Kabels

Started by Robbert54, September 25, 2010, 21:07:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

Zat even te zoeken naar tips voor DIY kabels en viel me eigenlijk op hoe weinig hier over te vinden is. en  hier helemaal. dus bij deze een topic waar je alles kwijt kunt inclusief Tips & Tricks voor het zelf maken en solderen van kabels.

mijn laatste eigen werkje, 1 kabel van een paar:




hebben mensen hier nog soldeer advies? wat is nou de beste manier, behandeling, techniek enz enz??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Bart_M

Dan werkt of de zoekfunctie niet goed, of je moet wat beter zoeken. ;D

Ik denk alleen dat de meeste topics 2 jaar of ouder zijn. DIY lijkt wel een beetje voorbij...

Robbert54

Quote from: Bart_M on September 25, 2010, 22:11:02
Dan werkt of de zoekfunctie niet goed, of je moet wat beter zoeken. ;D

Ik denk alleen dat de meeste topics 2 jaar of ouder zijn. DIY lijkt wel een beetje voorbij...
nee maar ik bedoel ook een topic met foto´s en uitleg etc etc. die ben ik nog niet tegengekomen iig
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erik s.

je hebt zo te zien juweeltjes gemaakt met die W &M's.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Robbert54

Quote from: erik s. on September 25, 2010, 22:23:57
je hebt zo te zien juweeltjes gemaakt met die W &M's.
Dank je! staat idd erg goed die pluggen. wou eerst gewoon de pluggen vrijlaten maar dat paste niet eens met de kabel en de kous en de krimkous. Maar goed dat ik die staan W&M's niet heb genomen :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Dan zal ik ook nog even de mijne plaatsen in dit topic, want ik vind dat Vampire helemaal gelijk heeft...
Ik heb overigens nog een flinke upgrade die ik tegemoet ga zien, maar dat plaats ik wel in dit topic als het echt binnen is...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

erg gaaf! hoe dik is de kabel die je gebruikt hebt??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Thesoundmen

Quote from: The Vampire on September 26, 2010, 22:08:00
erg gaaf! hoe dik is de kabel die je gebruikt hebt??

Wil ook wel even graag weten  :bigsmile:

S@m

Quote from: Thesoundmen on October 25, 2010, 19:06:34
Wil ook wel even graag weten  :bigsmile:

Ik zou wel willen weten hoe de kabel (lees: mantel) er volgend jaar uitziet... ;D

Peerless Monster

Quote from: Thesoundmen on October 25, 2010, 19:06:34
Wil ook wel even graag weten  :bigsmile:

Geen idee. 1,5 cm?
Je kan er ook een transparante kous er overheen doen.
Dan blijft het mooi. Maar ik denk dat jullie te sceptisch zijn. Bij mij hangt er eentje al 2 maanden achter de versterker en ik zie er nog helemaal geen vreemde dingen....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Thesoundmen

Quote from: Peerless Monster on October 25, 2010, 19:29:25
Geen idee. 1,5 cm?
Je kan er ook een transparante kous er overheen doen.
Dan blijft het mooi. Maar ik denk dat jullie te sceptisch zijn. Bij mij hangt er eentje al 2 maanden achter de versterker en ik zie er nog helemaal geen vreemde dingen....
ah oei ik zie dat ze bezig waren over de mantel ik wou gewoon even weten wat soort kabel je genruikt hebt merk en dergelijke ?

Peerless Monster

Quote from: Thesoundmen on October 25, 2010, 19:38:46
ah oei ik zie dat ze bezig waren over de mantel ik wou gewoon even weten wat soort kabel je genruikt hebt merk en dergelijke ?

Oh belden, kemp en ga nu op zoek naar beter...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

sj0er-D

Quote from: Peerless Monster on September 26, 2010, 13:24:58
Dan zal ik ook nog even de mijne plaatsen in dit topic, want ik vind dat Vampire helemaal gelijk heeft...
Ik heb overigens nog een flinke upgrade die ik tegemoet ga zien, maar dat plaats ik wel in dit topic als het echt binnen is...


Nice! hoe was de verjaardag van Hanneke trouwens?

Peerless Monster

Quote from: sj0er-D on October 25, 2010, 19:49:42
Nice! hoe was de verjaardag van Hanneke trouwens?

Die vraag was al beantwoord in een ander topic ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Roger Black


Ejorne

Quote from: Peerless Monster on September 26, 2010, 13:24:58
Dan zal ik ook nog even de mijne plaatsen in dit topic, want ik vind dat Vampire helemaal gelijk heeft...
Ik heb overigens nog een flinke upgrade die ik tegemoet ga zien, maar dat plaats ik wel in dit topic als het echt binnen is...



Gaaf!  8)

Lijkt wel een soort waterkoeling, zo die voedingskabels...  ;D

Peerless Monster

Quote from: Ejorne on October 26, 2010, 11:00:59
Gaaf!  8)

Lijkt wel een soort waterkoeling, zo die voedingskabels...  ;D

Heeft er iemand zijn mond voorbij gepraat???
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

Quote from: Peerless Monster on October 26, 2010, 11:30:55
Heeft er iemand zijn mond voorbij gepraat???
ik heb nog wel wat van die slang liggen..  O0
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Peerless Monster

Quote from: erik s. on October 26, 2010, 11:39:24
ik heb nog wel wat van die slang liggen..  O0

Waterkoeling met electriciteit...
Hmmmmmm ;D

Ik denk dat dit soort dingen wel eens getest zal zijn ;D.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Peerless Monster on October 26, 2010, 12:31:05
Waterkoeling met electriciteit...
Hmmmmmm ;D

Ik denk dat dit soort dingen wel eens getest zal zijn ;D.

Wel offtopic, maar volgens mij heb je wel iets op de markt in de richting van audiokabels en water....ik heb een keer de bel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Iemand?

8)
Klipsch, Denon.

S@m

#20
Quote from: koosnaampje-audiofiel on October 26, 2010, 12:35:16
Wel offtopic, maar volgens mij heb je wel iets op de markt in de richting van audiokabels en water....ik heb een keer de bel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Iemand?

8)



Purist Audio Design Proteus Provectus

Peerless Monster

#21
Quote from: S@m on October 26, 2010, 12:36:22


Purist Audio Design Proteus Provectus

Nooit gehoord...
Klinkt het waterig? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Peerless Monster on October 26, 2010, 12:38:43
Nooit gehoord...
Klinkt het waterig? ;D
Worden gebruikt voor discozwemmen... ;)

Ik zal ze best een keer willen horen, maar wat is precies de techniek van deze kabels.

DIY zal in dit geval erg moeilijk worden, al hoewel er thuis altijd water is.
Klipsch, Denon.

S@m

Zit ook niet direct 'water' in, maar één of andere vloeistof wat de perfecte afscherming zou moeten zijn. De Aqueous van Purist is een goedkopere kabel en heeft een soort zand als afscherming.

Persoonlijk vind ik de weergave met deze kabels mooi, geven een bepaalde rust mee aan de muziek...