Tannoy Devon restauratieproject [Dillema, wie helpt me uit de brand?]

Started by Douma, September 18, 2010, 13:02:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Quote from: AbZ on October 18, 2010, 18:48:57
Het ontbreekt vooral aan een goede snijtafel?

Kan dat niet gewoon op een plaat mdf (eventueel dunne plaat metaal eroverheen) of zoiets?
Over het fineer een stevige lat (liefst een metalen lineaal), vastzetten met lijmklemmen?

:unsure:  of zeg ik nu allemaal bruine vlaai?

Een snijtafel inderdaad... en een dunne plaat metaal of zoiets en een metalen lineaal en lijmklemmen.:D Daarnaast kan ik mijn kont niet keren tijdens het werken en kan ik binnen niet schuren. Tenminste, dat kan wel, maar dat is niet zo relaxt voor mijn vloerbedekking en spullen. Dit maakt dat een project zoals dit niet goed uit te voeren is in mijn ruimte.

"Nothing lasts, but nothing is lost."

AbZ

Plaat hoeft niet groter te zijn de speakers, en zaten daar geen metalen platen op?
(maar ik wil niet suggereren dat fineren makkelijk is).

JeKa

Quote from: AbZ on October 18, 2010, 22:04:41
Plaat hoeft niet groter te zijn de speakers, en zaten daar geen metalen platen op?
(maar ik wil niet suggereren dat fineren makkelijk is).

Het fineren ging best goed (vonden/dachten wij). Wanneer de platen fineer groter waren geweest en/of we goed hadden kunnen snijden waren we denk ik een heel eind gekomen.

Douma

Quote from: JeKa on October 18, 2010, 22:08:16
Het fineren ging best goed (vonden/dachten wij). Wanneer de platen fineer groter waren geweest en/of we goed hadden kunnen snijden waren we denk ik een heel eind gekomen.

Klopt. Als we bredere stukken zouden hebben gehad dan was het waarschijnlijk wel gelukt.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

martin778

ROFL, dit zijn mijn oude Devons! Ik ging googelen naar "tannoy devon" en kwam deze topic tegen! 2010 was ik hier nog niet eens lid ;D

Volgens mij waren ze toendertijd gemodificeerd door de bekende Tilburgse tovenaar, ik heb met Mark aka Hottentot (r.i.p) mijn Jungson JA88D voor geruild.
Nooit geweten dat ze van binnen zo eruitzagen, holy shit  :ph34r: :ph34r: :ph34r:
Ik heb er zelf helemaal niks aan gedaan.

Je had de kasten beter niet aan moeten raken want oude Tannoys knapten enorm op van die zware ijzeren platen.
Volgens mij heb je de kasten uiteindelijk ook niet afgemaakt, toch?