Sfeer op het HTforum

Started by J.A.F._Doorhof, October 8, 2010, 08:01:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Total Members Voted: 397

Icarus314

Ik heb nog nooit geflamed. Althans heel zelden. Ik ben ook nog nooit geschorst en heb hooguit een tweetal kleine waarschuwingen gehad terwijl de reacties van sommige andere forumleden toch heel wat meer op de persoon waren gericht. Toch verkondig ik met grote stelligheid de resultaten van mijn onderzoekjes. Voor een ieder om er mee te doen wat ze willen  :inlove:

blue-eyes

Quote from: Icarus314 on October 12, 2010, 17:59:23
Ik heb nog nooit geflamed. Althans heel zelden. Ik ben ook nog nooit geschorst en heb hooguit een tweetal kleine waarschuwingen gehad terwijl de reacties van sommige andere forumleden toch heel wat meer op de persoon waren gericht. Toch verkondig ik met grote stelligheid de resultaten van mijn onderzoekjes. Voor een ieder om er mee te doen wat ze willen  :inlove:


Je punt is duidelijk bij deze gemaakt. Dat hoeft niet continue herhaalt te worden.
En zeker zoals gezegd NIET in dit topic.



ON TOPIC weer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Icarus314

Ik heb zelf kritiek geleverd op de moderators en niet te zuinig en zelfs dat resulteerde niet in een ban. Het geheim van een goede sfeer is denk ik niet te ver gaan.  :D

Dit is toch wel on topic?

beunky

Quote from: roland p on October 12, 2010, 08:33:58
En uitspraken als 'Laat dat een waarschuwing zijn voor de rest.' doet me denken dat ik weer op de lagere school zit.

Je zou je kunnen afvragen waarom dat bericht geplaatst is. Kennelijk was dat nodig.
Eigenlijk is het absurd dat we hier niet eens als een stel fatsoenlijke volwassenen met elkaar om kunnen gaan... de mod-functie zou eigenlijk overbodig moeten zijn of door twee personen opgepakt moeten kunnen worden of zo. Helaas is dat niet zo.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

celerontje

Maar het zou vanuit gezond verstand moeten komen en niet vanuit grote woorden van de ordebewakers.
Het begint een beetje op een klucht te lijken... :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

roland p

Misschien als experiment de mod-functie uit zetten?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Erik

Quote from: roland p on October 12, 2010, 19:16:18
Misschien als experiment de mod-functie uit zetten?
Ongeveer net zo een zinnig idee als de politie afschaffen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

roland p

Quote from: Erik on October 12, 2010, 19:22:13
Ongeveer net zo een zinnig idee als de politie afschaffen.
Zie het in het kader van vrije opvoeding :D
Maar het is inderdaad een slecht idee. Jammer eigenlijk...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Perfectionist

Quote from: roland p on October 12, 2010, 08:33:58
Ik vind dat de sfeer toch wat minder wordt. Het terugkomen (verwijderen) op een post doet je een ban opleveren. En uitspraken als 'Laat dat een waarschuwing zijn voor de rest.' doet me denken dat ik weer op de lagere school zit.

Dat was ook precies de bedoeling. Kennelijk isnhet bij sommigen nodig om op die manier te werk te gaan. Helaas heb ik van jouw kant ook nog nooit een stuk sociale controle gezien naar mensen die stelselmatig te ver gaan. Dat zou van een meer constructieve houding getuigen dan bovenstaande.
Een beter forum begint bij jezelf.

roland p

Quote from: Perfectionist on October 12, 2010, 20:14:05Helaas heb ik van jouw kant ook nog nooit een stuk sociale controle gezien naar mensen die stelselmatig te ver gaan.
Waar had ik dat moeten doen dan? Dan zal ik er de volgende keer op letten.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Perfectionist

#110
Quote from: roland p on October 12, 2010, 20:22:53
Waar had ik dat moeten doen dan? Dan zal ik er de volgende keer op letten.

De waarschuwing in het bewuste topic was zeer bewust een oproep zeer respectvol metde thema's van zelfdoding en depressie om te gaan. Waarom moet zo'n oproep altijd van ons vandaan komen?

Ik vind je kritiek dan wel erg makkelijk om op de door mij gekozen woorden te reflecteren dat jij je kinderachtig behandeld voelt, terwijl de geest van de interventie glashelder was, en jij je niet aangesproken had hoeven te voelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

roland p

Het 'probleem' met het opschonen van een topic is ook dat alle niet-zo-leuke reacties verwijderd worden en dat er één berichtje van een mod overblijft. Dan krijg je vertekend beeld. Dan zie je de mod onbewust als boe-man en daar ben ik misschien ook een beetje schuldig aan dan. Da's toch eigenlijk totaal niet mijn bedoeling :-[
Voorheen was alles een stuk makkelijker, met ht-only boards...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

fugazi_2009

Quote from: roland p on October 12, 2010, 21:08:44
Voorheen was alles een stuk makkelijker, met ht-only boards...

Daarin gaat met volgens mij net zo gemakkelijk over de schreef. Maar evengoed blijf ik bij mijn aloude standpunt van 'wegwezen met Afterhours'. (Altijd weer goed voor een discussie op de jaarlijkse BBQ, ik geloof dat ik dit jaar de discussie weer niet gewonnen heb)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

Afterhours is prima, leuk board! ;D (die paar verziekers moet je aanpakken, je kan ze zowat op 1 hand tellen!)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ajbeefde

Quote from: celerontje on October 12, 2010, 21:33:39
Afterhours is prima, leuk board! ;D (die paar verziekers moet je aanpakken, je kan ze zowat op 1 hand tellen!)
;D

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Perfectionist

Quote from: fugazi_2009 on October 12, 2010, 21:29:46
Daarin gaat met volgens mij net zo gemakkelijk over de schreef. Maar evengoed blijf ik bij mijn aloude standpunt van 'wegwezen met Afterhours'. (Altijd weer goed voor een discussie op de jaarlijkse BBQ, ik geloof dat ik dit jaar de discussie weer niet gewonnen heb)

Ik vin afterhours juist ook een gezellig board erbij. Op de adminmeeting ook besproken dat deze inderdaad zou moeten blijven.
Een beter forum begint bij jezelf.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

peterrr

#117
Nou als we kijken naar de poll........


Zitten we hier wel goed, en de drie die het niet fijn vinden...  
Kijk eens goed in de spiegel,en vertel mij welk fora een betere sfeer heeft.
( de groenen vind ik ook aardig en daar zitten er een hoop van hier  ;D)

Grt een tevreden Peterrr  ;)



Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

SV..S

net topic even doorgelezen, :(

er gaat van alles door je hoofd als je dit weer leest, maar ik ga er niet op reageren.
dat worden dan weer hele lange zinnen die dan toch weer op meerdere manieren opgevat kunnen worden.

wat ik wel kwijt wil, ik heb goed gestemd, en ik heb respect voor de mods, ben het er niet altijd mee eens, maar dat is normaal.
ik verwens de blauwe petten ook wel eens, maar ik ben blij dat ze er zijn. :police:
je kunt het niet in ieders ogen goed doen, en iedereen maakt fouten dus dat mogen jullie ook doen.

ik lees gelukkig weinig onderwerpen waarin ''geruzied'' wordt.
strenger straffen? van mij mag het, wie niet horen wilt moet maar voelen.

en als het dan zo mag zijn dat sommige mods thuis niks te vertellen hebben en dus daarom hier politie agentje spelen?
kusje aan je vrouw want ik ben blij dat er mensen zijn die hun vrije tijd in deze soms ondankbare taak steken :-*




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

negotiata

Quoteen als het dan zo mag zijn dat sommige mods thuis niks te vertellen hebben en dus daarom hier politie agentje spelen?
kusje aan je vrouw want ik ben blij dat er mensen zijn die hun vrije tijd in deze soms ondankbare taak steken 


Bij deze een bedankje aan de leden van het administrators team.

Keep up the good work... De beste stuurlui staan immers altijd aan wal  :clapping:

- To be or not to be, thats the question -

jeepee

#120
Ik vind de sfeer erg goed. Mensen zijn zeer behulpzaam en proberen niemand af te zeiken.
Eigenlijk nooit problemen behalve dan deze pm die ik kocht ontvangen naar aanleiding van een verkoop topic waarop ik had gereageerd. Laat  de afzender natuurlijk anoniem.
Maar geeft wel aan hoe proleterig mensen zich kunnen gedragen:

---------------------

En helaas als Admin kan ik dit niet toestaan. Citaten danwel integraal hier vermelden van PB berichten is niet toegestaan, ook niet als het anoniem gebeurt...

rbormans

Dat is inderdaad niet netjes, maar duidelijk uit een context geplukt en we weten niet echt wat jij allemaal voorafgaand hebt gePMt. Ik vind het posten van PM's of citeren van een gedeelte uit een andere post sowieso nooit echt bijdragen aan de sfeer.

Het blijft een fijn forum hier maar ik lees enkel nog de topics die me interesseren.

jeepee

Quote from: Raf (B) on October 13, 2010, 16:42:55
Dat is inderdaad niet netjes, maar duidelijk uit een context geplukt en we weten niet echt wat jij allemaal voorafgaand hebt gePMt. Ik vind het posten van PM's of citeren van een gedeelte uit een andere post sowieso nooit echt bijdragen aan de sfeer.

Het blijft een fijn forum hier maar ik lees enkel nog de topics die me interesseren.

Daar heb je gelijk in. Wat ik doe is niet echt sfeerverhogend. De context was overgens dat ik de vraagprijs veel te hoog vond.
Afijn ik wilde hiermee alleen aangeven dat mensen zich in een pm veel meer laten gaan dan in forum berichten. Zodat het forum heel plezierig overkomt maar mensen achter de schermen (via pm) te keer gaan. Overigens is dat dus niets ten nadele van dit forum maar wel ten nadele van de mens.

rbormans

Quote from: jeepee on October 13, 2010, 16:47:37
Afijn ik wilde hiermee alleen aangeven dat mensen zich in een pm veel meer laten gaan dan in forum berichten. Zodat het forum heel plezierig overkomt maar mensen achter de schermen (via pm) te keer gaan. Overigens is dat dus niets ten nadele van dit forum maar wel ten nadele van de mens.
Duidelijk.

Denk trouwens ook dat je PMs kan reporten als het de spuigaten uitloopt.

blue-eyes

Quote from: Raf (B) on October 13, 2010, 16:52:23
Duidelijk.

Denk trouwens ook dat je PMs kan reporten als het de spuigaten uitloopt.

Ja zeker, en dat wordt ook gedaan.

Ook op basis van PM inhoud bannen wij wel eens gebruikers.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey