Snelheid server (windows) laag

Started by AllStar, September 29, 2010, 12:43:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AllStar

Hmm, ik heb een aantal (SMB) shares op een Windows 7 installatie. Als ik een read test met de Dune (Prime 1.0) doe kom ik op slechts 5.8 MB/s. Als gevolg daarvan (?) heb ik problemen om 1:1 rips af te spelen. Vroeger had ik hier totaal geen problemen mee, ik weet niet waar dit probleem vandaan komt en hoe ik het op kan lossen.

Ik heb hier thuis een 100 Mbit netwerk. Vanuit de router (Netgear WNR2000) gaat een lange ethernetkabel naar de zolderverdieping, deze kabel is aangesloten op een 100 Mbit switch. Vanuit de switch gaan er ethernetkabels naar zowel de PC als de mediaspeler. Het is onmogelijk om zowel de PC als de mediaspeler direct op de router aan te sluiten, die switch op de zolderverdieping heb ik echt nodig om alle apparaten aan te sluiten.

Iemand tips?  ???

EJ

5,8 MByte/s (dat bedoelde je toch?) is niet zo slecht op een 100 Mbit/s netwerk, zeker niet met smb/cifs protocol. Als je niet verder dan 5,8 Mbit/s komt (of nog veel lager) is er meestal sprake van half-/full duplex issues. Dan kun je in je computer afdwingen dat een en ander vast ingesteld wordt op 100/full. In het algemeen gaat de switch dan mee.

Er lijkt niets mis met de door jou gegeven configuratie, maar heb je soms last van de firewall in je pc? Die zijn berucht...

AllStar

Quote from: EJ on September 29, 2010, 12:47:23
5,8 MByte/s (dat bedoelde je toch?) is niet zo slecht op een 100 Mbit/s netwerk, zeker niet met smb/cifs protocol. Als je niet verder dan 5,8 Mbit/s komt (of nog veel lager) is er meestal sprake van half-/full duplex issues. Dan kun je in je computer afdwingen dat een en ander vast ingesteld wordt op 100/full. In het algemeen gaat de switch dan mee.

Er lijkt niets mis met de door jou gegeven configuratie, maar heb je soms last van de firewall in je pc? Die zijn berucht...

Heb bij de instellingen van de netwerkkaart full duplex ingesteld, snelheid blijft echter hangen op 5.8 MB/s. Windows firewall staat uit . .

hifiman

En kijk anders eens of je errors ziet op je interfaces.

blue-eyes

Quote from: AllStar on September 29, 2010, 13:05:01
Heb bij de instellingen van de netwerkkaart full duplex ingesteld, snelheid blijft echter hangen op 5.8 MB/s. Windows firewall staat uit . .

Lees even de EKJ posting.

MB of Mb . . . .  factor 8.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

AllStar

#5
Quote from: Blue-Eyes on September 29, 2010, 13:25:58
Lees even de EKJ posting.

MB of Mb . . . .  factor 8.

5.8 MB/s haal ik, dus niet Mb . . dat zou wel héél erg langzaam zijn inderdaad  :blink: Maar het is dus niet genoeg om de grote rips (> 25 GB) zonder haperingen af te spelen  >:(

jowi

Misschien is het gebruik van een NFS server als van Allegro of Hanewin een optie? Ik haal 11MB/s icm de de Dune, dat is ongeveer het maximaal haalbare. Op 1 of andere manier krijg ik SMB shares nooit goed werkend, of haperend, of de rechten zijn weer eens weg of anders, er is altijd wel iets mis. Met NFS nooit problemen.

blue-eyes

#7
Betekend dat je op zo'n 50Mbit zit, 50% van het maximale. Ik heb ooit geleerd dat 80% redelijkerwijs al mooi is. Maar dat zal ongetwijfeld nu hoger liggen, 90% ?
Houden we nog een gat van 30 - 40 mbit over.....

Maar ik laat het aan de echte experts over ;)


p.s. Heb je nog andere apparatuur op je netwerk? Veel verkeer, etc.?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

AllStar

Quote from: jowi on September 29, 2010, 13:30:49
Misschien is het gebruik van een NFS server als van Allegro of Hanewin een optie? Ik haal 11MB/s icm de de Dune, dat is ongeveer het maximaal haalbare. Op 1 of andere manier krijg ik SMB shares nooit goed werkend, of haperend, of de rechten zijn weer eens weg of anders, er is altijd wel iets mis. Met NFS nooit problemen.

Allegro demo is verlopen, daar kwam ik toen niet helemaal uit. Net ven Hanewin geprobeerd, en kom nu op 8.4 MB/s!  :pompom:

Quote from: Blue-Eyes on September 29, 2010, 13:33:23
Betekend dat je op zo'n 50Mbit zit, 50% van het maximale. Ik heb ooit geleerd dat 80% redelijkerwijs al mooi is. Maar dat zal ongetwijfeld nu hoger liggen, 90% ?
Houden we nog een gat van 30 - 40 mbit over.....

Maar ik laat het aan de echte experts over ;)


p.s. Heb je nog andere apparatuur op je netwerk? Veel verkeer, etc.?

Hmm zie bovenstaande, SMB is gewoon vrouwelijk geslachtsdeel volgens mij  :sleep:

jowi

Quote from: AllStar on September 29, 2010, 13:50:40
Allegro demo is verlopen, daar kwam ik toen niet helemaal uit. Net ven Hanewin geprobeerd, en kom nu op 8.4 MB/s!  :pompom:
Grappig, hanewin is juist moeilijker en onduidelijker om in te stellen, niet alleen qua shares/rechten maar ook qua configuratie kun je daar nog wel wat aan verzieken. Het is wel gratis in tegenstelling tot Allegro... Aan allegro kun je echt niets fout doen, er valt echter ook niets te tweaken, maar mijn ervaring is dat het out of the box al maximaal is. Anyway, als het voor jou maar werkt... maar 8.4MB/s met NFS is óók nog aan de magere kant hoor. Moet beter kunnen.

hifiman

Gebruik je wel NFS over UDP ? Over TCP is namelijk net effe trager.

AllStar

Quote from: jowi on September 29, 2010, 13:58:51
Grappig, hanewin is juist moeilijker en onduidelijker om in te stellen, niet alleen qua shares/rechten maar ook qua configuratie kun je daar nog wel wat aan verzieken. Het is wel gratis in tegenstelling tot Allegro... Aan allegro kun je echt niets fout doen, er valt echter ook niets te tweaken, maar mijn ervaring is dat het out of the box al maximaal is. Anyway, als het voor jou maar werkt... maar 8.4MB/s met NFS is óók nog aan de magere kant hoor. Moet beter kunnen.

Ik zal kijken of ik nog iets kan veranderen om de snelheid te verhogen. Wil Allegro toch ook nog wel weer een keer proberen, maar weet niet of ik opnieuw een trial periode kan aanvragen . .

Quote from: Audioloog on September 29, 2010, 14:17:09
Gebruik je wel NFS over UDP ? Over TCP is namelijk net effe trager.

Ja, als ik TCP selecteer op de Dune zakt de snelheid weer enorm in  :o

EJ

Quote from: Audioloog on September 29, 2010, 14:17:09
Gebruik je wel NFS over UDP ? Over TCP is namelijk net effe trager.
Dat hangt van de implementatie af. Bij SUN^H^H^HOracle is tcp sneller. ;)

AllStar

For the record: ik heb wat settings aangepast hier en daar, en kom nu op 10 MB/s  8)

EJ

Ik op tussen de 50 en 80 MBytes/s. ;)