Het XTZ speakers/subwoofers/apparatuur ervaringen-topic

Started by XpanD, October 2, 2010, 21:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Op dat pianolak ben ik zelf helemaal terug gekomen ;)

Wilde eerst per se piano lak, toen kreeg ik ze in walnut aangeboden van Ralf en ik wil nu niet meer anders ;)
Succes met luisteren, denk idd dat je met een mooi paar speakers thuis komt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

german

Ik heb zelf een paar 99.26's met bijbehorende stands, in pianolak. Voor het laag heb ik een Monitor Audios GSW12 subwoofer ook in pianolak. Ten eerste staat de combinatie perfect bij elkaar en de WAF is ook prima. Over het geluid ben ik zeer tevreden. Ondanks dat de basreflexpoorten van de XTZ's aan de achterzijde zitten, kunnen ze redelijk dicht aan de achterwand geplaatst worden. Gezien de prijs van deze monitors kun je nog leuk wat geld overhouden voor een goede subwoofer. De combinatie die ik heb vind ik in mijn kamer perfect klinken. De 99.38's zijn een paar flinke jongens die waarschijnlijk inderdaad wat lastiger te plaatsen zijn.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Spijkie

Na het luisteren is Conodihno met de XTZ speakers weer naar huis gekeerd, veel verschillende muziek is geluisterd en op een goed vollume gespeeld. Ook de baspluggen zijn in en uit gegaan als ook de stekkertjes van het filter.

Ik denk dat ze erg goed gaan matchen met de Denon en dat het goed gaat komen met het basprobleem. Mijn nieuwe aanwinsten komen zo ook dichterbij.

Veel plezier ermee Conodihno!

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

NattePrei

Na een ietswat stupide/vlaag van verstandsverbijstering aansluit fout (voel ik me toch even een beginner) klinkt het hier al fantastisch! Zelfs met basproppen eruit is er geen overkill of ophoping van laag in mijn lastige ruimte. Dire straits/Bubblé/Sepultura all good! Ik ga nu weer even plaatsnemen op mijn luisterplek!

Spijkie

Mooi dat het probleem waar het eigenlijk om te doen was ook opgelost is!

Best wel stil hier thuis nu er geen muziek is  :thumbs-up:
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

NattePrei

Dat zal haha, hier staat Roy Orbison weer helemaal tot leven te komen. Ik wacht de berichtgeving van Mark nog even van je af. De Denon lijkt er vooralsnog geen moeite mee te hebben. Pracht spul.

yorkie13

Speel je met de woofers naar binnen of naar buiten ?

Probeer voor de grap eens met de baspoorten afgedicht, je hebt dan een gesloten afstemming, welke bij muziek vaak
een heel moi resultaat geeft.
De 99.38 gaan dan tot ongeveer 30 hz, gaat hier prima in de kamer met een piek op 31 hz.

AbZ

@Conodihno, gefeli!

@Spijkie, ben benieuwd wat jij nu gaat nemen!

yorkie13

vermoedelijk de xtz Divine 100.49  8)

NattePrei

Ze staan nu met de subs naar binnen en zonder proppen. Deze gaan er, naar ik nu hoor, wel weer in met muziek. Voor een film denk ik dat de proppen eruit een goede keuze is. Maar ja, zoveel opties...

Sinner2stroke

Welke versterkers combineren goed met XTZ 89? Ik kan bij een zaak terecht, maar die heeft alleen Pioneer HT-receivers. Nu weet ik dat ik een Yamaha RXV667 iig wel zie zitten qua funties, maar klinkt dat samen? Het zou fijn zijn als ik in ieder geval een paar merken hoor, zodat ik me wat kan orienteren. Voor alle duidelijkheid, ik moet alles nog aanschaffen qua audio!

NattePrei

Als ik mij niet vergis is het het idee achter xtz om een zo neutraal mogelijk klinkende luidspreker te maken. Naar voorkeur kan je dit combineren met een receiver met een bepaalde kleuring of juist niet.

Sent from my Dell Streak using Tapatalk

Sinner2stroke

Ah ja, bedankt voor je reply. Sommige combinaties, iig bij andere merken, zijn veelvoorkomen. Is er een merk dat vaak met xtz gecombineerd wordt?

Ik wil liever niet blind kopen, maar er is maar 1 zaak in nl die XTZ voert. Deze zaak voert echter geen surroundversterkers, iig niet in mijn prijsklasse.

jvanhambelgium

Quote from: RA SUBS on October 14, 2010, 17:50:25
vermoedelijk de xtz Divine 100.49  8)

DAT zijn er mij nette speakers uit...maarja...ook wel 10k voor een paartje...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

EJ

Quote from: jvanhambelgium on December 26, 2010, 22:51:34
DAT zijn er mij nette speakers uit...maarja...ook wel 10k voor een paartje...

Ik zou ze wel eens willen horen, eens kijken wat ze echt kunnen... Toch maar een keertje op bezoek in Eindhoven. ;)

sparda

Goh, de XTZ laat zich best wel met wat combineren hoor... Ikzelf doe het met een marantz, anderen met een Yamaha, Pioneer, Onkyo. 't Hangt er natuurlijk ook wel van af wat jij goed klinken vindt ;) best eens gaan kijken dus!
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

contour3.0

Quote from: jvanhambelgium on December 26, 2010, 22:51:34
DAT zijn er mij nette speakers uit...maarja...ook wel 10k voor een paartje...

???????? :nowink:2500 euri's per stuk................bij de importeur.........scheelt toch wel

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

EJ

Quote from: contour3.0 on December 27, 2010, 12:42:10
???????? :nowink:2500 euri's per stuk................bij de importeur.........scheelt toch wel

Rob

Sterker nog, 2400 euro per stuk. Waar die 10.000 euro vandaan komt weet ik niet...

jvanhambelgium

Quote from: EJ on December 27, 2010, 12:49:33
Sterker nog, 2400 euro per stuk. Waar die 10.000 euro vandaan komt weet ik niet...

Staan op de website/webshop bij XTZ zo weergegeven aan 4900,- PER STUK. (jullie denken mischien per paar ofzo...)
Dus voor 2 x Divine 100.49 + transport (300 euro) is dat 10k tot aan je deur...

http://shop.xtz.se/hifi/hogtalare/golvhogtalare/XTZ-Divine-100.49-Piano-Black?stat=1

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

contour3.0

Quote from: jvanhambelgium on December 27, 2010, 12:58:25
Staan op de website/webshop bij XTZ zo weergegeven aan 4900,- PER STUK. (jullie denken mischien per paar ofzo...)
Dus voor 2 x Divine 100.49 + transport (300 euro) is dat 10k tot aan je deur...

http://shop.xtz.se/hifi/hogtalare/golvhogtalare/XTZ-Divine-100.49-Piano-Black?stat=1


de nederlanse importeur hanteert andere prijzen hoor, kijk maar bij intosurround, toch echt 2400 euro per stuk!! ;)
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

yorkie13

Op de Zweedse site staan de prijzen per paar, bij intosurround per stuk.
daar zit het verschil in.
en 2400 euro per luidspreker blijft een hoop geld.
ik heb nu de 99.26 met de 99w10.17P subs en amp, en dan ben je ook al 2300 euro kwijt.
je hebt dan wel actief laag met DSP, en ik vindt ze net zo indrukwekkend.

AbZ

Quote from: RA SUBS on December 27, 2010, 13:27:43
Op de Zweedse site staan de prijzen per paar, bij intosurround per stuk.
daar zit het verschil in.
en 2400 euro per luidspreker blijft een hoop geld.
ik heb nu de 99.26 met de 99w10.17P subs en amp, en dan ben je ook al 2300 euro kwijt.
je hebt dan wel actief laag met DSP, en ik vindt ze net zo indrukwekkend.

Mooi.  Heb je de oude sub amp met DSP daarvoor aangehouden?
(Was die niet mono?  Eentje erbij genomen?)  Of alles vervangen?

yorkie13

Gewoon mono DSP amp gehouden, en deze stuurt de beide subs onder de 63 hz met gemak
aan.

Er wordt door XTZ een nieuwe DSP amp ontwikkeld, en ik wacht eerst even af wat die gaat brengen.


Martijnst1990

Quote from: Sinner2stroke on December 26, 2010, 22:29:36
Ah ja, bedankt voor je reply. Sommige combinaties, iig bij andere merken, zijn veelvoorkomen. Is er een merk dat vaak met xtz gecombineerd wordt?

Ik wil liever niet blind kopen, maar er is maar 1 zaak in nl die XTZ voert. Deze zaak voert echter geen surroundversterkers, iig niet in mijn prijsklasse.
Zoals inderdaad eerder ook aangegeven, het is heel erg neutraal, dus de "kleuring" gebeurd vooral door de versterker/receiver. Ik speel zelf met een Pioneer, dit is ook vrij neutraal en misschien wat kil te noemen, maar ik hou er wel van. Zeker met film is het heel dynamisch.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

Ik speel sinds gisteren met 5 x 99.26 en 99.25 in surround opstelling en dat is toch wel erg mooi.
de surrounds sluiten veel beter aan dan de Monitor Audio RS-FX dipolen.

ik heb nu 3 verschillende modellen, center, fronts en surrounds.

De mat zwarte center heb ik genomen daar de hoogglans zwarte iets te veel spiegelde naar mijn zin.