eerste luister ervaring duntech luidsprekers

Started by superleo7, September 20, 2010, 09:20:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Kijk je dan weer alleen naar de voet, dan zijn ze qua vloeroppervlak bijna gelijk. ;-)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

superleo7

Ik heb de Duntech Souvereign met Pass Labs (ws de X350) en een Tact RCS2.0S (room-correction)

Ik zie dat jij met tact voor versterker heb. Ik heb die ook gehad was alleen een technisch probleem toen mee en heb ik weer terug gegeven aan de winkel.
Maar naar die ervaring met de tact ben ik toch weer naar dat RP gegaan.
Het maakt je zo flexible dat ik erg prettig vind.

Zonder deze versterker had de speaker niet gekund.
Dan krijg je met sommige muziek net even teveel laag.
Ik denk dat het zo gemakkelijk klingt door dat de versterker het laag wat moet af zwakken waardoor de versterker het gemakkelijk krijgt.
Ook zijn de speakers met een gevoeligheid van 90 db makkelijk aan testuren.
Veel mensen vinden wat van dit systeem met Room perfect maar na jaren ervaring en heel wat versterkers verder van buis tot klasse A en de nodige kabels cardas colden reference en de duurste Kimber en siltech om het geluid te optimaliseren kan ik niets anders zeggen dat zo,n RP versterker het meest mooie doet in een gemiddelde huiskamer met al zijn gebreken.

Uiteindelijk zal elk systeem hoe duur dan ook net niet het echte zijn. Het blijft een compromis ook al heb je de beste match gevonden.
Het is wel leuk om de waarheid zien te benaderen zodat je de beleving heb dat je erbij bent.
Ik ben weer een stap dichter bij in mijn beleving ::)

Kjelt

Feli! Ik ben vanaf het begin af aan al Duntech fan, alleen dit soort formaten krijg ik hier het huis niet binnen.   :(
Ik heb sinds begin 90er jaren met de kleine Duntech Viscount D100 gespeeld en sinds begin dit jaar heb ik de Duntech Viscount D200 speakers in mijn set staan, ze hebben wel wat vermogen nodig echter toch een hoog rendement. Ik vind ze met vrouwenstemmen helemaal het einde. Alleen de naam, niemand kent het en het klinkt cheapo maar dat waren ze zeker niet, hele dure speakers voor de echte liefhebber. Wist je trouwens dat Duntech ooit de beste speaker ter wereld heeft gebouwd? Ze zijn niet vergevingsgezin, als het bronmateriaal een foutje heeft dan hoor je dat. http://www.duntech.com.au/

Kjelt

Hey grappig ik zie nu dat je dezelfde Duntech Design serie hebt, de speaker rims kwamen me al zo bekend voor  :D
Alleen heb jij dan meteen de grootste uit de serie en ik heb de kleinste twee  :D
http://www.duntech.com.au/english/products/design-series/

superleo7

Ik heb de quote knop niet gebruikt maar ik heb dus niet de pass x350.

Acoustat zijn ook erg forse speakers met een erg mooi geluid.
Ik mis soms (afhankelijk wat voor muziek) de dynamiek het op je afgevuurd van geluid.
Je hoort alles op de vliezen maar als je bv een gitaar hoord dan krijg je bij een dynamisch systeem een wat gerichter geluid wat dynamischer lijkt.
Ik heb bv de avantgarde solo gehad en die was helemaal extreem hier in.
Het werd werkelijk op je afgevuurd.

De duntech doet je wel het idee geven dat je naar een electrostatiche luidspreker luisterd ivm de grootsheid van het geluid en ook even goed erg veel detail maar dan anders.
Voor stem weer gave is mijn martinlogan en referentie ik heb ook De cls gehad en die was daar helemaal super in.
Deze speaker benadert de logans.
Met vliezen heb je alleen dat de zangers en zangeressen wat grotere monden hebben tov conus systemen, die zijn iets bescheidener in het afbeelden van de grote van de stemmen .
Maar ik kan begrijpen dat mensen vliezen het mooiste vinden maar dan zeker wel de grote systemen.

superleo7

Nou we zijn een kleine week verder en al weer heel wat luister uurtjes ;D

Meestal vallen dingen pas na een aantal dagen op als je heel wat muziek de revu laat passeren.

Dat is nu ook het geval.
Wat valt me nu op?
Ze zijn in 1 woord geweldig :P
Ik kan wel zeggen dat ik na 1 week luisteren nog nooit een speaker heb gehad waar bij ik iets had van dit vond ik bij die speaker mooier.
Of ik nu oude mono opname's of dunne opname's draai het klingt allemaal lekker.
Goede opname's klinken super.
Gister wat muziek van clannad clapton  lee Hooker satriani pink floyd gedraaid.
Dit klingt zo echt. Lee hooker zit voor je gevoel fysiek aanwezig in de kamer. ::)

De ruimte weergave en lucht om alles heen geef je het gevoel dat je ook in die zelfde ruimte zit.
Ik vind het laag van deze boxen super.
Van diep naar midlaag is zo mooi aanwezig.
Elk bas loopje hoor je appart.
Nummers met bas gitaar klinken erg realistisch.
Kan ik nog verbeteren?
Ja een zeer grote ruimte om de speakers de ruimte tegeven die ze eigenlijk moeten hebben.
Maar ondanks mijn ruimte wat beperkt is heb ik dankzij de lyngdorf nog nooit zo'n compleet geluid gehad. ;D

chansig

Ik lees een beetje tussen de regels door dat je toch wel tevreden bent ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Sjaudio


Former member 78

Wat een grote speakers zeg!
Daar zijn mijn Ushers klein bij ;D

Mooi ook om te lezen, dat je er zo happy mee bent!

superleo7

Ja ik ben zeer tevreden ;D

Ik denk als ik weer wat anders wil dat het voor mijn smaak moeilijk word.
Dit komt mede door mijn brede muziek keus.

Wil niet zeggen dat ik andere speakers niet mooi vind want er zijn genoeg mooie speakers van klein tot groot.

Tannoy td10 heeft bij mij ook een goede indruk achter gelaten net zoals martin logan, magnepan, de grootste ushers,B&W 800 serie matrix serie ,Synthese 1 , Avantgarde, Dynaudio masters, dynaudio evidence,Grotere avalons enz.
Monitors kan ik ook mooi vinden wegens hun erg mooie plaatsing en homogeniteit.
Nadeel van de kleinere speakers vind ik dat je ze erg veel ruimte moet geven voor een groots geluids beeld.
Het leuke daar van is dat mensen dan denken komt dat uit zo'n speakertje.

Bij grote systemen verwachten mensen erg veel de lat word al hoog gelegd.
Een vriend van mij die na luisteren zij dit is toch wel erg mooi zij ook, ik ga zitten en verwacht ook niet anders.
Eigenlijk kan het alleen maar tegen vallen als de speaker maar iets mankeert in het geluid bv door ruimte problemen.
Ik heb dat met de grootste dancers van usher gehad. Dit lag duidelijk aan de ruimte het laag was te en de speakers klonk te analytisch naar mijn smaak.
Bij W&W heb ik ze ook gehoord waar ik dat gevoel niet had op een gelijke set.

Nou ik ga weer luisteren pffffffffffff wat een hoby :P

 

S@m

Quote from: superleo7 on September 25, 2010, 07:11:41

Nou ik ga weer luisteren pffffffffffff wat een hoby :P


Wel zachtjes hè Leo, 07.15....

Goeiemorgen... ;)

frank2

Quote from: superleo7 on September 25, 2010, 07:11:41
Ja ik ben zeer tevreden ;D



Eigenlijk kan het alleen maar tegen vallen als de speaker maar iets mankeert in het geluid bv door ruimte problemen.
Ik heb dat met de grootste dancers van usher gehad. Dit lag duidelijk aan de ruimte het laag was te en de speakers klonk te analytisch naar mijn smaak.

 

Als je de grote Ushers met Lynd, hebt laten spelen verbaasd dat me niet. Door de berylium tweeter en mid zijn de BE 10 en 20 van nature al iets analytisch, zet je daar dan ook nog een lynd. versterker achter zal het te analytisch worden.

Het zijn wel ontzettend grote jongens die nu bij je thuis staan, het verbaasd mij ook niet dat die erg goed zullen klinken. Je zou tzt nog eens met verschillende versterkers kunnen "spelen" kijken wat dat doet. In ieder geval zeer veel luisterplezier.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

Quote from: frank2 on September 25, 2010, 08:49:36
Als je de grote Ushers met Lynd, hebt laten spelen verbaasd dat me niet. Door de berylium tweeter en mid zijn de BE 10 en 20 van nature al iets analytisch, zet je daar dan ook nog een lynd. versterker achter zal het te analytisch worden.

Het zijn wel ontzettend grote jongens die nu bij je thuis staan, het verbaasd mij ook niet dat die erg goed zullen klinken. Je zou tzt nog eens met verschillende versterkers kunnen "spelen" kijken wat dat doet. In ieder geval zeer veel luisterplezier.

Lijkt mij niet. ;)

Quote from: superleo7 on September 21, 2010, 09:13:46


Zonder deze versterker had de speaker niet gekund.
Dan krijg je met sommige muziek net even teveel laag.
Ik denk dat het zo gemakkelijk klingt door dat de versterker het laag wat moet af zwakken waardoor de versterker het gemakkelijk krijgt.
Ook zijn de speakers met een gevoeligheid van 90 db makkelijk aan testuren.
Veel mensen vinden wat van dit systeem met Room perfect maar na jaren ervaring en heel wat versterkers verder van buis tot klasse A en de nodige kabels cardas colden reference en de duurste Kimber en siltech om het geluid te optimaliseren kan ik niets anders zeggen dat zo,n RP versterker het meest mooie doet in een gemiddelde huiskamer met al zijn gebreken.



"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Wowsers! Bigger is better dacht je ongetwijfeld!  :clapping: :clapping:

Veel luisterplezier, ik hoop trouwens dat je geen katten hebt! Luidsprekers met "sokken" en katten gaan slecht samen is mijn ervaring althans!  ;)

Deleted member

Quote from: frank2 on September 25, 2010, 08:49:36
Als je de grote Ushers met Lynd, hebt laten spelen verbaasd dat me niet. Door de berylium tweeter en mid zijn de BE 10 en 20 van nature al iets analytisch, zet je daar dan ook nog een lynd. versterker achter zal het te analytisch worden.

Het zijn wel ontzettend grote jongens die nu bij je thuis staan, het verbaasd mij ook niet dat die erg goed zullen klinken. Je zou tzt nog eens met verschillende versterkers kunnen "spelen" kijken wat dat doet. In ieder geval zeer veel luisterplezier.

Lynd, lynd.? Durf je 't merk Lyngdorf niet uit te spreken ofzo? ;D

superleo7

Quote from: frank2 on September 25, 2010, 08:49:36
Als je de grote Ushers met Lynd, hebt laten spelen verbaasd dat me niet. Door de berylium tweeter en mid zijn de BE 10 en 20 van nature al iets analytisch, zet je daar dan ook nog een lynd. versterker achter zal het te analytisch worden.

Het zijn wel ontzettend grote jongens die nu bij je thuis staan, het verbaasd mij ook niet dat die erg goed zullen klinken. Je zou tzt nog eens met verschillende versterkers kunnen "spelen" kijken wat dat doet. In ieder geval zeer veel luisterplezier.

De grote ushers speelden op een classe ca 300 EV musical fidelity cd speler cardas colden ref bekabeling.
De classe klingt zelfs iets warm.
Het waren de ushers cp 8872.
Ik zeg zeker niet dat het niet goed klonk maar bij oude niet perfecte opname's waren ze niet zo vergevendsinds.
De duntech is net iets ronder met alles waardoor het wel te pruimen is.


superleo7

Verschillende versterkers ga ik wel proberen maar in samen werking met een lyngdorf VV.
Ik wil dan de classe ca 300 proberen macintosch accuphase passlabs maar dat komt nog.
Ik wil niet gelijk alles veranderen eerst genieten en dan eens verder kijken.
alles kan ik lenen dat is wel makkelijk. ;D

Staaled

Quote from: superleo7 on September 25, 2010, 23:34:11
Verschillende versterkers ga ik wel proberen maar in samen werking met een lyngdorf VV.
Ik wil dan de classe ca 300 proberen macintosch accuphase passlabs maar dat komt nog.
Ik wil niet gelijk alles veranderen eerst genieten en dan eens verder kijken.
alles kan ik lenen dat is wel makkelijk. ;D
je kunt in 1ste instantie line out van TDAi hiervoor gebruiken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

superleo7

Quote from: Hipster on September 26, 2010, 08:53:48
je kunt in 1ste instantie line out van TDAi hiervoor gebruiken.

Ja de pre out kan ook natuurlijk.
Kan ik kijken of de vv een vooer uitgang is tov de tdai.
Volgens mij zijn deze het zelfde.
Alleen heeft de VV geen eindversterker.

Ga weer luisteren ;D
Ik krijg om 09:30 weer een zeer kritische luisteraar op bezoek. :o

Kjelt

waarom geen classe monoblok zoals de CAM350?

Deleted member

Quote from: superleo7 on September 27, 2010, 08:02:03
Ja de pre out kan ook natuurlijk.
Kan ik kijken of de vv een vooer uitgang is tov de tdai.
Volgens mij zijn deze het zelfde.
Alleen heeft de VV geen eindversterker.

Ga weer luisteren ;D
Ik krijg om 09:30 weer een zeer kritische luisteraar op bezoek. :o


De line-out kan je in de TDAi instellen als 'regulated' (met volumeregeling dus) of 'full output'. In beide gevallen is het volgens mij wel het signaal dat door Roomperfect en/of EQ is bewerkt. Dit is ook wat je wilt denk ik. :) Maar ik ben ook benieuwd of de DPA-1 als voorversterker eventueel beter klinkt, ik speel heel soms ook wel eens met het gevaarlijke idee om een mooie zware Pass Labs o.i.d. in te zetten.  :)

superleo7

Ik heb in het verleden een passlabs x250 gahad.
Een zeer mooie en goede versterker.
Ik kreeg na 3 jaar het idee om eens een buizen versterker te willen.
Dit werd de KR 6000 BM op mijn Martin logan quest.
Het midden was zo mooi,je hoorde zoveel ruimte en datail en het laag was rond wat stevig aanwezig.
Na een tijdje miste ik de slam van de pass en ben toen over gegaan na wat luister sessies naar de musical nuvista m3.
Een zeer krachtige versterker met veel slam en live gevoel.
In detail de mindere maar het totaat beeld was voor mij beter.
Na 2 jaar een accuphase P550 ev .
Wat meer detail in alles mooi iets minder slam.
Dit ging na 2 maanden toch een gemis worden toen over gestapt op de lyngdorf.
Zonder RP de slam weer terug de martinlogans kwamn naar mijn smaak iets meer tot leven.
Met RP bleef dat overeind staan.
Toen de boxen verandert van tanoy naar de duntech.
Ik weet wat versterkers kunnen doen en ga dit ook uitproberen.
Maar nu eerst een tijd van de muziek genieten want dat doe ik nu zonder technisch teluisteren. ;D

Die gene die vanochtend kwam luisteren had ik verteld dat in nieuwe boxen had model impuls iets groter.
Hij kwam binnen en viel bijna om haha :P
Nou 2 uur luisteren was zijn conclusie dat dit een mooie alrounder was met een compleet geluid zonder storende factoren.
Van zwaar orkest werk naar Herman van veen kreeg ik steeds de mededeling dat het mooi klonk met veel rust, goed volgbaar en dat je goed het verschil tussen de verschillende opnames kon horen.
Geen 1 min punt  ;D
 

Staaled

Quote from: Antoine on September 27, 2010, 11:17:29
De line-out kan je in de TDAi instellen als 'regulated' (met volumeregeling dus) of 'full output'. In beide gevallen is het volgens mij wel het signaal dat door Roomperfect en/of EQ is bewerkt. Dit is ook wat je wilt denk ik. :) Maar ik ben ook benieuwd of de DPA-1 als voorversterker eventueel beter klinkt, ik speel heel soms ook wel eens met het gevaarlijke idee om een mooie zware Pass Labs o.i.d. in te zetten.  :)
Zo'n vergelijk viel hier bij Sonos in het voordeel van de zoneplayer met ingebouwde amp uit.

Het zou dus zomaar kunnen dat TDAi als preamp evenwaardig aan, ja zelfs beter klinkt dan DPA.
Overgedimensioneerde voeding ? :lookaround:

DPA heeft natuurlijk wel weer balanced line out.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nahpets

Quote from: superleo7 on September 27, 2010, 12:47:21
Die gene die vanochtend kwam luisteren had ik verteld dat in nieuwe boxen had model impuls iets groter.
Hij kwam binnen en viel bijna om haha :P
Nou 2 uur luisteren was zijn conclusie dat dit een mooie alrounder was met een compleet geluid zonder storende factoren.
Van zwaar orkest werk naar Herman van veen kreeg ik steeds de mededeling dat het mooi klonk met veel rust, goed volgbaar en dat je goed het verschil tussen de verschillende opnames kon horen.
Geen 1 min punt  ;D
 

Leuk om van een ander te horen dat hij ook zo enthousiast is. Maat het enige wat echt belanrijk is, is dat jij er blij mee bent (en dat ben je  ;D gezien je commentaar).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.