Word vragen

Started by fireman, October 11, 2010, 09:18:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Ik heb microsoft word voor mac 2008 op mijn iMac. Nu ben ik niet direct een word man, maar nu moet ik een rapport schrijven. Dat doe ik in Word.
Nu heb ik een paar vragen;


1- Als ik een document geopend heb dan zie ik in het blauw alle onzichtbare tekens staan.
Op zich niet zo'n heel groot probleem, maar soms storend. Hoe kan ik dat weghalen/activeren?
Dus je ziet spaties en returns in blauwe tekens.


2- En hoe kan ik een watermerk aanbrengen in de vorm van een kader op elke pagina in het document.
Met die mooie documentelementen kan je bijvoorbeeld de kaft selecteren.
Maar ik heb mijn document bijna klaar en wil de achtergrond in 1keer veranderen.


3- Ook heb ik rechtsboven een pagina nummering staan. Licht grijs. Ik wil die weg hebben maar dat lukt mij niet.
Ik heb zelf paginanummering ingevoerd en de positie gekozen(rechts onder). Dan komt 'ie wel op de plek dat ik wil.
Hoe haal ik die andere weg?


4- Ik heb een opsomming gemaakt van een aantal onderdelen. Dan staat er bijvoorbeeld 4.1onderdeel.
En zo gaat dat verder tot 4.6. Ik wil de afstand tussen die 1 en de o van onderdeel ruimer maken. Hoe doe ik dat?
thx
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Koen K

1 - In de menubalk bovenaan staat een soort van P in spiegelbeeld. Door die aan te klikken kun je de opmaak wel of niet weergeven.

2 - Geen idee, nooit gedaan.

3 - De paginanummers staan over het algemeen in de kop- of voettekst. Als je dubbelklikt net boven de bovenste tekstregel van je document (of net onder de onderste) kun je die bewerken.

4 - ??? Met de spatiebalk?

fireman

Die P in spiegelbeeld zie ik niet. Of zie ik iets over het hoofd? Ik zie word bestand bewerken etc... in die balk? Of ergens anders?

Die voettekst heb ik aan kunnen passen, thx!

Spatiebalk werkt alleen voor de bovenste regel ( al gedaan. De regels die volgen blijven dan te ver naar links staan )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Koen K

Deze:



En voor wat betreft de spaties... Misschien eens wat met de instellingen bij "Indentation" (onder "Alignment & Spacing" in het Formatting Palette) klooien?