Zef's HT --->> Kijkgenot

Started by Zefanja, October 5, 2010, 17:49:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zefanja

Quote from: truckerwilco on October 28, 2010, 19:55:27
Ik hoop met je mee. Ik wacht eerst even de bevindingen van andere af wat betreft streamen. Anders word het misschien wel de BD5004 of een ps3. Aangezien film voor mij minder belangrijk is dan muziek en ik heb al een goede cd speler.

Corné liet me weten dat zoals het er nu naar uit ziet het begin november word.
Zodra hij binnen is zal ik mijn bevindingen delen.
Een goede cd speler heb je zeker  :smile:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: frankp on October 28, 2010, 20:21:49
Je hebt weer wat leuks uitgezocht om naar uit te kijken zeg!

Ja ik blijf mezelf wel vermaken  :pompom:
En volgens mij heb ik het virus aardig te pakken  >:D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

truckerwilco

Quote from: Zefanja on October 28, 2010, 20:35:46
Corné liet me weten dat zoals het er nu naar uit ziet het begin november word.
Zodra hij binnen is zal ik mijn bevindingen delen.
Een goede cd speler heb je zeker  :smile:

Dat er een verschil zou zitten tussen blu-ray speler en cd speler wist ik wel, maar zo'n groot verschil had ik echt nooit verwacht. Ik ben echt benieuwd hoe de UD5005 zal zijn.
Philips 46PFL5507,  Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3 en Ps3

Zefanja

Vandaag een kleine update gedaan. De oude Xbox360 is vervangen door de Xbox360 slim.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Heb jij een klein geldboompje staan ofzo  :o
Maar ook dit is weer een leuke aankoop...

Zefanja

Quote from: truckerwilco on October 28, 2010, 23:07:56
Dat er een verschil zou zitten tussen blu-ray speler en cd speler wist ik wel, maar zo'n groot verschil had ik echt nooit verwacht. Ik ben echt benieuwd hoe de UD5005 zal zijn.

Ik ben ook erg benieuwd hoe de CD5004 zich verhoud t.o.v. cd weergave tegenover de UD5005.
Misschien maar eens een testje doen als hij binnen is?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: frankp on October 29, 2010, 21:15:10
Heb jij een klein geldboompje staan ofzo  :o
Maar ook dit is weer een leuke aankoop...

Hahaha was het maar zo. voor deze maand zijn de upgrades wel weer klaar (als ik me kan inhouden that is)
Er kom alleen nog een nieuwe hdmi voor tussen de receiver en de tv.
Ik kreeg een mooi aanbod op een audioquest chocolat en die ga ik niet laten liggen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Nog een kleine update te melden.
Zojuist de audioquest chocolate 3m besteld.
Deze komt tussen de tv en de receiver te hangen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Zojuist een kleine maar voor mij zeer belangrijke update binnen gehad.
De Audioquest Chocolate!  ;D

Prachtige kabel om te zien en ben erg benieuwd wat ie gaat doen als hij is aangesloten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Mooi maar prijzig kabeltje!!
Ben benieuwd wat jouw bevindingen zullen zijn.

Zefanja

Inderdaad een prijzige kabel, maar ik heb er een mooi aanbod op gekregen.

Zodra ik de tijd heb gehad om hem uit te testen zal ik er wat over posten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Indrukwekkende set heb je reeds bij elkaar verzameld :worship:

Die SR7005 ziet er erg gaaf uit. In jouw meubel lijkt het beest een lief klein versterkertje te zijn. Totdat ie van zich laat horen... :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on November  5, 2010, 16:29:21
Indrukwekkende set heb je reeds bij elkaar verzameld :worship:

Die SR7005 ziet er erg gaaf uit. In jouw meubel lijkt het beest een lief klein versterkertje te zijn. Totdat ie van zich laat horen... :o

Dank u!  ;D Ik ben er zelf ook heel erg blij mee :inlove:

Er komt inderdaad een prachtig geluid uit en het volume is erg indrukwekkend zonder ongecontrolleerd te worden.
De indeling is misschien niet optimaal, maar als ik op de sweet spot is het echt een genot.
Ben erg blij dat ik voor deze receiver ben gegaan.

Ik ben trouwens nog steeds druk bezig je topic door te lezen.
Ben inmiddels op blz67 geloof ik  :-X
Ik kan alleen maar zeggen dat ik echt heel erg onder de indruk ben en heel veel bewondering heb.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Bedankt voor het compliment. Als je alles gaat lezen, dan heb je nog even te gaan ;)

De SR7005 ook erg mooi uit. Jammer dat er nooit een echte opvolger van de SR9600. Lijkt dat dit nu het topmodel is. Vindt de vormgeving wel erg mooi met die 2 displays. Hoe klinkt ie in stereo?

Heb je een dB-meter gebruikt voor het instellen of heb je MCACC gebruikt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on November  5, 2010, 17:05:40
Bedankt voor het compliment. Als je alles gaat lezen, dan heb je nog even te gaan ;)

De SR7005 ook erg mooi uit. Jammer dat er nooit een echte opvolger van de SR9600. Lijkt dat dit nu het topmodel is. Vindt de vormgeving wel erg mooi met die 2 displays. Hoe klinkt ie in stereo?

Heb je een dB-meter gebruikt voor het instellen of heb je MCACC gebruikt?

You're welcome en we houden vol, er staan nog genoeg interessante dingen in je topic.
Dat is inderdaad jammer, de SR9600 is pas echt een monster zeg. Had wel een opvolger ervan wel willen zien.
Ik wist dat marantz goed samen ging met paradigm en de vormgeving van de receiver heeft de keuze alleen maar makkelijker gemaakt.

Ik vind hem in stereo erg mooi klinken. Mooi strak helder geluid, met de warme tint waar ik van hou.
Maar ik denk dat er nog meer uit te halen valt.

Ik heb geen dB meter gebruikt, maar dit wil ik wel gaan doen.
Zoals ik zei denk ik dat er nog veel meer uit te halen valt.
Het probleem is alleen dat ik in mijn huidige woonsituatie gewoon geen goede opstelling kan maken.
En ik vraag me dan ook af of het wel zin heeft om met een dB meter aan de slag te gaan.
Mijn sub kan ik bijvoorbeeld gewoon echt nergens anders kwijt en dit is absoluut niet de juiste plek voor de sub. (ondanks hij op de sweet spot wel mooi integreert in het geheel)

Eigenlijk is de grootste upgrade die ik moet doen een andere woonruimte vinden.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Denk dat je gelijk hebt met de opstelling. Daar is veel meer uit te halen dan nu. De speakers zouden een stuk verder uit elkaar moeten staan (25-35 graden met de middenas vanaf de luisterplek), maar als je vindt dat nu goed klinkt, dan vooral zo laten. Als je nieuwe woonruimte hebt, dan weet je waar je winst te behalen is.

Voordeel is wel dat je dan alleen geld voor inrichting kwijt bent. Apparatuur heb je al op niveau :music:

Komt dan misschien wel weer een ander probleem om de hoek kijken... akoestiek ;) Maar dat is iets voor later...

Marantz zorgt er dus nog altijd voor dat het niet alleen in surround goed klinkt. Goed om te weten. Veel luisterplezier, want daar gaat het om... Genieten!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on November  5, 2010, 17:38:17
Denk dat je gelijk hebt met de opstelling. Daar is veel meer uit te halen dan nu. De speakers zouden een stuk verder uit elkaar moeten staan (25-35 graden met de middenas vanaf de luisterplek), maar als je vindt dat nu goed klinkt, dan vooral zo laten. Als je nieuwe woonruimte hebt, dan weet je waar je winst te behalen is.

Voordeel is wel dat je dan alleen geld voor inrichting kwijt bent. Apparatuur heb je al op niveau :music:

Komt dan misschien wel weer een ander probleem om de hoek kijken... akoestiek ;) Maar dat is iets voor later...

Marantz zorgt er dus nog altijd voor dat het niet alleen in surround goed klinkt. Goed om te weten. Veel luisterplezier, want daar gaat het om... Genieten!!

Als de nieuwe woonruimte er is kan ik inderdaad rekening houden met de akoestiek, maar ook met de vriendin dus dat word nog even spannend :)
Ik probeer haar er alvast op voor te bereiden dus hopelijk gaat dat goed.

Maar denk je dat er nog winst voor me te halen valt door met een dB meter aan de slag te gaan?

Beide surround en stereo is naar mijn mening een genot.
Van het weekend de nieuwe cd van kings of leon gehaald en dat was echt een genot om te luisteren.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Als je nu tevreden bent met je geluid, zowel in stereo als surround, en je niet naar verbetering op zoek bent, dan zou ik het zo laten. Je kunt met je huidige opstelling waarschijnlijk niet veel winst behalen. Ik zou het finetunen bewaren tot je nieuwe woonruimte.

Goed om te lezen dat je ook aan akoestiek denkt :worship: Daarmee haal je het meest uit iedere set :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Ik heb even een paar vragen.
Ik ben aan het rommelen met mijn instellingen voor de bass en ik ben benieuwd wat ik nu het beste kan doen.

De instellingen zoals ze nu zijn:
Alle speakers op small
Fronts crossover op 80Hz
Center crossover op 80Hz
Rears crossover op 90Hz
Subwoofer mode staat op LFE+Main
LPF for LFE staat op 120Hz

Ik zat nu te denken om de fronts op large te zetten de andere speakers zo te laten met de huidige crossover settings.
De subwoofer mode op LFE te zetten en de LPF for LFE weet ik eigenlijk niet. Deze heb ik op 200Hz geprobeerd, maar had daarbij het idee dat er dan te veel naar de sub ging.

De vragen nu zijn:
Als ik de subwoofer mode op LFE zet dan speelt de sub alleen LFE af en dus niet de bass van de fronts. Klopt het dat ik dan dat ik de bass van de fronts onder de 80Hz mis als ik deze niet op large zet?
Als ik de LPF op 120Hz laat staan spelen de fronts dan de LFE boven de 120hz af?
Welke setting zou ik dus het best kunnen gebruiken voor de LPF for LFE?
En als ik niet wil dat bass van mijn fronts naar de sub gaat zonder wat te verliezen moet ik ze dan op large zetten?
Geeft dit niet te veel belasting op de fronts?
Is het bij films belangrijk dat je de bass ook af filters en niet LFE door de sub laat doen?
Met muziek heb ik niet perse de sub nodig.

Dus kortom wat zijn de aan te raden settings.
Ben natuurlijk zelf bezig, maar suggesties zijn welkom  :smile:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

yorkie13

Stel je fronts eens op 50 hz in, en de center en surrounds op 80 laten.
En dan weer terug en dezelfde dvd of bluray afspelen en kijken wat lekkerder klinkt.

Er zijn richtlijnen voor, maar daar akn je gerust van afwijken.

En anders eens met een DB meter aan de slag, dan kan je alles handmatig afstellen.

Zefanja

En de playback range voor LFE? Deze op 120Hz laten of zou deze hoger moeten?
Ik geloof dat de receiver standaard op 120Hz staat en hij kan tot 250Hz.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Om het bassmanagement van de receiver optimaal te laten werken moet de x-over (LPF) van de sub uit staan. Is dit niet mogelijk dan de hoogst mogelijk frequentie. De x-over van de receiver kan je dan instellen zoals het voor jou optimaal klinkt. Richtlijnen zijn leuk, maar als het niet klinkt dan moet je daar natuurlijk van afwijken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

De crossover op de sub kan niet uit en deze staat dus inderdaad op de hoogste frequentie.
Dus als ik de LPF for LFE op 120Hz laat staan in de receiver zal alle LFE daarboven gewoon door de speakers gespeeld worden?
En kan ik dan de fronts op large zetten zodat ze voor muziek op "full range" staan?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Quote from: Zefanja on November 23, 2010, 17:39:30
De crossover op de sub kan niet uit en deze staat dus inderdaad op de hoogste frequentie.
Prima!

Quote
Dus als ik de LPF for LFE op 120Hz laat staan in de receiver zal alle LFE daarboven gewoon door de speakers gespeeld worden?
Zo ongeveer. Rond het x-over punt wordt het door zowel de sub als de speakers gespeeld. Het is overigens niet alleen LFE die meedoet, maar alle lage frequenties.

Quote
En kan ik dan de fronts op large zetten zodat ze voor muziek op "full range" staan?
Klopt! Maar dat doet de receiver automatisch voor je in Source/Pure Direct.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on November 23, 2010, 17:47:17
Zo ongeveer. Rond het x-over punt wordt het door zowel de sub als de speakers gespeeld. Het is overigens niet alleen LFE die meedoet, maar alle lage frequenties.

Ik heb in mijn receiver de optie (subwoofer mode) om te kiezen of mijn sub LFE speelt of LFE en bass van de main/front speakers.
Ik wil dus eigenlijk de bass en LFE scheiden, indien mogelijk. (en als ik de optie dus goed begrijp)
Vandaar eigenlijk ook de vraag hoe hoog ik de LPF for LFE in moet stellen.

QuoteKlopt! Maar dat doet de receiver automatisch voor je in Source/Pure Direct.

Dat is inderdaad waar, maar dan doet de sub automatisch mee met de instellingen die ik nu heb.
Vandaar dat ik de subwoofer mode alleen op LFE wil hebben en de fronts op large.
En of dit een goede instelling is zonder dat ik de fronts teveel belast. Vandaar ook boven genoemde vraag.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |