Klein (sub)woofertje voor mp3 dockingstation

Started by sandervg, September 20, 2010, 22:50:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Ik zoek eigenlijk een heel klein (sub)woofertje als aanvulling op m'n Creative Zen V Travelsound. Deze docking geeft een prima geluid in de slaapkamer, maar vanaf 150 Hz geen laag meer te bekennen. Sub hoeft niet heel laag te gaan (eigenlijk zou het meer een 'woofer' kunnen zijn) om het laag wat aan te vullen. Moet vooral klein (zeg max. zo'n 20 - 25 cm in het vierkant) en goedkoop zijn (laten we zeggen max. zo'n 100 - 150 euro). Ik weet eigenlijk niet of het actief zou moeten zijn (zit een kleine jack aansluiting op m'n docking --> ik verwacht dat er wel een versterkertje in moet zitten om er geluid uit te krijgen)

Is zoiets te koop?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Interficior

Bij het aansluiten van de jackaansluiting, verdwijnt dan niet het geluid uit de Travelsound?

Je zou eventueel een computersetje kunnen aanschaffen, dat kan al vanaf 50 euro geloof ik op 2.1 maar dan blijft er van je "travelsound" weinig meer over natuurlijk. Sterker nog, dan heb je het hele dockinggebeuren niet meer nodig. :D
Take it or lease it

sandervg

Precies! Zoek dus echt een los subwoofertje. Die kleine jack aansluiting is echt voor een losse sub, dus geluid blijft verder uit de travel sound komen. Wat zou kunnen is om een goedkoop 2.1 setje te kopen en de boxjes weg te gooien. Maar ja, als het een duur 2.1 setje is is dat natuurlijk zonde en als het een goedkoop 2.1 setje is is die sub ook niet veel ben ik bang.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

B.

Ik zou een klein Tangband woofertje kopen en die in een TL/BR kisje schroeven. Versterkertje erbij en klaar :)

sandervg

Quote from: B. on September 21, 2010, 20:30:21
Ik zou een klein Tangband woofertje kopen en die in een TL/BR kisje schroeven. Versterkertje erbij en klaar :)
Heb je suggesties waar ik hier meer info over kan vinden? Handleiding, boodschappenlijstje oid? Geen idee waar ik zou moeten beginnen en je kunt vast niet 'gewoon' een woofertje in een willekeurig kistje zetten? Iets van een crossover erbij?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

B.

Quote from: sandervg on September 21, 2010, 22:35:47
Heb je suggesties waar ik hier meer info over kan vinden? Handleiding, boodschappenlijstje oid? Geen idee waar ik zou moeten beginnen en je kunt vast niet 'gewoon' een woofertje in een willekeurig kistje zetten? Iets van een crossover erbij?

Klopt, ik zal er morgen even wat meer bij schrijven.


sandervg

Quote from: B. on September 22, 2010, 01:06:49
Klopt, ik zal er morgen even wat meer bij schrijven.
Top!! Zelfbouw is misschien (zelfs met mijn linkse handen) voor zo'n klein (minder kritisch) subje best mogelijk!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian