schotelantenne en decoder hulp gevraagd

Started by avdb, September 20, 2010, 17:12:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

avdb

hoi, ik huur sinds kort een studio waarin aansluiting is voor de schotelantenne op het dak (astra1,2..) en ik zou nog een decoder nodig hebben zegt de eigenaar, ik heb nog een digibox van telenet liggen, kan ik dat daarvoor gebruiken, of is dit onzin? Ik weet er echt niets van :music:

bigbro

Dat lijkt me niet.  Ik weet niet hoeveel kennis binnen dit forum hieromtrent beschikbaar is, maar je kunt wellicht het best je licht eens op doen bij satellietforum.com. Daar krijg je alle hulp die je nodig hebt. 1 Ding kan ik je bijvoorbaat al zeggen. Er kleven nogal wat voor- en nadelen aan tv kijken via de satelliet. Wanneer je onbezorgd tv wilt kijk en zo min mogelijk gezeur neem dan kabeltv. Ben je bereid je een beetje te verdiepen in satellietontvangst en op de koop toe te nemen dat je soms wat technische handelingen moet verrichten dan is satelliettv erg leuk. 1 Tip alvat: ga je voor satontvangst, laat je dan niet een ontvanger van Philips (eigenlijk nu Pace) aanpraten. Dit zijn ontvangers die standaard bij het pakket van Canal Digitaal zitten. Je gaat daar een hoop ergernis van krijgen. Canal Digitaal heb je nodig om de gebruikelijke zenders te kunnen ontvangen.

Succes

frank2

Ik heb al jaren sat ontvangst, er kleeft maar 1 nadeel aan sat ontvangst, bij harde regenbuien kan het beeld soms even wegvallen. En als je een goede ontvanger koopt, bijv. Technisat S1 heb je nooit geen problemen. (er komt bij dit type nog wel een CI module bij die kan van canal digitaal zijn werkt perfect+ een kaart van CD)
Wel zijn er veel voordelen: de prijs 10 euro p/mnd voor alle gebruikelijke zenders, veel heel veel gratis zenders.
Als je meteen een goede schotel neemt zorg er dan voor dat astra 1+3 en 2 te ontvangen zijn, alle engelse zenders (publiekzenders) zijn gratis te ontvangen, veel filmkanalen, BBC 1+2+3+4 en ITV en natuurlijk BBC HD en ITV HD
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bigbro

Frank heeft deels gelijk. Zijn ontvanger is best goed. Zelf gebruik ik de Clarketech 5000+. Deze heeft een goede technische ondersteuning. Die heb je nodig omdat er nog al eens iets wijzigt aan instellingen of beveiligingssystemen. Als je dan niet de weg weet zit je dagen zonder tvsignaal. Voor de installatie kun je het best iemand laten komen met professionele apparatuur. Ik heb het ooit handmatig geprobeerd en dat lukte wonder boven wonder maar we spreken over verschuivingen van de schotel van enkele milimeters die een hemelsbreed verschil kunnen maken.

Frank heeft gelijk dat je met de schotel veel plezier kunt hebben. Je kunt afhankelijk van je installatie massa's zender ontvangen en je leert er ook nog wat van.

Groet,

Bigbro

curl

Kijk eens op   http://www.sat4all.com/forums

Dat is het forum voor satellietontvangst...

celerontje

Geef gewoon even concrete hulp, jongens!

Je hebt nodig:
Een satellietontvanger, een TV Vlaanderen smartcard en eventueel een CAI. (waar je smartcard ingaat)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

SpeedyAndré


Een CAI  ???
Zeg dan liever niks  :-\ :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp


millon

Quote from: bigbro on September 20, 2010, 17:34:40
Dat lijkt me niet.  Ik weet niet hoeveel kennis binnen dit forum hieromtrent beschikbaar is, maar je kunt wellicht het best je licht eens op doen bij satellietforum.com. Daar krijg je alle hulp die je nodig hebt. 1 Ding kan ik je bijvoorbaat al zeggen. Er kleven nogal wat voor- en nadelen aan tv kijken via de satelliet. Wanneer je onbezorgd tv wilt kijk en zo min mogelijk gezeur neem dan kabeltv. Ben je bereid je een beetje te verdiepen in satellietontvangst en op de koop toe te nemen dat je soms wat technische handelingen moet verrichten dan is satelliettv erg leuk. 1 Tip alvat: ga je voor satontvangst, laat je dan niet een ontvanger van Philips (eigenlijk nu Pace) aanpraten. Dit zijn ontvangers die standaard bij het pakket van Canal Digitaal zitten. Je gaat daar een hoop ergernis van krijgen. Canal Digitaal heb je nodig om de gebruikelijke zenders te kunnen ontvangen.

Succes
Ik kijk met de Pace.
En die werkt  :clapping:

Hiervoor had ik kabel van UPC.
En dat was :(

curl

Quote from: celerontje on September 20, 2010, 22:46:21
Geef gewoon even concrete hulp, jongens!

Je hebt nodig:
Een satellietontvanger, een TV Vlaanderen smartcard en eventueel een CAI. (waar je smartcard ingaat)

Zit de TS in vlaanderen dan?
Zit je in Nederland dan heb je voor de Nederlandse zenders een kaart van Canaldigitaal nodig, alsmede een  Common Interface (CI) die in de decoder gaat, waar dan weer de kaart ingaat.
Er zijn ook decoders waarbij de CI niet nodig is, zoals bv de Dreambox, daar kun je de kaart rechtstreeks insteken zonder CI.

Verder moet je kijken wat je wilt uitgeven voor een decoder, en of je wel of geen HD zenders wilt ontvangen,

Ikzelf heb de Dreambox 800, die heeft erg veel mogelijkheden, vooral omdat er voor de Dreambox veel software wordt ontwikkeld, wat je allemaal kan downloaden en updaten.
De Dreambox is erg leuk en geeft een bijzonder fraai beeld, maar je moet je wel een beetje in de materie gaan verdiepen,
daarbij is het www.sat4all.com/forums een zeer goede hulp.

bigbro

Je moet sowieso een HDontvanger kopen. Alle zenders worden omgeschakeld naar MPEG4 en dat betekent dat je straks niets meer kunt ontvangen wanneer je een ontvanger hebt die daarvoor niet geschikt is. Een HDontvanger is dat wel. Bovendien is het beeld ook vele malen beter, mits je een goed scherm gebruikt.

jantje112

Koop een dreambox, dan heb je met wat gehobby ook gelijk het nederlandse en franse pakket inclusief hun uitbreidingen :)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bigbro

Quote from: jantje112 on September 21, 2010, 13:01:43
Koop een dreambox, dan heb je met wat gehobby ook gelijk het nederlandse en franse pakket inclusief hun uitbreidingen :)

Wanneer je nog leek bent in de satellietwereld lijkt me een dreambox nu niet het beste advies. Overigens vraag ik me af of avdb nog wel naar zijn eigen vraag kijkt. Ik heb hem nog niet zien reageren.

jantje112

Dreambox is een vrij gebruiksvriendelijke opstelling. Mits je natuurlijk alles ingesteld hebt staan. Zelf met cams gaan kl*ten lijkt me ook niet voor de beginner inderdaad.