Mac 24'' scherm aan te bevelen?

Started by BramD, September 20, 2010, 13:33:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BramD

Vraagje.

Mijn vriendin komt binnenkort over uit het buitenland en zit in de grafische media. Die werkt dus alleen met Apple producten. Nu hebben we al apple macbooks, maar missen we een scherm. Is de meerprijs van Apple echt te rechtvaardigen voor zo'n scherm tov een ander merk?

Ik besef dat je deels betaald voor het appeltje achterop...

Hanky Panky

De 24" staat (sinds vandaag?) niet meer op de Apple site....

Ik heb onlangs een Dell 2410-U(ltrasharp) gekocht voor 440 ex btw + een Soundbar van 3 tientjes.
De 24" Apple schijnt marginaal beter te zijn maar om daar dan zo'n prijsverschil (ca. 200 euro) voor te rechtvaardigen dat lukte mij niet.

De Dell heeft overigens ook een displayport naast hdmi, usb, cardreader etc
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

marc81

Volgens mij is het met name belangrijk dat de apple's een betere kleurweergave heeft tov. bv een Dell. De dell heeft een zogenoemde TN-panel en deze is niet echt aan te bevelen voor de grafische mensen onder ons. Kijk voor de gein is bij een betere fotozaak naar EIZO/NEC schermen. Contacteer eventueel Frank (van dit forum) eens hij heeft hier veel verstand van.

groeten

CineSmurf

Quote from: Hanky Panky on September 20, 2010, 13:53:30
De 24" staat (sinds vandaag?) niet meer op de Apple site....

Ik heb begrepen dat de 24'' en 30'' er inderdaad uitgaan en zijn vervangen door een 27''.

Zie ook deze: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101687.msg1725822#msg1725822
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

BramD

Ik zag de 27'' inderdaad al staan maar de 24 ook. dat was vorige week nog, das dan snel gegaan zoals altijd bij apple. Now you see it now you don't. Denk niet dat ikde prijs voor die 27" kan rechtvaardigen, zal eens kijken naar alternatieven.

Thx

Hanky Panky

Quote from: marc81 on September 20, 2010, 14:02:39
Volgens mij is het met name belangrijk dat de apple's een betere kleurweergave heeft tov. bv een Dell. De dell heeft een zogenoemde TN-panel en deze is niet echt aan te bevelen voor de grafische mensen onder ons. Kijk voor de gein is bij een betere fotozaak naar EIZO/NEC schermen. Contacteer eventueel Frank (van dit forum) eens hij heeft hier veel verstand van.

groeten

Mijn Dell heeft een H-IPS paneel hoor  ;)

en alle andere 2410 U (of U2410) schermen ook wel denk ik  :)

Ze maken ook nog een budget exemplaar in 24 inch, die zal wel een TN panel hebben denk ik?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000