Het XTZ speakers/subwoofers/apparatuur ervaringen-topic

Started by XpanD, October 2, 2010, 21:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Apoc@

Veel plezier met de 99.26 speakers, zijn mooie speakers met een goede prijs/kwaliteit verhouding :happy:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

NattePrei

Dat is goed nieuws. Inderdaad alvast veel plezier!

Martijnst1990

Quote from: mscofield on February  2, 2011, 22:35:46
Update: Ze zijn binnen bij Marc, ik heb ze betaald en ze zullen snel hier staan. :)
Mooi  8) Ben erg benieuwd naar je ervaringen thuis op je Denon!

Misschien zat mijn XTZ stands er ook wel bij dan, zal hem een deze dagen is een mailtje sturen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Bedankt! Iemand nog tips wat betreft het inspelen van de luidsprekers?
Ik verwacht ze komende week, hopen dat er dan toevallig iemand thuis is.

contour3.0

Gewoon niet te hard lekker een muziekje opzetten ;), dan kun je ook mooi in een toekomstige review aangeven hoelang het duurt alvorens de luidspreker niet meer verandert.

veel plezier ermee!
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

mscofield

Vandaag ontvangen en heb ze nu net uitgepakt. Ziet er goed uit.
Ben nu even goed op zoek naar luidsprekerkabel, heb er nu MIT aan zitten.
Hij lijkt nog een beetje voorzichtig en ver weg te klinken, dus hoop dat hij daar komende tijd nog wat in verbeterd.
Apparaten: Pioneer 50", Denon 3310, upc kastje, xbox 360, apple tv en nu dan de XTZ 99.26 walnoot.

[foto's verwijderd]

Als iemand nog tips heeft betreft luidsprekerkabel, inspelen, stands dan hoor ik het graag.

Martijnst1990

Mooi hoor, zeker in die kleur  8)

Qua kabels heb ik niet erg veel ervaring helaas. Gebruikte zelf eerst gewoon 2,5mm2 koper en nu al een tijd W&M LS-03. De W&M zorgde ervoor dat het hoog iets werd getemd en laag iets aangezet, wat niet verkeerd is met de combinatie Pioneer - XTZ.

Zo heel breed lijkt het meubel niet op de foto? Of heb je ernaast weinig ruimte over nu? Als je er plaats voor hebt zou ik sowieso wel stands aanraden, staan ze sowieso op de goeie hoogte en kan het meubel sowieso niet resoneren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Erg mooie kleur, hehe.
Ik ga binnenkort even kijken voor stands. Speakerkabel moet ik ook nog even uitproberen.

Als ik de juiste stands en kabels heb gaat alles de kast in, behalve de televisie.  :)

MrCupra

PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT

mikeske

hier ook een tevreden xtz gebruiker:

hier stonden ze eens voor de grap allemaal vooraan:



echte beauties:


Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Martijnst1990

Quote from: mikeske on February 13, 2011, 09:46:36
hier ook een tevreden xtz gebruiker:

hier stonden ze eens voor de grap allemaal vooraan:



echte beauties:



Mooi hoor, zeker met die subs eronder! :) Misschien een leuke weetje: door jou positieve ervaringen met XTZ, ben ik er zelf ook voor gaan kijken ;)

Had ze toevallig ook op een rijtje gezet toen mijn rears binnen kwamen ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mikeske

je zou moeten weten hoeveel nieuwe klanten intosurround al door mij heeft ...  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Apoc@

Tja dat zegt Marc ook altijd, als wij hier op het forum positief zijn over XTZ dan ziet hij dat terug in de mensen die willen komen luisteren en misschien iets kopen.
Dat is "de macht" van een forum... Als het positief is dan is het fijn, is het negatief dan moet je veel moeite doen om van die sticker af te komen als producent of winkel.
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

KillaZ

@(Dyna)mike: Hoe verklaar jij het hoogteverschil van je tv op het 1e en 2e plaatje?  ;D
Denon X4100W - Fronts: Quadral Aurum 70 - Center: Quadral Aurum Base - Sub: BK XLS 200 Cherry - Wetek Hub

Xander32

Wel een bijzondere ervaring lijkt mij dat wanneer je een blik richting ht-set werpt en deze staan "toevallig" allen op 1 lijn  :P.


Sander.
Quote from: Martijn90 on February 13, 2011, 10:19:05
Mooi hoor, zeker met die subs eronder! :) Misschien een leuke weetje: door jou positieve ervaringen met XTZ, ben ik er zelf ook voor gaan kijken ;)

Had ze toevallig ook op een rijtje gezet toen mijn rears binnen kwamen ;D

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Quote from: Xander32 on February 16, 2011, 16:09:21
Wel een bijzondere ervaring lijkt mij dat wanneer je een blik richting ht-set werpt en deze staan "toevallig" allen op 1 lijn  :P.


Sander.
Vertel mij wat, wist niet wat me over kwam! ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mikeske

Quote from: KillaZ on February 16, 2011, 15:25:26
@(Dyna)mike: Hoe verklaar jij het hoogteverschil van je tv op het 1e en 2e plaatje?  ;D

Bij eerste plaatje stond de tv op zijn voet en stond center er boven op een plankje.
Maar dat zag er niet uit en klonk niet zo super.



Op 2e plaatje heb ik de tv enkele cm hoger gehangen ( aan een balk die ik aan het meubel bevestigd had ) zodat de center er onder kon.
Veel beter zo



Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mscofield

Hebben mensen nog tips betreft luidsprekerkabels? Martijn speelt met W&M, weet ik.
Ik heb MIT3 en Monster z2 tot nu toe geprobeerd, nog niet echt heel erg enthousiast.
Maar dat kan natuurlijk ook een kwestie van inspelen zijn..

Martijnst1990

Quote from: mscofield on February 18, 2011, 23:24:27
Hebben mensen nog tips betreft luidsprekerkabels? Martijn speelt met W&M, weet ik.
Ik heb MIT3 en Monster z2 tot nu toe geprobeerd, nog niet echt heel erg enthousiast.
Maar dat kan natuurlijk ook een kwestie van inspelen zijn..
Wat bevalt je niet zo goed aan de MIT en Monster? Zou het aan de speakers zelf kunnen liggen, of weet je wel zeker dat je die goed vind?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Het komt nog niet zo los en klinkt nog niet zo uitbundig als toen in Eindhoven. Zal een kwestie van inspelen zijn, ik ben veel te ongeduldig!

MrCupra

Speel eens wat met de jumpers.

Heb je in Eindhoven de speakers wel beluisterd op je eigen receiver?
PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT

Martijnst1990

In Eindhoven vond ik ze ook een stuk lekkerder spelen, maar dat lag daar aan de XTZ stereo versterker, die toch wel erg lekker klinkt ;D

Hier thuis vind ik het erg goed klinken, als je nagaat aan wat voor receiver ze hier hangen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MrCupra

Ik heb me receiver en kabels gewoon meegenomen toen ik ging luisteren.
Het klonk daar al goed, maar thuis toen het was afgesteld helemaal toppie.

@mscofield

Ik gebruik zelf speakerkabel van het merk QED de XT serie, en deze bevalt zeer goed met XTZ.
PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT

Martijnst1990

MrCupra, heb jij zelf ook een topic over je set? Foto's zijn altijd leuk, zeker als er XTZ op staat  ::) 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MrCupra

PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT