Wouter's HT REW + nieuwe foto's pag.1

Started by Walter_PPK, March 22, 2004, 19:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JCL

De blacklight zal dan wel in eht service menu zitten, het is immers toch dezelfde TV...

Walter_PPK

#51
Ja het lijkt me van wel. Alleen 1 verschil de sony heeft een andere soort backlight gebruikt. Zit er veel verschil in een verduisterde ruimte tussen de verschillende backlight standen?

Ik heb ondertussen het servicemenu toegangsritueel gevonden. Zou wel mooi zijn als ik hier iets aan kan doen. Dat is het enige wat ik tot nou toe heb aan te merken.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

JCL

Verduisterd of niet merk ik vooral in de weerspiegeling. Het scherm spiegelt redelijk veel dus met zwarte scenes zie je meer als je de ruimte verduisterd. Gisteren Cinderlla Man gekeken (HD 1080i) en toen nog weer eens met de instellingen gespeeld. Er komt veel meer detail in te zitten als je de blacklight terugzet, dat merk je heel erg. Meer detail in de schaduw en betere zwartwaarde.

Toen ik naar TV home zat te kijken de ochtend erna (vanochtend) toen viel het mij op dat de blacklight vol open moet als je b.v. naar RTL Z kijkt anders wordt het beeld weer te donker. Dus, voor film (die je kijkt in een verduisterde ruimte en ik altijd over VGA) de blacklight op de laagste stand. Voor TV (wat je meestal kijkt in een verlichte ruimte) blacklight vol open. Misschien nuttig om te melden dat bij mij de enige lichtinval achter het scherm is (2 ramen) en er aan de voorkant nauwelijks licht bij komt.

Walter_PPK

#53
Ok. In het service menu is het backlight in iets van 100 stappen te dimmen (Adjust > ana_dim_min). Probleem is alleen dat hij deze instelling niet onthoudt. Bij het terug aanzetten staat de energy save mode weer af en wanneer je deze op hoog zet is het blacklevel niet wat het op de minste dimstand is. Van het spiegelen heb ik geen last dus voorlopig kijk ik wel met een lamp aan dan lijkt het blacklevel wat dieper te zijn. En ik moet stoppen om het blacklevel te vergelijken met m'n barco.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

Kleine update voor de set. Na wat wikken en wegen ben ik gaan luisteren naar een Acurus a200x3 op een stel Xavian speakers bij Homefidility in hun prachtige pand op het java eiland in Amsterdam. Leuke hifiwinkel met gastvrij onthaal. Na een paar rondjes porcupinetree was het meteen duidelijk: inpakken die handel!
Thuis gekomen gelijk even aan de tand gevoeld met de sr7300. De versterker heeft veel meer controle over het laag. Iets meer detail zit er in. Plaatsing is zo een beetje hetzelfde gebleven. Het geluid loopt ook niet meer dicht op hoge volumes. Het laag blijft niet meer achter wanneer het volume wat enthousiast wordt opgevoerd. Nadeel is wel dat ik nu om een of andere reden gegorgel uit de speakers hoor als er geen geluid uit komt. Uiteraard is dit afkomstig van de pc die er aanhangt. Volgende upgrade een simpele geluidkaart met een ruisvrije spdif. Misschien de toslink aansluiting eens proberen ipv de coax?
plaatje:


LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

molle

Mooi hoor. Feli ;) En voor de rest prachtig natuurlijk 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Walter_PPK

Dank je. Ik zal blij zijn als de verbouwig klaar is. Dan kan eindelijk m'n set over en aangesloten worden op de IB ;D ;D. Bezig met wat laatste schilderwerk en dan als allerlaatste parket leggen in de woonkamer.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Quote from: Walter_PPK on August 20, 2007, 00:22:15
Kleine update voor de set. Na wat wikken en wegen ben ik gaan luisteren naar een Acurus a200x3 op een stel Xavian speakers bij Homefidility in hun prachtige pand op het java eiland in Amsterdam. Leuke hifiwinkel met gastvrij onthaal. Na een paar rondjes porcupinetree was het meteen duidelijk: inpakken die handel!
Thuis gekomen gelijk even aan de tand gevoeld met de sr7300. De versterker heeft veel meer controle over het laag. Iets meer detail zit er in. Plaatsing is zo een beetje hetzelfde gebleven. Het geluid loopt ook niet meer dicht op hoge volumes. Het laag blijft niet meer achter wanneer het volume wat enthousiast wordt opgevoerd. Nadeel is wel dat ik nu om een of andere reden gegorgel uit de speakers hoor als er geen geluid uit komt. Uiteraard is dit afkomstig van de pc die er aanhangt. Volgende upgrade een simpele geluidkaart met een ruisvrije spdif. Misschien de toslink aansluiting eens proberen ipv de coax?
plaatje:

Gefeliciteerd met je aanwinst! Een fijne versterker, die Acurus A200(x3), ik heb ze zelf ook gehad. Krachtig, maar ook beheerst, met zeer diep en strak laag. Ik draai zelf met zijn grotere broer, de Aragon 8008X3B. :D

Wat betreft het gegorgel, dat hoort niet. Maar om te testen waar het vandaan komt, zou je eens kunnen gaan zoeken door allereerst de ingangen los te halen van de Acurus. Is het gegorgel er nu ook, dan zit dat in de Acurus. Is het verdwenen, dan is het waarschijnlijk een stap ervoor. Probeer ook eens andere bronnen te selecteren op de receiver, bijvoorbeeld de tuner... ;)

Hier trouwens een fotootje van de binnenkant van de A200x3:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Walter_PPK

#59
Eindelijk na een hele tijd gezocht te hebben een Martin Logan Logos gekocht! Wat een geluid. Het klopt gewoon allemaal nu. Wat een verbetering tov de Jamo (wat op zich geen slechte center is) Hij is alleen wat groter dan ik had verwacht  O0

Ook nog wat problemen opgelost. Ik had een lange 15m vga kabel gelegd door de kruipruimte om het scherm met de pc te verbinden die in een afgesloten kast staat. De kabel heeft nooit gewerkt totdat ik een nieuwe videokaart had aangeschaft (Fallout 3 verslaafd :) ) Het bleek aan de videokaart te liggen. De geforce 8800gts werkt probleemloos op de kabel. Nu was het tijd om de pc in de kast te zetten. Na 3 uur te hebben gedraaid opende ik de kast en het was een beetje warm geworden in de kast. Je kon gewoon een ei bakken op de pc ! Via het werk een papst 100mm fan kunnen regelen en ingebouwd zodat de lucht afgezogen wordt uit de kast naar de aangrenzende meterkast. Temperatuur blijft nu netjes en het is weer stil in de woonkamer.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Walter_PPK

Thanks! Binnenkort eens wat fatsoenlijke foto's maken.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Walter_PPK

Vorige week donderdag langs AudioXperience in Nuenen gereden om m'n kerstcadeautje op te halen. Martin Logan Scenario surrounds. Plaatje is nu compleet en ik moet zeggen het loont idd om dezelfde speakers rondom te hebben. Holografisch gezien is diteen hele verbetering. Ze zien er ook nog eens erg  8) uit om te zien. Ze worden door een aantal mensen al liefkozend baby logans genoemd. Afwerking van de speakers is een stuk beter dan de sequel. Even een AB vergelijking gedaan maar de sequel is superieur qua geluidkwaliteit. Bas gaat dieper door en klinkt vrijer. De scenario heeft een iets overdreven bas. De sequel geeft een rustiger en sprankelend hoog. De scenario is in totaal ietsje rauwer van geluid. Best grappig gezien het leeftijdsverschil.
Ik zou alleen nog eens een fatsoenlijke dts of dd testdisc moeten hebben voor geluid af te stellen. bv met verschillende testtonen per kanaal. fase afregeltonen etc. Iemand een idee?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

Van het weekend heb ik alle panelen van de ML's, behalve de Logos,onder de douche gezet. De bovenste gedeeltes van 1 van de Scenario's en 1 van de Sequel II's gaf nauwelijks geluid meer. Het wassen zou eventueel als laatste redmiddel uitkomst kunnen bieden. Zo gezegd zo gedaan. Alle panelen los gehaald en 1 voor 1 afgespoeld met water van +/- 35 graden. De douche kop op de normale stand. Het water kwam er bruin uit aan de onderkant :o Vervolgens flink afgespoeld met gedemineraliseerd water om streeploos effect te krijgen.
48 uur laten drogen op een handdoek. Na alles weer gemonteerd te hebben viel gelijk op dat het mylar een aantal tinten lichter was geworden. Ik kan weer naar buiten kijken door de panelen  :). Maar wat een verschil in geluid. Dat had ik niet verwacht. De bovenste gedeeltes van alle panelen geven weer evenveel geluid als de rest van het paneel. Er is over de hele linie meer volume en sprankel. Echt een aanrader voor de mensen met wat oudere electrostaten. :pompom: :headbanging:
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

Zo beetje aan de slag met REW





Meting 1 Cross:40hz Boost:20hz+12dB Luisterpositie:3m



Meting 2 Cross:40hz Boost:20hz+12dB Luisterpositie:2,5m



Meting 3 Cross:40hz Boost:20hz+12dB Luisterpositie:2m


LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Xander32

Een bijzondere set heb je, mooi :thumbs-up:.

Ben je tevreden met de uitkomsten REW?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Walter_PPK

Ik ben eigenlijk wel een beetje geschrokken  :'( maar ik ben en blijf een bassaddict  :wub: Het klinkt imho bijzonder lekker. Heb ok al een hele tijd niks meer gewijzigd. De MLs laten zich in het hoog erg lastig meten. De 40hz bump is inderdaad aanwezig maar doet minder erg aan dan de grafiek doet vermoeden. Irritanter is de dip bij 55hz. Wanneer je een testtoon opzet is het letterlijk of er een knoop tussn je oren zit. Niet veel aan te doen vrees ik.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer


Walter_PPK

Hee dank je! Lang naar toe gespaard en geswitched maar het is zeker de moeite waard. Het geluid heeft echt iets magisch vind ik. Jammer dat de sweetspot een beetje klein is. Misschien in de toekomst nog een pre/pro maar voorlopig lekker genieten.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

morca

Quote from: Walter_PPK on March 18, 2012, 21:31:53
Hee dank je! Lang naar toe gespaard en geswitched maar het is zeker de moeite waard. Het geluid heeft echt iets magisch vind ik. Jammer dat de sweetspot een beetje klein is. Misschien in de toekomst nog een pre/pro maar voorlopig lekker genieten.
Het geluid van Martin Logan is zeker magisch ,mooi omschreven  ;)
Ik vind het nog steeds 1 van de mooiste speakers die ik gehoord heb.

Alleen dat sparen ervoor zal wel niet meer lukken,eerst andere prioriteiten.

Walter_PPK

Gisteren Colombiana gekeken 720p25hz. Tv blijft moeite hebben met 25hz. raar. Ik stem voor 1080p24! Slechte film overigens. Heel druk met scenes die uit een miljoen shots bestaan van elk 0,3 seconde. Geluid ws wel erg gaaf maar zeer onrealistisch. Op den duur wordt je een beetje moe van al dat overdreven gedoe. Maar goed wel weer gezellige avond met vrienden en iets teveel bier  :clapping:
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Martijn M

Quote from: Walter_PPK on March 18, 2012, 19:22:03
Ik ben eigenlijk wel een beetje geschrokken  :'( maar ik ben en blijf een bassaddict  :wub: Het klinkt imho bijzonder lekker. Heb ok al een hele tijd niks meer gewijzigd. De MLs laten zich in het hoog erg lastig meten. De 40hz bump is inderdaad aanwezig maar doet minder erg aan dan de grafiek doet vermoeden. Irritanter is de dip bij 55hz. Wanneer je een testtoon opzet is het letterlijk of er een knoop tussn je oren zit. Niet veel aan te doen vrees ik.


Is je kamer ongeveer 3,4 meter breed? Dan zou het een staande golf in de breedte kunnen zijn. Deze kun je mogelijk opheffen door een subwoofer halverwege deze dimensie te zetten, bijvoorbeeld achter de bank. Staande golven in de breedte zijn bij een symmetrische opstelling het meest vervelend: als je iets heen en weer beweegt merk je het 'trekken' aan je oren.
Dutch & Dutch

Walter_PPK

Ja mijn kamer is exact 3,4 meter breed. Toch raar want de sub zelf staat ook exact in het midden. Maar je hebt zeker gelijk dat de staande golven in de breedte heel irritant zijn. Met een testtoon wordt dit snel duidelijk. Beweeg met je hoofd naar links en het volume neemt zeer snel toe en naar echts heel snel af. Een sub achter bank zou ik wel eens kunnen proberen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer