Sfeer op het HTforum

Started by J.A.F._Doorhof, October 8, 2010, 08:01:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Total Members Voted: 397

J.A.F._Doorhof

Past precies bij de reactie van een gedeelte van de leden (die lagere school).... :(

De regel dat je je topic niet mag verwijderen is in het leven geroepen omdat sommige leden het blijkbaar nodig vonden om als ze het met iemand niet eens waren direct maar al hun topics in een puntje te veranderen, wat de hele forum structuur om zeep hielp.

Als je iets post laat het dan staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2010, 08:40:15De regel dat je je topic niet mag verwijderen is in het leven geroepen omdat sommige leden het blijkbaar nodig vonden om als ze het met iemand niet eens waren direct maar al hun topics in een puntje te veranderen, wat de hele forum structuur om zeep hielp.
Dat snap ik, maar de regel wordt nu ook toegepast op leden die dat bij 1 post doen welke, ironisch genoeg, waarschijnlijk meer negatieve reacties had gekregen als hij had blijven staan.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

Klopt, daar word nu ook over gesproken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ajbeefde

Quote from: roland p on October 12, 2010, 08:33:58
En uitspraken als 'Laat dat een waarschuwing zijn voor de rest.' doet me denken dat ik weer op de lagere school zit.

Dat is waarschijnlijk een mod die thuis niets in te brengen heeft, op zijn werk er een beetje bijhangt, dus op het forum de schoolmeester wil en kan uithangen daar hij zich aangesloten heeft bij het "vaste clubje".

Zo een mod heb je op iedere fora er wel tussen zitten.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Roeland

Forum is groter geworden en daardoor de sfeer wat anders.
Toch kijk ik graag op het forum  O0

Ik mis nog wel eens de debatten op inhoudelijke informatie op techniek, dat was een paar jaar geleden wel anders.
Was soms ook verhit maar op technische aspecten geen emotionele aspecten.

Ik vind het jammer dat er zo veel energie wordt gevraagd van de moderators.
Ik zou liever zien dat Frank en anderen al hun "extra" tijd konden steken in reviews en nieuwe bevindingen.

Dus Frank doe gewoon wat je het leukst vind en vele zullen volgen  8)

roland p

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2010, 08:49:09
Klopt, daar word nu ook over gesproken.
Ok, nouja, nothing said then, maar ik haal mijn post maar niet weg. :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

We hebben al een paar keer aangegeven dat als je twijfelt, je een report to mod kunt doen en dat wij hem dan voor je verwijderen.
Feitelijk is het een regel die het HELE forum ten goede komt, niemand vind het leuk om een topic te lezen met een paar posts met puntjes erin.

Wat ik nooit snap is dat er altijd ergens over gezeurd MOET worden.
Ik krijg regelmatig mailtjes over bv de 50 posts regels en die kunnen vaak erg agressief zijn, dan denk ik "wees blij dat er een markt is" en ga niet lopen miepen dat er regels voor zijn.

Zelfde gebeurt nu in het topic over mijn iPhone app, het eerste waar over gediscuteerd word is niet het feit dat het toch leuk is dat jullie forum oprichter een eigen app heeft voor de fotografie, nee er word meteen gesproken dat het toch belachelijk is dat er 0.79 voor gevraagd word.... (terwijl mensen wel dat geld uitgeven voor een app die een biertje tapt en je laat opdrinken, of een lightsaber met 3 kleurtjes).

Het is een beetje de trend op veel fora's en in de maatschappij, niet naar de positieve dingen kijken die 90% van iets beslaan, nee je moet echt zoeken naar het liefst 1% die echt negatief is, en die gaan we helemaal opblazen.

Er word geroepen dat de mods mietjes zijn, papieren tijgers zonder tanden, dan word er geband en dan krijg je dit :
QuoteDat is waarschijnlijk een mod die thuis niets in te brengen heeft, op zijn werk er een beetje bijhangt, dus op het forum de schoolmeester wil en kan uithangen daar hij zich aangesloten heeft bij het "vaste clubje".

Zo een mod heb je op iedere fora er wel tussen zitten.

Misschien was de opmerking niet 100% tactvol maar waarom meteen zo hard op een mod ingrijpen ?
Die mensen steken HUN vrije tijd in JULLIE forum !!!!

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JeKa


oud_account_1

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2010, 08:40:15
Past precies bij de reactie van een gedeelte van de leden (die lagere school).... :(
Nee, dat wordt in ieder geval niet aangegeven. Het is een algemene uitspraak.

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2010, 08:40:15
De regel dat je je topic niet mag verwijderen is in het leven geroepen omdat sommige leden het blijkbaar nodig vonden om als ze het met iemand niet eens waren direct maar al hun topics in een puntje te veranderen, wat de hele forum structuur om zeep hielp.
Is er geen optie in de forumsoftware dat je maar voor een bepaalde tijd je post kan wijzigen?
Wil je later iets gewijzigd hebben, vraag het dan maar aan de mods.

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2010, 08:40:15

Als je iets post laat het dan staan.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

J.A.F._Doorhof

Jammer genoeg is die optie niet aanwezig.
Het is of alles of niets, we zouden zelf natuurlijk ook graag willen dat het niet nodig is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

oud_account_1

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2010, 09:34:20
Jammer genoeg is die optie niet aanwezig.
Het is of alles of niets, we zouden zelf natuurlijk ook graag willen dat het niet nodig is.
Wat bedoel je met alles of niets?
Dat je de mogelijkheid alleen aan of uit kan zetten, of alleen het totale forum, of iets anders?

Bij sommige andere fora zie je dat het wijzigen alleen mogelijk is gedurende een bepaalde tijd (b.v. het 1e uur) na een post.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

scrutinizer

#86
Ik vind de sfeer wel goed eigenlijk.

Ik kan het niet helemaal vergelijken aan andere fora's (op een enkele na dan ::)) omdat ik alleen hier en soms op Am. fora post, maar spiegelend aan de maatschappij ben ik best wel tevreden met hetgeen ik hier ervaar.
Dat er door insteek en interpretatie wel eens discussies ontsporen, overzie en accepteer ik. Dat omdat ik met gelijkgestemden ontmoet op dit forum of elders, met het delen van de hobby, verreweg problemen heb. :)
Sterker nog, eigenlijk wel goede banden onderhoud.

Dat ik laatst voor het eerst zolang ik op het forum post een ban heb gekregen, was niet op inhoud, maar op het voorbij gaan aan een waarschuwing. Dus mijn keuze .... ;)

Wat moet ik me voorstellen bij (nog) strakker modereren? ::)

:)

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Ejorne

Quote from: scrutinizer on October 12, 2010, 09:44:25

Wat moet ik me voorstellen bij (nog) strakker modereren? ::)

Quote from: scrutinizer on October 12, 2010, 09:48:01
Dubbel post. :-[

Ehh, een weekban bij dubbel posten?  :P

ajbeefde

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2010, 09:04:02

Zelfde gebeurt nu in het topic over mijn iPhone app, het eerste waar over gediscuteerd word is niet het feit dat het toch leuk is dat jullie forum oprichter een eigen app heeft voor de fotografie, nee er word meteen gesproken dat het toch belachelijk is dat er 0.79 voor gevraagd word.... (terwijl mensen wel dat geld uitgeven voor een app die een biertje tapt en je laat opdrinken, of een lightsaber met 3 kleurtjes).



Ik denk dat je met je eerste post over de kosten in dat topic genoeg duidelijk bent geweest, maar je blijft het maar "verdedigen" en daar reageren mensen dan weer op.  En dan aanhalen wat men wel uitgeeft voor een, in jouw ogen, onzinnige App is niet ter zake doende.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2010, 09:04:02
We hebben al een paar keer aangegeven dat als je twijfelt, je een report to mod kunt doen en dat wij hem dan voor je verwijderen.

Dat kan dus juist niet bij je eigen posts. ;)

Quote... (terwijl mensen wel dat geld uitgeven voor een app die een biertje tapt en je laat opdrinken, of een lightsaber met 3 kleurtjes).

Toevallig had ik die beide op mijn iPhone staan, maar dat zijn overigens wél gratis applicaties.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

Dan andere apps, gaat om het voorbeeld :D

Je kan altijd de post boven je post reporten en dan aangeven dat het om je eigen post gaat, krijg er regelmatig van die soort binnen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eazyq

Ik ben al een tijd niet meer zo heel aktief op het forum helaas maar ik zit hier vol verbazing te lezen.
Het forum is een plaats voor liefhebbers van vooral hoogwaardige film/HT en audio apparatuur.
Je zou dus mogen verwachten dat hier vooral veel mensen met gezond verstand komen.
Helaas of juist gelukkig blijkt dat ook deze mensen toch maar gewoon mensen zijn en hun gezonde verstand niet altijd gebruiken omdat de emotie het wint van de ratio tijdens een discussie.
Maakt dat de sfeer slecht(er)? Nee het maakt het forum levendiger.
Dat geld voor bijna alle (algemene) zaken die tot nu toe zijn aangekaart, ze komen op elk forum wel voor in meer of mindere mate. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Eigenlijk jammer dat dit topic blijkbaar nodig is, meer zeg ik er niet over.
Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

zelfreflectie op zijn tijd doet wonderen, vooral in een spiegel.

J.A.F._Doorhof

De enig reden dat het topic er is, is omdat sommige mensen beweren dat de sfeer heel slecht is, dus openen we een poll om het tegendeel te bewijzen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

dat vind ik nu ook wel stom, als mensen de sfeer hier slecht vinden, wat komen ze hier dan zoeken?

of je hangt hier wat rond en leert leven met de sfeer die er is (of probeert m beter te maken)
of je komt hier niet meer en nobody cares...

Jinsu

Dat de sfeer verandert is met de jaren kan niemand ontkennen, natuurlijk zijn er een heleboel offtopic onderwerpen geplaatst. Maar ik snap niet wat hiervan het probleem is, indien je naar de bibliotheek gaat pak je toch ook het betreffende boek dat je nodig hebt of ga je alle literatuurwerken lezen... Mensen zijn lui, en als iets niet op een gouden bordje wordt geserverveerd wordt men chagrijnig. Ik vind de sfeer goed, natuurlijk loopt het af en toe hier en daar uit de hand, daar moet dan worden ingegrepen door de mods. En mocht je de sfeer echt dermate slecht vinden, niemand dwingt je om deel te nemen aan de discussies op dit forum.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Gaeje

er wordt inderdaad wel wat afgetrolled hier, is mij al opgevallen...

maar dat heb je met internet natuurlijk, is het perfecte medium voor mensen die wat te vertellen hebben waar in het echte leven niemand op zit te wachten

vind het wel grappig om te lezen soms, maar al te vaak trap je er toch in en begin je toch te reageren. stom eigenlijk, want men zit net zo min op mijn mening te wachten als ik op die van de rest

grtz,
G.

Ronin79

#96
Vraag:      Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier ?

Antwoord: Goed.


Heb met niemand problemen. Mensen helpen je, als je ergens mee zit.

De mensen die hier zitten hebben vaak 1 of meerdere dingen gemeen; de liefde voor audio, dan wel HT.
Discussies over bijvoorbeeld welke kabel nu beter is, zijn altijd leuk om te lezen.
Wat al eerder hier gezegd werd; je hebt oa. de believers en de mensen die het wetenschappelijk bekijken.
Persoonlijk vind ik met zulke zaken; de koper moet gewoon kopen wat hij of zij mooi vind, en het belangrijkste; waar hij of zij, een goed gevoel bij heeft.
Dit kan een koperen dropveter zijn, of een Xindak kabel van een paar honderd euro. Als je niet tevreden bent, met wat je koopt .... dan doe je iets niet goed.
Het doet er dan niet toe, welke feit of welke mening uiteindelijk goed is ... als de persoon in kwestie het maar goed vind.

Een forum is om meningen, feiten, informatie en andere zaken met elkaar uit te wisselen, op een goede en leuke manier.
Daar is mijn inziens een Forum voor bedoelt.

Hoe dan ook .... mijn mening is, dat dit een goed forum is  ;)


advr


Nu loop ik ook pas een jaar of 6 met dit forum mee en heb ook gezien dat dingen veranderen.  :(
vergelijken met andere fora heb ik niet omdat ik daar eigenlijk nooit kom echter in de beginfase was er vooral een uitwisseling van ervaringen en op HT gericht. later kwam daar een beetje stereo bij en was er de vraag of stereo wel een plekje mocht krijgen. ::) ik blij want er kwam een plekje stereo. zo ook andere topics als Afterhours waar je heerlijk je gang kom gaan met flauwekul of gewoon wat je kwijt wilde. Het forum is dus gegroeid tot iets meer. Dat is een positieve ontwikkeling.
Een lange tijd heb ik niet in de gaten gehad dat er een verandering/verslechtering bezig was totdat ook de topics waar ik veel in rondkijk mindere reacties naar voren kwamen. In het begin leg je die naast je neer totdat het op de man af ging en helemaal niet meer met de hobby of bewustzijn van de topic starter te maken had.

Dit forum gaat dan (soms) van respect naar respectloos. Wat maakt het nu uit of de een een verschil in kabels hoort en de ander niet. De een is blij met een draagbare radio en de andere gaat tot het uiterste om zijn walhalla te bereiken. Voodoo, nespa, trillingsdemper op interlinks aan toe, het maakt mij in ieder geval geen bal uit waar iemand mee bezig is, of dat nu technsch verantwoord/onderlegd is of niet.
je moet iedereen in zijn waarde laten. :-[

daarom is het jammer dat er hier en daar op het forum de verkeerde kant op gaat. ik merk overigens wel dat de "oudere" garde er heel anders mee omgaat dan de nieuwelingen. puur toeval of niet het is wel een tendens die ik niet leuk vind.

de "grieven" vaneen muziekliefhebber! :music:

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Icarus314

Quote from: Audiofiel on October 11, 2010, 20:07:12
Ik denk dat je reactie toch een beetje te belerend is, Icarus. Je houding over de discussie voor bijvoorbeeld kabels is dat je de waarheid aan je kant hebt. Het besef mist bij jou alleen dat degenen die verschil horen tussen kabels ook de waarheid aan hun kant hebben. Steeds weer die tegenstelling opjagen werkt daarmee polariserend en dat is wel degelijk slecht voor de sfeer op dit forum. Vergeet niet dat de 'believers' op dit forum de 'techneuten' ruimschoots overtreffen in aantal en dat zij er helemaal niet om gevraagd hebben dat de laatste categorie steeds weer die discussie gaat starten (op meestal irritant hooghartige manier). :-\


Liever zie ik dat mensen weer inhoudelijke bijdrages gaan leveren op dit forum. Elkaar helpen. Samen luisteren, de hobby delen. Producten vergelijken en reviews schrijven. O0
Het verschil is wel dat ik mijn reactie met metingen en kennis en autoriteit van de moderne natuurkunde kan onderbouwen. Er mist dus helemaal geen besef bij mij. De berekeningen die we maken tonen duidelijk aan interlink of dropveter geeft geen verschil. Als de berekeningen fout waren dan betekent dat dat de electronica fout is en dat betekent dat al die miljoenen producten waar je gebruik van maakt niet werken. Als er ook maar een jota verschil zat tussen de berekeningen en de werkelijkheid dan kon ik dit hier niet op een electronisch forum schrijven. Dus de fysische werkelijkheid staat maar aan één kant helaas voor jouw ;)

Wat niet wegneemt dat ik aan de andere kant een believer ben in de meest vage shit die je maar kunt bedenken maar daar is dit dan weer niet het juiste forum voor helaas.

VlisChris

Zullen we kabels en de bijbehorende discussies in de daarvoor bedoelde tipics houden?
Zie de bui een beetje hangen dat daar hierover een duscussie / flamewar gaat ontstaan ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.