Upgrade AV receiver

Started by Wil, September 30, 2003, 15:21:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wil

Ik loop met de gedachten om mijn AV receiver te upgraden.

Op dit moment heb ik een Philips AV receiver FR996 met een dvdspeler DV622. Bijbehorende speakers zijn de magnat vintage 1 serie (2x vintage 110, 2x vintage 105, 1x vintage 13 center). Ook is een Magnat subwoofer aanwezig 70w/140w

Aangezien ik veel DVD concerten beluister is het muzikale aspect heel belangrijk in mijn installatie.

Ik heb geen direct vergelijkingsmateriaal en ik vraag me dus af of het de moeite waard is om de receiver en/of dvd speler te upgraden naar bijvoorbeeld een DENON avr 2803/3803, ONKYO sr501/601 of MARANTZ 4300/5300.

Zal het geluidsbeeld positief veranderen? Ik moet toegeven dat ik geen audiofiel ben dus hele kleine verbeteringen zijn aan mij niet besteed.

Wie geeft mij een objectieve mening. Ik begrijp wel dat ik zelf kan gaan luisteren in de hifi zaken doch ik heb het idee dat deze omgevingen perfect ingericht zijn. Indien ik dan weer thuis ben klinkt het wellicht toch weer anders.

patrick_vdb

Hi,

Het beste zou dan natuurlijk ook zijn om de av-versterker thuis te beluisteren. In je eigen omgeving met je eigen speakers geeft altijd het beste beeld of een bepaalde av-versterker nu wel of niet dat brengt wat je ervan verwacht. Een "goede" audiozaak zou je deze mogenlijkheid eigenlijk moeten kunnen bieden.

Ik kan de Philips av-versterker even niet zo goed plaatsen tov van de genoemde merken en types maar geloof doorgaans ook niet ik kleine upgrades (welke eerder zijstappen zijn ;) ). Wil je een echte stap voorwaarts maken, en heb je er het budget voor of voor over, denk dan eens aan de topmodellen (of 1 type eronder) van de genoemde merken.

Mvrgr

Patrick

tan1415

Hoe oud is je versterker?Wat kan de versterker allemaal?
En ook belangerijk wat is je budget?

Marantz zijn bekend als muzikale versterkers en nu erg scherp geprijsd.
Eerlijk gezegd is thuis luisteren te veel moeite. Ik kijk liever welke receiver het meeste bang voor de buck geeft.

Ik heb laatst mijn DPL receiver vervangen met een receiver die DTS/DD kan afspelen. Was een erg grote verbetering.
Nu zijn er een paar andere vernieuwingen...DPLII en 6.1 DD/DTS.

Een andere reden is als je qua receiver wil upgraden(lees receiver van hogere prijsklasse)