Mogelijke oplossing artifact

Started by J.A.F._Doorhof, September 27, 2003, 23:02:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Voor de mensen binnen onze kleine test groep, probeer aub het volgende.

Bevestig op de H&V kabels een 75Ohm weerstand.
Eventueel een netwerk terminator op een T-stuk.

Ik ga dit morgen testen, maar laat aub weten of dit werkt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Dat is echt een stomme oplossing als je er een 75 Ohm weerstand bij zet hou je nog maar de helft van je sync signaal over.
Of er moet zoveel rotzooi op zitten en het sync signaal moet ruim voldoende groot zijn.

Rob

Eddy

Kan je niet eens dat signaal meten met een oscilloscoop?
Meten is weten :D
Een extra 75R weerstand is zeker een no-no imho.
Syncpuls is dan slecht afgesloten, en met de kans dat je de chip buiten spec gaat gebruiken, en later de geest kan geven. En de verhouding signaal/ruis blijft juist hetzelfde, alles is dan gewoon wat kleiner. Frank heeft die mp mod. Haal die misschien eens van die radion af en hang het aan die rgbhv van de h3d2. Als het dan ok is dan weet je dat die fli2300 niet geschikt is om (lange) coax kabels aan te sturen.

Eddy


J.A.F._Doorhof

Het probleem zou zijn dat de H3DII op 5ttl uitstuurt en de Barco zou daar moeite mee hebben.
Ik ga het gewoon proberen.

Mike Parker heeft ondertussen trouwens een speciale mod voor de H3DII, die krijg ik ook als het goed is binnenkort.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Geen suxcces.
Even wachten op de MP mod

Op zich is er nu perfect naar te kijken, het is terug gebracht sinds versie 2.2a naar een pixel of 3. Maar ja we streven perfectie na  ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Het probleem word alleen maar groter als je hem met 37,5 Ohm afsluit omdat je de kabel verkeerd afsluit en op die manier de puls vervormt door het naslingeren en reflekties van de kabel.
Er zijn wel sync opschoners in de handel maar dan moet je die zelf bouwen.

Rob

J.A.F._Doorhof

Ik heb het verkeerd begrepen de bedoeling was een attenuator in de kabel te verwerken.

QuoteWhat is the sync input specs for the Barco 808. The output from the H3DII is a TTL 5V signal driven by a buffer. If the Barco doesn't like a signal that high or if the termination is too strong you could try adding a 75ohm series resistor into the H and V signals. If you are using 5 BNC cable into the projector I believe you can get a series BNC adapter that has a resistor in it. Also Known As an attenuator. Give that a try and let me know.

Chris.

Ik heb je net een link doorgemailed Rob, mischien dat je daar even naar kan kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddy

Als je een signaal correct wil attenueren moet je dat met een T of Pi weerstandsnetwerk doen. Dan is de uitgang en ingangsimpedantie correct.


Eddy

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview