Zef's HT --->> Kijkgenot

Started by Zefanja, October 5, 2010, 17:49:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Weet je zeker dat jouw MA niet op SuperSpikes kan? Volgens de tabel heb je M6 nodig, maar er zijn ook duimse maten. Heb je hier gekeken?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on March  6, 2012, 23:02:22
Weet je zeker dat jouw MA niet op SuperSpikes kan? Volgens de tabel heb je M6 nodig, maar er zijn ook duimse maten. Heb je hier gekeken?

Helaas klopt het niet.
De grote schroefgaten onder de speakers en onder de plinten zijn net iets groter dan M10(of ze gebruiken een fijnere draad) en de gaten in de kunststof doppen die onder de speakers of onder de plinten gaan zijn M5.
Er zijn dus helaas geen verstelbare Superspikes die onder de RX floorstands gaan. Het word dus helaas geen Superspikes voor mij  :(
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Quote from: Zefanja on March  7, 2012, 00:38:26
Helaas klopt het niet.
De grote schroefgaten onder de speakers en onder de plinten zijn net iets groter dan M10(of ze gebruiken een fijnere draad) en de gaten in de kunststof doppen die onder de speakers of onder de plinten gaan zijn M5.
Er zijn dus helaas geen verstelbare Superspikes die onder de RX floorstands gaan. Het word dus helaas geen Superspikes voor mij  :(
Hey wat jammer dat ze er niet onder passen. Dat is mooi balen!

Kun je niet met een verloopboutje werken? Waar je zeg maar m8 in kunt schroeven.. die moet je wel denk ik kunnen krijgen bij de speciaalzaak.

Of heb je dat al geprobeerd?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Quote from: Etiennevh on March  7, 2012, 09:08:13
Hey wat jammer dat ze er niet onder passen. Dat is mooi balen!

Kun je niet met een verloopboutje werken? Waar je zeg maar m8 in kunt schroeven.. die moet je wel denk ik kunnen krijgen bij de speciaalzaak.

Of heb je dat al geprobeerd?

Ik baal er zelf ook best van eigenlijk  :(
Daar heb ik naar gekeken en ben aan het uitzoeken geweest wat past.
Ik zou een verloopje van M10 buitenzijde naar M8 binnenzijde kunnen nemen, maar waar het niet dat de schroefdraden in de speakers of plinten nou net geen M10 zijn.
Volgens mij zijn ze 1mm dikker en hebben een iets smallere schroefdraad, dus iets meer draden per cm.
Ik kan ook een verloopje nemen van M5 buitenzijde naar M8 binnenzijde, maar dan komt er gelijk een stuk extra hoogte bij en M5 vind ik niet dik genoeg om mijn speakers op te laten steunen.
Heb dus helaas geen andere optie dan ze terug te sturen.
De zelfplakkende spikes lijken me geen goed idee, omdat je er maar 3 hebt dan per speaker en omdat ik ze dan niet in hoogte kan verstellen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Da's inderdaad jammer. Heb je al contact gehad met SoundCare of Monitor Audio? Misschien dat de duimse maten 1/4", 5/16" of zoiets wel passen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on March  7, 2012, 10:15:04
Da's inderdaad jammer. Heb je al contact gehad met SoundCare of Monitor Audio? Misschien dat de duimse maten 1/4", 5/16" of zoiets wel passen?

Nee dat heb ik nog niet gedaan.
Volgens mij is het duimse maat 7/16" dat moet 10.1 mm zijn dus net iets groter dan M10.
Maar dat zijn allemaal maten die ze niet hanteren. En heb voor dergelijk maten ook geen verloopjes kunnen vinden.
Maar ik zal MA nog even een mailtje sturen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Na heel veel speurwerk en eindelijk een reactie van Monitor Audio ben ik erachter wat ik nodig heb.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar de mooiste oplossing zou een (reduceer) trompetnippel zijn (andere namen worden ook gebruikt)
De bout die ik nodig heb is gewoon M10 alleen dan met een fijne schroefdraad met een spoed van 1.0 (als ik het zo goed zeg)
En aan de binnenkant moet deze dan of M8 of M6 zijn.

Schijnbaar heeft Soundcare verloopjes van M10 naar M6, maar dan is het alleen de vraag wat voor schroefdraad er op word gebruikt.
Die verloopjes ga ik binnenkort dus even testen.

Conclusie:
Als alles meezit dus toch Soundcare spikes voor mij  :D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

fct1983

Quote from: Zefanja on March  9, 2012, 15:59:25
Na heel veel speurwerk en eindelijk een reactie van Monitor Audio ben ik erachter wat ik nodig heb.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar de mooiste oplossing zou een (reduceer) trompetnippel zijn (andere namen worden ook gebruikt)
De bout die ik nodig heb is gewoon M10 alleen dan met een fijne schroefdraad met een spoed van 1.0 (als ik het zo goed zeg)
En aan de binnenkant moet deze dan of M8 of M6 zijn.

Schijnbaar heeft Soundcare verloopjes van M10 naar M6, maar dan is het alleen de vraag wat voor schroefdraad er op word gebruikt.
Die verloopjes ga ik binnenkort dus even testen.

Conclusie:
Als alles meezit dus toch Soundcare spikes voor mij  :D

Gaat ongetwijfeld goed komen!

HTip

Quote from: Zefanja on March  9, 2012, 15:59:25
Na heel veel speurwerk en eindelijk een reactie van Monitor Audio ben ik erachter wat ik nodig heb.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar de mooiste oplossing zou een (reduceer) trompetnippel zijn (andere namen worden ook gebruikt)
De bout die ik nodig heb is gewoon M10 alleen dan met een fijne schroefdraad met een spoed van 1.0 (als ik het zo goed zeg)
En aan de binnenkant moet deze dan of M8 of M6 zijn.

Schijnbaar heeft Soundcare verloopjes van M10 naar M6, maar dan is het alleen de vraag wat voor schroefdraad er op word gebruikt.
Die verloopjes ga ik binnenkort dus even testen.

Conclusie:
Als alles meezit dus toch Soundcare spikes voor mij  :D
Klinkt ingewikkeld, maar door je speurwerk misschien dus toch nog mogelijk...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on March 11, 2012, 08:23:25
Klinkt ingewikkeld, maar door je speurwerk misschien dus toch nog mogelijk...

Om heel eerlijk te zijn was het niet zo heel ingewikkeld.
Je moet net even de juiste naam/namen weten van wat je nodig hebt.
En je moet net even meer van schroeven weten dan hoe je ze in de muur schroeft.
Ennuh dat weet ik nu  :-X
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Ben blij dat jij het uitzoekwerk al hebt gedaan. Dan hoef ik in de toekomst niet te gaan zoeken  ;)
Ze maken het er in ieder geval niet makkelijker op met al die verschillende maten.

Zefanja

Quote from: frankp on March 12, 2012, 10:42:44
Ben blij dat jij het uitzoekwerk al hebt gedaan. Dan hoef ik in de toekomst niet te gaan zoeken  ;)
Ze maken het er in ieder geval niet makkelijker op met al die verschillende maten.

Dit gedeelte is nu achter de rug.
Nu alleen nog zorgen iets passends te krijgen  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Ik denk ik gebruik mijn 1500ste post maar voor iets leuks.
Nee geen upgrade, eigenlijk ook niet HT gerelateerd, maar wel leuk nieuws.
Vandaag over 4 weken stap ik in het huwelijksbootje.  ;D :pompom:
25 mei trouwen we en 26 mei vieren we het feest.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Dat is 1 dag 2 dagen voor mijn trouwdag! Gefeliciteerd, wie is de gelukkige?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Quote from: Madhouse on April 27, 2012, 13:24:38
Dat is 1 dag 2 dagen voor mijn trouwdag! Gefeliciteerd, wie is de gelukkige?

Ook toevallig :)
Dank je wel.
Een dame die ik al een tijdje ken, maar het kwam er eigenlijk nooit van.
Vorige jaar zijn we elkaar weer tegen gekomen en het klikte gelijk super goed.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

phmeijer

Gefeliciteerd alvast en veel plezier met het naar de bruiloft toeleven!  :wub:
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

skyfox

Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!! Ik ben zelf erg tevreden met die van mij, dus ik kan het je van harte aanbevelen  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Pinohelmond

Quote from: skyfox on April 27, 2012, 16:19:15
Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!! Ik ben zelf erg tevreden met die van mij, dus ik kan het je van harte aanbevelen  O0

+1

En als ik je een tip mag geven: Geniet van de dag en verspil niet de hele avond aan het in een rijtje staan en handjes geven. Lekker feesten en genieten!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Zefanja

Quote from: skyfox on April 27, 2012, 16:19:15
Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!! Ik ben zelf erg tevreden met die van mij, dus ik kan het je van harte aanbevelen  O0

Dank je wel.
Hoop dat ik net zo tevreden als jou mag zijn.

Quote from: Pinohelmond on April 27, 2012, 16:25:08
+1

En als ik je een tip mag geven: Geniet van de dag en verspil niet de hele avond aan het in een rijtje staan en handjes geven. Lekker feesten en genieten!

Hahaha thanks. Nee dat gaan we ook zeker niet doen.
Lekker de hele avond feesten en dansen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

StefaanD

Gefeliciteerd Zefanja, en met ook mijn eerste bijdrage in jou draadje. Moet wel nog eens doorlopen.

larzie

Gefeliciteerd Zefanja!  :pompom:
Daar gaan je potentiële ht upgrades! :D Maar goed. Het geld wordt iig aan een goed doel besteed! :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Zefanja

Quote from: StefaanD on April 27, 2012, 16:46:36
Gefeliciteerd Zefanja, en met ook mijn eerste bijdrage in jou draadje. Moet wel nog eens doorlopen.

Thanks. Jou draadje moet ik ook nog even doorlezen.
Zal iets minder werk zijn dan mijn draadje  ;)

Quote from: larzie on April 27, 2012, 21:34:00
Gefeliciteerd Zefanja!  :pompom:
Daar gaan je potentiële ht upgrades! :D Maar goed. Het geld wordt iig aan een goed doel besteed! :D

Dank je wel.
Nou ik heb het geluk dat ze het hele HT gebeuren ook heel erg leuk vind.
En na de bruiloft mag ik gewoon weer verder met upgraden  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |