beeld gecodeerd......

Started by etienne, October 10, 2010, 21:49:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etienne

sinds een aantal weken krijg ik bij het aanzetten van mijn receiver (homecast 8100 PVR TWIN) de melding: beeld gecodeerd, raadpleeg uw abbonnement. Ik heb CD gemaild, maar die geven te kennen dat er met mijn abonnement niets aan de hand is, en ik moest mijn receiver uitzetten en daarna weer aanzetten, en dit via kanaal SBS6 doen. Waarempel deed ie het weer, maar 2 dagen later wederom dezelfde melding. Ik heb het voorgevoel dat het aan mijn receiver ligt, maar wat?

heeft iemand vban jullie ervaring met deze klacht? of weten jullie wat er aan de hand is? alleen bij het resetten van mijn receiver krijg ik weer beeld te zien, doe ik dat niet, dan blijft het beeld zwart. :devil:
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

frank2

kijk op sat4all daar zitten meer mensen dan hier die verstand hebben van dit soort dingen. Heb je al updates gedaan?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

etienne

Yep, de smartcard heeft de laatste udates gehad; maar de smartcard zit in een houder die volgens zeggen van iemand die ik heb gesproken ook een update zou moeten hebben; en het grote "nadeel" van de homecast vindt ik dat deze update alleen door de homecast-importeur kan worden gedaan, en die zit notabene in Groningen. Dus in het ergste geval moet ik mijn homecast opsturen per post naar Groningen.....ik weet niet of ik dat wel ga doen, maar als dat het enige alternatief is, dan zit er niets anders op.

Sat4all , is dat een aparte website?


Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

etienne

de importeur van Homecast is AstraSat in Groningen - heb het probleem ook bij hun neergelegd, maar wacht nog op een reactie c.q. antwoord.
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

frank2

probeer eens de kaart uit de ci module te halen en er weer in te stoppen en weer te plaatsen, heel af en toe wil bij mij ook wel eens het beeld wegvallen en is dit voor mij de remedie, en alles werkt weer perfect. Je kunt natuurlijk ook een nieuwe ci module kopen....

http://www.sat4all.com/
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

etienne

Bedankt voor deze tip, ga het gelijk proberen, wie weet zit daar de bug.
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

etienne

overigens, wat voor schotel heb jij precies? je hebt een receiver van Technisat. ik heb zelf namelijk de schotel van Technisat Multyantenne, en overweeg over te stappen op een Visio-Sat of een BigSat. Het uitrichten van de Technisat, nou daar ben ik wel bijna 2 dagen mee bezig geweest, wat een ellende, veel te veel speling.....nooit meer dit systeem de volgende keer.
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

etienne

Zonet de smarcard eruitgehaald en daarna er weer in gedaan, en inderdaad, ik heb weer beeld, alleen nu de opmerking: "dit programma is gecodeerd, raadpleeg uw abonnement, maar gelukkig krijg ik wel beeld; alleen door het vele aan/uitzetten van mijn homcast, is deze nu continu bezig met managing.....waarschijnlijk de kluts kwijt.
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

frank2

ik heb 2 aparte schotels voor astra 1,2,3. en laten uitrichten door een prof. bedrijf.
De code dit progr. is gecodeerd krijg ik ook af en toe een 3 sec. in beeld meestal 1 a 2 keer per week. Gaat bij mij vanzelf weg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frankly

Hoi, wat voor CAM / CI module gebruik je?
Had met mijn Aston Dual het zelfde probleem,
na upgrade werkte alles weer prima.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

etienne

Ik weet niet precies wat voor module ik heb, zal dit eens napluizen, maar afgelopen zondag heb ik de nieuwste update eropgezet, 11.03A, en het probleem is gelukkig opgelost.

Maak nu gebruik van een Multitenne Technisat schotel met 4 LNB's, maar ben er toch niet tevreden over; heb niet altijd voldoende signaal, en de schotel hangt op 3 meter hoogte aan mijn buitenmuur; ik overweeg een Visiosat schotel aan te schaffen en deze te plaatsen op mijn dakkapel, want dan heb ik veel meer signaal, en de Visiosat schotel is mijns inziens een betere en gebruiksvriendelijke schotel, dan wat ik nu heb. Ik ben met mijn huidige schotel wel 2 dagen bezig geweest met het goed uitrichten, want de schotel is veel te flexibel en bij slechts een zuchtje wind staat ie al verkeerd. Nee, geen aanrader!

De CI-module laat ik nog weten.

Groet,

Etienne   
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

bertje

Sorry dat ik mijn gedachten hierover laat gaan, maar denk je echt dat die paar meter verschil maakt voor de ontvangst?
(ervan uit gegaan dat ze in beide posities vrij zicht hebben).

Ik vond het uitrichten van hem juist een eitje, vooral omdat je de vier koppen niet apart hoeft uit te richten en geen switch oid nodig hebt.
Weet je wel zeker dat je een goede kwaliteit coax gebruikt?
Dat kan veel uitmaken vooral bij langere lengtes.
Heb er nu wat langers en goedkoper tussenn zitten en signaalsterkte is wel omlaaggegaan, eerder uitval bij (zware) regen en dergelijke.
In vergelijking met een "normale" schotel kan hij mischien wat minder signaal geven, het is tenslotte maar een 45 cm schoteltje.
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

donaldk

Goeie verzwaarde tegelvoet is wat stabieler dan een buisje in u vorm aan de muur.