst opgenomen en de wedstrijd begon anderhalf uur later ivm een beetje regen. Logisch dat de Humax dus het einde niet had.

MaxxMark

Ik snap het trouwens niet met die EPG.

Vroeger was het toch zo dat TV zenders tijden mee zonden wanneer programma's starten en eindigen? Ook als dit veranderd door uitloop en/of vroegtijdig beginnen?

Dat was indertijd een heftige feature op mn JVC Videorecorder! Dan hoefde je programma's niet meer te missen en voorkwam je dat de opname te vroeg werd afgebroken.

Bestaat dat gewoonweg tegenwoordig niet meer? Wordt het niet meer meegezonden? Of heeft iedere PVR besloten dat gewoon te negeren?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Dat systeem heette VPS (duits) en PDC (program delivery control) en is volgens mij meer voor analoge TV. Dat bestaat misschien nog wel maar de EPG werkt niet met PDC. Daar wordt gewoon de actuele programma gids in de PVR gedownload. Als je een programma selecteert om op te nemen wordt de start en stop tijd en de gekozen zender ingeprogrammeerd + de extra start en stop periodes en that's it. Geen verdere controle vanuit de zender.

Ik denk dat het probleem met VPS/PDC was dat het ondersteunt moest worden door alle zenders en dat werd het niet.

vik

Quote from: riwi on December 18, 2010, 21:09:15
of is het zo dat de Humax eerder stopt dan er geprogrammeerd was?


Meestal een minuut of 3 dat de Humax eerder stopt. Ik zal er nog eens goed op letten. Keep you posted..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MaxxMark

#72
PDC ja! Ik kon daar om 02:15 niet meer op komen :)

Ik zat met ShowView en EPG in m'n hoofd.

Wel jammer dat het niet meer ondersteund wordt. Et zou m.i. veel frustratie voorkomen.

Ik ben er alleen niet over uit of ik nou de 5200c zal kopen (in de veronderstelling dat Humax het probleem met overscan gaat fixen), of iets minder uitgeven en de 5050c overnemen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

EJ

Het stond anders al in mijn berichtje van 12:35. ;)

MaxxMark

Maar ook dat las ik pas om 02:15. En toen was ik iets minder scherp ::)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com