Het XTZ speakers/subwoofers/apparatuur ervaringen-topic

Started by XpanD, October 2, 2010, 21:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Carrol

Speel al weer twéé jaar met de XTZ99.36 flr.
Had een periode dat ik vooral in het midden gebied het wat meer opener had mogen klinken,maar wat mij opviel dat dat veel ook met de opname kwaliteiten te maken had!!
Verder bevallen ze mij prima,uitstekende bass,het hoog is ook goed aanwezig.
Misschien dat ik ooit nog weer naar een monitor terug ga,maar dat zien we later wel.
Mocht je in Emmen omgeving zijn,kom gerust n keer langs om ze te bewonderen,het speakers gemaakt voor t leven.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

NattePrei

Dat herinner ik me ook nog van de 99.38. Heerlijk hoog, indrukwekkend laag al moest ik dat in mijn ruimte wel wat temperen met de foam pluggen.

Ik vond de MA rs6 ook niet verkeerd en heb ze ook weer opgezocht op marktplaats. Maar toch blijft xtz in mn achterhoofd hangen.
Ik woon helaas niet in die omgeving maar bedankt voor het aanbod.

Monitoren icm een sub werken hier in huis niet goed. Met elke sub ruzie gehad dus daar vanaf gestapt. Vloerstaanders gaan het weer worden.

Carrol

Volgens mij zijn ze nog steeds te beluisteren in Eindhoven bij intosurround!
Google maar ff,daar heb ik zo ook weg met een prima service.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

NattePrei

Ja die site kan ik dromen. Nog 2 maandjes geduld en €1600 bij elkaar harken en dan ga ik eens die kant op. Of ze moeten spontaan in de markt sectie opduiken :)

Carrol

Hoeveel heb jij al bij elkaar geharkt,misschien die van mij?
Alles aanwezig,dozen,spikes etc.
Dan eerder aan de monitor...!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

NattePrei

Zo rond begin april zou ik wel voorzien willen zijn van nieuwe luidsprekers. Stuur anders maar een berichtje mocht je ze van de hand willen doen en wat je er voor zou willen hebben. Anders gaat dit een te koop topic worden :)

NattePrei

#556
Ondertussen....




Let niet op de kabels en troep [emoji4] middenin een huiskamer makeover.

Nieuw meubel is in de maak, nieuwe tv moet nog uitgezocht worden.

Carrol

Ziet er goed uit!
Staan nog op rubberen voetjes,zie ik.
Al serieus kunnen luisteren?
Ze zijn nu wel moeilijk te verplaatsen,maar je krijgt hier een hoop plezier van.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

NattePrei

#559
Uiteraard al een paar keer doorgelezen [emoji4]

Staat vanaf vanmiddag lekker te spelen. Kinderen liggen nu in bed dus ik  kan er even voor gaan zitten.

De eerste klanken bezorgde mn vrouw en ik weer een glimlach dus gaan er zeker weer plezier aan beleven.

Carrol

Houd er rekening mee dat ze zeker!! nog een tijd moeten inspelen,over een paar weken klinken ze net een tikkeltje anders,noem het lekkerder.Ben benieuwd naar jou ervaringen.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Carrol

En...nog nieuwe ontwikkelingen?
Nog steeds op rubberen pootjes?
Deze week een rega dac gekocht,bijna alles op aangesloten.Maar vind de dac van m'n cd speler(marantz 7001Ki) net nog een tikkeltje béter klinken.
Vooral voor afspelen vanaf de pc gebruik ik de dac,ook de tv gaat er langs.
Maar de XTZ bevalt me eigenlijk steeds meer!! :clapping:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

NattePrei

Geen ontwikkelingen so far.
Staan lekker te spelen en geniet er gewoon van. Wil niet meer, zoals bij mn vorige paar, ultra kritisch zijn en belanden in het alleen maar willen verbeteren van....
stond het genieten in de weg.

Ooit komen ze nog eens op een mooi stukje steen te staan maar dat is meer ter bescherming ivm mn lompe stofzuig acties ;)

toetertje

Af en toe zit ik eens op Mp met een scheef oog te kijken naar de monitoren van Xtz.
Is dit nog steeds een interessante speaker, of inmiddels achterhaald?

Cobraatje

Misschien interessant voor wie nog een sub zoekt.
XTZ Europe biedt de 10.17 en 12.17 edge met korting aan:
10.17 Edge  ipv €645,- voor €490,-
12.17 Edge ipv €745,- voor €590,-

Cantodea

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Martijnst1990

Iemand hier toevallig al ervaring met de XTZ Cinema S2 Atmosphere als Atmos speakers?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Cobraatje

Quote from: Cantodea on April  2, 2020, 13:38:02
nieuwe modellen op komst??

Dat verwacht ik niet, de Edge-serie is nog vrij nieuw.

RonG

Zag idd die aanbieding, neem aan dat het geen probleem is om bij xtz direct te bestellen? De Nederlandse reseller kan helaas niet met de prijs meegaan. Ben het kijken voor een 10.17 edge

Cantodea

Quote from: RonG on April  5, 2020, 13:04:22
Zag idd die aanbieding, neem aan dat het geen probleem is om bij xtz direct te bestellen? De Nederlandse reseller kan helaas niet met de prijs meegaan. Ben het kijken voor een 10.17 edge

Op 8 maart had ik twee subs besteld bij XTZ en op 11 maart stonden ze al bij me thuis. Dat ging dus lekker vlug en bovendien ook zeer goede comunicatie met XTZ.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

RonG

Quote from: Cantodea on April  6, 2020, 05:43:22
Op 8 maart had ik twee subs besteld bij XTZ en op 11 maart stonden ze al bij me thuis. Dat ging dus lekker vlug en bovendien ook zeer goede comunicatie met XTZ.

Ok, bedankt, ga ik deze daar bestellen :)

En Besteld :)


pieper

Quote from: Martijn90 on April  3, 2020, 11:52:13
Iemand hier toevallig al ervaring met de XTZ Cinema S2 Atmosphere als Atmos speakers?

Ja ik heb er 4 als atmos speaker. ja wat kan je ervan zeggen ze voldoen prima ik heb ze gekocht omdat ik ook de XTZ cinema speakers gebruik voor mijn HT wat mij betreft een aanrader. ik heb eerst de qaccoustics als atmos gebruikt maar de XTZ klinken toch beter maar deze zijn ook beter gericht.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Martijnst1990

Quote from: pieper on April  6, 2020, 09:26:01
Ja ik heb er 4 als atmos speaker. ja wat kan je ervan zeggen ze voldoen prima ik heb ze gekocht omdat ik ook de XTZ cinema speakers gebruik voor mijn HT wat mij betreft een aanrader. ik heb eerst de qaccoustics als atmos gebruikt maar de XTZ klinken toch beter maar deze zijn ook beter gericht.
Ah nice! Had niet verwacht dat ik iemand zou vinden die ze gebruikt haha. Ik draai zelf met de 99 serie van XTZ (99.36 fronts en 99.26 center en surround), maar van die serie is zijn geen Atmos speakers, dus was ik benieuwd naar de S2's.

Heb jij toevallig een topic met foto's van hoe ze bij jou hangen? ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Cantodea

#573
XTZ luidsprekers zijn gewoonweg top! Zwaar onderschat en in de reguliere vaktijdschriften zo goed als nooit getest. Neem bvb. hun 99.25 monitor van duizend euro per paar.. die kan zich met gemak meten met speakers die 2 tot 3 keer zo duur zijn. Mensen staren zich meestal blind op de prijs en denken dat je voor die prijs dat XTZ vraagt nooit een top luidspreker kan hebben, maar ze vergeten dat XTZ rechtstreeks verkoopt, zonder tussenpersonen. Die luidspreker van 3000 Euro van een gerenomeerd merk, kost uiteindelijk ook maar zoveel fabriek af.. Hetzelfde verhaal bij Arendal, Buchardt Audio en nog enkele andere.. allemaal top speakers voor een fractie van de prijs.

En je kan ze bovendien nog makkelijk een mailtje sturen en meestal krijg je dezelfde dag nog antwoord.. probeer dit maar eens bij Kef of B&W..
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

BJF

Ik wil speakers eerst echt zien en horen voordat ik tot aanschaf overga. Dat kan bij XTZ niet. Zou dat niet ook een reden kunnen zijn voor De door jou genoemde onderschatting?
NAD M10 V2
Elac FS247