PA Subs, is dat wat ?

Started by addy, September 19, 2010, 15:58:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Gevonden in Duitsland, zijn deze geschikt voor HT ?
Kunnen ze het laag aan ?
Zijn niet zo duur, rond 600,- euro een flink beest.

yorkie13

Heb je een voorbeeld ?
PA kan best werken voor HT, meestal is het uiterlijk wat minder........
Maar er zijn ook mensen die een rol vloerbedekking rechtop zetten en hierin een subwoofer stoppen.
Voordeel is dat je het is het donker toch niet ziet

addy

Hoi Ralf,

Uiterlijk is inderdaad niet belangrijk, het moet een beest zijn wat je net als in de film van je stoel blaast.
Jammer dat je de moeite niet neemt om langs Tiel te komen, ik probeer overigens wel als
ik in de buurt ben je te bellen voor een afspraak bij jou thuis.
Momenteel kijk ik naar subs in duitsland en bij speakerland.
Deze PA's gaan vanaf 35 mghz, volgens mij niet laag genoeg, hebben echter wel 800 watt rms.
maar ik ga dat nog beluisteren.
En volgende week komt er iemand die beweert met 400 watt mij tevreden te stellen, ben benieuwd.

Gr Ad

vester86

vermogen zegt helemaal niks over

a) hoe het klinkt
b) hoe hard het kan

maar als je het hebt over PA subs als in: Public Adress, dan ben ik vooral benieuwd naar merk en  (overige) specs...

garmtz

Ze gaan vaak niet erg laag (vaak zelfs bewust afgefilterd in het laagste octaaf), ze klinken meestal gekleurd en gaan zonder uitzondering HARD (harder dan je ooit nodig denk te gaan hebben verwacht ik).

Trek je eigen conclusie...

yorkie13

Voor als je dat echte live gevoel in het eigen theater  :D

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


addy


bmateijsen


Staaled

Let wel, het is een passieve sub.
Moet je dus nog de prijs van versterking bij optellen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vester86

Quote from: Hipster on September 21, 2010, 08:44:04
Let wel, het is een passieve sub.
Moet je dus nog de prijs van versterking bij optellen.
mag een flinke versterker worden, en neem er dan meteen een DSP bij, kun je de EQ-curve een beetje recht trekken.... ziet er niet uit nu  :baaa:

Major_Ton

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

addy

Blijft moeilijk jongens.
Net speakerland bij me gehad, liet een 400 Watt sub horen, geluid was niet slecht (Cloverfield) maar soms
bij de erg zware klappen veel  nagerommel van de conus. Als ik dat zo goed beschrijf.
De man zei wel dat het een vrij grote lastige ruimte is om te vullen, 2 stuks zou een overkill hebben, wat dan weer goed is, denk ik.
Ga binnenkort eens bij Ralf langs, en hoop dan eindelijk eens de stap te nemen.

Als er dan nog eens iemand is die de boel goed op elkaar afregelt (vergoeding), ben ik voorlopig klaar met mijn upgrade.

Martijn M

Dutch & Dutch

gast_001

Quotemaar als je het hebt over PA subs als in: Public Adress
Public Address vind ik meer een term uit de jaren 70.
Persoonlijk vind ik dat je anno 2010 beter kunt spreken van professional audio.

vester86

Quote from: darkraver on September 23, 2010, 19:05:26
Public Address vind ik meer een term uit de jaren 70.
Persoonlijk vind ik dat je anno 2010 beter kunt spreken van professional audio.
dat vind ik niet. dat insinueert dat de audio (hifi) waarmee wij werken niet professioneel zou zijn.... bovendien is de term eigenlijk heel terecht, "geluid, gericht aan het publieke adres" aan het publiek dus...


donaldk

Quote from: darkraver on September 23, 2010, 19:05:26
Public Address vind ik meer een term uit de jaren 70.
Persoonlijk vind ik dat je anno 2010 beter kunt spreken van professional audio.

Beter Rental & Staging, bij professional audio denk je eerder aan andere zaken (categorien), zoals studio monitors, mixing panels, broadcast, enz.

donaldk

Quote from: vester86 on September 24, 2010, 01:12:54
dat vind ik niet. dat insinueert dat de audio (hifi) waarmee wij werken niet professioneel zou zijn.... bovendien is de term eigenlijk heel terecht, "geluid, gericht aan het publieke adres" aan het publiek dus...



To address is richten tot, dus niet gericht tot het openbare adres, maar gericht tot/op/naar het publiek.

gast_001

Quotedat vind ik niet. dat insinueert dat de audio (hifi) waarmee wij werken niet professioneel zou zijn.... bovendien is de term eigenlijk heel terecht, "geluid, gericht aan het publieke adres" aan het publiek dus...

Voor mij is de term "professioneel" in dit geval gelinkt aan het uitvoeren van een beroep.
Wat woonkamer-hifi derhalve met professioneel te maken heeft ?

Voor mij is de term PA (public address) een term uit de jaren 70.
Een restant uit het verleden


vester86

Quote from: darkraver on September 24, 2010, 20:03:00
Voor mij is de term "professioneel" in dit geval gelinkt aan het uitvoeren van een beroep.
Wat woonkamer-hifi derhalve met professioneel te maken heeft ?

Voor mij is de term PA (public address) een term uit de jaren 70.
Een restant uit het verleden


mja, is inderdaad wel wat voor te zeggen zo...