Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Started by riesjdabietsj, January 7, 2006, 02:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: riesjdabietsj on April  3, 2020, 13:48:39
Maart, 2013........ :sarcasm:

We zijn inmiddels drie verbouwingen, 2 banen en 2 kinderen verder en lang heeft de hobby te weinig aandacht gekregen. Dat schreeuwt dus om een korte update.

Door de komst van de kinderen moest de aparte HT-kamer plaats maken voor een kinderkamer. En toen stond het spul te verstoffen... in de woonkamer was er immers geen plaats voor. Wel geprobeerd een plek te geven, maar te opgepropt en daar werd ik onrustig van. Uiteindelijk de Sonus Fabers en SVS verkocht, en de laatste twee jaar weer aan het sprokkelen geweest. Kleiner, subtieler, maar wel op zoek naar een combi wat een glimlach op mijn gezicht kon toveren.

Uiteindelijk beland bij een duo Jamo Concert 8's (fronts) icm met een pioneer slimline receiver (het moest immers passen in het TV-meubel die al was aangeschaft). Zeer onder de indruk van de weergave van de Jamo's! Na een paar maandjes aangevuld met een zeer slanke sub (DLS flatsub 8), die NET tussen schouw en TV-meubel inpaste. (Edit: sinds vandaag vervangen door een Sunfire HRS-10)

Lang 2.1 gedraaid, en toen de kids iets ouder werden, begon het weer te kriebelen om met het gezin kneuterig film te kijken. De speurtocht naar surround weer begonnen, en uitgekomen bij de Monitor Audio Apex A10. Mooie en stabiele stands erbij en het klinkt meer dan prima.

Wat staat er nog op de wishlist voor het komende jaar?

> 50" Pioneer Kuro vervangen door 65" OLED
> DLS sub vervangen door (liefst) Sunfire HRS-8 (edit: is een HRS-10 geworden)
> Concert 8 zijn blijvertjes, maar worden gespoten in een minder aanwezige kleur
> wellicht Apex A40 center speaker. Nog even over tobben.

De Pioneer receiver gaat de deur uit zodra het TV-meubel wordt vervangen door een model waar wel een fatsoenlijke receiver inpast.

Ik zal de komende tijd proberen wat nieuwe foto's te maken.  :smile:

;D

Welkom terug. Er is veel gebeurd in de tussentijd zo te zien ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riesjdabietsj

En in de bijlagen de foto's van hoe de boel er nu bij staat. In de mei-vakantie gaan we nog wat schilderwerk verrichten en daar worden accessoires op aangepast  ::)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Quote from: denoontje on April  7, 2020, 13:12:09
Welcome back!

Ja dat vraagt om foto's.
Niet over op projectie?

Nog niet... al heb ik wel nog een poos getwijfeld om een ultra short throwback variant te plaatsen op het tv-meubel. Voor nu langzaam over naar een OLED (met een tussenstap van een 50 inch KURO naar 60 inch KURO).
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Inmiddels ook een nieuw karpet dat ons meer bevalt dan het oude hoogpolige. Nieuwe salontafels (zwart/brons) moeten nog binnen komen want nu komen we amper de zooi kwijt. Zondag haal ik de KRP600M op en dan is dat de komende tijd ook weer op orde.

Karpet doet veel goeds met de akoustiek, erg blij mee!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3