Beschikbare 3D Beamers

Started by TonyProvenzano, October 5, 2010, 21:28:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

freak1

Quote from: GodDamage on January  4, 2011, 13:27:51
Het is duidelijk dat je nog nooit een "3d beamertje" in het echt hebt gebruikt. Ik heb net een Acer h5360 overgenomen van een forumlid en het gevoel van diepte is waanzinnig. Juist bij 3d is het van belang om een groot beeldoppervlak te hebben en zelfs de grootste 3d tv's zijn dan nog te klein. Toegegeven 720p is geen 1080p en dat zie je wel maar ik kan er erg van genieten.

ik heb de Sony VW90ES hangen, dus ja, ik heb een 3d beamer in het echt gebruikt :)
ik zeg niet dat het allemaal slecht is de goedkopere modellen, jazeker krijg je er 3D uit, en jazeker is het allemaal behoorlijk acceptabel. ik zeg alleen dat als je nu met een budget van max 1000 euro een 3d beamer wilt gaan scoren, en je ook naar 1080P aan het kijken bent, dat je qua bang for your buck eerder naar een tv dan naar een beamer gaat kijken. als je dan gaat kijken naar kleurechtheid etc. zit je met een tv gewoon voor dat geld beter.. met alleen de beamer ben je er nog niet, je zult ook nog een fdatsoenlijk doek moeten hebben, dus daar gaat de eerste hap al uit je budget.

ook is de schermgrootte volledig afhankelijk van de zitafstand, als jij op een 2 a 3 meter bij je tv zit, dan krijg jij op een 40 inch 3d tv een geweldige 3d ervaring. ik projecteer op 2m40 en moet toch echt op minimaal 4,5 meter afstand gaan zitten wil je de diepte goed zien.. anders krijg je al snel dat oude 3d effect waarbij je de kalmte van het beeld kwijt bent.

maargoed, just my 2 cents..

donaldk


freak1

Quote from: donaldk on January  5, 2011, 16:16:38
3D en kleurechtheid, lol!

ja?
je zult op 3d altijd vervorming hebben dankzij je brillen, maar die verschilt wel heel erg tussen beamers en tvs onderling.

J.A.F._Doorhof

kleurechtheid is bij de Sony zeer goed te regelen.
Je kan gewoon een calibratie doen op de 3D stand, heb zelf onlangs de 2D en 3D versie van christmas carol vergeleken en blijkbaar doe ik mijn werk goed :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

#29
Tja, als je licht wil opofferen door een verlaging tot duidelijk onder native lamptemperatuur, je verliest immers 84 tot 86 procent van je lichtopbrengst in 3D. Perceived brightnessloss is minder, maar toch altijd nog minimaal 50 procent. Goed te horen dat Sony CE 3D wel goed kan doen, unaniem werd Sony's TV 3D als zeer slecht beoordeeld het afgelopen jaar. Onlangs de passive gezien in de MM, deed gewoon geen 3D, dus hoofdraaien ben ik niet eens aan toegekomen. De active 3D was beter, maar erg veel ghosting. En wederom die superkleine brilletjes waar zelfs mensen met kokerzicht langskijken. Ik zat weer eens met beide handen om de bril gevouwen. Ik kreeg snel zere ogen en hoofdpijn. Heb ik bij Panasonic demonstrators veel minder last van, laat staan de nieuwe fast phosphor modellen die ik nog niet 'met bril' heb gezien ( Panasonic 65" stond in de MM wel 3D te draaien, maar er waren geen brillen voor beschikbaar).

J.A.F._Doorhof

Ik weet niet waar je je informatie vandaan haalt ?
De Sony verlaagt helemaal de lightoutput niet, dat doet alleen de JVC, die kan ook niet netjes naar D6500 zonder veel te verliezen.
De Sony werkt totaal anders (was ook de reden dat wij voor de Sony zijn gegaan).

Brillen geldt hetzelfde, test gewoon eens de Xpand brillen, is een TOTAAL andere ervaring dan de Sony's.
Crosstalk, check de instellingen en de files.
Heb hier files met ENORME ghosting en crosstalk (koppijn files) en heb files die gewoon zo goed zijn dat je er helemaal ingezogen word.

Jammer genoeg is ERG veel 3D gewoon "pretpark" kwaliteit, maar bepaalde titels zoals bv Christmas carol zijn echt waanzinnig goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

XpanD brillen zijn ook naatje, voor dezelfde redenen, zie mijn commentaren na ISE 2010, waar bijna iedereen die rooie brilletjes gebruikte. Christie man stelde me nog voor om me in contact te brengen met de mannen, maar heb later die moeite niet meer genomen en had die middag geen tijd meer voor een bezoekje aan de XpanD stand.

Ik heb wel eens dit voorgesteld om het probleem te verlichten: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18717708#post18717708.

Hoeveel nitjes of fL-tjes heb je dan met de Sony in 3D?

De Sony's zijn zover ik weet OEM Real-D shutterglasses, qua shuttering ook niet bepaald slecht, volgens sommigen is de Crystal Eyes zelfs de beste bril, maar ik neem aan dta hier nog aardig wat beweging in zit en de bekende leveranciers haasje over spelen.

Bij de In-store demo's heb je als bezoeker/potentiele klant geen controle over de instellingen of demomateriaal.