Het XTZ speakers/subwoofers/apparatuur ervaringen-topic

Started by XpanD, October 2, 2010, 21:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Quote from: BJF on April  7, 2020, 09:25:05
Ik wil speakers eerst echt zien en horen voordat ik tot aanschaf overga. Dat kan bij XTZ niet. Zou dat niet ook een reden kunnen zijn voor De door jou genoemde onderschatting?
Intosurround in Eindhoven is dealer van XTZ, daar kan je vrijwel alles beluisteren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LS2

Quote from: Cantodea on April  7, 2020, 09:06:40
XTZ luidsprekers zijn gewoonweg top! Zwaar onderschat en in de reguliere vaktijdschriften zo goed als nooit getest. Neem bvb. hun 99.25 monitor van duizend euro per paar.. die kan zich met gemak meten met speakers die 2 tot 3 keer zo duur zijn. Mensen staren zich meestal blind op de prijs en denken dat je voor die prijs dat XTZ vraagt nooit een top luidspreker kan hebben, maar ze vergeten dat XTZ rechtstreeks verkoopt, zonder tussenpersonen. Die luidspreker van 3000 Euro van een gerenomeerd merk, kost uiteindelijk ook maar zoveel fabriek af.. Hetzelfde verhaal bij Arendal, Buchardt Audio en nog enkele andere.. allemaal top speakers voor een fractie van de prijs.

En je kan ze bovendien nog makkelijk een mailtje sturen en meestal krijg je dezelfde dag nog antwoord.. probeer dit maar eens bij Kef of B&W..

Toch zegt de maakprijs van een speaker echt helemaal niks over de kwaliteit toch? Als ik een speaker zou maken met dure onderdelen en wat topkwaliteit houten plankjes in bepaalde hoeken tegen elkaar zou lijmen dan heb ik ook een top speaker! Met een grote kans op een waardeloos geluid...  :D
Ik denk zeker dat de xtz's kunnen concurreren met enkele wat duurdere merkspeakers maar waarschijnlijk ook met een heel aantal niet.

Ik heb zelf de 99.26 MK2's. Ik ben gevallen voor de prijs, het geluid/karakter en het uiterlijk. Maar ik kan zelf niet inschatten hoe goed ze nou echt zijn.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Martijnst1990

Quote from: LS2 on April  7, 2020, 09:37:02
Toch zegt de maakprijs van een speaker echt helemaal niks over de kwaliteit toch? Als ik een speaker zou maken met dure onderdelen en wat topkwaliteit houten plankjes in bepaalde hoeken tegen elkaar zou lijmen dan heb ik ook een top speaker! Met een grote kans op een waardeloos geluid...  :D
Ik denk zeker dat de xtz's kunnen concurreren met enkele wat duurdere merkspeakers maar waarschijnlijk ook met een heel aantal niet.

Ik heb zelf de 99.26 MK2's. Ik ben gevallen voor de prijs, het geluid/karakter en het uiterlijk. Maar ik kan zelf niet inschatten hoe goed ze nou echt zijn.
Dit geld voor mij ook :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

pieper

Quote from: Martijn90 on April  6, 2020, 10:13:07
Ah nice! Had niet verwacht dat ik iemand zou vinden die ze gebruikt haha. Ik draai zelf met de 99 serie van XTZ (99.36 fronts en 99.26 center en surround), maar van die serie is zijn geen Atmos speakers, dus was ik benieuwd naar de S2's.

Heb jij toevallig een topic met foto's van hoe ze bij jou hangen? ;)

nee ik heb geen foto topic ik heb ze gewoon aan het plafond gemonteerd met de orginele beugel.

Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Cantodea

Quote from: LS2 on April  7, 2020, 09:37:02
Toch zegt de maakprijs van een speaker echt helemaal niks over de kwaliteit toch? Als ik een speaker zou maken met dure onderdelen en wat topkwaliteit houten plankjes in bepaalde hoeken tegen elkaar zou lijmen dan heb ik ook een top speaker! Met een grote kans op een waardeloos geluid...  :D
Ik denk zeker dat de xtz's kunnen concurreren met enkele wat duurdere merkspeakers maar waarschijnlijk ook met een heel aantal niet.

Ik heb zelf de 99.26 MK2's. Ik ben gevallen voor de prijs, het geluid/karakter en het uiterlijk. Maar ik kan zelf niet inschatten hoe goed ze nou echt zijn.

Dit is toch niet wat ik zeg??
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

LS2

Volgens mij wel. Jij zegt dat de xtz een topspeaker is die zich kan meten met 2-3x duurdere speakers. Vervolgens geef je als argument dat een speaker van 3000 euro fabriek af (maakprijs) net zo duur is als de xtz. Dus je impliceert daar volgens mij mee dat dat de speakers zijn waar de xtz zich mee kan meten. Je geeft daarbij een vergelijking op basis van de prijs. En ik heb vraagtekens bij wat die vergelijking nou eigenlijk waard is.
Maar misschien heb ik je verkeerd begrepen, of bedoel je het anders dan je hebt opgeschreven of kan ik gewoon niet goed begrijpend lezen. Het is ook geen aanval.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Martijnst1990

Quote from: pieper on April  7, 2020, 10:16:32
nee ik heb geen foto topic ik heb ze gewoon aan het plafond gemonteerd met de orginele beugel.
Helder, thanks!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Carrol

Quote from: Martijn90 on April  7, 2020, 09:32:13
Intosurround in Eindhoven is dealer van XTZ, daar kan je vrijwel alles beluisteren.
Die geven een prima service,n paar jaar geleden een paar XTZ 99.36flr in huis gehad,een week lang, terug gestuurd en een paar zwarte besteld
Afgesproken helft aanbetalen,bij geen aankoop, krijg je het geld terug.
Als je ze wel neemt betalen zij de verzendkosten,als je ze niet koopt betaal jij de verzendkosten.
Kortom prima service van intosurround
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Martijnst1990

Quote from: Carrol on April  7, 2020, 18:34:14
Die geven een prima service,n paar jaar geleden een paar XTZ 99.36flr in huis gehad,een week lang, terug gestuurd en een paar zwarte besteld
Afgesproken helft aanbetalen,bij geen aankoop, krijg je het geld terug.
Als je ze wel neemt betalen zij de verzendkosten,als je ze niet koopt betaal jij de verzendkosten.
Kortom prima service van intosurround
Klinkt bekend! Ik heb ook alleen positieve ervaringen met ze  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG

Nou, sub is al geleverd, 6-4 besteld O0 ben benieuwd

Martijnst1990

Quote from: RonG on April  8, 2020, 14:35:47
Nou, sub is al geleverd, 6-4 besteld O0 ben benieuwd
Nice, veel plezier ermee! Enne.. een fotootje is altijd leuk :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG

Bij Deze,

in de achtergrond de oude sony welke na 16 jaar eens vervangen gaat worden :)
Straks maar eens gaan aansluiten en instellen.

Sjaak_Banaan

Nice! Ben benieuwd hoe die zich verhoudt t.o.v. jouw Klipschen...
Mijn R115SW is er niet meer, dus mogelijk is dit een leuke aanvulling op de 3x12.  :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Carrol

Quote from: RonG on April  8, 2020, 15:34:42
Bij Deze,

in de achtergrond de oude sony welke na 16 jaar eens vervangen gaat worden :)
Straks maar eens gaan aansluiten en instellen.
Welke type subwoofer is t ook weer
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

RonG

Het is de XTZ 10.17 Edge :P


Martijnst1990

Quote from: RonG on April  8, 2020, 18:23:16
Er staat op de achterkant SA-WMSP601.

Was van een 5.1 set met draadloze rear speakers. De rears en de center gebruik ik nog steeds, positive waf factor :)
Zou Carrol niet de XTZ bedoelen?  :tongue2:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

RonG


Carrol

Thx, mooie sub voor relatief weinig geld.
Ben benieuwd hoe hij jou bevalt 🤔
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

RonG

Quote from: Carrol on April  8, 2020, 20:16:00
Thx, mooie sub voor relatief weinig geld.
Ben benieuwd hoe hij jou bevalt 🤔

Ben nog het klooien met instellingen, zal ook een nieuwe meting gaan doen met de denon. Ik gebruik de EQ van de sub nu niet.

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

RonG

Quote from: Carrol on April  9, 2020, 19:55:04
En.... beetje tevreden 🤔

Tot nog toe wel, zit alleen te klooien met die auto on, hij gaat redelijk snel uit wanneer er bv iets langer conversaties zijn.

Carrol

Maar daar merk je toch niks van,als er weer n signaal komt springt hij toch weer aan
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

RonG

Quote from: Carrol on April 10, 2020, 06:49:03
Maar daar merk je toch niks van,als er weer n signaal komt springt hij toch weer aan

Hij springt soms wat laat in, er is een tijdje een rustig moment, dan komt zeg maar actie en de sub is er niet gelijk.
Denk dat ik dit beter moet afstellen op de avr, denk daar de sub harder zetten en de sub zelf war zachter oid.

Ook vervelend is het wanneer ik muziek aan heb, gewoon in de achtergrond, dan had ik de sub er graag bij. Maar omdat het zacht staat springt hij niet aan.

Mocht het met instellen niet lukken ben ik het denken om de sub op always on te zetten maar dan aan en uit schakelen met de harmony remote.
Las deze tip op het AVS forum. Moet alleen nog even uitzoeken wat ik daarvoor nog nodig heb

Martijnst1990

Quote from: RonG on April 10, 2020, 09:50:23
Hij springt soms wat laat in, er is een tijdje een rustig moment, dan komt zeg maar actie en de sub is er niet gelijk.
Denk dat ik dit beter moet afstellen op de avr, denk daar de sub harder zetten en de sub zelf war zachter oid.

Ook vervelend is het wanneer ik muziek aan heb, gewoon in de achtergrond, dan had ik de sub er graag bij. Maar omdat het zacht staat springt hij niet aan.

Mocht het met instellen niet lukken ben ik het denken om de sub op always on te zetten maar dan aan en uit schakelen met de harmony remote.
Las deze tip op het AVS forum. Moet alleen nog even uitzoeken wat ik daarvoor nog nodig heb
Ik heb ook een XTZ sub gehad, van een paar generaties terug. Daarbij had ik dezelfde ervaring, ik ben hem uiteindelijk aan en uit gaan zetten als ik hem ging gebruiken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT