Zef's HT --->> Kijkgenot

Started by Zefanja, October 5, 2010, 17:49:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: tiptop on December 17, 2010, 20:05:11
Jij hebt een panasonic. ;)
Prachtige beeldweergevers voor het geld, maar met muziek een no go. De Marantz heeft een dedicated audioboard en het is ook de bedoeling dat ie met muziek ook kwaliteit biedt voor het geld. ;)

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb ook een Panasonic als bron (ok wel een BD80) en die vind ik toch helemaal niet slecht klinken met muziek. Ok mijn wishlist is voorzien van een Oppo maar voor het geld vind ik de Panasonic goed presteren. Eigenlijk gelijkwaardig aan de CD5003 van Marantz (al weet ik niet hoe de CD5003 staat in vergelijking met andere CD spelers)  ;)

Quote from: HTip on December 17, 2010, 22:00:52
Hangt af van de muziek of ik Pure Direct gebruik. De laatste tijd speel ik in stereo met sub, dus dan kan Pure Direct niet.

Ik speel eigenlijk altijd Pure Direct met met de Subwoofer. Dat is het voordeel van een high-level kanaal op mijn subwoofer.  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Hang ook af van wat je instelt bij bass mode (als je dat hebt)
Als je die op LFE+main zet zal in pure direct mode de sub ook meespelen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Quote from: Zefanja on December 17, 2010, 22:27:42
Hang ook af van wat je instelt bij bass mode (als je dat hebt)
Als je die op LFE+main zet zal in pure direct mode de sub ook meespelen.

Dat is toch alleen op de nieuwe generatie Marantz receivers? Bij mij kan ik alleen 2.0 spelen en door de high-level mogelijkheid van mijn subwoofer 2.1 op Pure Direct.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Quote from: HTip on December 17, 2010, 22:00:52
De "Pure Direct" stand op de Marantz wijzigt de volgende instellingen (zowel analoog als digitaal):
- Fronts worden op "Large" gezet
- LFE-kanaal en bassmanagement wordt uitgezet
- DSP en EQ wordt uitgezet
- Alle overbodige electronica (incl. display) wordt uitgezet.
- Alle overbodige versterkers worden uitgezet.

Op deze manier wordt het ingangssignaal zo puur mogelijk verwerkt. Bovenstaande geldt voor stereosignalen. Bij Multi-CH wordt heb je natuurlijk wel LFE en bassmanagement. Echter de instelling van de fronts blijft ongewijzigd.

Hangt af van de muziek of ik Pure Direct gebruik. De laatste tijd speel ik in stereo met sub, dus dan kan Pure Direct niet.

Merk dat het bij mij ook per cd verschilt.
Maar ben nog steeds veel met de instellingen aan het spelen.
Veel aan het uit proberen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: Madhouse on December 17, 2010, 22:31:11
Dat is toch alleen op de nieuwe generatie Marantz receivers? Bij mij kan ik alleen 2.0 spelen en door de high-level mogelijkheid van mijn subwoofer 2.1 op Pure Direct.

Is volgens mij inderdaad bij de nieuwere. Onkyo heeft het geloof ik ook en ik vermoed dat Denon het ook heeft.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RobertVanWoerden

Quote from: Zefanja on December 17, 2010, 20:35:06
Ik ga ook voor de analoge interlink, ik bedoelde eigenlijk meer dat ik niet weet welke analoge interlink ik moet gebruiken.
het geluid moet niet te veel gekleurd worden, maar ik moet de warme toon van de marantz en de speakers behouden.
Met de hdmi word het nogal schel.
Dat word dus weer een zoektocht. :) maar dat houd het leuk.

Zelf gebruik ik Mark Grant kabels, www.markgrant.co.uk. Goede kabels. Heb ook nog een Atlas Equator liggen, ook een goede kabel, alleen zit niet op alle aansluitingen even vast. Mocht je toch interesse hebben in de Atlas, dan kun je een pm sturen.

tiptop

Quote from: Madhouse on December 17, 2010, 22:19:44
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb ook een Panasonic als bron (ok wel een BD80) en die vind ik toch helemaal niet slecht klinken met muziek. Ok mijn wishlist is voorzien van een Oppo maar voor het geld vind ik de Panasonic goed presteren. Eigenlijk gelijkwaardig aan de CD5003 van Marantz (al weet ik niet hoe de CD5003 staat in vergelijking met andere CD spelers)  ;)


Dat kan ook goed aan de rest van de set liggen natuurlijk ;) Als er ergens in de lijn een zwakkere schakel zit, bepaald die een voor een groot deel of je verschillen goed kan horen. ;)
Vergis je niet. Ik zei het niet om panasonic af te kraken, want ik ben verder een fan van panasonic. Maar dit zijn eigenlijk dedicated purpose apparaten. net als de goedkopere sony's, samsung, philips enz....
Ik heb hier een dvd-recorder van panasonic die fantastisch is voor het doel. Maar niet om het uiterste uit je muziekcollectie te halen zeg maar.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Quote from: tiptop on December 19, 2010, 10:13:08
Dat kan ook goed aan de rest van de set liggen natuurlijk ;) Als er ergens in de lijn een zwakkere schakel zit, bepaald die een voor een groot deel of je verschillen goed kan horen. ;)
Vergis je niet. Ik zei het niet om panasonic af te kraken, want ik ben verder een fan van panasonic. Maar dit zijn eigenlijk dedicated purpose apparaten. net als de goedkopere sony's, samsung, philips enz....
Ik heb hier een dvd-recorder van panasonic die fantastisch is voor het doel. Maar niet om het uiterste uit je muziekcollectie te halen zeg maar.

Ik zou niet weten waar het bij mij aan de rest zou moeten liggen. Mijn set is denk ik wel op een gelijkwaardig niveau en ik vind het super lekker klinken. Ok ik heb laatst een Stereo set beluisterd van Linn en daar hoor je wel duidelijk verschillen, maargoed het is net waar je prio's liggen natuurlijk. Waarschijnlijk zal een Panasonic op zo'n set wel bloot gelegd worden natuurlijk. Ik ben overigens wel erg benieuwd wat een Oppo bij mij zou doen.

Al met al ben ik gewoon tevreden met mijn set en geniet er iedere dag van  ;)

(deze discussie zou eigenlijk in mijn eigen topic gevoerd moeten worden. Sorry voor de topic vervuiling)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Quote from: RobertVanWoerden on December 17, 2010, 22:35:57
Zelf gebruik ik Mark Grant kabels, www.markgrant.co.uk. Goede kabels. Heb ook nog een Atlas Equator liggen, ook een goede kabel, alleen zit niet op alle aansluitingen even vast. Mocht je toch interesse hebben in de Atlas, dan kun je een pm sturen.
Die site schijnt niet meer te bestaan. ;) Ik klik 'm net aan en dat domein is te koop.


Quote from: Madhouse on December 19, 2010, 10:25:31
Ik zou niet weten waar het bij mij aan de rest zou moeten liggen. Mijn set is denk ik wel op een gelijkwaardig niveau en ik vind het super lekker klinken. Ok ik heb laatst een Stereo set beluisterd van Linn en daar hoor je wel duidelijk verschillen, maargoed het is net waar je prio's liggen natuurlijk. Waarschijnlijk zal een Panasonic op zo'n set wel bloot gelegd worden natuurlijk. Ik ben overigens wel erg benieuwd wat een Oppo bij mij zou doen.

Al met al ben ik gewoon tevreden met mijn set en geniet er iedere dag van  ;)

(deze discussie zou eigenlijk in mijn eigen topic gevoerd moeten worden. Sorry voor de topic vervuiling)
Ik ga eens op zoek naar jou topic. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

daydreamer

Hey Zefanja,
Ik heb je topic zo'n beetje gevolgd en gezien dat je overstag bent gegaan voor de marantz ud5005. Ook heb je getwijfeld tussen de ud5005 en de ud7005/7006.
Wat heeft jou doen kiezen voor de ud5005. Ik zit namelijk voor dezelfde keuze.
Ik heb, net zoals jij, de marantz sr7005 als reciever (wel in het grijs :)) en bezit een samsung 3d tv.
De ud7005 is echter niet meer te krijgen, de ud7006 pas eind januari. De ud5005 kan ik waarschijnlijk donderdag gaan afhalen...
Grote verschil zou zijn dat je de 7005 analoog 7-kanaals kan aansluiten op een reciever, de 5005 kan dit niet. Voor mij (en jou ook waarschijnlijk) is deze optie niet echt nodig aangezien
ik via de reciever aansluit met hdmi... Verder zou er op vlak van beeldkwaliteit volgens marantz geen verschillen zijn... Wel zou de 7006 reeds volledig 3d zijn, daar waar de 5005 slechts 3d-ready is...
Heb jij zelf al gebruik gemaakt van de firmware omtrent 3d?
Voilla, dat was het zo'n beetje, hoop dat je me wat over de speler kan vertellen :)


Zefanja

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! :pompom:

MIjn excuus voor het nog niet plaatsen van foto's van mijn laatste upgrades en bevindingen.
Het is nog al een rare hectische periode geweest de laatste paar weken.
Maar jullie houden het van mij te goed.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: daydreamer on December 21, 2010, 21:54:48
Hey Zefanja,
Ik heb je topic zo'n beetje gevolgd en gezien dat je overstag bent gegaan voor de marantz ud5005. Ook heb je getwijfeld tussen de ud5005 en de ud7005/7006.
Wat heeft jou doen kiezen voor de ud5005. Ik zit namelijk voor dezelfde keuze.
Ik heb, net zoals jij, de marantz sr7005 als reciever (wel in het grijs :)) en bezit een samsung 3d tv.
De ud7005 is echter niet meer te krijgen, de ud7006 pas eind januari. De ud5005 kan ik waarschijnlijk donderdag gaan afhalen...
Grote verschil zou zijn dat je de 7005 analoog 7-kanaals kan aansluiten op een reciever, de 5005 kan dit niet. Voor mij (en jou ook waarschijnlijk) is deze optie niet echt nodig aangezien
ik via de reciever aansluit met hdmi... Verder zou er op vlak van beeldkwaliteit volgens marantz geen verschillen zijn... Wel zou de 7006 reeds volledig 3d zijn, daar waar de 5005 slechts 3d-ready is...
Heb jij zelf al gebruik gemaakt van de firmware omtrent 3d?
Voilla, dat was het zo'n beetje, hoop dat je me wat over de speler kan vertellen :)



Hey Daydreamer
Sorry voor de late reactie. Wat betreft 3d kan ik je niks zeggen daar ik het niet gebruik.
Ik ben voor de UD5005 gegaan omdat inderdaad de analoge 7.1 niet ging gebruiken en omdat de beeldverwerker in de SR7005 het zelfde is als in de UD7005/6.
De UD5005 heeft overigens precies het zelfde loopwerk als de UD7005/6 dus er zal nauwelijks verschil in de spelers zitten.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tiptop

Gefeliciteerd! :)

Mooie speler. Ik heb mijn broer deze ook aangeraden en heeft deze ook besteld. Icm een SR5005. :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Quote from: tiptop on January  3, 2011, 15:35:52
Gefeliciteerd! :)

Mooie speler. Ik heb mijn broer deze ook aangeraden en heeft deze ook besteld. Icm een SR5005. :)



Thanks.

Dat is een mooie combinatie.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Iemand een goede tip hoe ik kan testen of mijn tweeters nog heel zijn?  :(
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tiptop

Quote from: Zefanja on January 12, 2011, 15:39:18
Iemand een goede tip hoe ik kan testen of mijn tweeters nog heel zijn?  :(
Wat is er mee dan?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Quote from: tiptop on January 12, 2011, 15:56:20
Wat is er mee dan?

Met momenten klinken ze heel schel en heb met momenten ook het idee dat ze lichtelijk kraken.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tiptop

Quote from: Zefanja on January 12, 2011, 16:04:12
Met momenten klinken ze heel schel en heb met momenten ook het idee dat ze lichtelijk kraken.
Misschien testen met een audiofiele CD met veel hoge tonen zoals een vrouwenstem of fluit oid. Als er een scheurtje in zit dan hoor je dat snel genoeg.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Quote from: tiptop on January 12, 2011, 16:23:35
Misschien testen met een audiofiele CD met veel hoge tonen zoals een vrouwenstem of fluit oid. Als er een scheurtje in zit dan hoor je dat snel genoeg.

Welke cd zou je aanraden?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

AbZ

#145
Quote from: tiptop on January 12, 2011, 16:23:35
Misschien testen met een audiofiele CD met veel hoge tonen zoals een vrouwenstem of fluit oid. Als er een scheurtje in zit dan hoor je dat snel genoeg.

Vrouwenstem komt qua 'toon' (basisformant) amper boven 1 kHz, dus daar heb je echt niets aan voor zo'n test.  Tweeters beginnen niet onder 2 kHz; vaker 2500 enz.  Dwarsfluit haalt dat wel, maar piano komt een stuk hoger, > 4kHz (piccolo ook).  Orgel heeft weer een oktaaf hoger, maar dat hoor je nog minder vaak.  Meestal doen tweeters vooral harmonischen etc. dus als je 'n instrument zou zoeken dat iets doet in dat gebied dan is piano wellicht het meest geschikt...  maar als er echt een defect is hoor je het idd snel genoeg, denk ik.

HTip

Toen ik een probleem dacht te hebben, heb ik ook piano en gitaar gebruikt. Voorbeelden zijn Norah Jones, Lucie Silvas, Dire Straits, etc.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

AbZ

#147
Quote from: HTip on January 12, 2011, 22:04:03
Toen ik een probleem dacht te hebben, heb ik ook piano en gitaar gebruikt. Voorbeelden zijn Norah Jones, Lucie Silvas, Dire Straits, etc.

Keith Jarrett in Keulen is ook een vreselijke klus voor veel speakers, vanwege de bizarre hoeveelheid pedaal+nagalm (eigenlijk too much of a good thing hoewel mooi) maar da's ook weer niet specifiek voor de tweeters.  Qua testen kan je toch beter gewoon een sweep doen met de computer denk ik.

tiptop

Quote from: AbZ on January 12, 2011, 21:27:44
Vrouwenstem komt qua 'toon' (basisformant) amper boven 1 kHz, dus daar heb je echt niets aan voor zo'n test.  Tweeters beginnen niet onder 2 kHz; vaker 2500 enz.  Dwarsfluit haalt dat wel, maar piano komt een stuk hoger, > 4kHz (piccolo ook).  Orgel heeft weer een oktaaf hoger, maar dat hoor je nog minder vaak.  Meestal doen tweeters vooral harmonischen etc. dus als je 'n instrument zou zoeken dat iets doet in dat gebied dan is piano wellicht het meest geschikt...  maar als er echt een defect is hoor je het idd snel genoeg, denk ik.
Mijn antwoordpost is kennelijk weggevallen. je hebt helemaal gelijk! :-[ Piano en zijn bovenharmonische zijn meer geschikt.

Gaat niet zo goed de laatste tijd met mijn denkertje. :-[ ;D

Ik weet even niet zo snel een commercieel verkrijgbare CD met dat soort pianomuziek, maar het is vaak wel makkelijk te horen dat de tweeter niet goed meer is. Het geluid klinkt wat waterig of fladderig. Je kan ook eerst het stuk op de ene luidspreker luisteren en daarna op diezelfde kant wisselen en nog een keer luisteren. Meestal zijn ze niet alletwee tegelijk stuk. Dan kan je luisteren of er verschil is. Dus twee keer mono luisteren.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

AbZ

Quote from: tiptop on January 12, 2011, 22:39:38
Mijn antwoordpost is kennelijk weggevallen. je hebt helemaal gelijk! :-[ Piano en zijn bovenharmonische zijn meer geschikt.

Gaat niet zo goed de laatste tijd met mijn denkertje. :-[ ;D

Er zit wel een logica in hoor:  sopraan en fluit 'klinken hoog' (subjectief), enerzijds omdat ze relatief hoog zijn en anderzijds wellicht juist omdat er weinig boventonen bij zitten.  Daarom is een coloratuursopraan ook zo slecht verstaanbaar (zelfs als je de taal van het libretto kent).

Quote from: tiptop on January 12, 2011, 22:39:38
Ik weet even niet zo snel een commercieel verkrijgbare CD mett soort pianomuziek, maar het is vaak wel makkelijk te horen dat de tweeter niet goed meer is. Het geluid klinkt wat waterig of fladderig. Je kan ook eerst het stuk op de ene luidspreker luisteren en daarna op diezelfde kant wisselen en nog een keer luisteren. Meestal zijn ze niet alletwee tegelijk stuk. Dan kan je luisteren of er verschil is. Dus twee keer mono luisteren.

Dat is wel slim.