Xoro HXS614 5.1 luidspreker set

Started by Sjaudio, October 8, 2010, 21:53:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

Ik zal foto's maken en me ervaring delen zodra het binnen is. Heb ondertussen veel apparatuur/luidsprekers gehad, van high end tot middenklasse en instap. Dus heb straks wel enig idee waar het ongeveer mee te vergelijken is.

Sjaudio

#26
Geachte heer/mevrouw,

Scherp nieuws! Uw bestelling AUF-R-2438695 is verzonden met de volgende gegevens:

SJP Vink
*****
*****

De verzending wordt uitgevoerd door: General Logistics Systems

Snelle service van Redcoon. :pompom:

B.

Een goede vriend van mij wilt de set ook aanschaffen. Hij heeft een boerderij in Duitsland, dus wij gaan samen in Duitsland bestellen! :)


B.

#28
Zit hier nou een 10 inch of 8 inch in? De website spreekt in de specs over 8 inch en in het reclame verhaal over 10 inch...

Russische website, met crappy meetresultaten (slechts meetbereik zichtbaar van +3 ~ -4.5 dB, teveel ingezoomd): http://www.gigamark.com/content/view/3974/37/
Even vertalen met Google Toolbar.

Jim, bestellen kan op: http://www.ecpon.de/produktseite.php?id=7532&from=geizhals

Sjaudio

#29
Er zit een 10 inch, 25,5 cm woofer in. De informatie op de eigen site klopt niet, aan de foto zie je ook duidelijk dat het een 10 inch is. De kast is 48,5 cm breed, dan kan de woofer nooit 20 cm zijn, daar de woofer een te grote oppervlakte heeft ten opzichte van de kast. Dit kwam ik tegen bij een buitenlandse review: ( с диаметром диффузора 10 дюймов (около 25.5 см) обеспечивающая мощность 160 Вт. ), het lijkt me duidelijk dat dit gaat om de subwoofer, losse driver en het wattage.



Verzending kost 50/60 euro bij die site, dus dan ben je alsnog 150/160 euro kwijt, dan ben je inderdaad minder kwijt, maar voor nederlandse garantie heb ik best 25 euro over ( in verhouding weinig meerprijs ). Maargoed, dat is mijn optiek!  :D

B.


Sjaudio

#31
Quote from: B. on October 11, 2010, 23:57:40
Verzenden binnen Duitsland he :)



Kost hetzelfde, gaat puur op gewicht. Volgens mij staat er niet eens iets over buitenlandse verzending?

zie:

Produkte die einzeln zwischen 41 - 70 kg wiegen werden mit der Spedition**
Mo.-Fr. von 10-18 Uhr. Sa. nach Vereinbarung.    

Vorkasse 50,00 €
Nachnahme   50,00 €

Totaal komt het uit op 149,00 euro als ik op bestellen druk. Ik ben 188,00 euro kwijt inclusief verzending. Een verschil van 39,00 euro, maar ik weet nu wel dat Redcoon het netjes oplost als er iets is. Ook bij RMA's komen ze het kosteloos ophalen. Zijn toch dingen die ik belangrijk vind bij zo'n onbekend merk en weinig informatie.

B.

Foutje in Google :-X



Ja, dan maar via Redcoon.

Sjaudio

Lijkt me wel zo verstandig, en het blijft een mooie prijs.

Alleen de subwoofer lijkt me het al waard. Ik kan zo snel geen subwoofer verzinnen met een mooiere driver of versterker ingebouwd voor 190 inclusief verzending. :)

Sjaudio

*Datum   Tijd   Code   Handeling   Depot   Land   Status/Info
13-10-2010   03:36   OS014    N. in bestelling         In locker
13-10-2010   04:01   NT018    Terugscan         Niet GLS geschikt
13-10-2010   04:01   OS014    N. in bestelling         In locker

Nog steeds geen setje hiero..:( Kennelijk wordt het pakket niet door GLS geaccepteerd? Misschien vanwege het gewicht? Ik dacht 43 kilo bruto.


Sjaudio

Heb de order geannuleerd. 2 mooie zuil luidsprekers gezien, ben nog aan het twijfelen welke van de 2.

B.

Ik ben benieuwd welke zuilen je gezien hebt na deze prijs/kwaliteit verhouding!


Sjaudio

#38
Zo, de Elac's zijn binnen, wat een geluid voor dat geld! Ongelofelijk. Hier kan ik weinig concurrentie bij bedenken.. Ze zien er zo onschuldig uit, maar ze doen me echt denken aan de tijden dat ik nog met Scanspeak / Arcam speelde. Een happy persoon!

Sjaudio

#39

ProXius

Iemand deze al binnen? Ben zeer benieuwd naar ervaringen omdat ik zelf ook zo'n setje nog steeds overweeg.  :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Sjaudio

Ik heb het geannuleerd, overigens niet met de reden dat de kwaliteit niet goed is voor het geld. De ervaring leert mij echter dat vloerstaanders toch net even wat evenwichtiger en een mooier geluidsbeeld neerzetten dan een sub/sat(monitor)combi. Vind het altijd wat opener en rustiger klinken. Ben overigens nog steeds benieuwd, dat wel. :)

Hot Pixel

Besteld en betaald :D
Ben benieuwd :) Als er lui in omgeving Delft zijn (of willen komen) zijn ze welkom om te luisteren tegen die tijd.

ProXius

 :D Top man, ben heel benieuwd! Ik vind hem ook nog steeds zéér interessant.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Hot Pixel

#44
Als iemand weet hoe en of je hdmi/optisch kan converteren naar 5.1 analoog zonder receiver... let me know. Maar ik heb er een hard hoofd in.
Is het trouwens een actieve set?

[edit]
Maak maar een lijstje, is wel zo handig:
- link Teufel heeft de decoderstation. Zoiets zou dus wel ideaal zijn, alleen is het versterk-gedeelte niet nodig. En zou hdmi in wel fijn zijn. 190 euro.
- link wokkie tokkie. 2 SPDIF input, 2 coaxial inputs, 1 stereo input (AUX) (72 euro)
- link Wat duurder met 331 euro, maar wel veel meer mogelijkheden. Deze is op zich perfect geloof ik, alleen wat aan de dure kant. Neem dan een receiver.
- link Audio Rush... tjsa... voor 52 euro is het niet duur. Maar nog steeds wokkietokkie.

Nog meer gegadigden?
[/edit]

XpanD

#45
Van die Octava schijnt er een nieuwe versie te zijn, en hij kost hetzelfde:
http://www.livingcinema.nl/catalog/octava-hdmx71-hdmi-switch-with-audio-p-494.html
Marantz SR6013 > Yamaha P3500S > XTZ Master M2 + 2x2 JL Audio 10w3v3-4

Hot Pixel


Sjaudio

Mooi Hot Pixel, leuk dat je het besteld hebt, ik heb mijn bestelling geannuleerd omdat ik stuitte op 2 mooie vloerstaanders ( had nog een mooie stereo-versterker ), anders stond deze set nu hier te spelen. Ben erg benieuwd! Maak je wel foto's als het binnen is? ;D

Hot Pixel

Uiteraard, moet ik wel even opruimen =D Wel vervelend dat ze het verkeerde adres hebben ingevuld bij Redcoon. Had het veranderd, maar is waarschijnlijk niet opgeslagen. Nu wordt het bij mijn ouders afgeleverd >_<

Het staat me alleen nog niet echt voor de geest hoe ik de boel nou ga aansluiten, wellicht dat een aardige ziel mij hierbij zou kunnen helpen.
Ik heb een PC met HDMI-uit en een PS3 met HDMI-uit. Ik kan mijn TV (Sony 32v4500) evt. gebruiken als switch, want die heeft ook een optische uitgang.
Maar hoe krijg ik nou van beide bronnen het 5.1 geluid binnen? Toch gebruik maken van de apparaatjes zoals ik die eerder in deze thread ook gelinkt heb?

Hot Pixel

#49
Ladies and gentlemen: we've got'em.
Ben nog niet zo vaak thuis, dus van echt luisteren komt weinig. Kan wel de eerste indrukken geven (2.1). Waardeloze setup op't moment, dus neem mijn ervaring met een dikke korrel zout.
Dit zijn indrukken van de eerste tien/twintig minuten met de set. Ik had nog een dvd-speler ergens liggen met stereo-uit, die ik heb aangesloten op de AUX1 ingang van het apparaat. Als ik wat meer tijd heb, en de set wat beter ingespeeld heb, zal ik een 'echte' review schrijven. Tot dan moet je het met mijn eerste indruk doen.
Op het geluidsbeeld kan ik niet echt ingaan. Deze was nog niet erg consistent, en het heeft weinig zin daar verder over te filosoferen.

Plus:
- Stereobeeld is goed. Erg goed, zou ik bijna zeggen. Zelfs zonder center speaker aangesloten lijkt het geluid uit het midden te komen. Ik kan redelijk bepalen waar de instrumenten ongeveer staan, afhankelijk van welke cd ik opzette.
- ZWAAR! Nu zegt dat vrij weinig, maar het was echt een hele flinke til van de auto naar mijn huis. En we waren met z'n tweeën. Een stuk lichter in ieder geval dan een z5500.
- Bediening is helder en duidelijk. Heb de handleiding niet gelezen, maar kon er desondanks direct mee uit de voeten. Als je een analoog-uit hebt zou je 2 stereoapparaten kunnen aansluiten, en één 5.1 apparaat. Als je schakelt van 5.1 naar 2.1 gaat dat met een fade-out, geen plop. Erg prettig.
- Ruig. Zal wel door de subwoofer komen (die nog niet goed staat afgesteld), maar ik heb een voorliefde voor de wat zwaardere metalen . Gitaar heeft een heerlijke crunch, die ervoor zorgde dat ik zonder moeite in muziek kon komen. :headbanging:
- Op lager volume prima kwaliteit. Je mist wel wat, maar ik heb niet het idee dat de boxen slecht worden aangestuurd. Integendeel. Dit was iets dat me bijzonder aangenaam verraste. Had prima geluid op laag volume.

Min:
- Hoe breed het geluid ook is, miste ik een beetje de diepte. Ik kon bijvoorbeeld een drumset bwvs nabouwen aan de hand van waar ik het geluid hoorde, maar of de set vóór of áchter de gitaar stond was moeilijk te bepalen.
- Waar is het midden? Bij sommige nummers miste ik de tweede stem. Normaal (op mijn AD900/HD600) kun je deze stem makkelijk meezingen, maar hier was dat een stuk lastiger. Kwestie van inspelen denk ik, want het éne moment vond ik 'm erg boomerig, en het volgende moment weer een beetje schel. Hoe vet de slag/ritme gitaar ook was, de solo's leden hier dus een beetje onder.
- Kapotte rechteruitgang bij 't versterk gedeelte (geluid rechts zachter dan links)

TL;DR: Dit belooft veel goeds, maar op het moment is het wel een beetje een V signatuur (veel bas, veel treble, weinig midden). Kwestie van afstellen en neerzetten en inspelen.
Als er vragen of verzoekjes zijn mbt de set: just holla!