Mini-review: Crusade-Audio Electronics AP-10 monitoren (CA AP-10)

Started by Peerless Monster, September 20, 2010, 19:57:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Kennismaking

De reden van mijn bezoek aan Crusade Audio is de CA plate; zie ook het topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103809.0
Die wilde ik eens horen in mijn set, want scepsis is mijn middlename, totdat ik het zelf heb gehoord.
Maar dan... Eens in de zoveel tijd kom ik tijdens het uitvoeren van mijn hobby een audioset tegen, die lekker swingt.
De set van Crusade Audio is zo'n set. De importeur van het gerenommeerd merk NuForce laat zijn laatste nieuwe producten swingen met zijn eigen lijn van speakers: CA Electronics AP-10.
Wat een kleine giganten om deze minireview eens te beginnen met een antithese.
Zelden kom je een set tegen die van het begin tot het einde met zoveel zorg bij elkaar is gezocht door een importeur :yin-yang:. En dat is te horen!
Ik heb dan ook mijn complimenten uitgesproken. Natuurlijk het is niet perfect, maar wat wil je in zo'n setting? Perfectie? Of juist het nastreven van muziek in een woonkamersiuatie...
Music Maestro Please...

Citaat: Filosofie Crusade-Audio

QuoteHet idee voor Crusade-Audio is geboren uit onze eeuwige queeste naar een zeer mooi geluid met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.
Component na component en kabel na kabel werden uitgeprobeerd.
In deze queeste zijn we enkele voor Nederland en België unieke en zeer waardevolle producten tegengekomen.
Deze producten vielen op door hun uitstekende kwaliteiten tegen een meer dan redelijke prijs.

Rogier, eigenaar van CA Electronics timmert al een lustrum van 10 jaar aan de "audiosnelweg" in de vorm van importeur en fabrikant van allerlei (ont)koppelingszaken, connectoren, kabels, en Nuforce apparatuur.
Nu zijn er over klasse D versterking allerlei indianen verhalen, dat het minder muziekaal zou zijn...
Op de nieuwe speakers van Crusade Audio wil ik diegene uitdagen.
Ik heb heerlijk genoten van de muziek op de set van CA en ondanks het feit dat ik niet snel onder de indruk ben, zeker niet van kleinere sets, begint het te kriebelen...
Zou dit een prachtige set zijn voor in de woonkamer?

Luisteren

Waar ga je overstag? Je wordt in eerste instantie overdonderd door het laag wat uit deze relatief kleine behuizingen komt.
Hoewel het laag de vrij kleine luisterruimte kan laten vollopen, is het juist diep, doordacht en krachtig mooi gedefinieerd.
Niet té warm of wollig, zoals de meeste mensen geluid willen ervaren met een mooi gordijn vóór de speakers gehangen, zoals B&W vaak wordt bestempeld, maar lekker gedefinieerd, strak en levendig.
Overigens is de luisterruimte zo gecreëerd, dat het een soort van huiskamer setting lijkt.

Daar waar je het filterwerking bij speakers hoort of zelfs de klankkast van de speaker, verdwijnt het technisch luisteren en hoor je wat je wil horen. Muziek.
Ik mis microdetails en het geluid kan soms wat nasaal overkomen met complexe muziek, zoals mijn Eels CD (Live at Town hall) die ik had meegenomen.
Onze Mr. E spuugt erop los in zijn muziek.
In combinatie met de NuForce had ik het idee, dat E. verkouden was, zonder te snotteren.
E. spuugde me niet onder met zijn smerige sigarenrooksputum, maar bleef wat verkouden staan swingen.

Ondanks dat de microdetails niet helemaal uit de verf komen, is het muziekaal, waar ik muziek lekker tappend met de handjes en voetjes, bijna dansend heb beluisterd.
Echt dansmuziek is het gelukkig niet, anders had ik een slechte aan Rogier gehad, vermoed ik ;).

Wat ik verder nog ter tafel wil brengen is de natuurlijkheid, waarmee muziek wordt weergegeven in de set en de gemakkelijkheid, waarmee een mooi, strak en gemakkelijk geluidsbeeld wordt neergezet.
Rust is een sleutelwoord in deze. Rust was ook het eerste wat opviel in de set, toen ik de luisterruimte binnenliep.
Helaas nemen de AP-10 niet waar, wat mijn Ushers wel doen in het laag en in het verre hoog.
Maar stel je strakke eisen vanwege een Wife Acceptance Factor, dan kan je je speaker hebben gevonden.
Geef deze speakers een luistersessie en je zal versteld staan dat er ondanks dat alles al is uitgevonden, dat je deze klank, dit geluid nog niet zo hebt mogen ervaren voor muziek.

Naast de aangename klanken van de AP-10, is ook de afwerking top!
De facetten die duidelijk te zien zijn op de zwart-wit foto die ik in dit topic heb geplaatst, maken de speaker zoals hij is: strak.
Wellicht de kleur van de conus (lijkt een soort van goud), maakt het een hele sjieke stel. De afwerking van de zwarte pianolak is erg hoog.
Zo hoog dat het een crime is om foto's te nemen, zonder de facetten te doen verbleken.
Glanzend als een spiegel, staan ze daar te pronken. Rogier mag zich met recht trots noemen op deze aanwinsten in zijn assortiment...
Weliswaar uit eigen keuken, maar je ziet en hoort de jarenlange ervaring in het audiogebeuren...

Ben ik overstag gegaan?
Natuurlijk niet. Naast de gebruikelijke geldkwestie en puur dat ik blij ben met mijn set, ga ik niet zo maar wisselen van klank.
Jaren van experimenteren in mijn set, met de afgelopen jaren minimale veranderingen en dus ook verbeteringen...
Mijn vrouw ziet me al aankomen met zulke kleine speakers in vergelijking met mijn Ushers van 123 centimeter hoog.
Probeer dat maar eens te verkopen bij je conservatieve nieuwbakken vrouw... ;D
Daarom ben ik weer huiswaarts gekeerd met de Crusade-Audio dempingsplaten.
Ik ben benieuwd wat die gaan doen in mijn set.

Dank
Dank je wel Rogier voor de leerzame en muzikale middag.
De reden van mijn bezoek was het kennismaken en ophalen van de CA-dempingsplaten in topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103809.0
Maar ik heb wel even mogen genieten van je nieuwe speakers en van de NuForce set.
Naast onze ontmoeting ben ik een mooie audio-ervaring rijker.


Crusade-Audio set:
Speakers: CA Electronics AP-10 - 2800 euro per set van 2
CD speler: NuForce CDP-8 - 1450 euro
Voorversterker: NuForce P-8S -1650 euro
Eindversterkers: NuForce reference 9SE V3 (2 x mono) - 2500 euro per stuk

Tweaks:
CA Plate - 625 euro per stuk (lees 5 componenten = 5 stuks).
Vibrapod onder de dempingsplaten - 33 euro per set van 4

Kabels:
Interlink cd speler naar voorversterker: Twisted Pair Designs Reference Quest - 655 euro per paar
Interlink voorversterker naar eindversterker: Twisted Pair Designs Foundation XLR - 115 euro per paar
Speakerkabels: Twisted Pair Designs Ascent - 285 euro per paar
Power cords: Twisted Pair Designs - 435 euro per stuk

Kortom 17,5 mille voor de complete set, maar dan ben je ook klaar...

Reclame voor Sponsor
Voor meer informatie kijk op www.crusade-audio.nl of www.ca-electronics.com
U kunt ook bellen of mailen;
0575-545656 of [email protected]

Voor meer info omtrent de speakers AP-10 van CA Electronics, kan je surfen naar: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102682.0

Technische details:
Afmetingen: 22cm breed x 24,5 cm diep x 35,5 cm hoog.
Gewicht: 6,2 Kilo
Maximum belastbaarheid: 70 watt
Frequentierespons: 43-23.000 Hrz @ -3 Db
Gevoelligheid: 88 Db @ 1 watt/1m
Impedantie: 6 ohm
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Nog wat sfeer/apparatuur foto's.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Rogier met de CA-Plate in het midden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Nieuw product van Crusade (zie topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103711.0):
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

als ik een keer in de buurt van Zutphen ben.... Rogier lijkt me iemand die zeer serieus bezig is met audio...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on September 20, 2010, 20:35:41
als ik een keer in de buurt van Zutphen ben.... Rogier lijkt me iemand die zeer serieus bezig is met audio...

Een gedreven persoon, die rustig kan uitleggen wat de verschillende aspecten van koppelen of ontkoppelen in jouw set teweeg zullen brengen, Frank ;).
Dit gaat verder dan je Finite pootjes...
Ik ben benieuwd wat de CA Cones doen in jouw set en die zijn een stuk goedkoper dan je Finites...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rogiervh

Leuke Review!  Bedankt!

Quote from: frank2 on September 20, 2010, 20:35:41
als ik een keer in de buurt van Zutphen ben.... Rogier lijkt me iemand die zeer serieus bezig is met audio...

Thank's!

Je bent van harte welkom om eens wat te beluisteren/zien en om eventuele vragen beantwoordt te krijgen.

Er is bij ons altijd wel wat nieuws te zien/beluisteren, en vaak kun je ook ontwerpen in verschillende stadia zien. Er staan nu nog 2 nieuwe producten op de plank (naast de in-wall).

Gr.  Rogier

frank2

staat onder img 116 hierboven die CA cones? Hebben die hetzelfde effect als ceraballs?  Ik heb (helaas misschien) al ceraballs besteld voor mijn Oppo, vv en HT versterker. Maar onder de Belles eindversterker zit nog niets, ding weegt ongeveer 23 kg.

Nu is Zutphen vanuit Almelo niet zo ver weg.... dus als ik de Ceraballs heb (zijn nog niet binnen) dan zou ik graag willen weten wat de CA cones kunnen betekenen onder mijn eindversterker
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on September 20, 2010, 21:11:56
staat onder img 116 hierboven die CA cones? Hebben die hetzelfde effect als ceraballs?  Ik heb (helaas misschien) al ceraballs besteld voor mijn Oppo, vv en HT versterker. Maar onder de Belles eindversterker zit nog niets, ding weegt ongeveer 23 kg.

Nu is Zutphen vanuit Almelo niet zo ver weg.... dus als ik de Ceraballs heb (zijn nog niet binnen) dan zou ik graag willen weten wat de CA cones kunnen betekenen onder mijn eindversterker

Yep die witte keramisch cones...
Ik denk dat Rogier je daarmee kan helpen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

solitaire

Quote from: frank2 on September 20, 2010, 21:11:56
staat onder img 116 hierboven die CA cones? Hebben die hetzelfde effect als ceraballs?  Ik heb (helaas misschien) al ceraballs besteld voor mijn Oppo, vv en HT versterker. Maar onder de Belles eindversterker zit nog niets, ding weegt ongeveer 23 kg.

Nu is Zutphen vanuit Almelo niet zo ver weg.... dus als ik de Ceraballs heb (zijn nog niet binnen) dan zou ik graag willen weten wat de CA cones kunnen betekenen onder mijn eindversterker

Leuk te lezen, dit stuk over de AP-10's ! Volgens mij zouden ze mij wel aanstaan.

Misschien kan Rogier iets toelichten over de diffusors in de kast en de uitwerking ervan op bv. de genoemde microdetails en nasaalheid (nasaliteit ?) van de speaker ? Zelf gebruik ik ook diffusors achter de breedbander in de topkast van mijn FAST's, en heb oa. gemerkt dat in de afstemming er een balans lag tussen de mate van nasaalheid en gradaties afbakening van / energie in weergavedetails (en ze waren een Royal PITA om af te stemmen ...).


@ Frank: Om een indruk te krijgen van de Cones voor je er zelf naar gaat luisteren kan je bv. een post van mij erop na slaan. (is dat netjes, naar jezelf verwijzen ...?)


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Peerless Monster

Quote from: solitaire on September 20, 2010, 22:31:24
Leuk te lezen, dit stuk over de AP-10's ! Volgens mij zouden ze mij wel aanstaan.

Misschien kan Rogier iets toelichten over de diffusors in de kast en de uitwerking ervan op bv. de genoemde microdetails en nasaalheid (nasaliteit ?) van de speaker ? Zelf gebruik ik ook diffusors achter de breedbander in de topkast van mijn FAST's, en heb oa. gemerkt dat in de afstemming er een balans lag tussen de mate van nasaalheid en gradaties afbakening van / energie in weergavedetails (en ze waren een Royal PITA om af te stemmen ...).


@ Frank: Om een indruk te krijgen van de Cones voor je er zelf naar gaat luisteren kan je bv. een post van mij erop na slaan. (is dat netjes, naar jezelf verwijzen ...?)


W.

De Cones zijn echt een hele mooie upgrades.
Zit er zelf ook aan te denken om ze aan te schaffen, al is het maar voor de HT set...
Gewoon zwart verven ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rogiervh

Quote from: solitaire on September 20, 2010, 22:31:24
Leuk te lezen, dit stuk over de AP-10's ! Volgens mij zouden ze mij wel aanstaan.

Misschien kan Rogier iets toelichten over de diffusors in de kast en de uitwerking ervan op bv. de genoemde microdetails en nasaalheid (nasaliteit ?) van de speaker ? Zelf gebruik ik ook diffusors achter de breedbander in de topkast van mijn FAST's, en heb oa. gemerkt dat in de afstemming er een balans lag tussen de mate van nasaalheid en gradaties afbakening van / energie in weergavedetails (en ze waren een Royal PITA om af te stemmen ...).


@ Frank: Om een indruk te krijgen van de Cones voor je er zelf naar gaat luisteren kan je bv. een post van mij erop na slaan. (is dat netjes, naar jezelf verwijzen ...?)


W.

De Diffusor achter in de kast gaf zowel hoorbaar als meetbaar een beter resultaat. Met name het gebied rond de 3000 hrz veranderde, en stemmen kwamen daardoor ook meer naar voren. De diffusor is zo ontworpen zodat hij precies zijn werk doet in het gebied waar de gebruikte unit een dipje heeft zitten. Op het hoog was er niet of niet echt een verschil, zowel meetbaar als hoorbaar.

Je mag weten dat dit uitvogelen erg veel tijd heeft gekost, maar dan heb je ook wat ;D We wilden koste wat kost geen filtering in de signaalweg.

Het nasale zit voor een groot deel in de ruimte, we hebben ook fabrieksmodellen speakers doorgemeten in die ruimte, op dezelfde plek, op dezelfde apparatuur en bekabeling, en die waren zowel wat klank betreft rond de hoge-middetonen minder aanwezig, als meetbaar iets minder aanwezig. Dit kan wel het een en ander verklaren. Als ik even tijd heb dan moet ik de ruimte zelf eens gaan tunen/aanpassen. Bij luisteren op andere plekken heb ik dit dus ook niet teruggehoord.

Het echte hoog is bij een breedbander eigenlijk altijd iets minder "aanwezig" dan bij een meerwegsysteem met een tweeter. De gebruikte unit gaat tot hoog genoeg door in ieder geval, maar het hoog komt er met name anders uit dan bij een meerweg systeem. Een full range klinkt hoe dan ook anders dan een meerweg systeem.  Nu zul je dat na even wennen niet meer zo missen, want je krijgt er erg veel muzikaliteit voor terug.

Een optie is natuurlijk altijd om er een supertweeter erbij te zetten.

frank2

Quote from: solitaire on September 20, 2010, 22:31:24
Leuk te lezen, dit stuk over de AP-10's ! Volgens mij zouden ze mij wel aanstaan.

Misschien kan Rogier iets toelichten over de diffusors in de kast en de uitwerking ervan op bv. de genoemde microdetails en nasaalheid (nasaliteit ?) van de speaker ? Zelf gebruik ik ook diffusors achter de breedbander in de topkast van mijn FAST's, en heb oa. gemerkt dat in de afstemming er een balans lag tussen de mate van nasaalheid en gradaties afbakening van / energie in weergavedetails (en ze waren een Royal PITA om af te stemmen ...).


@ Frank: Om een indruk te krijgen van de Cones voor je er zelf naar gaat luisteren kan je bv. een post van mij erop na slaan. (is dat netjes, naar jezelf verwijzen ...?)

W.

Dank, ik houd het even in optie, totdat de stroom hier oke is en de ceraballs er zijn. Lijkt mij voor mijn eindversterker een goede optie
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

yorkie13

Leuke review over deze zeer fraai afgewerkte breedbanders.Echt helemaal van deze tijd de pianolak.

Ik denk ook zeker dat er een markt is voor de inbouw variant.
Zelf volop aan het DIY en met Fostex breedbander en dan op een buizenversterker, en dat nasale is zeker herkenbaar.
Een supertweeter is zeker een toevoeging naar mijn , zie onderstaande test luidspreker.
Het hoog komt er op 10 khz bij.

ik wil een dergelijke set mica cones wel testen onder cd speler, voorversterker of Wadia ipod dockinkstation.
Ik neem aan via de webstore te bestellen ?

Rogiervh

Quote from: RA SUBS on September 21, 2010, 13:03:12
Leuke review over deze zeer fraai afgewerkte breedbanders.Echt helemaal van deze tijd de pianolak.

Ik denk ook zeker dat er een markt is voor de inbouw variant.
ik wil een dergelijke set mica cones wel testen onder cd speler, voorversterker of Wadia ipod dockinkstation.
Ik neem aan via de webstore te bestellen ?

Thank's!

Je kunt ons wel bellen of mailen voor info over verkoop plaatsen. Volgens mij heeft forum sponsor hifisupply ze ook :-) De cones zijn 35 euro per set van 3.

[email protected]  of 0575-545656

Peerless Monster

De CA-platen zijn weer bij Rogier. Helaas ;D.
Maar ik mocht de AP-10's weer luisteren, aangezien de AP-10 weer onder handen zijn genomen door Rogier.
Naar ik begreep zijn er veranderingen geweest in het diffusie schema dat in de achterkant van de speaker zit gebouwd.
Wat het klankmatig voor effect heeft gehad is zeker goed en ook makkelijk te horen.
De stemmen komen wat meer naar voren (duidelijk 1 meter oid) en de ruimtelijkheid is weer wat toegenomen.
Doordat het upfront geluid nog beter omlijnd is, zijn details ook beter waar te nemen. De microdetails die mijn (inmiddels ex-) Ushers lieten horen, kunnen de de AP-10's niet laten horen, maar neemt dat het gevoel van muziekiliteit weg? Nee integendeel, je wordt meer meegezogen in het geheel van tonen. Impressive!!
Het zijn vaak minimale aanpassingen die tot iets grotere verbeteringen leiden en in dit geval maakt het de speaker nog meer af.

Kortom: geef deze jongens een luistersessie bij je strooptocht naar de ideale speaker!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

ik heb ze gisteren ook nog even beluisterd. Je kunt uren lang naar deze speakers luisteren zonder luistermoe te worden. Rust, een muzikale flow. dat is wat ik ze mee wil geven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Quote from: frank2 on October 26, 2010, 10:10:43
ik heb ze gisteren ook nog even beluisterd. Je kunt uren lang naar deze speakers luisteren zonder luistermoe te worden. Rust, een muzikale flow. dat is wat ik ze mee wil geven.

Mijn ervaring is dat luistermoeheid veelal veroorzaakt wordt door upfront weergevende luidsprekers die veel detail laten horen...

Quote from: Peerless MonsterDoordat het upfront geluid nog beter omlijnd is, zijn details ook beter waar te nemen.

Peerless Monster

Quote from: S@m on October 26, 2010, 11:16:42
Mijn ervaring is dat luistermoeheid veelal veroorzaakt wordt door upfront weergevende luidsprekers die veel detail laten horen...


Hmmm bij mij bij aggressief of zelfs schel klinkende speakers.
maar ook bij speakers waarbij je te goed moet luisteren om uberhaupt details te beluisteren.
Lijkt mij ook bij jou denk ik Dick ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rogiervh

Net voor de kerst hebben we nog een interessant nieuwtje,

De AP-10 heeft nu andere custom made units, waardoor het laag verbeterd is, en het top-hoog ook meer aanwezig is.

Door deze verbeteringen heeft de AP-10 dan ook een betere ruimtelijke afbeelding gekregen, en geeft meer impact in het laag.

Dezelfde unit komt nu ook in de IW-10, wij hebben op de levering van de nieuwe custom made units gewacht met de introductie, welke officieel in de eerste maand van het nieuwe jaar plaats gaat vinden! Stay Tuned!