The Social Network

Started by Reinbo!, October 8, 2010, 20:33:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Reinbo!

Lekkere vlotte en vooral humorvolle vertelling. Niet de duistere cynische en meeslepende film waar ik op gehoopt had, maar wel erg vermakelijk. Eisenberg steelt de show als Facebook uitvinder Zuckerberg. Hij kan alvast ruimte maken in de kast voor een klein gouden beeldje. Maar alle acteurs spelen heerlijk naturel, ook Timberlake komt goed uit de verf als gladde ondernemende internet yup.

Erg diep gaat het allemaal niet, maar het geeft een erg leuke sfeerschets van het studentenleven en de wereld van de jonge internetondernemers. Een erg eigentijdse film en zal daarom zeer grote kans aken op de belangrijkste Oscar.

Een welverdiende 8,5/10 voor een film die weg drinkt als een lekker glas Chardonnay.

squeek

Quote from: Reinbo! on October  8, 2010, 20:33:05
Lekkere vlotte en vooral humorvolle vertelling. Niet de duistere cynische en meeslepende film waar ik op gehoopt had, maar wel erg vermakelijk. Eisenberg steelt de show als Facebook uitvinder Zuckerberg. Hij kan alvast ruimte maken in de kast voor een klein gouden beeldje. Maar alle acteurs spelen heerlijk naturel, ook Timberlake komt goed uit de verf als gladde ondernemende internet yup.

Erg diep gaat het allemaal niet, maar het geeft een erg leuke sfeerschets van het studentenleven en de wereld van de jonge internetondernemers. Een erg eigentijdse film en zal daarom zeer grote kans maken op de belangrijkste Oscar.

Een welverdiende 8,5/10 voor een film die weg drinkt als een lekker glas Chardonnay.

tjee, denk je dat het daarom allemaal te doen is? wie is er nu nog geinteresseerd in een oscar :huh2: het steekt al bijna even erg in elkaar als het eurovisiesongfestival. wat ik al even verschrikkelijk vindt tegenwoordig zijn trailers van films waar elke acteur in vernoemd wordt of ze ooit nog maar een oscar nominatie hebben gehad zelfs. dan hebben ze niet eens het beeldje gekregen. alsof dat de kwaliteit van de film garandeert. denk je dat er in the expandables oscar nominee's zaten  ;)

neenee, een film draait niet om het gouden beeldje, wel om het goud.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Reinbo!

#2
Stel ik ergens dat de film draait om het winnen van Oscars?  :blink:

Oscars boeien mij ook helemaal niet zo, maar aangezien de buzz is dat deze film de grootste kanshebber is dacht ik dat het wel aardig was om dei buzz te onderschrijven..

En dit zou weer eens een uitzonderlijk jaar zijn dat ik me goed kan vinden in de winnaars.  ;D Al zie ik ze nog liever naar Expendables gaan.  Maar Rourke zou een kans moeten maken, zijn personage is geweldig.. 8)

squeek

tegenwoordig is rourke echt wel goed bezig in al zen films. vond the wrestler perfect voor hem geschreven. en zijn kop dan  ;D één uit de duizend.

betreft oscars, je verkocht de film nogal als een oscarfilm, zo geplaatst in de context van dan is ie echt wel goed. vandaar men commentaar  :tongue2:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

inderdaad, uit de openingspost vond ik ook nogal zwaar het oscargegeven eruit komen. Terwijl de laatste jaren dat gedoe toch een farce is geworden.

anyway, social network zelf vond ik top. zeer onderhoudend inderdaad, goed scenario en leuk om iets meer te weten achter het toneel van facebook, want iedereen
zit er wel mooi op, maar niemand weet eigenlijk écht goed wie of wat die zuckerberg is.

Timberlake vind ik een zeepsmoel, maar bon je kan inderdaad niet stellen dat hij niet geloofwaardig is ofzo. Voor de rest vermoed ik dat het wel representatief is over hoe die
dotcom toestanden werken. kids at play, maar waarom ook niet, als iedereen hun 'product' koopt of gebruikt heb ik er niets op tegen dat ze er een dollar (of 25 miljard) aan verdienen

aanrader!

xantippe

Fronts: 2x Monitor audio rx2     Sub: xtz99 w12.16     Center: Monitor audio rx center    Versterker: Denon 2310     Tv: Panasonic tx-p42g20     home build htpc

Palu

Quote from: Reinbo! on October  8, 2010, 20:33:05
Lekkere vlotte en vooral humorvolle vertelling. Niet de duistere cynische en meeslepende film waar ik op gehoopt had, maar wel erg vermakelijk. Eisenberg steelt de show als Facebook uitvinder Zuckerberg. Hij kan alvast ruimte maken in de kast voor een klein gouden beeldje. Maar alle acteurs spelen heerlijk naturel, ook Timberlake komt goed uit de verf als gladde ondernemende internet yup.

Erg diep gaat het allemaal niet, maar het geeft een erg leuke sfeerschets van het studentenleven en de wereld van de jonge internetondernemers. Een erg eigentijdse film en zal daarom zeer grote kans aken op de belangrijkste Oscar.

Een welverdiende 8,5/10 voor een film die weg drinkt als een lekker glas Chardonnay.

Zit ook - ondanks dat je het niet ziet - mooie techniek in de film. Zo worden de Winkelvoss broers (Winkelvii) gespeeld door één acteur die in de film is gedubbeld. Knap werk. Hij speelt zijn eigen broer.... ;D 
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL