Sfeer op het HTforum

Started by J.A.F._Doorhof, October 8, 2010, 08:01:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Total Members Voted: 397

J.A.F._Doorhof

@Moviemax,
Die mag je me eventueel per PM uitleggen.
Ik denk dat ik juist iedereen netjes behandel, tenzij ze duidelijk te ver gaan.
Sterker ik denk dat ik af en toe nog VEELS te mild ben als je soms ziet hoe mensen te keer gaan :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#51
Als ik zie dat een vd mods XXXXXX eerst 3 x of meer waarschuwen in topic 1 uitdeelt, vervolgens weer 3 keer een paar dagen later in een ander topic en week later idem. Kun je je afvragen of dat evident onjuist wel de goede uitdrukking is.
Vanaf jouw kant leeft die indruk maar vanuit mijn kant ziet de weg er toch anders uit als ik dit voorbeeld even ter hand neem.

Sowieso 3 a 4 waarschuwen uitdelen en toch iemand zien doorgaan geeft je ook te denken of je niet bij de 2e waarschuwing een weekban moet uitdelen. Kijk als het nou een nieuw iemand is ok, maar iemand die gemiddeld bijna tweewekelijks gewaarschuwd wordt......
Tel die waarschuwingen dan op en 2 x in topic A en 1 x in topic B is de ban ipv 3 of 4 x per topic zoals het volgens mij nu werkt(e).

Dat ralphie een weekban kreeg is al heel wat hier, maar ik geloof dat hij al meer dan 3 x gewaarschuwd was de laatste twee dagen, dat kan ik alleen nu niet meer terugzoeken of dat ook echt zo is vanwege eea wat is weggehaald.


Quote from: Perfectionist on October  8, 2010, 22:22:19
Dit is echt evident onjuist. We werken met een escalatiemodel. Dus eerst een aanwijzing, dan een waarschuwing en dan een ban. Zo heeft vandaag van mij op die manier Raphie een ban gekregen.
We zijn wel terughoudend met bannen, omdat bekend is dat fora waar dat snel en makkelijk gebeurd de sfeer er juist niet beter op wordt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MovieMax

#52
Mijn excuses, ik heb mij laten gaan. Waar twee vechten hebben twee schuld. Ik ga iemand niet verdedigen achter wiens handels wijze ik niet sta. Het is gewoon een feit dat als je twee kemphanen tegenover elkaar hebt staan het finaal uit de hand kan lopen. Dat heeft niets te maken met de verharding in de maatschappij.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Dirc

@MovieMax; ik denk niet dat insinuaties op prijs worden gesteld.

MovieMax

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

J.A.F._Doorhof

#55
Ik denk dat zelfs jowie zal aangeven dat ik niet degene ben geweest die hem onterecht heeft behandeld. Dat is gewoon weer zo een conclusie die op een gegeven moment een eigen leven gaat leiden, sterker jowie is juist dankzij meer weer terug........ Hier word ik dus flink misselijk van.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

brtram

In het algemeen is de sfeer goed.
De incidenten en topics die uit de hand lopen zijn in verhouding minimaal.

Om dit zo te houden mogen, wat mij betreft, notoire "zuigers" een permanente ban krijgen.
Wat heeft het voor zin om de zelfde leden keer op keer te moeten aanspreken op hun gedrag en manier van communiceren.

Het weer bannen van politieke onderwerpen was een goede keus, dit heeft een bron van rode koppen en opgezwollen nekken weggehaald.

kermy

Ik vind de sfeer over het algemeen goed.
Wat je natuurlijk altijd wel moet blijven beseffen is dat bij een toename van leden er een dwarsdoorsnede van de maatschappij zal ontstaan. Een maatschappij die laten we wel wezen harder is geworden en ook individueler en dat zie je soms terug hoe mensen in een topic met elkaar omgaan.
Het is voor mij de reden om topics die alles in zich hebben om polariserend te werken te mijden, ik en anderen schieten er niets mee op dat als het al uit de hand dreigt te lopen er nog iemand wat olie op het vuur gooit, al dan niet zo bedoeld.
Tevens denk ik dat als er een gespannen situatie in een van de topics ontstaat en dit aan een mod gemeld word deze van mijn part dan ook gelijk in mag grijpen, beter voorkomen dan genezen.
Alle kritiek op mensen die hun tijd en moeite steken in het forum vind ik vaak gemakkelijk, ga er maar eens aan staan. Voorgaande blijkt ook wel als er een mod stopt, er staan dan echt geen drommen te wachten om zijn functie in te vullen.
Verder hoop ik nog jaren te mogen genieten van de soms komische, interessante en soms ook diepgaande topics op dit forum. Vanuit de voornoemde wens hoop ik dan ook van harte dat de reden het van de emotie wint, eerst eens drie maal ademhalen voor de vingers op het toetsenbord terecht komen scheelt een stuk.
Met vriendelijke groet,


Kermy

Icarus314

Ik heb slechter kan niet gestemd omdat ik hier altijd direct last van onverklaarbare rsi krijg. Mijn schouders zakken omlaag en het voelt alsof mijn armen van lood zijn. Heb ik op geen ander forum en denk dat het komt door negatieve ervaringen of personen....

peterrr

Hmmmm, 8)


Ik heb even wat topics van je bekeken ( je weet wel even de berichten van een lid nakijken via je profiel)

Ik vind dat je schromelijk overdrijft met je slechter kan niet.....
Maar ieder zijn mening hoor als je het zo slecht vind, tja
in sommige topics kun je idd " rollebollen". 

Hoe was ook al weer de legende over " Icarus".  ;)

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Icarus314

Ja je mag alles zeggen wat je wilt hier zolang we maar om de zere plekken heen praten  ;)

En je onderzoekje naar mijn topics heeft het nog wat opgeleverd? Ik heb niets te verbergen namelijk. Ik ben er van overtuigd dat de kabel tweakers niet met de fysische realiteit bezig zijn namelijk. Was het wel zo dan hadden ze allang een nobelprijs gewonnen en wilde iedere natuurkundige hun experimenten nadoen en werd er druk gespeculeerd over een nieuwe natuurkunde. Daarmee zeg ik niet dat het tussen de oren zit maar zodra ik de enige andere optie noem namelijk Jomanda achtige invloeden dan wordt het nog erger. Jullie zitten gewoon met het hoofd in het zand zoals struisvogels en tussen de wal en het schip  ;)

advr

Quote from: Icarus314 on October 11, 2010, 17:03:47
Jullie zitten gewoon met het hoofd in het zand zoals struisvogels en tussen de wal en het schip  ;)

heerlijk toch ;D
maar tussen de wal en het schip terecht komen heeft naar mijn bescheiden mening toch een andere betekenis :withstupid:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

peterrr

@icarus,

Het " onderzoekje" zoals jij het noemt  ;D Was om te zien waarom onze mening over de sfeer helemaal tegenovergesteld is.
En als ik zie de topics waar het ontspoort dan zijn dat voor mij de topics waar "klassiek" 2 kampen zijn.
Die ontsporen op elk forum.
Daar kan ik me ook voorstellen dat de sfeer daalt deze " discussies " zullen nooit opgelost worden ( kabels,dbx e.d).
Zelf mijd posten in deze  topic's liever ( ik lees ze wel ) want ik hoor ook geen verschil in gewone stroom of audiofiel verantwoorde......b.v
Maar om daar nu achter het toetsenbord door te posten humeur/rsi/vroegtijdige zweetlozingen te krijgen.
Dan laat ik gewoon de mensen in hun topics lekker bomen over links of rechts gedraaide stroom.
Dit forum is zo groot... ;)


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Icarus314

Ok, ik trek het me iets te veel aan denk ik dat mensen hier dingen leren die als ze ze op hun werk vertellen direct tot gekke Henkie status leiden. Ik vind dat ze minimaal recht hebben op de informatie van deskundigen. Ik hoop dan maar dat ze hun onderzoekjes doen met in het achterhoofd enig schroom om het naar buiten te brengen. Dat ze ten minste genuanceerd blijven. Ik zelf ben ook wel over enthousiast geweest en dacht dat iedereen gek was of dat ze mijn verheven inzichten niet konden zien door de beperktheid van hunner breinen. Boy was I wrong :)

Audiofiel

Ik denk dat je reactie toch een beetje te belerend is, Icarus. Je houding over de discussie voor bijvoorbeeld kabels is dat je de waarheid aan je kant hebt. Het besef mist bij jou alleen dat degenen die verschil horen tussen kabels ook de waarheid aan hun kant hebben. Steeds weer die tegenstelling opjagen werkt daarmee polariserend en dat is wel degelijk slecht voor de sfeer op dit forum. Vergeet niet dat de 'believers' op dit forum de 'techneuten' ruimschoots overtreffen in aantal en dat zij er helemaal niet om gevraagd hebben dat de laatste categorie steeds weer die discussie gaat starten (op meestal irritant hooghartige manier). :-\


Liever zie ik dat mensen weer inhoudelijke bijdrages gaan leveren op dit forum. Elkaar helpen. Samen luisteren, de hobby delen. Producten vergelijken en reviews schrijven. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

#65
Quote from: Icarus314 on October 11, 2010, 17:03:47
Ja je mag alles zeggen wat je wilt hier zolang we maar om de zere plekken heen praten  ;)

En je onderzoekje naar mijn topics heeft het nog wat opgeleverd? Ik heb niets te verbergen namelijk. Ik ben er van overtuigd dat de kabel tweakers niet met de fysische realiteit bezig zijn namelijk. Was het wel zo dan hadden ze allang een nobelprijs gewonnen en wilde iedere natuurkundige hun experimenten nadoen en werd er druk gespeculeerd over een nieuwe natuurkunde. Daarmee zeg ik niet dat het tussen de oren zit maar zodra ik de enige andere optie noem namelijk Jomanda achtige invloeden dan wordt het nog erger. Jullie zitten gewoon met het hoofd in het zand zoals struisvogels en tussen de wal en het schip  ;)

Dit is toch werkelijk weer een fantastisch voorbeeld van een "sfeervolle reactie"  :o en dat in een topic waar men OVER de sfeer van gedachte wil wisselen dus GEEN sfeer wil laten neerzetten..... :o :o :o

Volkomen respectloze reactie ....er wordt begonnen met een AANNAME...daarna SPOTTEND.....daarna BELEDIGEND....en er wordt zelfs hier niet gemodereerd of gewaarschuwd..is dit eigenlijk niet meteen het antwoord op dit topic Sfeer in "optima forma"........ :yin-yang:  >:(

Voor mij persoonlijk is het bewijs dat het steeds sneller en makkelijker ontspoort :...de nieuwkomer die verschrikkelijk te keer ging omdat andere forummers een andere mening hadden
(het topic van Pjotr)...tot op de dag van vandaag is alles blijven staan als een "sfeervol" :unhappy: verhaaltje maar ook als een benchmark van hoe het niet moet... :o :o :o

Nou dit is dan eigelijk mijn bijdrage meteen....kan me werkelijk niet voorstellen dat dit geen open deur was......


Tuurlijk je HOEFT niet te reageren op topics.......maar of dat de oplossing is .....als ik naar mezelf kijk post ik aanzienlijk minder over mijn stereo-projecten als een direct gevolg hiervan. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er meerdere zo reageren en dat is jammer....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

EJ

En je hebt het karakter van de vraag ook in overweging genomen?

J.A.F._Doorhof

Jongens waar gaat dit over, zijn we volwassen of kinderen.
Hier word ik als oprichter van dit prachtige forum toch heel droevig van.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Deleted member

#69
Het topic wat Erik aan haalt is overigens wel een goed voorbeeld van een veranderende maatschappij. Een forum is te zien als plaats waar liefhebbers over een bepaald onderwerp eigen ervaringen delen en actief aan willen bijdragen aan de algemene kennis. Dit is althans volgens mij zoals het hoort/is bedoeld maar helaas wordt een forum door sommigen meer benaderd als kritische consumenten die denken recht te hebben op een bepaalde service of dienst. Deze mensen komen dus lang niet meer allemaal naar dit forum vanwege een community-insteek ('wat kan ik bijdragen?') maar steeds meer als consument ('ik wil bediend worden!') En natuurlijk mag iedereen vragen stellen maar wanneer de antwoorden niet zijn zoals sommige lieden verwachten of er zijn niet snel genoeg antwoorden dan zijn er lieden die gelijk verongelijkt zijn.  :-X Nogal vreemd als je er goed over nadenkt, probeer liever bij te dragen. Je hebt hier niets te eisen!!

fugazi_2009

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  9, 2010, 19:47:02
Ik denk dat zelfs jowie zal aangeven dat ik niet degene ben geweest die hem onterecht heeft behandeld. Dat is gewoon weer zo een conclusie die op een gegeven moment een eigen leven gaat leiden, sterker jowie is juist dankzij meer weer terug........ Hier word ik dus flink misselijk van.
Nee, volgens mij was ik de bron van alle kwaad. C'est la vie, zullen we het ook wel nooit over eens worden.

Natuurlijk is de sfeer veranderd op het forum, en het zal er vast niet beter op zijn geworden. Dat heeft te maken met voorbeelden zoals hierboven van relatief nieuwe leden die zeg maar voornamelijk vragen en weinig bijdragen. Maar ik vrees dat ook de harde kern daar tot zekere hoogte aan bijdraagd, zoals je ook op andere fora (bv avs ) ziet. Mijn 'situatie' van mijn nieuwe account gaf mij prachtig inzicht daarin. Als zei ik dezelfde dingen als toen ik zeg maar 5000+ posts op mijn naam had staan, de reacties waren opeens heel anders nu ik bij wijze van spreken 40 posts op mijn naam had staan.

Het blijft het aloude probleem, je kan het niet iedereen naar de zin maken. Het moge duidelijk zijn dat ik voor een strenger modbeleid ben (wellicht heb ik ook nog wel een medestander in Jaco  ;D), maar ook in onze modtijd stonden we daarin alleen. En ook dat is misschien wel weer goed ook.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

Strenger modbeleid wordt de sfeer niet direct beter van, dan krijg je een beetje dit:
;)

Gezelligheid is niet forceerbaar.
Ik verbaas me er trouwens over dat Icarus nu zo tekeer gaat, terwijl hij een heel fatsoenlijk iemand is, voor zover ik weet.

Ik vind het zo jammer, want het gebeurd vaak zo:
TS: Ik wil graag weten welke luidsprekerkabel er het best tussen .... en .... kan.
Member 1: Je zou hier eens naar kunnen kijken.
Member 2: Gewoon een stukje dik koperdraad nemen, al die dure kabels zijn onzin.
Member 1: Wat klets jij nou, heb je wel eens geluisterd?
Member 2: Dat heeft toch geen zin, want je hoort toch geen verschil.
Member 3: Ik hoor dat wel, zoals iedereen.
Member 2: Klets maar raak, niemand heeft het wetenschappelijk bewezen etc. etc.
Enz enz.

Ik denk dan echt: Ben je de peuterspeelzaal niet ontstegen...
Zucht... >:(


If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Quote from: fugazi_2009 on October 12, 2010, 00:35:36
Het blijft het aloude probleem, je kan het niet iedereen naar de zin maken. Het moge duidelijk zijn dat ik voor een strenger modbeleid ben (wellicht heb ik ook nog wel een medestander in Jaco  ;D), maar ook in onze modtijd stonden we daarin alleen. En ook dat is misschien wel weer goed ook.
+1

J.A.F._Doorhof

Het mod beleid is inderdaad een stuk strenger, met het nieuwe mod team worden de regels een stuk beter nageleeft en dit leidt jammer genoeg vooral de laatste paar weken voor een toename van de korte bans.

En ook daar geldt weer damned if you don't damned if you do.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

Ik vind dat de sfeer toch wat minder wordt. Het terugkomen (verwijderen) op een post doet je een ban opleveren. En uitspraken als 'Laat dat een waarschuwing zijn voor de rest.' doet me denken dat ik weer op de lagere school zit.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®