XXX

Started by yorkie13, October 7, 2010, 16:06:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.


yorkie13

Ik heb het topic gelezen, en deze Focals vind ik persoonlijk echt goed.
Ik heb ze een aantal maal mogen beluisteren op de diverse hifishows.

Duidelijk stappenplan met mooie foto's, en aan het eind weer terug gelinkt naar mijn topic.

yorkie13

Gisteren een paar nieuwe XTZ luidsprekersteunen binnen gehad voor onder de 99.26

moet door de tijd ook maar eens Twaron Longhair in  :D

Eerst maar eens inspelen evenals de Supra kabels.

yorkie13

Komende weken gaan de xtz 99.38 onder het mes.

Ik ga de interne bekabeling van de woofers vervangen door Supra classic 4.0.

De laatste stap zal het filter zijn , lastiger daar de waardes van de componenten niet aangegeven zijn.

Nog eens zitten rekenen en met dergelijk mooi afgewerkte kasten loont zelfbouw nauwelijks met de gebruikte Seas en
Fountek units.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

of langs Titus van S&C met het filter, maar gaat goed komen.

dre73

ik denk dat die het ook wel weet :D

de winkel is ie aan het verbouwen trouwens,wordt een stuk beter.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AbZ

Quote from: RA SUBS on January  1, 2011, 20:09:04
Komende weken gaan de xtz 99.38 onder het mes.

Gaat dat wel samen met de beoogde verkoop?  (Of heb je die afgeblazen?)
Modificaties worden door potentiële kopers niet altijd als meerwaarde gezien.

yorkie13

verkoop is idd afgeblazen wegens overweldigende belangstelling.

Verder verbeteren van de bestaande luidsprekers is eenvoudig, ik doe het zo dat ik altijd weer terug
kan naar de oude situatie.

Voor het laag heb ik ook de optie om per kanaal een subamp in te zettten tot 180 hz.

AbZ

Ik denk dat die belangstelling er wel was (of ging komen) maar mensen zijn niet altijd snel met beslissen als het om zo'n bedrag gaat en in deze periode hebben ze soms ook een hoop sociale verpichtingen.

Het zijn ook erg mooie speakers vind ik.  Fyi, Spijkie had die van hem weggedaan omdat ze niet meer bij z'n interieur pasten maar vond ze niet minder goed dan z'n nieuwe Piega's die missschien wel 3x zoveel kosten.

yorkie13

Het is ook beslist geen straf om ze zelf te houden hoor  :D


yorkie13

De 99.38 zijn weg (ruimtegebrek) en ik speel tot voole tevredenheid met een 5.0 xtz combinati van
99.25 en 99.26.

Komende weken wil ik alle monitors van Twaron longhair demping gaan voorzien.

ik denk er ook aan de 99w10.17P subs hiermee te gaan vullen.

mscofield

Ben benieuwd naar de bevindingen, na het toevoegen van de Twaron longhair!

yorkie13

net het Twaron longhair besteld voor de XTZ 99.26 fronts besteld.

de 99w10.17P sub volgen later.

yorkie13

lekker klusje voor in de tuin, glaswol eruit, en Twaron erin.

Glaswol zit overigens wel keurig in een soort zwarte hoes.

Wat opvalt is dat deze 99.26 wel een veel mooier opgebouwd filter heeft.


WilcoL

Interessant topic dit! Ik ben me langzaam aan het oriënteren op andere speakers en moet zeggen dat de 99.25 & 99.26 mij zeer interessante kandidaten lijken. Heb al allerhande monitoren geluisterd, maar wil deze absoluut ook eens gaan horen. Wordt denk ik een keer bij een adres in Eindhoven...

Ik ga dit volgen  ;D...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

yorkie13

XTZ is zeker de moeite waard eens te gaan beluisteren :inlove:

MrCupra

Hoe klinken ze nou Ralf?

Heb je nou overal Longhair inzitten? Of ook nog Angelhair?
PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT

yorkie13

Ik had alleen Angelhair bij de bas/midden erin gedaan van de xtz 99.38, daar deze een gesloten behuizing heeft.

Bij de 99.26 gebruik ik longhair, daar er een baspoort aanwezig is.

7 tot 8 gram per liter.

MrCupra

Ik heb bij de 99.25 en 99.26 Angelhair erin zitten, en dat gaf bij mij een positief effect met de pluggen erin.

Ongeveer hetzelfde als bij de 99,38.
PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT

yorkie13

vandaag de de MKII filters plaatsen voor in de xtz 99.26.

rears als fronts en tijdelijk de fostex als surrounds.

dit daar ik ook de nieuwe standaard 99.26 naast de 99.26 mkII wil testen.

2 punten welke de MKII zouden moeten verbeteren zijn een hogere x-over, waardoor de Seas verder doorloopt
en de tweeter beter belastbaar is.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

je bedoeld die gele ?

ik heb nu een chaos van draden