KRELL or EMOTIVA

Started by Raphie, October 4, 2010, 15:20:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


S@m

#1
Raphie die zomaar iets aanneemt wat één of andere audiofiel heeft geschreven... ???


Edit. misschien bedoelt TS het anders...afijn, post deleten mag niet dus beschouw deze post als niet geplaatst.

frank2

welke versterker is dat niet?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Ik deel alleen doe er mee wat je wil
JBL PRX Power!

Nooff

Quote from: S@m on October  4, 2010, 15:26:22
Raphie die zomaar iets aanneemt wat één of andere audiofiel heeft geschreven... ???


Edit. misschien bedoelt TS het anders...afijn, post deleten mag niet dus beschouw deze post als niet geplaatst.
Volgens mij is het niet meer dan een waarneming. Het zegt altijd iets als iemand zoiets waarneemt, je moet er alleen mee doen wat je wilt want de kans is groot dat dit niet op jezelf van toepassing is.

S@m

Quote from: Nooff on October  4, 2010, 16:15:26
Volgens mij is het niet meer dan een waarneming. Het zegt altijd iets als iemand zoiets waarneemt, je moet er alleen mee doen wat je wilt want de kans is groot dat dit niet op jezelf van toepassing is.

Inderdaad, vandaar mijn 'edit'... ;)

Roeland

Quote from: Raphie on October  4, 2010, 15:20:16

KRELL is coloured......  :D

What else is new  :-X
Krell heeft altijd al een warm (beetje vet) randje aan het laag. Beetje laid back, maar met veel controle (sommigen noemen dat muzikaal, anderen colored)
Kan bijv in combi warme speaker van nature bijv B&W nautilus te warm klinken.
Maar ja dan zijn er ook buizen liefhebbers, dat gaat helemaal richting warm (wel afhankelijk van buizen keuze)

Emotiva komt vanuit de stallen van Parasound.
Een Parasound ken ik erg goed deze klinken behoorlijk recht toe rechtaan. Met heeeeeeel veel power op zijn amerikaans
Perfect voor home cinema, maar in stereo vindt ik ze minder dynamisch.
Verwacht dat Emotiva ook deze stijl kent. 
Nadeel hiervan is wat sneller vermoeiend, platter stereo beeld

Iedere amp zo zijn voordeel en nadeel
Kwestie van smaak en toepassing

Emotiva is gewoon een hoop bang for the buck

Audiofiel

Krell is so 80's. En de Tag die Raphie eerder kocht was zo 90's. Daarna probeerde hij '00' met een Levinson en nu wil hij '10' meedoen met een Emotiva. Het is onderhand allemaal zo voorspelbaar. Schapen gaan met de kudde mee en onze Raphie is een schaap. Een mak schaap. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Quote from: Audiofiel on October  4, 2010, 23:11:15
Schapen gaan met de kudde mee en onze Raphie is een schaap. Een mak schaap. ;)

Hij lijkt me eerder een bok, één met een klein hartje... :smile:

coned (banned)

reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

S@m

Fijn dat je je even voorstelt Coned...

Raphie

Grappig, al die meningen over mij als persoon, terwijl ik alleen maar een link deel  :popcorn:
JBL PRX Power!

Audiofiel

Het is ook een hilarische link natuurlijk. Zoveel mensen, zoveel meningen. En hoeveel waarde wil je er aan hechten. Dezelfde mensen roepen ook:

QuoteReminds me of Rotel RB-1090. Sadly discontinued.

Tsja. :nowink:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

coned (banned)

Rotel 1090 was een versterker die klonk alsof er een gordijn tussen jou en de speakers zat (als je upgrade naar eender welke klasse-d van die tijd).

Ik heb nog een 1090, 1095 en een 991 van Rotel gehad (met RB- en RMB- whatever voorvoegsels).

B&W, Rotel, Classé ... allemaal mainstream merken die nooit iets bijzonders voor de listprijs doen.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Former member 78

Ik zal die mono blokken toch wel eens willen horen op mijn Ushers.
Met een leuke buizen vv.

Peerless Monster

Quote from: Raphie on October  5, 2010, 09:58:01
Grappig, al die meningen over mij als persoon, terwijl ik alleen maar een link deel  :popcorn:

hahaha en die popcorn emoticon.
Prachtig! ;D
Het forum is echt wel humor! ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Quote from: Peerless Monster on October  5, 2010, 10:13:58
hahaha en die popcorn emoticon.
Prachtig! ;D
Het forum is echt wel humor! ;D

Af en toe heb je eens een paar minuten over... :smile:

Nooff

Quote from: Audiofiel on October  5, 2010, 10:00:17
Het is ook een hilarische link natuurlijk. Zoveel mensen, zoveel meningen. En hoeveel waarde wil je er aan hechten. Dezelfde mensen roepen ook:

Tsja. :nowink:
Geeft maar weer eens aan hoe divers persoonlijke smaken zijn. De één vind Emotiva geweldig, de ander Classé, weer een ander Rotel en de buurman gaat misschien wel voor Mark Levinson. Er is geen standaard in de audiowereld, die bepaal je namelijk gewoon helemaal zelf. Belangrijker is dat je tevreden bent, hoe iets anders dan nog klinkt dat kan je dan toch geen ene ruk meer schelen.

Deleted member

Daarbij komt dat de persoon die in de link zo enthousiast is ook voornamelijk zo enthousiast is omdat de versterker zo neutraal is en veel headroom heeft. Precies zoals Emotiva zn versterkers ook market. Ik denk echter niet dat Krell dezelfde doelen qua weergave heeft als Emotiva. De persoon lijkt een studio te hebben en te masteren/platen op te nemen dus ik begrijp helemaal dat 't voor die persoon een juiste match is. Ik kan me echter voorstellen dat de doorsnee audiofiel helemaal niet zo enthousiast zal zijn. Dus inderdaad zoveel zielen zoveel smaken en matches, deze ene mening zegt compleet niets.

Miesepies

Quote from: Antoine on October  5, 2010, 20:22:04...deze ene mening zegt compleet niets.

Mja, in een zinnetje gelijk alle reviews nutteloos gemaakt :)  Je hebt wel gelijk, het is allemaal heel smaak gebonden. Wat de een geweldig vind is voor de ander "verschrikkelijk" (voor zover dat bestaat in hifi land) om aan te horen.

Deleted member

Hmmm...jij hebt ook gelijk. Ik ging wat kort door de bocht. Wat deze mening natuurlijk zegt is dat voor deze persoon zijn doelen en wensen (een krachtige en neutrale versterker) met deze versterker zijn vervuld voor een verrassende prijs en dat die wensen beter worden ingevuld door de Emotiva dan de Krell dat kan. Het anders lezen dan dat is niet echt nuttig naar mijn idee.

Ik denk dat 't in deze ook wel grappig is om te lezen hoe de mannen van Audio-Life hun ideale beleving van muziekweergave zien. Ik denk dat zij aan aan de andere kant van 't spectrum staan in verhouding tot de persoon die zijn mening over de Emotiva schreef! Zie: http://www.audio-life.nl/high-end-info/

Zelf zal ik er ergens tussen in zitten denk ik net als de gemiddelde forumbezoeker hier. ;)