Xoro HXS614 5.1 luidspreker set

Started by Sjaudio, October 8, 2010, 21:53:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

Zojuist stuite ik op een speakerset ( 4 monitoren 1 center en een actieve subwoofer van het merk Xoro ). Na enige tijd zoeken, zoeken en zoeken als arme student zijnde vond ik het lastig om iets te vinden, zuil luidsprekers, monitoren? All-one 5.1 plastik rommel en het gemak daarvan dan maar?

Natuurlijk meteen even gekeken of er iets over te vinden valt en tot mijn grote verbazing zie ik een picawebs foto galerie van het systeem, met foto's intern en extern. Ik schrok nogal, gezien de kwaliteit van de driver ( die mij meteen deed denken aan een Peerless XLS-10 ) en tevens de versterkermodule die er alles behalve goedkoop uit ziet.

Xoro woofer:


Peerless woofer:


Ook de boekenplank luidsprekers zien er voor het geld absoluut perfect uit, het filter is een beetje goedkoop lijkt het maar de tweeter lijkt erg veel op vifa, gewoon netjes met grote magneet en niet zoals tegenwoordig bizar slechte tweeter zoals de Jamo S serie:

Voorbeeld: Jamo S606 tweeter:



Xoro tweeter:



Zie: http://picasaweb.google.com/altonzasx/XOROHXS614#

Dit setje kost 169 euro. Hoe kan dit? De afwerking en kwaliteit zal natuurlijk niet zo hoog zijn als setjes die vele male duurder zijn, maar als je ziet wat je voor dit geld krijgt vind ik dat toch enigszins verbazingwekkend. Heb dus ook een set besteld.

Ben echter benieuwd wat jullie ervan vinden. Iemand al ervaring ermee?

Leuk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=zzp8TtGlzo8&feature=related

yorkie13

De gehele set is even duur als de peerless xls10 woofer 8)
Dus ik zou zeggen kopen............

ProXius

Damn! Ziet er echt goed uit zeg!  :o
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Sjaudio

#3
@ RA Subs, natuurlijk zal de peerless woofer een klasse hoger zijn, maar voor dit geld ( als totaalpakket ) ook nog zo'n subwoofer erbij?

Ik heb menig subwoofers gehad tot een prijsklasse van 250 euro en die zagen er intern toch echt minder uit, en dan bedoel ik niet alleen qua drivers. De versterking lijkt ook prima met de grote ringkern transformator, ook nog redelijke damping en bracing in de kast.. Andere subwoofers hadden een simpel klein blok trafootje en een kast om te huilen, en dan zo'n woofertje ( eigen foto ):



En Heco Victa sub intern (210 euro):



Ik zal uiteraard mijn ervaringen delen en foto's maken zodra het binnen is, ik hoop dinsdag.

Major_Ton

Werkelijk bizar! Ben benieuwd wat hiervan terecht gaat komen. Die sub amp ziet er uit als of er 2 dikke 18"ers aangestuurd moeten worden :D
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Sjaudio

Quote from: Major_Ton on October  8, 2010, 23:01:23
Werkelijk bizar! Ben benieuwd wat hiervan terecht gaat komen. Die sub amp ziet er uit als of er 2 dikke 18"ers aangestuurd moeten worden :D

:D De fabrikant geeft volgens mij nog redelijke waardes op. De set zou ongeveer 360 watt rms in totaal zijn, waar de sub 180 watt rms is en de boekenplank/center 45 watt rms per stuk. Aan de versterking te zien zou dit best haalbaar kunnen zijn. Ook geen belachelijke waardes zoals 20hz -20khz wat je vaker terug ziet bij el cheapo setjes, maar netjes 65hz -3db aangegeven bij de monitors. Het youtube filmpje geeft me een vermoeden dat dit als totaalplaatje erg goed klinkt voor het geld.

Roksan

Het mooie is dat dit setje dus een 5.1 versterker heeft. Dus je hebt alleen een fatsoenlijke dvd speler nodig met analoge lijn uitgangen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

ProXius

Maar dan moet je hem we ophalen, anders komt er 50 euro verzending bij.  :-X :-X
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

TornadoGo

Het setje ziet er netjes uit hoor maar die 10" driver lijkt geenszins op de XLS10. Spider is anders van vorm en bekleed, rolrand is dunner, er zit geen bolling op de driver, etc..
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Sjaudio

Quote from: TornadoGo on October  9, 2010, 10:55:14
Het setje ziet er netjes uit hoor maar die 10" driver lijkt geenszins op de XLS10. Spider is anders van vorm en bekleed, rolrand is dunner, er zit geen bolling op de driver, etc..

Logisch dat het niet 100% identiek is, ik geef toch ook aan dat ik meteen aan een XLS-10 moest denken. Gewoon op het eerste gezicht lijken ze op elkaar. Als je de specifiek gaat kijken zie je zeker verschillen ja in het voordeel van de Peerless.

ProXius

In ieder geval is het geen geld voor wat je krijgt zo te zien... Kan onmogelijk écht slecht zijn voor dat geld.  :D
Al helemaal voor die 99 euro.  :o
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Sjaudio

Quote from: Roksan on October  9, 2010, 05:56:05
http://www.ecpon.de/produktseite.php?id=7532&from=geizhals hier 99 euro. Dat is echt wel belachelijk goedkoop.

Ja dat gaat echt nergens meer over, nieuwe filters voor de monitoren en dan heb je toch een aardig setje denk ik zo.. Ik had die prijs ook gezien maar de verzending na Nederland ( omdat de doos 45 kilo weegt en enorm is ) kost veel geld. Zodoende geef ik liever 30 euro meer uit voor Nederlandse garantie.

Roksan

Quote from: Sjaudio on October  9, 2010, 12:29:24
Ja dat gaat echt nergens meer over, nieuwe filters voor de monitoren en dan heb je toch een aardig setje denk ik zo.. Ik had die prijs ook gezien maar de verzending na Nederland ( omdat de doos 45 kilo weegt en enorm is ) kost veel geld. Zodoende geef ik liever 30 euro meer uit voor Nederlandse garantie.

Het was ook meer bedoeld om aan te geven hoe belachelijk goedkoop die set is. Niet om daar te bestellen. Voor die 99 euro is het echt een no brainer.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

B.

Onvoorstelbaar zo goedkoop! Kun je dit setje ook gewoon op een receiver aansluiten?

Sjaudio

Ik denk dat de AUX1 en AUX2 gewoon zullen fungeren als een line in? Ongeacht wat je daar aanhangt. Of je nou een dvd rechtstreeks aansluit, of een voorversterker ( in principe ) maakt dat weinig uit toch?

B.

#16
Quote from: Sjaudio on October  9, 2010, 17:23:10
Ik denk dat de AUX1 en AUX2 gewoon zullen fungeren als een line in? Ongeacht wat je daar aanhangt. Of je nou een dvd rechtstreeks aansluit, of een voorversterker ( in principe ) maakt dat weinig uit toch?

Ik zou de set eens voor de grap willen proberen op mijn Marantz SR6004, gezien ik tijdelijk geen speakers meer heb :)
Ik zal het eens uitzoeken en hier posten.

Edit:

De LFE out van de receiver kan gewoon met een Y-splitter naar de subwoofer. De subwoofer uitgangen laat je verder ongebruikt.
De monitoren kunnen gewoon via de receiver luidsprekeruitgangen worden aangesloten. 

Sjaudio

Ik heb hem ook puur op de gok besteld, de foto's hebben me in ieder geval overtuigd. De kwaliteit lijkt gewoon meer dan voldoende en voor het geld al helemaal. Fijn is dat er toch een crossover en fase op de sub zit, wat je in deze prijscategorie eigenlijk vrijwel nooit terug vind. Sub tot 70 hz laten spelen zal wel een mooi resultaat opleveren. Monitors hebben elk een 13cm woofer ( 5,25 inch ) wat dus qua conus oppervlakte niet eens zo klein is, voordeel hiervan is denk ik dat je voor het geld toch een mooi middenbereik hebt, daar kan je na fluiten bij de andere all-in-one plastik rommel van dezelfde prijs of zelfs hoger.

B.

Quote from: Sjaudio on October  9, 2010, 17:31:45
Ik heb hem ook puur op de gok besteld, de foto's hebben me in ieder geval overtuigd. De kwaliteit lijkt gewoon meer dan voldoende en voor het geld al helemaal. Fijn is dat er toch een crossover en fase op de sub zit, wat je in deze prijscategorie eigenlijk vrijwel nooit terug vind. Sub tot 70 hz laten spelen zal wel een mooi resultaat opleveren. Monitors hebben elk een 13cm woofer ( 5,25 inch ) wat dus qua conus oppervlakte niet eens zo klein is, voordeel hiervan is denk ik dat je voor het geld toch een mooi middenbereik hebt, daar kan je na fluiten bij de andere all-in-one plastik rommel van dezelfde prijs of zelfs hoger.

Precies. Ik was vorig jaar al geschrokken van de goede kwaliteit van mijn toenmalige Teufel Kompakt 30 5.1 set. Die deed op muzikaal gebied niks goed, maar met film was het echt meer dan uitstekend voor een plastik 5.1 set a 150,- Euro. Kun je nagaan wat die Xoro set doet...

Sjaudio

Ga je hem ook bestellen Barry? Ben erg benieuwd!

B.


Sjaudio

Quote from: B. on October  9, 2010, 17:42:14
Zeker weten :D



Cool! Laat even weten als je het binnen hebt, ga jij hem wel in duitsland bestellen? Ik vind dat maar niks, het is al een onbekend merk, heb toch liever Nederlandse garantie, en 169 euro is nog steeds bijna gratis ;D

B.

Quote from: Sjaudio on October  9, 2010, 17:44:30
Cool! Laat even weten als je het binnen hebt, ga jij hem wel in duitsland bestellen? Ik vind dat maar niks, het is al een onbekend merk, heb toch liever Nederlandse garantie, en 169 euro is nog steeds bijna gratis ;D

Ik denk ook gewoon via Redcoon.
Het setje zal eerst gebruikt worden bij de TV. Als mijn droomspeakers dan gekocht/gebouwd zijn verplaats ik de Xoro set naar de PC hoek.

Sjaudio

Mooie oplossing ja! Wordt vervolgd... :D

nielvm

Ben ook wel benieuwd naar de prestaties van dit setje.

Bouw en afwerking lijken mij zeer goed voor deze prijsklasse.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X