Zef's HT --->> Kijkgenot

Started by Zefanja, October 5, 2010, 17:49:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zefanja

 Na nu bijna 2 maanden member te zijn van dit forum en een aardige start te hebben gemaakt met mijn ht (en op aandringen van Madhouse ;)), wil ik mijn nieuwe HT met jullie delen.

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik heet Zefanja en ben 28. Ik ben werkzaam in de ict en in mijn vrije tijd kijk ik graag films, luister veel muziek en uiteraard game ik graag.
Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor muziek en mooi geluid. Heb in mijn jongere jaren ook een aantal leuke stereo setjes gehad. En de liefde voor muziek, mooi geluid en later films is eigenlijk nooit meer weg gegaan.
Ik ben nog niet zo lang bezig met HT. Ik heb hiervoor een paar out of the box home cinema setjes gehad. Die waren aardig, maar wou toch meer.
Dat begon eigenlijk een jaar of 3 geleden. Ik stapte bij de raf binnen en heb daar een tijdje zitten luisteren naar een aantal speakers en was eigenlijk meteen verliefd op de paradigm monitor 9's.
Daarna nog een keer terug geweest met een aantal van mijn eigen cd's en na weer een lange luister sessie bleef het gevoel van verliefdheid op deze speakers.

Helaas is het toen allemaal niet gelukt, tot voor kort. Ongeveer 3 á 4 maanden geleden besloot ik voor mezelf nu toch echt eens de stap te gaan zetten en ben toen gaan rond speuren naar wat ik wou hebben.
Het was voor mij al duidelijk welke speakers ik wou hebben en wat voor opstelling ik wou maken. Het was nu dus zaak om de rest erbij te gaan zoeken.
In mijn zoektocht ben ik hier op het forum beland en heb hier goede tips en adviezen gehad. Thanks all!

Update 19-02-2011:
Uiteindelijk toch voor andere speakers gegaan.
Na de Paradigm's een tijdje in huis te hebben gehad ontdekte ik dat ze toch niet bij me paste.
Het waren mooie, vol klinken speakers. Alleen werd het hoog te vel en dat werd vermoeiend met luisteren.
Ik ben toen dus gaan zoeken naar nieuwe speakers en dan het liefst in hoogglans wit.
Ik heb toen een selectie gemaakt van speakers die ik wou beluisteren.
Dat waren de Dali Ikon mk2, de Monitor Audio RX6 en 8, heb ook nog naar elac's en focal chorus geluisterd en de Paradigm's monitor 9 als referentie erbij.
Daar sprong voor mij gelijk de Monitor Audio uit. Ben uiteindelijk nog een stuk of 4 keer gaan luisteren naar de RX6 en 8.
Ik heb deze kunnen beluisteren op mijn eigen receiver en op andere combi's van Marantz.
Uiteindelijk is het de RX8 geworden en deze staan nu sinds gisteren bij mijn in de woonkamer.
Ben er erg tevreden mee en weet voor mezelf dat ik dit maal een goed overwogen beslissing heb genomen.

Update 11-05-2011:
Na een hoop vrij vervelende gebeurtenissen toch wat veranderingen en upgrades gedaan.
Ik ben bij de RX8 gebleven alleen zijn deze een andere kleur geworden.
Verder heb ik de set eindelijk weer compleet. De RX8-en worden nu gecomplimenteerd door de RX1 en de RX Center.

Update 01-11-2011:
De speakers hebben nu alweer een tijdje een nieuwe woonruimte. Het is helaas geen grote woonkamer, maar goed ze staan er en ik kan er naar luisteren.
En ondanks de kleine ruimte is het gewoon nog steeds genieten van deze prachtige speakers.
Nu nog snel stands voor de rears en kabels en de tv ophangen zodat de center eronder kan. En owja laat me de subdude niet vergeten.

Update 05-11-2011
Een onverwachte upgrade toegevoegd en dan niet zomaar een upgrade.
De huidige speakerkabels (ViaBlue sc4 Bi-Amp) vervangen voor de In-Akustik LS-1108.

Update 10-12-2011
Niet echt een upgrade, maar de tv hangt nu aan de muur en de center staat er nu eindelijk bij.

Update 17-12-2011
De stands zijn aangeschaft en de surround set is nu weer compleet.

Update 04-02-2012
Vandaag weer een kleine update toegevoegd. Vanaf heden ligt er een Subdude onder de sub.

Update 22-02-2012
En weer een update/upgrade. Vandaag een nieuwe kabel ontvangen voor de RX Center.
Dat is geworden de In-Akustik LS-1002 Bi-Wire

Update 04-03-2012
De HDMI kabels voor de PS3 en de XBOX360 vervangen voor Audioquest Pearl HDMI kabels.
Ook de Soundcare Superspikes binnen gekregen, maar deze waren de verkeerde maat.
Nu dus uitzoeken wat de goede maat is en ze omruilen.

Update 24-08-2012
Eigenlijk een halve upgrade. Mede dankzij forumgenoot fct1983 en zijn vader zitten de Soundcare Superspikes er dan onder.
Omdat Monitor Audio geen gangbare maat gebruikt voor zijn spikes moesten er verloopjes gemaakt worden.
En dat heeft de vader van fct1983 gedaan. Mijn dank daarvoor!

Update 04-09-2012
Sinds vandaag de subwoofer kabel vervangen. In het markt gedeelte van het forum stond een mooie kabel voor een mooie prijs en ook nog eens wat langer dan degene die ik had.
Het is de Taralabs Prism 300S geworden die ik heb overgenomen van forumgenoot mijkie.

Update 17-07-2015
De Samsung LE40A856 vervangen voor een Sony KDL-55W805B

Update 08-08-2019
Mijn Oude vertrouwde beesje de Marantz SR7005 na vele jare van trouwe dienst vervangen voor de Marantz SR8012

Update 14-08-2019
Vandaag de Pioneer UDP-LX500 besteld ter vervanging van mijn Marantz SR5005.
De levering zal pas in oktober zijn helaas daar de machine erg gewild is.

Update 15-05-2020
Heeft lang geduurd maar het is zo ver. Eindelijk een nieuwe TV en eindelijk volledig over naar 4K.
Sinds vandaag mag ik TV kijken op de LG OLED77C9

Maar goed een lang verhaal kort makend, ik heb gevonden wat ik wou en heb grotendeels alles aangeschaft wat ik wilde.
Dus bij deze:

Apparatuur:
- Receiver: Marantz SR8012 zwart
- Fronts: Monitor Audio RX8 Black Oak
- Rears: Monitor Audio RX1 Black Oak
- Center: Monitor Audio RX Center Black Oak
- Subwoofer: BK XXLS400 DF satin black
- BD/DVD/CD: Marantz UD5005 zwart
- Mediaspeler: HDI Dune HD Smart D1
- Consoles: PS4, XBOX ONE
- TV: LG OLED77C9
- Stands: Norstone Stylum 2

Kabels:
2x In-Akustik LS-1108 3m Bi-Wire (fronts)
1x In-Akustik LS-1002 1.5m Bi-Wire (center)
2x 5m2 speakerkabel voor de rears
1x Audioquest Carbon HDMI 0.6m voor de blu-ray speler naar de receiver
1x Audioquest Chocolate HDMI 3m voor receiver naar tv
1x Audioquest Chocolate HDMI 1.5m voor de Dune naar receiver
1x Audioquest Pearl 1.5m HDMI voor PS3 naar receiver
1x Audioquest Pearl 1.5m HDMI voor XBOX360 naar receiver
1x Taralabs Prism 300S 6m Subwoofer kabel

De volgende updates wil ik nog doen:
- Nieuwe speakers: Monitor Audio RX8 hoogglans wit (Omgeruild voor Black Oak)
- Monitor Audio RX1/2 of Monitor Audio RXFX Hoogglans wit (Is Black Oak geworden)
- Monitor Audio RX Center hoogglans wit (Is Black Oak geworden)
- Nieuwe subwoofer: Met een beetje geluk ontvang ik deze week nog mijn nieuwe sub: De BK XXLS400 DF in satin black
- Nieuwe BD speler: Marantz UD5005 (Staat inmiddels in bestelling)
- Nieuwe hdmi kabels: Audioquest chocolate 3m en Audioquest carbon 0.6m staat reeds in bestelling
- Xbox360 vervangen door de Xbox360 slim. Mijn huidige xbox is 1 van de allereerste en is zo een beetje op sterven na dood (inmiddels al 3x gerepareerd)
- Stands voor de RX1
- Beugel voor de TV
- Subdude
- LS-1002 Bi-Wire voor de RX Center
- 2 x HDMI Audioquest (weet nog niet welke) voor de consoles.
- Soundcare spikes
- Nieuwe TV
- Nieuwe Speakers
- Nieuwe subwoofer
- Nieuwe media speler
- PS5 en XBOX Series X


| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Marsh

Nice! Goede keuze gemaakt voor de sub. Zal je zeker geen spijt van krijgen!
Welkom op het forum nog!  :pompom:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Eindelijk een eigen topic! Ik wacht met smart op je foto's!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Welkom! ;D

Ben ook erg benieuwd naar de foto's, zijn sowieso al leuke componenten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Sol

Welkom op het forum en veel plezier met het uitoefenen van je hobby!
Je hebt al een leuk lijstje, nou nog de bijbehorende foto's. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

hoekie


Alex Groningen

Welkom. En de veelgestelde vraag hier zal ik maar niet gaan herhalen.  ;)

RobertVanWoerden


Joost80

Zeker leuke set man. Als je toch nog kabels gaat vervangen, vergeet de subwoofer niet. Ik heb met een dedicated subkabel ook bij de simpelste subwoofers meer en strakkere bas gehoord.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

B.

Mooie set. Nu de foto's nog :D

Quote from: Joost80 on October  6, 2010, 19:44:08
Zeker leuke set man. Als je toch nog kabels gaat vervangen, vergeet de subwoofer niet. Ik heb met een dedicated subkabel ook bij de simpelste subwoofers meer en strakkere bas gehoord.

Bij de XXLS400 wordt al een prima kabel geleverd :)

Zefanja

Ik geloof dat morgen mijn XXLS400 gaat komen  :pompom:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Vandaag mijn BK XXLS400 DF in satin black ontvangen  :clapping:

Hier wat foto's voor de liefhebbers.







| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Marsh

Herkenbare doos  ;D .. véél plezier er mee!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Zefanja

En bij deze staan er foto's van de setup bij
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Marsh

Leuke set, ziet er goed uit. Maar waarom zet je je fronts niet wat verder uit elkaar? (als die mogelijkheid er is)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on October  7, 2010, 18:20:22
Leuke set, ziet er goed uit. Maar waarom zet je je fronts niet wat verder uit elkaar? (als die mogelijkheid er is)

Dat was ook gelijk mijn eerste gedachte toen ik de foto's zag..
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Quote from: Marsh on October  7, 2010, 18:20:22
Leuke set, ziet er goed uit. Maar waarom zet je je fronts niet wat verder uit elkaar? (als die mogelijkheid er is)

Thanks! Ik heb daar idd op dit moment niet de mogelijkheid toe.
Maar als alles meezit ga ik met een paar maanden verhuizen en komt er een betere opstelling.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Mooie set Zefanja en wat een mooie doos heb je gisteren binnen gehad  ;)


truckerwilco

Zier er zeer netjes uit. Wat ik me af vraag met de SR7005, mis je niet heel erg het scherm wat achter het klepje zit? Want daar staat tenslotte de info waar je wat aan hebt. Of verbeeld ik me dat heel erg?
Philips 46PFL5507,  Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3 en Ps3

Zefanja

@ frankp: Ik was er ook heel blij mee, maar wat er in de doos zat was nog mooier  ;) :P En wat klinkt die goed zeg  :laugh:

@ morca: Thanks, ik wou ook gelijk een goed begin maken

@truckerwilco: Nog bedankt voor je adviezen toen ik net hier op het forum was beland. Wat betreft het scherm, nee ik mis het scherm niet eigenlijk. De GUI geeft genoeg info, die doet eigenlijk alles wat het scherm doet alleen net iets uitgebreider.
Voor instellingen kan je dus de GUI gebruiken of de webinterface. Beide zijn makkelijker en overzichtelijker dan het scherm ervoor te gebruiken. Voor het volume heb ik een mooi rond schermpje en de andere info heb je zelden nodig. Voor mij is het schermpje eigenlijk zelfs overbodig. Maar daarentegen heb ik het klepje bijna altijd open staan, omdat er bijna altijd een usb stick in zit.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

truckerwilco

Ik ben wel van mijn meningen terug gekomen. Ik Dacht dat ik het helemaal had met mijn Yamaha. Maar inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een SR6005. En tot op de dag van vandaag geen seconde spijt gehad dat ik de Yamaha geruimd heb. Ik hoop dat je nog heel veel plezier gaat hebben van je speeltjes.
Philips 46PFL5507,  Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3 en Ps3

yorkie13

Kan de linker luidspreker niet een 20 tot 30 cm naar links ?
en dan de subwoofer en rechter luidspreker wisselen van plek, dan zal je
geluid behoorlijk opknappen.

Zefanja

Ik zou dat heel graag willen, maar ik heb helaas de ruimte er niet voor.
De speaker en de sub kan ik eventueel wel al omwisselen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: truckerwilco on October  8, 2010, 16:28:47
Ik ben wel van mijn meningen terug gekomen. Ik Dacht dat ik het helemaal had met mijn Yamaha. Maar inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een SR6005. En tot op de dag van vandaag geen seconde spijt gehad dat ik de Yamaha geruimd heb. Ik hoop dat je nog heel veel plezier gaat hebben van je speeltjes.

Gefeliciteerd. Ik ben ook heel blij met mijn marantz. Voordat ik hieraan begon wist ik al dat marantz een goede naam had op hifi gebied en dat het een goede combi was met mijn speakers.
Met het plezier gaat het denk ik wel lukken, hopelijk geniet jij ook nog lang van je SR6005.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |