Zef's HT --->> Kijkgenot

Started by Zefanja, October 5, 2010, 17:49:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zefanja

Quote from: RA SUBS on November 26, 2010, 16:50:14
Als je dan stereo speelt voor muziek doet de subwoofer al het laag onder de 60 hz.

Je hebt dan gewoon 2.1 zeg maar via low level.

Bedankt voor de tip.
Ik ga binnenkort weer even verder testen.
Misschien binnenkort toch maar eens met een db meter aan de slag.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

En zojuist binnen de audioquest carbon  :pompom:
Foto's volgens snel en wat foto's van eerdere upgrades.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Zefanja

Ze komen snel.
Of vanavond al of van het weekend.
Zal vanavond iig een 2 tal foto's posten die ik van de eerdere upgrades had gemaakt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Foto met de Xbox360 slim (staat een stuk beter dan de oude witte)


De Chocolate


En de Carbon


Foto's van de speler volgen snel.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Ziet er lekker strak uit in je meubel :thumbs-up: Zal nóg mooier staan met de UD5005 op zijn plaats ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on December 15, 2010, 22:58:50
Ziet er lekker strak uit in je meubel :thumbs-up: Zal nóg mooier staan met de UD5005 op zijn plaats ;)

Met de speler erbij ziet het er heel strak uit.
echt een plaatje  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tiptop

Ziet er lekker strak uit! 8)

Mag ik vragen waarom je voor twee verschillende kabels bent gegaan? Mij leek die chocolate ook wel wat voor hier. ben benieuwd naar je bevindingen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Quote from: tiptop on December 16, 2010, 10:44:34
Ziet er lekker strak uit! 8)

Mag ik vragen waarom je voor twee verschillende kabels bent gegaan? Mij leek die chocolate ook wel wat voor hier. ben benieuwd naar je bevindingen.

Thanks :)

Voor de kabel naar de tv had ik 3m nodig en vond de carbon dan te duur worden.
En over die kabel gaat alleen maar beeld.
Voor tussen de speler en de receiver wou ik een kabel die ook goed was met geluid dus vandaar de carbon.

Maar de chocolate is zeker een aanrader. Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit.
Ik heb hem getest tegenover een gewone kabel en een wat duurdere kabel, maar hij geeft mooiere kleuren en iets meer diepte in het beeld.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tiptop

KIJK! Daar heb ik wat aan. iemand die het ook kan zien. 8)

Meeste mensen zeggen geen verschil te kunnen zien en horen (of zeggen gewoon dat het niet kan), maar ik heb vaak genoeg verschillen kunnen ervaren.

Even kijken of ik mijn budget kan strekken tot de carbon (wil anderhalve meter gaan gebruiken).
Bedankt. :)

Veel plezier ermee! :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Quote from: tiptop on December 16, 2010, 14:14:20
KIJK! Daar heb ik wat aan. iemand die het ook kan zien. 8)

Meeste mensen zeggen geen verschil te kunnen zien en horen (of zeggen gewoon dat het niet kan), maar ik heb vaak genoeg verschillen kunnen ervaren.

Even kijken of ik mijn budget kan strekken tot de carbon (wil anderhalve meter gaan gebruiken).
Bedankt. :)

Veel plezier ermee! :)

Ik heb hem samen getest met mijn zwager en hij is een non believer wat dat betreft.
Maar ook hij zag het verschil, dus dat zegt wel wat.

Voor 1.5m kom je op €199,- geloof ik.
Waarvoor wil je de kabel gebruiken?
Gaat deze alleen beeld of ook geluid doen?

Graag gedaan en bedankt :)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tiptop

Quote from: Zefanja on December 16, 2010, 14:21:43
Ik heb hem samen getest met mijn zwager en hij is een non believer wat dat betreft.
Maar ook hij zag het verschil, dus dat zegt wel wat.

Voor 1.5m kom je op €199,- geloof ik.
Waarvoor wil je de kabel gebruiken?
Gaat deze alleen beeld of ook geluid doen?

Graag gedaan en bedankt :)
Als het goed is krijg ik dinsdag een 50" plasma binnen. Nu heb ik nog een oude 42"plasma die ik met component heb aangesloten op de blurayspeler en ik heb nog een digitale decoder met scart aangesloten.
Ik heb al een dure Ixos-HDMI liggen, maar heb er nog eentje nodig. Dan ga ik kijken welke het mooiste beeld geeft en die gaat dan op de blurayspeler. De andere op de decoder.
Ik was nooit zo van de Audioquest, omdat ik vroeger wel eens analoge rca-kabels had geprobeerd die nogal kleurde. Maar laatst op de beurs een demo gehad van USB en HDMI-kabels van Audioquest en dat beloofde wel veel goeds. Vandaar. :)

Je komt ze hier op het forum ook niet zoveel tegen. Jij bent de eerste eerlijk gezegd. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Mooie aanwinst hoor die UD5005, ik ben benieuwd naar je ervaringen (zowel analoog stereo als surround) met deze speler.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Quote from: tiptop on December 16, 2010, 17:08:58
Als het goed is krijg ik dinsdag een 50" plasma binnen. Nu heb ik nog een oude 42"plasma die ik met component heb aangesloten op de blurayspeler en ik heb nog een digitale decoder met scart aangesloten.
Ik heb al een dure Ixos-HDMI liggen, maar heb er nog eentje nodig. Dan ga ik kijken welke het mooiste beeld geeft en die gaat dan op de blurayspeler. De andere op de decoder.
Ik was nooit zo van de Audioquest, omdat ik vroeger wel eens analoge rca-kabels had geprobeerd die nogal kleurde. Maar laatst op de beurs een demo gehad van USB en HDMI-kabels van Audioquest en dat beloofde wel veel goeds. Vandaar. :)

Je komt ze hier op het forum ook niet zoveel tegen. Jij bent de eerste eerlijk gezegd. :P

Ik denk dat je niet telleurgesteld zal zijn. Zeker als je voor de carbon gaat.

Ik heb ze eerlijk gezegd ook nog niet gezien, zijn ook nauwelijks reviews over te vinden.
Maar naar mijn mening echt een aanrader.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: Madhouse on December 16, 2010, 19:47:37
Mooie aanwinst hoor die UD5005, ik ben benieuwd naar je ervaringen (zowel analoog stereo als surround) met deze speler.  ;)

Thanks.
Eerste indruk kan ik je alvast vertellen.
Goed en mooi menu, ook makkelijk te gebruiken.
Navigeren naar je pc ook vrij simpel alleen veel doorklikken om bij de juiste map te komen.
Prachtig beeld bij blu-ray's. Heb getest met avatar en prince of persia
Geluid met films ook erg goed. (eindelijk hd audio formaten afspelen)
Geluid met cd vond ik wat minder. Werd in mijn oren te schel, maar dat komt omdat ik hem nog alleen met hdmi heb aangesloten.
Met de kabel die ik gebruik werd mij vertelt dat ik geen analoge aansluiting nodig had.
Maar denk wel dat ik dat ga doen. Heb alleen geen idee wat voor kabel ik moet gaan gebruiken.
Maar goed, ik kan dus films streamen en ook muziek tot mijn verbazing. (had dat nergens gelezen)
Hij laad de blu-rays ook snel, dus geen lange wacht tijden.
Moet alleen nog testen met dvd's

Maar al met al een goede eerste indruk. En echt een vooruitgang op de PS3 met Blu-Rays
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Wat je kunt doen is hem Analoog aansluiten met een goede interlink en dan op de CD ingang op je receiver. Deze kun je dan weer op 'Pure Direct' zetten, dan schakelt je receiver al het onnodige uit (zelfs je display) en dan stuurt hij het signaal rechtstreeks vanaf de bron naar je speakers. Bij mij klinkt dit heerlijk.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Erg mooie speler! Ben benieuwd hoe hij verder bevalt.

Quote from: Madhouse on December 17, 2010, 19:18:00
Wat je kunt doen is hem Analoog aansluiten met een goede interlink en dan op de CD ingang op je receiver. Deze kun je dan weer op 'Pure Direct' zetten, dan schakelt je receiver al het onnodige uit (zelfs je display) en dan stuurt hij het signaal rechtstreeks vanaf de bron naar je speakers. Bij mij klinkt dit heerlijk.
Beetje off topic:

Lees dit dus heel veel, dat hij op Pure Direct "moet" staan met cd's (of eigenlijk alles?), omdat hij dan dus, zoals je aangeeft, al het onnodige uitschakelt. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik bij mij juist pure direct ontzettend flets vind klinken, alsof je met satelliet speakers speelt zonder sub. Heb hem bij mijn Pioneer gewoon op stereo staan (staat dan ook gewoon stereo in het display) en dat klinkt naar mijn idee wel erg lekker.

Ben ik de enige die dit vind of hou ik nou gewoon van veel meer bass?

Edit: Als dit teveel off topic is, dan haal ik het weg, is geen probleem.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tiptop

Jij hebt een panasonic. ;)
Prachtige beeldweergevers voor het geld, maar met muziek een no go. De Marantz heeft een dedicated audioboard en het is ook de bedoeling dat ie met muziek ook kwaliteit biedt voor het geld. ;)

Ik heb de 7004 hier gehad en met geluid vond ik die ook niet heel sterk. Qua beeld was het  :inlove:.
Nu de Cambridge 650bd. Die is qua geluid erg goed, maar met beeld iets minder dan de Marantz.

Ik denk dat je echt nog weer wat duurder moet gaan om beide naar het zin te krijgen. zoals de UD8004/5 oid. Maar ja, dat is ook wel weer erg duur. :huh2:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Martijnst1990

Doelde meer op mijn receiver, maar het gaat natuurlijk om de bron, omdat hij juist al het onnodige (van de receiver) uitschakelt  ::) Heb het wel getest met 3 bronnen, maar die zijn alle 3 niet hoogstaand, dus daar zou het goed aan kunnen liggen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Quote from: Madhouse on December 17, 2010, 19:18:00
Wat je kunt doen is hem Analoog aansluiten met een goede interlink en dan op de CD ingang op je receiver. Deze kun je dan weer op 'Pure Direct' zetten, dan schakelt je receiver al het onnodige uit (zelfs je display) en dan stuurt hij het signaal rechtstreeks vanaf de bron naar je speakers. Bij mij klinkt dit heerlijk.

Ik ga ook voor de analoge interlink, ik bedoelde eigenlijk meer dat ik niet weet welke analoge interlink ik moet gebruiken.
het geluid moet niet te veel gekleurd worden, maar ik moet de warme toon van de marantz en de speakers behouden.
Met de hdmi word het nogal schel.
Dat word dus weer een zoektocht. :) maar dat houd het leuk.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: Martijn90 on December 17, 2010, 19:54:56
Erg mooie speler! Ben benieuwd hoe hij verder bevalt.
Beetje off topic:

Lees dit dus heel veel, dat hij op Pure Direct "moet" staan met cd's (of eigenlijk alles?), omdat hij dan dus, zoals je aangeeft, al het onnodige uitschakelt. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik bij mij juist pure direct ontzettend flets vind klinken, alsof je met satelliet speakers speelt zonder sub. Heb hem bij mijn Pioneer gewoon op stereo staan (staat dan ook gewoon stereo in het display) en dat klinkt naar mijn idee wel erg lekker.

Ben ik de enige die dit vind of hou ik nou gewoon van veel meer bass?

Edit: Als dit teveel off topic is, dan haal ik het weg, is geen probleem.

Hij staat er ook echt heel mooi bij. Zodra ik meer heb getest en bekeken laat ik weten hoe hij verder bevalt.

Eerlijk gezegd hoorde ik weinig verschil tussen pure direct of gewoon stereo, maar dat kan idd aan de bron liggen.
De PS3 was geen geweldige bron en met de UD5005 heb ik het nog niet kunnen testen omdat ik nog geen analoge interlink heb.
Ik ga dat maar eens goed beluisteren als ik mijn interlink heb.

En niet te veel off topic. Vind dit wel interresant.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: tiptop on December 17, 2010, 20:05:11
Jij hebt een panasonic. ;)
Prachtige beeldweergevers voor het geld, maar met muziek een no go. De Marantz heeft een dedicated audioboard en het is ook de bedoeling dat ie met muziek ook kwaliteit biedt voor het geld. ;)

Ik heb de 7004 hier gehad en met geluid vond ik die ook niet heel sterk. Qua beeld was het  :inlove:.
Nu de Cambridge 650bd. Die is qua geluid erg goed, maar met beeld iets minder dan de Marantz.

Ik denk dat je echt nog weer wat duurder moet gaan om beide naar het zin te krijgen. zoals de UD8004/5 oid. Maar ja, dat is ook wel weer erg duur. :huh2:

Marantz is wel altijd gericht op stereo weergave met volgens mij al hun apparatuur.
Ik ga het testen en ben ik niet tevreden komt er een cd speler bij.

Ik had het liefst voor de UD7005/6 gegaan, maar vond de stap in prijs te groot.
Maar ik verwacht veel van deze speler met CD's
We gaan het zien
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: Martijn90 on December 17, 2010, 20:14:13
Doelde meer op mijn receiver, maar het gaat natuurlijk om de bron, omdat hij juist al het onnodige (van de receiver) uitschakelt  ::) Heb het wel getest met 3 bronnen, maar die zijn alle 3 niet hoogstaand, dus daar zou het goed aan kunnen liggen ;)

Beide spelen een belangrijke rol denk ik en natuurlijk de interlink die er tussen zit.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

De "Pure Direct" stand op de Marantz wijzigt de volgende instellingen (zowel analoog als digitaal):
- Fronts worden op "Large" gezet
- LFE-kanaal en bassmanagement wordt uitgezet
- DSP en EQ wordt uitgezet
- Alle overbodige electronica (incl. display) wordt uitgezet.
- Alle overbodige versterkers worden uitgezet.

Op deze manier wordt het ingangssignaal zo puur mogelijk verwerkt. Bovenstaande geldt voor stereosignalen. Bij Multi-CH wordt heb je natuurlijk wel LFE en bassmanagement. Echter de instelling van de fronts blijft ongewijzigd.

Hangt af van de muziek of ik Pure Direct gebruik. De laatste tijd speel ik in stereo met sub, dus dan kan Pure Direct niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive