SeriousCinema - Lobith/Zevenaar en omstreken

Started by Marsh, September 20, 2010, 20:35:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marsh

Dat zou ook nog mogelijk zijn ja, er zijn natuurlijk ook nog poefjes... al dienen die als voetenbankjes  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


jasjenl

Goh, zie nu pas dat er zo vlak bij mij in de buurt nog een Epson TW5000 eigenaar zit :) (woon zelf in Doetinchem)
Ik lees dat de eerste M&G al vol zit, mocht er een datum voor een vervolg bekend worden dan wil ik ook wel eens langskomen, want ik heb dan weliswaar dezelfde projector maar niet in zo'n mooie dedicated HT.

Overigens, ondanks dat ik dan 'slechts' een huiskamer HT heb wil ik ook best een keer een htforum M&G houden, als daar interesse voor mocht zijn. Zou dus in ongeveer dezelfde omgeving zijn (Doetinchem ligt vlak bij Zevenaar). Als ik mijn 2 banken in de huiskamer naast elkaar zet heb ik in totaal plek voor zo'n 6 personen (als je het niet erg vind schouder aan schouder te zitten op een bank ;)).
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Marsh

Quote from: jasjenl on October  3, 2010, 19:10:20
Goh, zie nu pas dat er zo vlak bij mij in de buurt nog een Epson TW5000 eigenaar zit :) (woon zelf in Doetinchem)
Ik lees dat de eerste M&G al vol zit, mocht er een datum voor een vervolg bekend worden dan wil ik ook wel eens langskomen, want ik heb dan weliswaar dezelfde projector maar niet in zo'n mooie dedicated HT.

Overigens, ondanks dat ik dan 'slechts' een huiskamer HT heb wil ik ook best een keer een htforum M&G houden, als daar interesse voor mocht zijn. Zou dus in ongeveer dezelfde omgeving zijn (Doetinchem ligt vlak bij Zevenaar). Als ik mijn 2 banken in de huiskamer naast elkaar zet heb ik in totaal plek voor zo'n 6 personen (als je het niet erg vind schouder aan schouder te zitten op een bank ;)).

Ach, ik heb "nog" maar 4 HT stoelen, en deze staan ook naast elkaar, dat is dus geen ramp. Maar ik ben al voorzichtig opzoek naar een extra love-seat als super sweatspot  ;D
Grappig om te lezen dat er best veel mensen in Gelderland wonen van dit forum. Je hoort het vanzelf wanneer de datums bekend zijn.  ;)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


treky22

Quote from: jasjenl on October  3, 2010, 19:10:20
Goh, zie nu pas dat er zo vlak bij mij in de buurt nog een Epson TW5000 eigenaar zit :) (woon zelf in Doetinchem)
Ik lees dat de eerste M&G al vol zit, mocht er een datum voor een vervolg bekend worden dan wil ik ook wel eens langskomen, want ik heb dan weliswaar dezelfde projector maar niet in zo'n mooie dedicated HT.

Overigens, ondanks dat ik dan 'slechts' een huiskamer HT heb wil ik ook best een keer een htforum M&G houden, als daar interesse voor mocht zijn. Zou dus in ongeveer dezelfde omgeving zijn (Doetinchem ligt vlak bij Zevenaar). Als ik mijn 2 banken in de huiskamer naast elkaar zet heb ik in totaal plek voor zo'n 6 personen (als je het niet erg vind schouder aan schouder te zitten op een bank ;)).

Hey, wat zie ik daar ?

Nog iemand met een Quadral setup ? :thumbs-up:

Die zie ik hier op het forum weinig
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Zefanja

Ik weet niet of dit alleen voor de gevestigde orde is of ook voor de newbies hier.
Had graag de bij de eerste M&G gezeten, maar helaas.
Trouwens erg grappig om te lezen dat er zo veel mensen in de buurt wonen.
Woon zelf in Wageningen, maar ben meer in Velp aangezien mijn vriendin (overigens ook in Zevenaar woonachtig geweest) daar woont.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


treky22

Heb je trouwens al datums in gedachten ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Marsh

Nog niet helemaal. Ik heb vrijdag als eerste een operatie voor de boeg, en daarna ga ik weer druk aan de slag in de HT.
Er zijn nog een aantal upgrades en akoestische zaken die ik wil aanpassen voordat ik de meeting wil laten beginnen.
Het zal niet heel lang duren, ik hoop eigenlijk ergens in november, maar dat ligt een beetje aan de komende tijd.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Zefanja

Quote from: Marsh on October 14, 2010, 00:20:29
Iedereen is welkom  ;)

Dan zou ik me beswel graag willen opgeven  :smile:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Quote from: Marsh on October 14, 2010, 01:32:23
Nog niet helemaal. Ik heb vrijdag als eerste een operatie voor de boeg, en daarna ga ik weer druk aan de slag in de HT.
Er zijn nog een aantal upgrades en akoestische zaken die ik wil aanpassen voordat ik de meeting wil laten beginnen.
Het zal niet heel lang duren, ik hoop eigenlijk ergens in november, maar dat ligt een beetje aan de komende tijd.
Is die operatie ook een akoestische ingreep? ;) :notify: Sterkte gewenst!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jasjenl

Quote from: treky22 on October  3, 2010, 19:26:32
Hey, wat zie ik daar ?

Nog iemand met een Quadral setup ? :thumbs-up:

Die zie ik hier op het forum weinig
Inderdaad, onbekend maakt onbemind wellicht? Ik ben in ieder geval nog heel tevreden met m'n Quadrals, met name omdat ik nog (qua fronts en rears) de modellen met ribbon tweeters heb.
Quote from: Marsh on October 14, 2010, 01:32:23
Nog niet helemaal. Ik heb vrijdag als eerste een operatie voor de boeg, en daarna ga ik weer druk aan de slag in de HT.
Er zijn nog een aantal upgrades en akoestische zaken die ik wil aanpassen voordat ik de meeting wil laten beginnen.
Het zal niet heel lang duren, ik hoop eigenlijk ergens in november, maar dat ligt een beetje aan de komende tijd.
En, alles goed gegaan met de operatie?
November zou voor mij waarschijnlijk wel goed uitkomen, heb dan ergens een weekje vakantie :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Marsh

Ik ben inmiddels weer wat opgeknapt  ;)
Er zijn nog een aantal upgrades die ik wil doen vóór de meeting, dus een beetje afhankelijk wanneer dit zal zijn zal ik kijken naar wat datums!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Quote from: Marsh on October 24, 2010, 14:02:26
Ik ben inmiddels weer wat opgeknapt  ;)
Gelukkig!

Quote
Er zijn nog een aantal upgrades die ik wil doen vóór de meeting, dus een beetje afhankelijk wanneer dit zal zijn zal ik kijken naar wat datums!
We horen het wel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ad6922

Ben geen HT-kenner (wel een genieter) en zou graag eens rondkijken bij anderen wat ze hebben gedaan.
Wil mogelijk volgend jaar een interne verbouwing, dat zal wel geen volledig ht-ruimte worden maar zou graag wat dingen meepikken die ik kan gebruiken.

Dus als je datums hebt en ruimte zou ik graag eens een avondje langs komen

Ronin79

Als je een film daar gaat kijken, graag niet het volume te hard.
Anders kunnen wij het hier in Zevenaar horen  ;D

@ March

Ziet er allemaal erg goed uit. Mooi man !

Marsh

Quote from: SillentWolf on February  8, 2011, 17:31:38
Als je een film daar gaat kijken, graag niet het volume te hard.
Anders kunnen wij het hier in Zevenaar horen  ;D

@ March

Ziet er allemaal erg goed uit. Mooi man !

Ik heb je in anderhalf jaar nog nooit horen klagen over herrie.. dus het zal ook met de meeting wel goedkomen.  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on February  8, 2011, 18:09:51
Ik heb je in anderhalf jaar nog nooit horen klagen over herrie.. dus het zal ook met de meeting wel goedkomen.  ;D

Nou, afgelopen zaterdag met F1 2010 hoorde ik het wel hoor  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ronin79

@ March

Daar vertrouw ik dan op.  ;)

Mocht ik toch vreemde geluiden van buitenaf horen ... dan weet ik bij wie ik moet wezen.  :P

Etiennevh

Quote from: SillentWolf on February  8, 2011, 17:31:38
Als je een film daar gaat kijken, graag niet het volume te hard.
Anders kunnen wij het hier in Zevenaar horen  ;D

@ March

Ziet er allemaal erg goed uit. Mooi man !
Kom je uit zevenaar? Ik oorspronkelijk ook! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Ronin79

Tot mijn 5e hebben wij in Arnhem gewoond, toen 11 Jaar in Duiven (toen het nog een klein dorpje was) ... en nu al zo'n
15 a 16 Jaar in (de Wereldstad  ;D ) Zevenaar.

Ik ga er waarschijnlijk ook nooit meer weg. Voor een stad is Zevenaar behoorlijk groen en best mooi.
Zoals je weet; (gelukkig) totaal anders als Arnhem  ;)

Etiennevh

Inderdaad. Ik zou er zo weer terug gaan. Mijn vrouw wilde alleen hier in de buurt (flevopolder) blijven, en die heeft gewonnen. Anders was ik lekker in Zevenaar gebleven. Fantastisch dorp. (stad)

Heb er 21 jaar met veel plezier mogen wonen! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Marsh

Quote from: Madhouse on February  8, 2011, 18:50:40
Nou, afgelopen zaterdag met F1 2010 hoorde ik het wel hoor  :D

Dat was toch geen herrie.. dat klonk als muziek in mijn oortjes.  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


ad6922

Aangezien ik zo veel mensen zie in dit forum onderwerp die bij mij uit de buurt wonen (ik kom uit Duiven) even een vraag in dit forum-onderwerp.

Ik ben op zoek naar het verbeteren/optimaliseren van mijn audiogeluid. Ik heb geen verstand van alle mogelijkheden, ben gewoon een liefhebber die graag luistert naar een goed album met goede geluidsweergave. Daarom ben ik op zoek naar iemand die meer audiofiel is dan ik en die met mij kan kijken:
- in hoeverre de huidige afstelling/opstelling van mijn set en de boxen goed is, beter kan (binnen de beperkingen van de ruimte)
- mogelijk kan meten of de set nu optimaal is afgesteld
- tips heeft om de huidige kwaliteit naar een hoger niveau te krijgen (van tips om de akoustiek te verbeteren tot betere kabels tot andere manieren van aansluiten, van verplaatsen van elementen tot aanschaf van nieuwe/aanvullende componenten).

Ik heb zelf de volgende setup:
- marantz sr8500 +dv9500 (al wordt deze sinds squeezebox bijna niet meer gebruikt)
- Dune Base 3.0
- Elac boxen (front/back/center)
- Rel Q150 subwoofer
- Squeezebox Duet


Datum/tijd volledig in overleg. Wat kan ik jou bieden (naast een gezellige avond/middag met hapje, drankje)? Heb zelf afgelopen jaar veel ervaring opgedaan met streaming van muziek en video. Ik kan je laten zien wat de mogelijkheden op dit gebied zijn.




Ronin79

Helaas kan ik je daar niet mee helpen.
Ik heb namelijk een vervelend (ongeneeslijk) probleem met mijn oren en gehoor.

Wellicht kan iemand anders uit de omgeving jouw helpen.

Misschien Madhouse (Doesburg .. hoort dacht ik bij Zevenaar) of een ander.

In ieder geval veel succes  ;)

Zefanja

Quote from: ad6922 on February  9, 2011, 14:26:02
Aangezien ik zo veel mensen zie in dit forum onderwerp die bij mij uit de buurt wonen (ik kom uit Duiven) even een vraag in dit forum-onderwerp.

Ik ben op zoek naar het verbeteren/optimaliseren van mijn audiogeluid. Ik heb geen verstand van alle mogelijkheden, ben gewoon een liefhebber die graag luistert naar een goed album met goede geluidsweergave. Daarom ben ik op zoek naar iemand die meer audiofiel is dan ik en die met mij kan kijken:
- in hoeverre de huidige afstelling/opstelling van mijn set en de boxen goed is, beter kan (binnen de beperkingen van de ruimte)
- mogelijk kan meten of de set nu optimaal is afgesteld
- tips heeft om de huidige kwaliteit naar een hoger niveau te krijgen (van tips om de akoustiek te verbeteren tot betere kabels tot andere manieren van aansluiten, van verplaatsen van elementen tot aanschaf van nieuwe/aanvullende componenten).

Ik heb zelf de volgende setup:
- marantz sr8500 +dv9500 (al wordt deze sinds squeezebox bijna niet meer gebruikt)
- Dune Base 3.0
- Elac boxen (front/back/center)
- Rel Q150 subwoofer
- Squeezebox Duet


Datum/tijd volledig in overleg. Wat kan ik jou bieden (naast een gezellige avond/middag met hapje, drankje)? Heb zelf afgelopen jaar veel ervaring opgedaan met streaming van muziek en video. Ik kan je laten zien wat de mogelijkheden op dit gebied zijn.





Ik zit in Velp, maar of ik je echt kan helpen weet ik niet :)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |