5.1 naar 7.1 via eindversterker ???

Started by Tuijnis, September 29, 2003, 19:43:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tuijnis

Hi,

Op dit moment heb ik een 5.1 receiver (onkyo TX-DS939).
Ik wil echter overstappen naar een 7.1 opstelling, met een aparte eindversterking(en).

Mijn vraag: Is het mogelijk om via bijv. een Meridian, 7.1 eindversterker deze opstelling te creëren?

Ondanks dat de receiver 5.1 is? Lijkt mij eerlijk gezegd niet.

Groeten,
Michael

Scarp

Als je receiver 7.1 pre-out heeft, dan kan dat, anders niet.

Tuijnis

Hi Scarp,

Dat word dan eerst een 7 kanalen-beest ;D
Of 1x5 en 1x2.
Processor komt later wel ;)

Bedankt voor je reactie.
Gr.Michael.

Scarp

Weet je zeker dat je de 939 hebt? Bedoel je niet 989? Ik zie alleen op onkyo.net een 939 dvd speler.

jaco

Voor meridian zul je naar 1x5 + 1x2 moeten voor 7 kanalen. Er zijn niet echt veel merken die een 7 kanaals eindversterker bieden.
Misschien is een 2 + 5 kanaals ook handiger.  Als je het budget hebt zou een goede 2 kanaals + een redelijk goede 5 kanaals samen mooi zijn vor 2 kanaals muziek, en 7 kanaals film geluid.
Bij meridian kun je maar 1 5-kanaals model keizen: 558.2 en dan zou er een 559 bij kunnen als je het duur wilt maken, of een 557 als je het goedkoper wilt doen.

Jaco


9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Tuijnis

Kan kloppen scarp...model is een jaar of 4 oud.
Het is de voorloper van de 989.
overigens wél een prachtige machine ;), heb hem bij Zwolsman in Amsterdam gekocht, stond daar als demo.


Tuijnis

Hi Jaco,

Ik zit aardig op het forum mijn kennis te vergaren, vierkante ogen krijg ik ervan ;D

Maar het is een keurig nette verslaving aan het worden!

Ik denk dat het Rotel gaat worden, redelijk betaalbaar.
Wordt denk ik de RMB 1095.
In de toekomst volgt dan waarschijnlijk de Rotel 1066 processor met een 2 kanaals eindversterker....of wie weet nog een 1095 erbij ;D Heb ik voor de toekomst nog wat extra's achter de hand 8)

Is dit verstandig of vind jij dit onzinnig? Ik bedoel van die 2e 5 kanaals.

Gr. Michael.