Beschikbare 3D Beamers

Started by TonyProvenzano, October 5, 2010, 21:28:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TonyProvenzano

Hallo allemaal,

Ik zal mijzelf eerst even kort voorstellen, mijn naam is Rick ik ben 19 jaar en ik kom uit Haarlem.

Ik houd de projectie en weergevers selectie van dit forum al een tijdje in de gaten in verband met de aanschaf van een (3D) Beamer, het was alleen nog wachten op de verbouwing van onze zolder dat mijn slaapkamer / HT zou gaan worden. Inmiddels is de zolder helemaal verbouwd en ben ik begonnen met het inrichten van het HT gedeelte, ik ben alleen op een probleem gestuit: de beamer!

Sinds kort begint 3D in de film- en gamewereld erg in opkomst te komen en ik heb zoiets van als je het doet doe het dan goed en koop dan meteen een beamer met 3D mogelijkheid. Maar ook wil ik graag films is HD bekijken zonder 3d effect in het liefste 1080p kwaliteit. Maar op dit moment zie ik door het bos de bomen niet meer en ik hoop dat jullie experts mij op weg kunnen helpen.

Mijn vraag:

Wat zijn op dit moment betaalbare (Maximaal 1400 euro) beamers die 3D ondersteunen en ook in HD kwaliteit (720p / 1080p) kunnen projecteren?

Bij voorbaat dank allemaal!


     


THX-UltraII

Heel simpel antwoord: gaat niet lukken voor dat budget. Als je een goede 2d pk wilt in HD met 3d mogelijkheid begint het rond de 5k

J.A.F._Doorhof

We hebben wel wat rond de 1000.00 maar dat is geen 1080P.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

millon

Of ff een paar maanden wachten.
Er komen binnenkort meerdere merken met 3d.

Prijzen weet ik niet.
Of gewoon een jaartje een goede 2ehands 720p beamer!!

TonyProvenzano

#4
Bedankt voor jullie reactie mannen!

Ik begrijp dat dit een erg prijzige grap gaat worden, misschien dat ik dan maar ga voor een 3d beamer en na loop van tijd een 2e hands 1080p beamer erbij.

Mijn vraag met een kleine wijziging:

Wat zijn op dit moment betaalbare (Maximaal 1000 euro) HT beamers die 3D kunnen projecteren, en in welke resoluties kunnen zij dit?


J.A.F._Doorhof

Oempf, je budget vliegt achteruit :D

Laten we het zo zeggen, we hebben ze vanaf 400.00 maar kwaliteit is niet veel.
Ik zou zelf zeggen koop tijdelijk een TW2900, voor 1125.00 en dan kun je voorlopig voort op 1080P en wacht dan even.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

brtram

Hoe zit het met de rest van de keten, bronnen en receiver, is dit al volledig 3d 1080p?

Ik zou voor het beperkte budget wat je hebt voor een beamer, beginnen met 720p of 1080p.
Hou ook de markt sectie op het forum in de gaten voor zeer redelijke prijzen, waarbij je budget overhoudt, komen geregeld uitstekende HD ready 720P beamers langs

3D is net begonnen en zal de komende jaren snel verbeteren en goedkoper worden ..... of een stille dood sterven.
Als je nu al wilt instappen zal je het budget moeten verhogen, maar zal je ook al snel met een verouderd en voor je gevoel beperkt apparaat zitten.

TonyProvenzano

Ik zal de beamer(s) eigenlijk alleen maar gebruiken i.c.m. mijn Ps3, ik ben helemaal gek van Blu-ray films en games en 3D wordt door de PS3 goed benut.

Ooit heb ik iets gelezen dat het 3D effect ook gecreƫerd kan worden door een dubbele beamer te installeren, misschien dat jullie hier iets meer over weten?

Bedankt voor de antwoorden allemaal!   

donaldk

Quote from: brtram on October  5, 2010, 22:47:05
Hoe zit het met de rest van de keten, bronnen en receiver, is dit al volledig 3d 1080p?

Ik zou voor het beperkte budget wat je hebt voor een beamer, beginnen met 720p of 1080p.
Hou ook de markt sectie op het forum in de gaten voor zeer redelijke prijzen, waarbij je budget overhoudt, komen geregeld uitstekende HD ready 720P beamers langs

3D is net begonnen en zal de komende jaren snel verbeteren en goedkoper worden ..... of een stille dood sterven.
Als je nu al wilt instappen zal je het budget moeten verhogen, maar zal je ook al snel met een verouderd en voor je gevoel beperkt apparaat zitten.

Een gamer moet gewoon een van de bekende 720P/XGA 3D beamertjes halen en gaan spelen, dus een Optoma HD67, een Benq MP..., een NEC, desnoods een Acertje.

Je kunt het ook in 1080P doen, maar dan lukt het echt niet met dat budgetje van 5K dat iemand hierboven opwierp. Dan heb je het immers over een DPI TITAN 3D, een Christie of een Barco en dan moet je minimaal een extra nulletje achter dat budget zetten en dan komt er nog netjes BTW overheen.

Voor de 3D gamers is XGA/720P voldoende en het budget belangrijker dan de 2D beeldkwaliteit en voor 3D is contrast en kleurechtheid van minder belang. Voor 3D heb je immers veel licht nodig (verlies van 84%-86%, perceived verlies rond de 50%) en die machientjes hadden meer licht dan vele 1080P (LCD) projectortjes. Met 720/XGA konden de leveranciers snel een 3D machientje uitbrengen voor 1000 euro of minder.

RvD

De PS3 doet in 3D maar max 720P dus investeren in een dure 3D 1080P beamer is niet noodzakelijk. Als de PS3 toch je enige bron gaat worden.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

DaMenaCe

Wat voor 3D beamers zijn dit dan? Is dit dan met shutterglasses? Hoe moet ik dit zien.

Infocus_man

Ben benieuwd wanneer de leveranciers nu eens concreet met alle beamers op de markt gaan! Alle beamers hebben nu nog een hardware update nodig voordat het gaat werken (wat ik allemaal lees). Wordt wel ongeduldig hoor, maargoed geduld is een schone zaak he!

J.A.F._Doorhof

De Sony word vanaf deze week afgeleverd, we krijgen die van ons vandaag of morgen als alles goed gaat.
De goedkopere merken zijn er al een paar weken/maanden.
Wachten is nog op JVCs die in januari of februari op de markt gaan komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

digitalboy

Quote from: TonyProvenzano on October  5, 2010, 21:28:21
Hallo allemaal,

Ik zal mijzelf eerst even kort voorstellen, mijn naam is Rick ik ben 19 jaar en ik kom uit Haarlem.

Ik houd de projectie en weergevers selectie van dit forum al een tijdje in de gaten in verband met de aanschaf van een (3D) Beamer, het was alleen nog wachten op de verbouwing van onze zolder dat mijn slaapkamer / HT zou gaan worden. Inmiddels is de zolder helemaal verbouwd en ben ik begonnen met het inrichten van het HT gedeelte, ik ben alleen op een probleem gestuit: de beamer!

Sinds kort begint 3D in de film- en gamewereld erg in opkomst te komen en ik heb zoiets van als je het doet doe het dan goed en koop dan meteen een beamer met 3D mogelijkheid. Maar ook wil ik graag films is HD bekijken zonder 3d effect in het liefste 1080p kwaliteit. Maar op dit moment zie ik door het bos de bomen niet meer en ik hoop dat jullie experts mij op weg kunnen helpen.

Mijn vraag:

Wat zijn op dit moment betaalbare (Maximaal 1400 euro) beamers die 3D ondersteunen en ook in HD kwaliteit (720p / 1080p) kunnen projecteren?

Bij voorbaat dank allemaal!


     


Wat dacht je van de optoma hd 66 / 67 720 p projector 3d ready
en niet duur rond de 800 euro dacht ik kijk even op het web voor info   :satisfied: ;)

Infocus_man

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 15, 2010, 07:31:29
De Sony word vanaf deze week afgeleverd, we krijgen die van ons vandaag of morgen als alles goed gaat.
De goedkopere merken zijn er al een paar weken/maanden.
Wachten is nog op JVCs die in januari of februari op de markt gaan komen.
OK, dat klinkt al beter! Welk type is het zodat ik de specs even na kan kijken! Alvast bedank voor posten!

J.A.F._Doorhof

Kijk even onder hardware reviews daar zie je de review van de Sony VW90.
Heb net bericht gekregen van de zaak dat die van ons is aangekomen, dus vanavond hangt hij in ons eigen HT en voor demo's in de showroom.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Quote from: THX-ultraII on October  5, 2010, 21:39:49
Heel simpel antwoord: gaat niet lukken voor dat budget. Als je een goede 2d pk wilt in HD met 3d mogelijkheid begint het rond de 5k

De Optoma HD67 (66 in USA), de 3D opvlger van de bekende 720P DLP single chipper, is voor veel minder (ruim onder 1K) te koop. Maar inderdaad 3D zit nu nog voornamelijk in budgetmachines, dus portable XGA business projectortjes, die ze voor onder de 1K kunnen slijten aan gamers. En in high-end Machines, zoals Barco, Christie, of DPI.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

De 5K of wat meer categorie was al behandeld. Ik zie dat ik deze vraag al eens had beantwoord, lol. Discussie blijft altijd wat high-end is, elk jaar komt er wel weer zo'n thread op 't forum. De Belgische machientjes waar ik het over had beginnen vanaf een milletje of 40, dus die vallen er zeker onder. Ik ben benieuwd of de TS al wat budget heeft weten vrij te maken voor een beamer, al dan niet 3D en een keuze heeft weten te maken. Gewoon een 2900-tje gescoort voor onder zijn verlaagde budget, of moest 't perse 3d worden en is het een data beamertje geworden... Blijft toch altijd een klauw geld zo'n toverlantaarn.

vph1252

Ik ben idem op zoek naar een betaalbare 3d Beamer voor de PS3. Is hier iemand die weet welke beamers 3D weer kunnen (films+games) geven zonder gebruik te maken van b.v. zo'n extra Optoma 3D-XL adapter?
Er is vanalles over te vinden maar nergens hoe het nu exact in elkaar zit. Zo'n Acer V700 lijkt me leuk om eens een beetje met 3D te experimenteren maar dan moet het natuurlijk wel werken.



freak1

ik denk dat het uiteindelijk veel voordeliger is om een goede 3d tv te scoren, dan een goedkoop beamertje. dat goedkope 3d beamertje doet gewoon absoluut geen recht aan de beelddiepte etc..

vph1252

Als je de kelder in je huis hebt verbouwd tot bios is een tv niet echt een optie. Voorlopig lijkt het me leuk om naast mijn full-hd beamer eens te proeven aan 3D, het echte werk kan altijd nog als het wat gang- en betaalbaarder wordt.

donaldk

De Optoma HD67 720P 3D projector zie ik nu voor 525,- in de pricewatch.

vph1252

Ook de HD67 is wat ik er van lees niet PS3 compatible

GodDamage

Quote from: freak1 on January  3, 2011, 09:18:57
ik denk dat het uiteindelijk veel voordeliger is om een goede 3d tv te scoren, dan een goedkoop beamertje. dat goedkope 3d beamertje doet gewoon absoluut geen recht aan de beelddiepte etc..

Het is duidelijk dat je nog nooit een "3d beamertje" in het echt hebt gebruikt. Ik heb net een Acer h5360 overgenomen van een forumlid en het gevoel van diepte is waanzinnig. Juist bij 3d is het van belang om een groot beeldoppervlak te hebben en zelfs de grootste 3d tv's zijn dan nog te klein. Toegegeven 720p is geen 1080p en dat zie je wel maar ik kan er erg van genieten.