Het XTZ speakers/subwoofers/apparatuur ervaringen-topic

Started by XpanD, October 2, 2010, 21:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Carrol

Ja,ik speel met deze speakers, zoals je ook op m'n pagina kunt zien"eindelijk een ManCave"
Wat ik verder heb zie hieronder.
Wel nieuwsgierig naar jou instellingen van de speakers.
Hoog en laag bij min op neutraal...
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Martijnst1990

Bedankt voor jullie reacties. Sinds kort heb ik alle bruggen uit de speakers gehaald, dus alles op neutraal, dit bevalt me goed qua geluid. Hiervoor had ik de speakers iets gedempt op het hoog omdat ik ze soms wat schel vond, maar met mijn huidige akoestische aanpassingen geen last meer van. Daarnaast staat de crossover in de receiver op 80 hz.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Carrol

Quote from: Martijn90 on November 17, 2020, 17:00:02
Bedankt voor jullie reacties. Sinds kort heb ik alle bruggen uit de speakers gehaald, dus alles op neutraal, dit bevalt me goed qua geluid. Hiervoor had ik de speakers iets gedempt op het hoog omdat ik ze soms wat schel vond, maar met mijn huidige akoestische aanpassingen geen last meer van. Daarnaast staat de crossover in de receiver op 80 hz.
Als je alle bruggen weggehaald hebt staat jou tweeter op -3db
Check dat nog ff🤔
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Martijnst1990

Quote from: Carrol on November 17, 2020, 20:23:11
Als je alle bruggen weggehaald hebt staat jou tweeter op -3db
Check dat nog ff🤔
Dan heb ik ze er juist in gedaan om neutraal te krijgen haha. Ging er net voor het gemak vanuit dat geen bruggen erin neutraal is :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Toni71

Om je receiver wat te ontlasten en meer vermogen voor je andere kanalen te hebben, is een eindversterker handig.

Zelf draai ik met de 99.38mk2 met eindversterking.

Vraag anders maar aan Jeroen, wat zijn reactie was toen hij mijn xpa-2 kocht en als eindversterking op zijn Kef speakers zette.  :D
Daarbij heeft hij weleens wat meer receivers  ( :crazy:) gehad, dus weet wat de meeste aan vermogen kunnen leveren op zijn speakers.




Toni71

Druk bezig op onze zolder. Plamuren, verven etc..

Zo denk ik ook aan mijn XTZ speakers setup. Die ik helemaal kan opstellen, volgens het Dolby Atmos advies in de ruimte die ik heb.

Dit wordt een 7.2.4 setup. En zodra ik een andere receiver heb in de toekomst een 9.2.4. setup. Bedrading wordt al aangelegd.

Eigenlijk kan ik alle kanten op. Ik bezit 2 x 99.38 mk2, 2 x 99.25 mk2, 2 x 99.26 mk2, 1 keer de XTZ center en 6 x 95.22 wandspeakers.

Maar nu waar ik mee in dubio zit. Ik lees, dat de front tweeters op oor hoogte behoren te komen, en de surround tweeters bij een 7 setup ook op oor hoogte. En aansluitend de surround back 1 tot 2 feet boven oor hoogte.

Speelt dit ook bij de ribbon tweeters van XTZ? Deze zullen verticaal minder 'stralen'.

Er komen twee lounge bioscoop stoelen naast elkaar te staan.

Wat is de ervaring?

GPO

Quote from: Toni71 on August 29, 2021, 19:29:41
Druk bezig op onze zolder. Plamuren, verven etc..

Zo denk ik ook aan mijn XTZ speakers setup. Die ik helemaal kan opstellen, volgens het Dolby Atmos advies in de ruimte die ik heb.

Dit wordt een 7.2.4 setup. En zodra ik een andere receiver heb in de toekomst een 9.2.4. setup. Bedrading wordt al aangelegd.

Eigenlijk kan ik alle kanten op. Ik bezit 2 x 99.38 mk2, 2 x 99.25 mk2, 2 x 99.26 mk2, 1 keer de XTZ center en 6 x 95.22 wandspeakers.

Maar nu waar ik mee in dubio zit. Ik lees, dat de front tweeters op oor hoogte behoren te komen, en de surround tweeters bij een 7 setup ook op oor hoogte. En aansluitend de surround back 1 tot 2 feet boven oor hoogte.

Speelt dit ook bij de ribbon tweeters van XTZ? Deze zullen verticaal minder 'stralen'.

Er komen twee lounge bioscoop stoelen naast elkaar te staan.

Wat is de ervaring?

Die XTZ 99.38 die kun je toch alleen maar zo neerzetten dat ze automatisch op oorhoogte staan als je zit? Het zijn toch vloerstaanders? Of begrijp ik je vraag niet misschien?

Die tweeter op oorhoogte is gewoon het mooist qua geluid (ongeacht welke tweeter). Met name voor de front speakers geldt dit. Voor achter kun je wel afwijken daar, maar met zo'n 7.2.4 setup zou ik voor-, zij- en achter-speakers op oorhoogte neerzetten en de .4 hoog boven je hoofd.

Zie ook https://www.dolby.com/about/support/guide/speaker-setup-guides/7.1.4-overhead-speaker-setup-guide/
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Carrol

Quote from: Toni71 on August 29, 2021, 19:29:41
Druk bezig op onze zolder. Plamuren, verven etc..

Zo denk ik ook aan mijn XTZ speakers setup. Die ik helemaal kan opstellen, volgens het Dolby Atmos advies in de ruimte die ik heb.

Dit wordt een 7.2.4 setup. En zodra ik een andere receiver heb in de toekomst een 9.2.4. setup. Bedrading wordt al aangelegd.

Eigenlijk kan ik alle kanten op. Ik bezit 2 x 99.38 mk2, 2 x 99.25 mk2, 2 x 99.26 mk2, 1 keer de XTZ center en 6 x 95.22 wandspeakers.

Maar nu waar ik mee in dubio zit. Ik lees, dat de front tweeters op oor hoogte behoren te komen, en de surround tweeters bij een 7 setup ook op oor hoogte. En aansluitend de surround back 1 tot 2 feet boven oor hoogte.

Speelt dit ook bij de ribbon tweeters van XTZ? Deze zullen verticaal minder 'stralen'.

Er komen twee lounge bioscoop stoelen naast elkaar te staan.

Wat is de ervaring?

Speel al n paar jaar met de XTZ99.36 flr...idd met de ribbon tweeter,die idd verticaal minder "uitstraalt"
Zorg er dus voor dat je gewoon op ooghoogte zit,dat geeft de beste resultaat,of je gaat ze "kantelen"..dit kan zowel naar voren of naar achteren...ik zit vrij laag in m'n stoel,dus heb ze naar beneden "gekanteld"
Gr Rien
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Toni71

Heren dank je.

De frontspeakers (99.38 mk2) zou ik desnoods op een plateau kunnen zetten om ze te verhogen.

Advies is oor hoogte. Ik ga het gewoon proberen met de aanwezige spullen. Stands zijn zo hoger besteld. Voor de bedrading maakt het niet uit.

Ook de bankhoogte zal meespelen (en hoge of lagere leuning). Hier moet ik mezelf ook nog in verdiepen. Een set betaalbare lekkere lounge stoelen.

Anyway. Ik zal wat betreft mijn zolder wat foto`s posten in mijn topic. Deze gaat over XTZ.



rho


chansig

Dat zij stoppen met het voeren van het merk XTZ ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

toetertje

En dat ze de restvoorraad in de aanbieding doen.

chansig

En dat er dingen zijn bij XTZ die ervoor zorgen dat zij deze keuze maken.

Tsja...hogere kosten als het gaat om maken van de spullekes, welke doorgevoerd worden aan de importeur die het dan maar weer moet zien te verkopen ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

toetertje

Ben benieuwd of intosurround er ook mee stopt dan.

rho

Quote from: chansig on April 18, 2022, 15:51:18
En dat er dingen zijn bij XTZ die ervoor zorgen dat zij deze keuze maken.

Tsja...hogere kosten als het gaat om maken van de spullekes, welke doorgevoerd worden aan de importeur die het dan maar weer moet zien te verkopen ?

Gr. Hans
Ja, dat zou goed kunnen.
Ik vroeg me af of er misschien iets meer achter zit. Ik vind de verwoording een beetje raar als het enkel om extra kosten zou gaan.

jahtari

Jammer als xtz zou verdwijnen. Veel plezier gehad van een subwoofer van hun.

Ik mis de innovaties, de stroom aan nieuwe modellen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

toetertje

Het gaat nu alleen nog over een duitse verdeler, dus misschien valt het mee. Wel mooi spul.