Jumpers

Started by Peerless Monster, September 20, 2010, 22:18:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Al heel wat jaren heb ik een kabel liggen, die ik dolgraag wil gebruiken.
Ik heb bedacht dat dit wel een mooi uitgangspunt is voor een jumper kabel.
In de weinige tijd die ik heb, ga ik deze maar eens bouwen...

Ik heb al prachtig LOK Rhodium bananen met een witte sierkous van ongebleekt katoen.
De kabel bestaat uit 13 stringen kleine coaxjes in de buitenste ring en 7 in de binnenste ring.
Allemaal stuk voor stuk verpakt in kunststof.
Ongelofelijk mooie kabel om te zien, maar enorm stug...

Kabel is bedoeld voor lage stroompjes, dus ideaal als luidspreker kabel.
Ik heb behoorlijk wat meters, dus ik kan de jumpers als product leveren ;).

Iemand die deze kabel kent?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Prachtkabel om te zien... Maar even kritisch... Waarom denk je dat deze kabel zo geschikt zou kunnen zijn voor het doel? Wat is de oorspronkelijke toepassing van dit ontwerp?

EJ

Quote from: Peerless Monster on September 20, 2010, 22:18:59

Kabel is bedoeld voor lage stroompjes, dus ideaal als luidspreker kabel.

Vergis ik me nu of vind je 5A kleine stroompjes? (even uitgaand van 200W en 8 ohm)?

Peerless Monster

Quote from: EJ on September 20, 2010, 22:28:57
Vergis ik me nu of vind je 5A kleine stroompjes? (even uitgaand van 200W en 8 ohm)?

relatief kleine stroompjes dan ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: garmtz on September 20, 2010, 22:25:28
Prachtkabel om te zien... Maar even kritisch... Waarom denk je dat deze kabel zo geschikt zou kunnen zijn voor het doel? Wat is de oorspronkelijke toepassing van dit ontwerp?

Geen idee, vond het wel een cool idee.
Wat het nut is? Niet, gewoon gek doen met een prachtige kabel...
Kan er ook een luidsprekerkabel van maken...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

EJ

Quote from: Peerless Monster on September 20, 2010, 22:32:25
relatief kleine stroompjes dan ;D
Wat is de ohmse weerstand dan van die kabel? Lijkt me nou niet bepaald erg laag...

Peerless Monster

#6
Quote from: EJ on September 20, 2010, 22:34:28
Wat is de ohmse weerstand dan van die kabel? Lijkt me nou niet bepaald erg laag...

Het zijn flinterdunne coaxjes...
Geen idee, ik heb hier ook geen multimeter liggen.
Ben hem aan het zoeken op het internet, maar jeetje das moeilijk ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

EJ

Staat er geen type ergens op het blauwe stuk? Is nogal ongebruikelijk om kabels niet van type te voorzien.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AbZ

#9
.

Peerless Monster

#10
Quote from: AbZ on September 20, 2010, 22:54:04
Handige interlink als je gaat upgraden van 5.1 naar 13.7  :wacko:
Misschien was het bedoeld voor telefooncentrales of iets dergelijks?

Nee het is een mainframe netwerkkabel.

Whahaha ik lees je bovenste opmerking pas goed.
daar had ik niet eens aan gedacht ;D! 13.7 geweldig.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Lijkt me een zeer ongeschikte kabel voor een jumper. An sich gaat het wel werken, maar je kunt met het allergrootste gemak een veel simpelere kabel bedenken die het minstens zo goed doet... Deze kabel is geoptimaliseerd voor het overdragen van spanningen (zeer lage vermogens) op extreem hoge frequenties. Jij gaat de kabel gebruiken voor relatief hoge vermogens en lage frequenties...

Peerless Monster

Quote from: garmtz on September 20, 2010, 23:01:13
Lijkt me een zeer ongeschikte kabel voor een jumper. An sich gaat het wel werken, maar je kunt met het allergrootste gemak een veel simpelere kabel bedenken die het minstens zo goed doet... Deze kabel is geoptimaliseerd voor het overdragen van spanningen (zeer lage vermogens) op extreem hoge frequenties. Jij gaat de kabel gebruiken voor relatief hoge vermogens en lage frequenties...

Kwestie van proberen lijkt me ;D
Ach is voor de fun, eens kijken of ik mijn monsters kwijt kan spelen...
(er zit nu een monster koper kabeltje tussen)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Interficior

Ik kan wel een kabeltje voor je regelen waar 4000 A piek (15 min. lang) doorheenkan? ;D
Take it or lease it

Peerless Monster

#14
Quote from: Interficior on September 20, 2010, 23:06:46
Ik kan wel een kabeltje voor je regelen waar 4000 A piek (15 min. lang) doorheenkan? ;D

Aha Camiel. Top.
Kan je ook een versterker regelen en eigenlijk een complete set die dit aankan?
4000 A, dat is nogal wat ;D Als je dat door je lijf heenkrijgt, dan ben je zo ongeveer gesublimeerd ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

EJ

Die is vast geschikter. ;)

Interficior

Quote from: EJ on September 20, 2010, 23:08:49
Die is vast geschikter. ;)
Ik weet het niet. Heeft wel denk ik ietwat last van het skineffect. Het is een "stranded" kabel maar elke strand is denk ik 3 tot 4mm². Samen is het een klomp koper van ik gok zeker 3,5 cm dik.

Het nadeel is dat voor een jumper een kleine buigstraal vaak gewenst is. Dat is bij deze ongeveer een halve meter als je hard buigt.
Take it or lease it

AbZ

#17
.

Peerless Monster

Quote from: AbZ on September 20, 2010, 23:19:02
Ik denk de effecten wel verder dan skin deep zullen gaan als PM per 4000A gesublimeerd wordt  :shaun:

Hahaha.
Maar ik ga wat proberen jongens ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BuSpu

#19
Waar komen die puntjes bij meneer AbZ nou de hele tijd vandaan? Elke keer de reply verwijderd???

Peerless Monster

Quote from: BuSpu on October 28, 2010, 12:59:42
Waar komen die puntjes bij meneer AbZ nou de hele tijd vandaan? Elke keer de reply verwijderd???

Waarschijnlijk...
Ik weet ook niet waarom hoor ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Roger Black

Leuk project, houdt je weer van de straat.

Maar Abz, doe je dat zelf? Waarom zou je dat doen, hierdoor wordt een topic onleesbaar...

phmeijer

En, had je er nog jumpers mee gemaakt?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Peerless Monster

Quote from: phmeijer on December 10, 2010, 19:34:28
En, had je er nog jumpers mee gemaakt?

Hai Peter,

Nee helaas. De Ushers waar ik het op had willen doen, zijn verkocht...
En verder heel weinig tijd momenteel...
Komt wel. Maak ik zeker foto's ;).
Alles qua audio ligt vrij stil met diy momenteel...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

phmeijer

Even rust om weer op goede ideeën te komen dan, toch? ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT